Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2024, 07:31   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kan je eens duiden hoe ze de afbraak van democratische instellingen gaan realiseren? Ik hoor dat vaak van de tegenstanders van VB, maar het wat en hoe ervan blijft vooralsnog een mysterie.

Er wordt ook vaak gesteld dat VB het niet zo nauw zou nemen met mensenrechten, maar kan u dan eens duiden waarom het onder VB veel erger zou zijn dan de 9000 veroordelingen voor het schenden van mensenrechten onder Vivaldi?
Dat is ook een beetje de reden waarom ik denk dat het VB eventjes mee aan de macht ook niet zo'n ramp gaat zijn.

Op veel punten waar ze nu beloftes maken gaan ze geconfronteerd worden met allerlei obstakels. Het zij Europa, een coalitiepartner, budget,...

En ik voel het al aankomen; nadien gaan die janken van "wij willen wel maar we worden langs alle kanten tegengewerkt". Alsof ze dat nu niet weten.

Ik ben dus totaal niet voor deze partij maar ik laat me ook geen schrik aanjagen zoals velen proberen te doen. Al hetgeen waar men bang voor zou kunnen zijn (afbraak democratische instellingen bv) zit zo diep verankerd in onze samenleving dat zij dat ook niet op 1,2,3 afgebroken krijgen.
Bovendien willen de meeste van hun kiezers ook die afbraak niet maar velen van hen beseffen dat (nog) niet.

Mij lijkt het een doordacht risico.
Laat ze maar eens doen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 07:37   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je bent gefocust op veiligheid maar vind het noodnummer bellen voor een verdacht figuur 'overdreven'??
Jij niet? 112 lijkt mij eerder iets voor dringende hulp of interventie. Die dienst is al genoeg onderbemand dat ze niet gecontacteerd moeten worden voor een vermoeden.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 07:41   #23
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Jij niet? 112 lijkt mij eerder iets voor dringende hulp of interventie. Die dienst is al genoeg onderbemand dat ze niet gecontacteerd moeten worden voor een vermoeden.
Nee, ik vind dat niet.
De politie maakt het ons vaak genoeg duidelijk. Als je iets verdachts ziet; contacteer ons dan.
Als je dat dan doet en je wordt doorverwezen naar een ander nummer bel je dat gewoon.
Ik zou niet weten waarom dat een probleem is.
Volgens mij is een verdacht persoon/mogelijke inbraak dringend genoeg.
Als ze op dat moment echt bezig zijn met mensenlevens redden, zullen ze zelf wel uitmaken of ze langskomen of niet.

Echt wel gewoon bellen dus.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 08:54   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ja, maar zolang ze de kans krijgen siroop te blijven smeren zonder ooit iets te moeten bewijzen gaan we er heel ons leven mee blijven zitten.
En het verzuurd heel de samenleving.


Ieder mens heeft zijn eigen punten waar hij belang aan hecht.


Uit overtuiging zou ik dat nooit doen nee. Maar ik denk dat hun aanwezigheid langs de zijlijn de maatschappij stilaan te erg begint te verzuren en dat is de reden dat ik ze eigenlijk wel eens van de zijlijn weg zou willen.

Wees nu eens eerlijk. Hun beloftes. Dat is toch waanzin? Geen armoede meer, hogere pensioenen, meer openbaar vervoer, meer politie, meer plaatsen in gevangenissen, geen wachtlijsten in de zorg, betaalbaar wonen, betaalbare energie, minder kosten voor de automobilist,... en dat allemaal in combinatie met lagere belastingen.
Het is alsof je aan een vijfjarige vraagt hoe hij de wereld zou willen verbeteren.
Het verwondert me dat 'geen oorlog meer in de wereld' niet in hun programma staat.


