Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2024, 20:32   #21
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Wat een grap... een legale weg als in het land kapotschieten en zijn bevolking vermoorden?

Ik heb nog altijd van geen enkele russofiel gehoord op basis van welke "legaliteit" Rusland het recht zou hebben zich te moeien met de interne aangelegenheden van Oekraïne (of welk buurland dan ook).
Dat is een flutvraag van Westblokkofielen - flut omdat MACHT bepaalt wat LEGAAL is, niet omgekeerd.
Als de Romeinen het Gallische dorp veroveren is het niet meer Abrarararararasourcix die de wetten maakt, maar Caesar. Caesar "overruled" Abrararadinges wetten.
Net zo wat "intern" is en wat niet.
En het maakt daarbij niet eens uit of die macht door omkoping of door militaire actie wisselde. Moesten de Romeinen ipv Abrararara... leger te verslaan, hem omkopen om zijn wetten te "harmoniseren" met de Romeinse wetten, is het verschil toch nul, hé, hééé?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2024, 20:42   #22
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is een flutvraag van Westblokkofielen - flut omdat MACHT bepaalt wat LEGAAL is, niet omgekeerd.
Als de Romeinen het Gallische dorp veroveren is het niet meer Abrarararararasourcix die de wetten maakt, maar Caesar. Caesar "overruled" Abrararadinges wetten.
Net zo wat "intern" is en wat niet.
En het maakt daarbij niet eens uit of die macht door omkoping of door militaire actie wisselde. Moesten de Romeinen ipv Abrararara... leger te verslaan, hem omkopen om zijn wetten te "harmoniseren" met de Romeinse wetten, is het verschil toch nul, hé, hééé?
Waarom dan het steeds weerkerende gezeur over de Minsk-akkoorden en de uitbreiding van de NAVO?
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 08:50   #23
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom dan het steeds weerkerende gezeur over ... de uitbreiding van de NAVO?
Omdat het liegen in een overeenkomst die tot vrede leidde, bij blijken daarvan, uiteraard oorlog terugbrengt, tiens. Hoe zou je zelf zijn, stel je buur belooft je een bak patatten voor je bak kersen, je geeft na je kersenpluk je bak kersen af maar na de patattenoogst laat je bak patatten op zich wachten, wat doe jij dan, bij je buur gaan zeuren toch?
En als je met je gezeur geen bak patatten binnen krijgt, wat doe je dan, in de winter honger lijden, of die bak zelf gaan pakken?
Wel, dat laatste is wat Kameraad Putin deed, ie ging zijn bak patatten gaan PAKKEN.
En dit is allemaal geen raketwetenschap, dus waarom vragen?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 09:36   #24
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Omdat het liegen in een overeenkomst die tot vrede leidde, bij blijken daarvan, uiteraard oorlog terugbrengt, tiens. Hoe zou je zelf zijn, stel je buur belooft je een bak patatten voor je bak kersen, je geeft na je kersenpluk je bak kersen af maar na de patattenoogst laat je bak patatten op zich wachten, wat doe jij dan, bij je buur gaan zeuren toch?
En als je met je gezeur geen bak patatten binnen krijgt, wat doe je dan, in de winter honger lijden, of die bak zelf gaan pakken?
Wel, dat laatste is wat Kameraad Putin deed, ie ging zijn bak patatten gaan PAKKEN.
En dit is allemaal geen raketwetenschap, dus waarom vragen?
Als militaire macht het enige is wat telt (jouw concept), dan zijn al die afspraken (ook de imaginaire zoals over niet-uitbreiding van de NAVO) irrelevant. En als een supermacht dan een klein weerloos land aanvalt, vraagt ze eigenlijk om militaire bemoeienis van een andere supermacht. Met andere woorden, met je argumentatie vraag jij om tussenkomst van de NAVO.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2024, 21:55   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.948
Standaard

Ik geloof nooit dat Pöetin de oorlog zal stoppen.

Las ik ergens dat hij zelfs nucleaire duikboten op pad wil sturen.

