Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2024, 07:33   #1181
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Deze link: https://en.wikipedia.org/wiki/Ishmael_(Quinn_novel) werkt beter.

Als het u niet zou storen, zou ik liever eens met u afspreken om wat te babbelen en dan kunt ge nog altijd dat boek meegeven.

Ik kan me verplaatsen; u hoeft dus verder geen moeite te doen.

En wees gerust: ik word pas écht gevaarlijk als anderen mij daartoe pushen.

Uit mezelf doe ik geen vlieg kwaad.

Laat maar weten wat ge daarvan denkt,

vriendelijke groet,

"djimi"
Ik spreek niet meer af met mensen. Niets dan miserie met mensen. Dat is niet persoonlijk, maar gewoon zelfbescherming.
Maar als ge wilt babbelen, mijn privé staat open. Hoe dan ook, dat boek is een aanrader om onze status als mens eens te bekijken.

Dat gaat over een man die in dialoog gaat met een gorilla (in gevangenschap) die de mens als buitenstaander ontleedt.
1 van de weinige boeken die me kon grijpen, ik las hem in 1 stuk uit.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2024, 13:55   #1182
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik spreek niet meer af met mensen. Niets dan miserie met mensen. Dat is niet persoonlijk, maar gewoon zelfbescherming.
Maar als ge wilt babbelen, mijn privé staat open. Hoe dan ook, dat boek is een aanrader om onze status als mens eens te bekijken.

Dat gaat over een man die in dialoog gaat met een gorilla (in gevangenschap) die de mens als buitenstaander ontleedt.
1 van de weinige boeken die me kon grijpen, ik las hem in 1 stuk uit.

OK, geen probleem.

Ik heb over dat boek al een beetje opzoekingen gedaan, en ik denk wel dat ik het leuk zou vinden dat te lezen.

Het opzet doet me alvast een beetje denken aan één van "Gulliver's Travels".

Misschien vind ik het wel in een van de boekhandels hier in 't stad, of kan ik het alsnog bestellen.

Alvast bedankt voor de tip,

"djimi"

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 01:20   #1183
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, geen probleem.

Ik heb over dat boek al een beetje opzoekingen gedaan, en ik denk wel dat ik het leuk zou vinden dat te lezen.

Het opzet doet me alvast een beetje denken aan één van "Gulliver's Travels".

Misschien vind ik het wel in een van de boekhandels hier in 't stad, of kan ik het alsnog bestellen.

Alvast bedankt voor de tip,

"djimi"

Ik heb hem in het Nederlands, dus als ge een Kiala punt doorstuurt via pm, kunt ge deze maand misschien al starten met lezen.

Dat blikt helemaal terug tot aan onze agrarische revolutie. En dat er een verhaal is opgevoerd dat tegen onze natuurlijke orde in gaat.
Hence onze situatie van vandaag.

Ze gooien nog liever eten weg dan het aan de arme mensen te geven. Alles draait om winst, van gevers naar nemers. En wat de nemers nu terug geven aan de natuur is puur vergif. In korte lijnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 17:16   #1184
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.772
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik heb hem in het Nederlands, dus als ge een Kiala punt doorstuurt via pm, kunt ge deze maand misschien al starten met lezen.

...
Dat is heel genereus van u - waarvoor dank overigens - maar ik zal toch eerst proberen om het in de oorspronkelijke taal te pakken te krijgen.

Ik beheers momenteel vijf talen voldoende om originele versies in één ervan te kunnen lezen en om mijn hersenen min of meer 'fit' te houden, vermijd ik zoveel mogelijk vertalingen naar het Nederlands (die overigens nogal vaak van belabberde kwaliteit zijn, maar da's nog een andere kwestie).

Als het écht niet lukt, laat ik het u nog weten, OK?

Vriendelijke groet,

"djimi"
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 08:14   #1185
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.151
Standaard

de consequentie van een samenleving haar klimaatbeleid is terug te vinden in haar supermarkt.

En daaraan zie je dus met wat voor idioten we in het westen te maken hebben.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 04:19   #1186
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.699
Standaard

De Watergroep die jaarlijks al hun klanten een boek doneert, deze week in de bus, daar stond in dat de klimaatverandering voor steeds nattere winters en steeds drogere zomers zorgt.
Dus juni is ook al een wintermaand geworden.
Als de klimaatverandering zich doorzet houden we geen zomermaanden meer over en kunnen ze de zomervakantsie afschaffen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 04:20   #1187
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
de consequentie van een samenleving haar klimaatbeleid is terug te vinden in haar supermarkt.

En daaraan zie je dus met wat voor idioten we in het westen te maken hebben.
Dat is geen idiotie natuurlijk, dat is gewoon een uitleg gegeven aan een Berlin Wall van Mensenklooierijen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:11   #1188
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.840
Standaard

Ah ja, 5 jaar geleden moesten we wennen aan zeer droge zomers. Nu klinkt het dat we moeten wennen aan natte zomers.

Dat het klimaat verandert door de grote hoeveelheden CO2 in de atmosfeer is vrij duidelijk. Wat de exacte impact op specifieke regio's is, dat kunnen modellen momenteel niet voorspellen. Er zijn teveel variabelen
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:55   #1189
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Het verschil tussen weer en klimaat blijft toch ne lastige om uit te leggen...


...


...aan kleuters...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 11:25   #1190
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het verschil tussen weer en klimaat blijft toch ne lastige om uit te leggen...


...


...aan kleuters...
Zo lastig is dat niet hoor, maar het probleem is dat sommigen een bepaald weerfenomeen gebruiken om klimaatverandering in twijfel te trekken. Maar langs de andere kant zie je dat ook. Letterlijk elk weerfenomeen wordt nu gelinked aan klimaatverandering en dat komt het debat ook niet ten goede natuurlijk. Dat was het punt dat ik wilde maken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : Vandaag om 11:29.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 11:25   #1191
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het verschil tussen weer en klimaat blijft toch ne lastige om uit te leggen...