De PVDA verlamt de Belgische politiek niet al jaren. Dat is dus een andere zaak.
PVDA heeft altijd iets gedaan, of ze nu in de regering zat of niet. Mensen kunnen gratis naar de dokter. Enfin, ze betalen 1 keer een symbolische euro als ik me niet vegis.
VB kan ook zulke initiatieven nemen, maar doet niets voor de burger. N I E T S. Ja ze organiseren wel eens feestjes enzo, maar echt iets teruggeven zoals de PVDA dat doet met geneeskunde voor het volk is er niet.
Dan mogen we oordelen over de kwaliteit en over het feit dat dit niet perfect draait, het feit dat ze gratis zorg voorzien: spreekt boekdelen!

Ge moet mensen die repressief langs de zijlijn staan roepen, geen platform geven om in uw leven te komen snollen he. Zeker niet als ze al onnozel doen over iets als een jointje. Denk toch 2x na aub.

VB en PVDA zijn beide onrealistisch, maar de ene voert daad bij woord en de andere gebruikt zijn slachtoffers om er propaganda mee te voeren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 09:16   #25
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Weet je wat het is? Als je de kiezers vanalles belooft willen ze best meegaan in je verhaaltje. En dan zien ze niet welke nadelen er voor hen aanhangen. Maar als je eenmaal zaken gaat invoeren en de kiezer merkt dan plots dat de maatregelen ook hen treffen (en niet alleen de criminelen of de migranten) gaan ze wel een ander toontje zingen.Ik ga er dan ook vanuit dat het VB ofwel voor max. 1 termijn (mee) aan de macht komt ofwel niet.
Gij zou dus therapeutisch willen stemmen ,hun aan de macht helpen te brengen om mogelijks te kunnen tonen hoe desastreus ze wel zijn ?
Wel, daar hebben we beroepspolitici voor, dat u (denk ik ) en ik niet zijn, en die zijn tot de conclusie gekomen dat het VB aan de macht wel degelijk een gevaar betekent.
Kent gij de standpunten die het VB europees allemaal heeft ingenomen ? Hoe zit het met dossierkennis ? Volgt gij de stemmingen in het parlement ? Ik niet ,daarom vertrouw ik die beroepspolitici (van een hele rits partijen) die het CS hanteren boven het gegeven van verkiezingsbeloften die het VB nu maakt. (die weten zelf ook dat ze niet aan de bak komen en kunnen dus gelijk wat beloven)
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 09:17   #26
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
PVDA heeft altijd iets gedaan, of ze nu in de regering zat of niet.
Heeft de PVDA ooit mee in de regering gezeten? Wanneer was dat?

Citaat:
Mensen kunnen gratis naar de dokter. Enfin, ze betalen 1 keer een symbolische euro als ik me niet vegis.
Ahja, zoals in Cuba.
Gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, en gratis cultuur maar geen ontbijt, geen middageten en geen avondeten.

Citaat:
VB kan ook zulke initiatieven nemen, maar doet niets voor de burger. N I E T S. Ja ze organiseren wel eens feestjes enzo, maar echt iets teruggeven zoals de PVDA dat doet met geneeskunde voor het volk is er niet.
Als ik naar de huisdokter ga betaal ik ofwel niets, ofwel max 4 euro.
En ja, dat is de ziekenkas die dat bijbetaalt. Dus ja, onrechtstreeks betaal ik dat wel.
Maar wie gaat de dokter in het geval van de PVDA betalen? De Sint?
Uiteindelijk betaal je dat toch zelf hoor.

En is dat nu echt het grote punt van de PVDA? De gratis dokter? Puik.

Citaat:
Dan mogen we oordelen over de kwaliteit en over het feit dat dit niet perfect draait, het feit dat ze gratis zorg voorzien: spreekt boekdelen!
HIer geldt net hetzelfde als bij het VB. Zolang ze het niet moeten bewijzen kunnen ze roepen wat ze willen.