Las ik tevens ook dat hij een ontsnappingsplan in gedachten zou hebben.

Ik denk dat er anders veel mensen zijn (slachtoffers, gewonden van zijn daden) die liever zouden hebben dat ze hem afknallen voor hij het op een ontsnappen zou kunnen zetten naar bepaalde landen waar men het alleen ziet als *kassa*kassa*

Een nieuw wapen?



Citaat:
Oekraïne rust een van zijn maritieme drones uit met meervoudige raketlanceersystemen, een ontwikkeling die het hoofd van de Oekraïense veiligheidsdienst verwelkomde als een mijlpaal voor het land. Maar wat heeft Kyiv aan dit nieuwe wapen?
Gebruik het en zwijg er over.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 juni 2024 om 22:04.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 04:11   #26
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als militaire macht het enige is wat telt (jouw concept), dan zijn al die afspraken (ook de imaginaire zoals over niet-uitbreiding van de NAVO) irrelevant. En als een supermacht dan een klein weerloos land aanvalt, vraagt ze eigenlijk om militaire bemoeienis van een andere supermacht. Met andere woorden, met je argumentatie vraag jij om tussenkomst van de NAVO.
Welja toch?
Als lieden niet overeenkomen, of, gemaakte beloftes die tot dat overeenkomen leidden, niet houden, dan is wat overblijft omkoping en militaire macht, wat ik zei, met andere worden, dat laatste zijnde wat de Russen daar in hun voortuijn deden.
En jouw "tussenkomst" van de NAVO, wat reeds gedaan wordt moet niet gevraagd worden. Als je al die militaire steun door NAVO niet als "tussenkomst" klasseert, dan maak je jezelf multihonderdmiljard blaaskes wijs hee!
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 04:24   #27
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat Pöetin de oorlog zal stoppen.

Las ik ergens dat hij zelfs nucleaire duikboten op pad wil sturen.

Las ik tevens ook dat hij een ontsnappingsplan in gedachten zou hebben.

Ik denk dat er anders veel mensen zijn (slachtoffers, gewonden van zijn daden) die liever zouden hebben dat ze hem afknallen voor hij het op een ontsnappen zou kunnen zetten naar bepaalde landen waar men het alleen ziet als *kassa*kassa*

Een nieuw wapen?



Gebruik het en zwijg er over.
Wat zou ie winnen door oorlog te blijven voeren?
De gas olie grondstoffen en industrie in Westblok bemachtigen die in Rusland niet te vinden is?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 10:09   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bij mijn weten vaardigde in 2022 Zelensky een decreet uit dat onderhandelingen met Rusland verbiedt. Dat is nog steeds in voege.

Rusland dringt ook aan op een legale oplossing (via rechtbank of parlement) om een legitieme gesprekspartner te hebben in Oekraïne na het aflopen van het mandaat van Zelensky op 20 mei.
De Russen zorgen toch altijd voor de lachwekkende noot. Begrijpelijk, want in Moskou willen ze geen Oekraïens begrijpen. De grondwet van Oekraïne als de kieswetgeving (in voege sedert 1997) stipuleren immers heel duidelijk dat er geen verkiezingen georganiseerd kunnen worden als het land in staat van beleg verkeert. President Zelensky is bijgevolg nog steeds het legitiem staatshoofd van Oekraïne. Bijkomend: er is een akkoord tussen alle partijen, over de grenzen van meerderheid en oppositie heen, onder welke modaliteiten zowel presidents- als parlementsverkiezingen zullen plaatsvinden na het beëindigen van de staat van beleg.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:09   #29
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.901
Standaard

Ik kom hier niet zo vaak meer posten.
Vandaag toch een uitzondering.
Wegens een straffe uitspraak van de R baas himself (die ik hem vandaag zag maken op tv).
Intresten op R bedragen die in het westen geparkeerd en bevroren zijn aanwenden om Ukr te steunen noemt hij diefstal (een dikke foei voor het westen uiteraard)
Dat is natuurlijk niet helemaal fout qua beoordeling.