...


...aan kleuters...
Toch heeft fox een punt. De enige zekerheid die we hebben is dat de extremen extremer worden, tot er een nieuw evenwicht gevonden wordt. Hoe dat nieuw evenwicht er uit ziet op regionaal nivo is nog steeds een grote onbekende
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 12:54   #1192
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.350
Standaard

Dit jaar hadden we wel opnieuw een sterke El Niño een bekend fenomeen wat om de zoveel jaar terugkeert.

En dat heeft zelfs een weer-effect op NW-Europa...

Citaat:
https://www.weer.nl/nieuws/2024/reco...ecember%202023.
Laatst bijgewerkt, 15 april 2024

Het El Niño van 2023-2024

In juni vorig jaar wisten wetenschappers het zeker; El Niño is weer terug. Na 2016 bleef het verschijnsel afwezig, tot het zeven jaar later de kop opstak. Het El Niño van 2023-2024 is één van de vijf sterkste die ooit zijn waargenomen. De huidige El Niño bereikte zijn hoogtepunt in december 2023. Desondanks krijgen we in 2024 nog steeds te maken met de effecten van het fenomeen. Het zorgt voor het (tijdelijk) extra opwarmen van de atmosfeer en dit kunnen we duidelijk merken door de recordtemperaturen die overal ter wereld worden gemeten.

Omdat er een vertraging zit tussen het opwarmen van het oceaanwater en de overdracht van warmte naar de atmosfeer, duurt het een paar maanden na het bereiken van het El Niño hoogtepunt voordat de hoogste temperaturen worden bereikt. Daarom verwachten wetenschappers minstens nog tot aan mei ongewoon hoge temperaturen, die weer invloed uitoefenen op regionale neerslagpatronen. In combinatie met antropogene klimaatverandering leidt de huidige El Niño tot record brekende temperaturen zowel boven land als in de oceanen. Ook de temperatuur van oceanen die niet direct beïnvloed worden door El Niño is ongebruikelijk hoog, een verontrustend gegeven.

In Nederland is het voorjaar meestal natter dan gebruikelijk tijdens El Niño. Het Europese weermodel (ECMWF) geeft een kans van 40 tot 50 procent dat komende april, mei en juni erg nat worden. Geniet dus maar extra van de mooie dagen wanneer die er tussendoor komen!
Idem van KNMI, met afbeelding verwachte neerslag:
https://www.knmi.nl/over-het-knmi/ni...-nog-even-door

Afbeelding 3. Verwachte regen in de komende drie maanden april, mei en juni 2024. Kleuren geven de kans dat de komende drie maanden bij de één derde droogste (geel/bruin) of bij de één derde natste (groen) maanden gaan horen uit de referentie-periode 1993-2016. Bron: ECMWF.
Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 13:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:49   #1193
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Toch heeft fox een punt. De enige zekerheid die we hebben is dat de extremen extremer worden, tot er een nieuw evenwicht gevonden wordt. Hoe dat nieuw evenwicht er uit ziet op regionaal nivo is nog steeds een grote onbekende
Het was eerder een algemene beschouwing, niet echt een reactie op fox. Actueel slecht weer wordt zo vaak aangegrepen om wat twijfel te zaaien over klimaatverandering.

Maar dat van die modellen en de (vermeende) onvoorspelbaarheid vind ik wel een interessante. Ge hoort dat steeds vaker. Ik vind dat toch een beetje gemakkelijk. Natuurlijk kan je individuele events moeilijk voorspellen, maar gemiddelde regenval, temperatuur,... op relatief fijnmazig niveau (temporaal & geografisch), dat kan wel hoor. Voorspellingen zijn onzeker en veranderen (verbeteren).

Meer dan tijdelijke weerfenomenen die niet stroken met klimaatveranderingen ("het is 16 graden in Juni"), is het nu de (vermeende) onmogelijkheid om de impact van klimaatverandering te voorspellen, die nu wordt aangegrepen om het maar gewoon een beetje aan te zien. Ik vind dat vooral onnozel vanuit een wetenschappelijk perspectief eigenlijk
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 19:10   #1194
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.840
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het was eerder een algemene beschouwing, niet echt een reactie op fox. Actueel slecht weer wordt zo vaak aangegrepen om wat twijfel te zaaien over klimaatverandering.

Maar dat van die modellen en de (vermeende) onvoorspelbaarheid vind ik wel een interessante. Ge hoort dat steeds vaker. Ik vind dat toch een beetje gemakkelijk. Natuurlijk kan je individuele events moeilijk voorspellen, maar gemiddelde regenval, temperatuur,... op relatief fijnmazig niveau (temporaal & geografisch), dat kan wel hoor. Voorspellingen zijn onzeker en veranderen (verbeteren).

Meer dan tijdelijke weerfenomenen die niet stroken met klimaatveranderingen ("het is 16 graden in Juni"), is het nu de (vermeende) onmogelijkheid om de impact van klimaatverandering te voorspellen, die nu wordt aangegrepen om het maar gewoon een beetje aan te zien. Ik vind dat vooral onnozel vanuit een wetenschappelijk perspectief eigenlijk
Tuurlijk is dat onnozel maar het is dan ook niet vanuit wetenschappelijk perspectief he. Het wordt aangegrepen door de klimaatontkenners. Ze worden daar dan nog in aangemoedigd door types zoals Jill Peeters die elk weerfenomeen gaan linken aan klimaatverandering. Droog weer komt door de klimaatverandering, nat weer komt door de klimaatverandering enzovoorts....
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be