Citaat:
Ge moet mensen die repressief langs de zijlijn staan roepen, geen platform geven om in uw leven te komen snollen he. Zeker niet als ze al onnozel doen over iets als een jointje. Denk toch 2x na aub.
En jij denkt dat die nu al niet in mijn leven snollen?? Echt??
Alle partijen schijten bagger als het over het VB gaat. Alle partijen passen hun programma aan om de talloze VB-kiezers te paaien.
En jij gelooft dat het VB mijn leven niet beinvloed en dat je meent mij te vertellen dat ik twee keer moet nadenken??

Citaat:
VB en PVDA zijn beide onrealistisch, maar de ene voert daad bij woord en de andere gebruikt zijn slachtoffers om er propaganda mee te voeren.
Jij mag mij eens vertellen hoe de PVDA daad bij het woord voert. Met Geneeskunde Voor Het Volk kunnen ze dat ten dele ja. Maar zo'n initiatief is nog heel iets anders dan voor een heel land gratis geneeskunde voorzien.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 mei 2024 om 09:18.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 09:26   #27
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Gij zou dus therapeutisch willen stemmen ,hun aan de macht helpen te brengen om mogelijks te kunnen tonen hoe desastreus ze wel zijn ?
Niet om te tonen hoe desastreus ze wel zijn. Ik heb geen behoefte om iets te tonen. Dat zullen ze volgens mij zelf wel doen.
Ik zou ze aan de macht willen helpen om er vanaf te geraken.


Citaat:
Wel, daar hebben we beroepspolitici voor, dat u (denk ik ) en ik niet zijn, en die zijn tot de conclusie gekomen dat het VB aan de macht wel degelijk een gevaar betekent.
U vertrouwt dus de beroepspolitici in hun oordeel over het VB? Jij gelooft dus dat die een eerlijke analyse gaan maken? Dat ze niet hun eigen postje in gedachten hebben als ze hun mening over het VB geven?
Tsja, ieder gelooft wat-ie wil eh?


Citaat:
Kent gij de standpunten die het VB europees allemaal heeft ingenomen ? Hoe zit het met dossierkennis ? Volgt gij de stemmingen in het parlement ? Ik niet ,daarom vertrouw ik die beroepspolitici (van een hele rits partijen) die het CS hanteren boven het gegeven van verkiezingsbeloften die het VB nu maakt. (die weten zelf ook dat ze niet aan de bak komen en kunnen dus gelijk wat beloven)
Nee, ik barst niet van de dossierkennis maar ik laat me ook niet leiden door 'beroepspolitici' die mss wel een verborgen agenda hebben als ze het VB zwartmaken.

Kijk eh: ik vreesde al dat dit zou gebeuren; men begint me nu te vragen waarom ik pro VB ben. Waarom ik het gevaar van het VB niet zie.

Maar dat ga ik niet tot in den treure uit proberen te leggen. Ik ben niet pro VB. Ik wil ze even mee aan de macht omdat ik er van overtuigd ben dat ze het niet langer dan 1 termijn gaan uitzingen. Alleen al om het feit dat ze hun utopische beloftes nooit ofte nimmer gaan kunnen uitvoeren.

Maar ik geloof niet blind in wat andere politici over hen zeggen. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat leugens zijn maar ik denk dat politici het VB eerder zwart willen maken omdat ze bang zijn om zelf de macht te verliezen dan dat ze ons de ellende van het VB willen besparen.

Als jij niets van auto's kent en je twijfelt tussen de aankoop van een Volvo of een Mercedes, ga je dan blind geloven wat de Volvo-dealer (een beroepsverkoper) over Mercedes te vertellen heeft?
Ik denk het niet eh?

Waarom doe je dat dan wel als het over politiek gaat?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:11   #28
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Heeft de PVDA ooit mee in de regering gezeten? Wanneer was dat?


Ahja, zoals in Cuba.
Gratis gezondheidszorg, gratis onderwijs, en gratis cultuur maar geen ontbijt, geen middageten en geen avondeten.


Als ik naar de huisdokter ga betaal ik ofwel niets, ofwel max 4 euro.
En ja, dat is de ziekenkas die dat bijbetaalt. Dus ja, onrechtstreeks betaal ik dat wel.
Maar wie gaat de dokter in het geval van de PVDA betalen? De Sint?
Uiteindelijk betaal je dat toch zelf hoor.

En is dat nu echt het grote punt van de PVDA? De gratis dokter? Puik.


HIer geldt net hetzelfde als bij het VB. Zolang ze het niet moeten bewijzen kunnen ze roepen wat ze willen.


En jij denkt dat die nu al niet in mijn leven snollen?? Echt??
Alle partijen schijten bagger als het over het VB gaat. Alle partijen passen hun programma aan om de talloze VB-kiezers te paaien.
En jij gelooft dat het VB mijn leven niet beinvloed en dat je meent mij te vertellen dat ik twee keer moet nadenken??


Jij mag mij eens vertellen hoe de PVDA daad bij het woord voert. Met Geneeskunde Voor Het Volk kunnen ze dat ten dele ja. Maar zo'n initiatief is nog heel iets anders dan voor een heel land gratis geneeskunde voorzien.
Het punt is net dat de pvda zich onderscheidt van VB omdat de pvda wél iets doet en niet alleen iets roept langs de zijlijn.

Ze voorzien dit reeds voor het hele land! Ieder burger van dit land kan zich inschrijven bij geneeskunde voor het volk. Iedereen.

En ze zullen nooit zo groot als in Cuba worden, geen zorgen. Het is gewoon een stem aan den andere kant van VB. VB = repressie, PVDA = progressie.
En dan niet uit uwen zak, maar uit de zak van die het kunnen missen. Ik ben een klein mens. Was ik een ondernemer met veel werknemers zou ik uiteraard wellicht ander stemadvies hebben.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:11   #29
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als jij niets van auto's kent en je twijfelt tussen de aankoop van een Volvo of een Mercedes, ga je dan blind geloven wat de Volvo-dealer (een beroepsverkoper) over Mercedes te vertellen heeft?
Ik denk het niet eh?

Waarom doe je dat dan wel als het over politiek gaat?
Als ALLE autobouwers EEN merk als een gevaarlijk vehikel bestempelen ga ik daar niet mee rijden idd.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:20   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Als ALLE autobouwers EEN merk als een gevaarlijk vehikel bestempelen ga ik daar niet mee rijden idd.
Uw goed recht.
Jammer genoeg heb ik blijkbaar niet zo veel vertrouwen in politici als u.
Ieder zijn ding eh?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:43   #31
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Uw goed recht.
Jammer genoeg heb ik blijkbaar niet zo veel vertrouwen in politici als u.
Ieder zijn ding eh?
Die belofte om geen macht te delen met het VB die ze maken VOOR de verkiezingen en die belofte nakomen telkens NA de verkiezingen nu al decennia lang.
Kent gij nog zo een item ? Een belofte die politici maken en er zich aan houden NA verkiezingen ?
Overigens gezond wantrouwen over verkiezingsbeloftes deel ik met u hoor.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:53   #32
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die belofte om geen macht te delen met het VB die ze maken VOOR de verkiezingen en die belofte nakomen telkens NA de verkiezingen nu al decennia lang.
Kent gij nog zo een item ? Een belofte die politici maken en er zich aan houden NA verkiezingen ?
Overigens gezond wantrouwen over verkiezingsbeloftes deel ik met u hoor.
En het resultaat is dat alle partijen achteruitgaan behalve het VB. Niet echt een geslaagde missie dus. Al de andere partijen werden zo klein, dat 7 partijen nodig waren om aan een meerderheid te geraken.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 10:57   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Die belofte om geen macht te delen met het VB die ze maken VOOR de verkiezingen en die belofte nakomen telkens NA de verkiezingen nu al decennia lang.
Kent gij nog zo een item ? Een belofte die politici maken en er zich aan houden NA verkiezingen ?
Overigens gezond wantrouwen over verkiezingsbeloftes deel ik met u hoor.
Je moet mij niet proberen te overtuigen van de slagkracht van het CS hoor.
Ik zie ook dat dat al jaren werkt.

Al heb wel mijn twijfels bij 'werkt'.

Want hoewel het VB door het CS nooit mee aan de macht is gekomen; ze bepalen al jaren de politieke agenda mee zonder enig risico te lopen.

En ja; ik besef dat die gasten best 'gevaarlijke' (al dan niet verborgen) programmapunten hebben maar ik denk dat het daarmee niet zo'n vaart zal lopen.
Vandaar dat ik ze liever nu zou zien 'verbranden' dan wachten tot het te laat is en ze meer dan 50% halen.

Al is het maar de vraag welke tweede partij er mee wil gaan regeren. Die weten ook dat ze zich mee gaan verbranden.

Maar ik zou het maar doen in de hoop er dan ook ineens vanaf te zijn. Gewoon niet meeregeren is voor mij niet meer voldoende. Die gasten bepalen van in de oppositie nog meer de politieke agenda dan wanneer ze in de coalitie zouden zitten.
En dat ben ik beu.
Ze moeten geen verantwoording afleggen, ze kunnen roepen wat ze willen, en toch bepalen ze voor een groot gedeelte het beleid mee. Gewoon omdat de rest er zo'n schrik van heeft.

Trouwens; mag ik nog wel even wijzen op het woordje 'overweeg' in de OP?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 mei 2024 om 10:58.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 12:23   #34
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En het resultaat is dat alle partijen achteruitgaan behalve het VB. Niet echt een geslaagde missie dus. Al de andere partijen werden zo klein, dat 7 partijen nodig waren om aan een meerderheid te geraken.
Bedankt om aan te tonen dat het CS niet uit (platte valse geniepige) electorale berekening gaat integendeel.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 12:49   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Bedankt om aan te tonen dat het CS niet uit (platte valse geniepige) electorale berekening gaat integendeel.
neen, t'is eerder uit pure domheid.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 13:20   #36
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je moet mij niet proberen te overtuigen van de slagkracht van het CS hoor.
Ik zie ook dat dat al jaren werkt.

Al heb wel mijn twijfels bij 'werkt'.

Want hoewel het VB door het CS nooit mee aan de macht is gekomen; ze bepalen al jaren de politieke agenda mee zonder enig risico te lopen.

En ja; ik besef dat die gasten best 'gevaarlijke' (al dan niet verborgen) programmapunten hebben maar ik denk dat het daarmee niet zo'n vaart zal lopen.
Vandaar dat ik ze liever nu zou zien 'verbranden' dan wachten tot het te laat is en ze meer dan 50% halen.

Al is het maar de vraag welke tweede partij er mee wil gaan regeren. Die weten ook dat ze zich mee gaan verbranden.

Maar ik zou het maar doen in de hoop er dan ook ineens vanaf te zijn. Gewoon niet meeregeren is voor mij niet meer voldoende. Die gasten bepalen van in de oppositie nog meer de politieke agenda dan wanneer ze in de coalitie zouden zitten.
En dat ben ik beu.
Ze moeten geen verantwoording afleggen, ze kunnen roepen wat ze willen, en toch bepalen ze voor een groot gedeelte het beleid mee. Gewoon omdat de rest er zo'n schrik van heeft.

Trouwens; mag ik nog wel even wijzen op het woordje 'overweeg' in de OP?
Nooit excuseren voor een gedachtegang, he
Ik zou ook niet anders weten als men tegen (tijdelijk) het CS is dan op het VB zelf te stemmen, maar dan hebben ze nog een dikke 20% te gaan bovenop hun hoogste score eer het experiment van start kan gaan.
(dus om 'rap er van af te zijn' ook al niet ok)
En kwestie agenda bepalen vanuit de oppositie, natuurlijk moeten alle partijen zich ook bezig houden met veiligheid en migratie.
jogo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 13:52   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Je moet mij niet proberen te overtuigen van de slagkracht van het CS hoor.
Ik zie ook dat dat al jaren werkt.

Al heb wel mijn twijfels bij 'werkt'.

Want hoewel het VB door het CS nooit mee aan de macht is gekomen; ze bepalen al jaren de politieke agenda mee zonder enig risico te lopen.

En ja; ik besef dat die gasten best 'gevaarlijke' (al dan niet verborgen) programmapunten hebben maar ik denk dat het daarmee niet zo'n vaart zal lopen.
Vandaar dat ik ze liever nu zou zien 'verbranden' dan wachten tot het te laat is en ze meer dan 50% halen.

Al is het maar de vraag welke tweede partij er mee wil gaan regeren. Die weten ook dat ze zich mee gaan verbranden.

Maar ik zou het maar doen in de hoop er dan ook ineens vanaf te zijn. Gewoon niet meeregeren is voor mij niet meer voldoende. Die gasten bepalen van in de oppositie nog meer de politieke agenda dan wanneer ze in de coalitie zouden zitten.
En dat ben ik beu.
Ze moeten geen verantwoording afleggen, ze kunnen roepen wat ze willen, en toch bepalen ze voor een groot gedeelte het beleid mee. Gewoon omdat de rest er zo'n schrik van heeft.

Trouwens; mag ik nog wel even wijzen op het woordje 'overweeg' in de OP?
Stem liever gewoon terug op een anti-Vlaamse partij, dat is beter voor uw nachtrust. Je zou je naar alle waarschijnlijkheid toch slecht voelen door VB te stemmen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 13:57   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Nooit excuseren voor een gedachtegang, he
Ik zou ook niet anders weten als men tegen (tijdelijk) het CS is dan op het VB zelf te stemmen, maar dan hebben ze nog een dikke 20% te gaan bovenop hun hoogste score eer het experiment van start kan gaan.
(dus om 'rap er van af te zijn' ook al niet ok)
En kwestie agenda bepalen vanuit de oppositie, natuurlijk moeten alle partijen zich ook bezig houden met veiligheid en migratie.
Gelukkig voor het VB doen die andere partijen - of willen - die dat steeds gaan doen vlak voor de kiezing, na de kiezing is het terug, naar aloude gewoonte, zoveel mogelijk islamvreemdelingen binnen laten.

Ik vind het trouwens spijtig dat Belgie schoorvoetend achter blijft bij de erkenning van de door Hamas en Iran gecontroleerde staat Palestina.

Want dat zou een pak Joodse stemmen wegjagen bij de traditio's.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 14:05   #39
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.653
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stem liever gewoon terug op een anti-Vlaamse partij, dat is beter voor uw nachtrust. Je zou je naar alle waarschijnlijkheid toch slecht voelen door VB te stemmen.
Waarom zou ik anti-vlaams stemmen? Ik heb niks tegen vlaanderen. Ik ben zelf een vlaming. Of ben je per definitie anti-vlaams als je niet voor het vb stemt?
Voor mij hoeft vlaanderen niet onafhankelijk maar verder heb ik er geen problemen mee.

Dat ik me slecht zou voelen door op het VB te stemmen is wel zeker ja.
Het zou met grote tegenzin zijn.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2024, 14:21   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gelukkig voor het VB doen die andere partijen - of willen - die dat steeds gaan doen vlak voor de kiezing, na de kiezing is het terug, naar aloude gewoonte, zoveel mogelijk islamvreemdelingen binnen laten.

Ik vind het trouwens spijtig dat Belgie schoorvoetend achter blijft bij de erkenning van de door Hamas en Iran gecontroleerde staat Palestina.

Want dat zou een pak Joodse stemmen wegjagen bij de traditio's.
Het Midden-Oosten. Dat is een verscheurde regio die wat profeten produceert.

Zoals iemand wijs zei: "Jeruzalem of Athene."

Aan uw de keus.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be