Maar ja.

Bij je gebuur landjepik gaan doen (zoals nu gebeurd en ook al in verleden gebeurde), daar heeft hij waarschijnlijk niet aan gedacht.
Ik vermoed dat daar wel een vergoelijkende term zal voor gevonden worden.
Zoals SMO ook geen oorlog is bvb.

Ik vermoed dat we die vergoelijkende term kortelings ook gaan horen (wat de R in Ukr doen kan immers nooit diefstal wezen).
Toch wel enigszins benieuwd naar de naam die ze daar gaan op plakken.

Zijdelings: Recent stonden ze ook in de VN helemaal alleen met hun standpunt met betrekking tot het voorstel van Biden met betrekking tot situatie in conflict Israel-Hamas.

Boeri ze kop is hard hard hard, maar mogelijks/hopelijks komt er toch spoedig inzicht.
Wellicht niet aan de top (totale wereldvreemdheid aldaar).
Maar wie weet op een iets lager niveau …, men kan maar hopen.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen

Laatst gewijzigd door satiper : 14 juni 2024 om 21:16.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:30   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik kom hier niet zo vaak meer posten.
Vandaag toch een uitzondering.
Wegens een straffe uitspraak van de R baas himself (die ik hem vandaag zag maken op tv).
Intresten op R bedragen die in het westen geparkeerd en bevroren zijn aanwenden om Ukr te steunen noemt hij diefstal (een dikke foei voor het westen uiteraard)
Dat is natuurlijk niet helemaal fout qua beoordeling.

Maar ja.

Bij je gebuur landjepik gaan doen (zoals nu gebeurd en ook al in verleden gebeurde), daar heeft hij waarschijnlijk niet aan gedacht.
Ik vermoed dat daar wel een vergoelijkende term zal voor gevonden worden.
Zoals SMO ook geen oorlog is bvb.
Als je je buurjongen pest, hem bont en blauw slaat, zijn speelgoed kapot maakt en zijn kamer helemaal vernielt, klinkt het wel heel ongeloofwaardig als je moord en brand begint te schreeuwen wanneer die buurjongen op een later moment eens vijftig euro je spaarpot pakt.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:32   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.948
Standaard

Stoppen???

Stoppen onder zijn voorwaarden?

Citaat:
De Russische president Vladimir Poetin heeft opnieuw voorwaarden voor een einde van de Oekraïne-oorlog geformuleerd.
Die Weltwoche met meer tekst en uitleg.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:36   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 177.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Stoppen???

Stoppen onder zijn voorwaarden?
De dwerg uit het Kremlin wil gewoon wat aandacht. Hij is gewoon pisnijdig dat hij niet bij de grote jongens in Bürgenstock uitgenodigd werd.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:47   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.948
Standaard

Volgens Stoltenberg is het ook totaal geen vredesvoorstel.

p.s.

De volgende reis van Poetin, een slecht voorteken?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 21:50   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De dwerg uit het Kremlin wil gewoon wat aandacht. Hij is gewoon pisnijdig dat hij niet bij de grote jongens in Bürgenstock uitgenodigd werd.
Dat kan ook al...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 05:26   #35
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.236
Standaard

Al die zogezegde "hoopvolle "signalen,die er niet zijn.....

Het voordeel van de Russische President is dat hij nochtans veelal glashelder uit de hoek kan komen....


-De Oekrainse Strijdkrachten moeten kompleet terug getrokken worden uit de territoria van Donetsk,Luhansk,
Kherson en Zaporizhia Oblasten ,teruggetrokken uit hun administratieve grenzen.(er wordt helemaal niet gesuggereerd te stoppen op de frontposities,de UKRs moeten HELEMAAL weg uit die Oblasten!)
-Oekraine moet aankondigen te zullen weigeren om tot NATO toe te treden...

Als deze voorwaarden vervuld worden zal er onmiddelijk een wapenstilstand zijn....zodat de UKRs wat tijd krijgen zich te conformeren.
Daarna beginnen de "onderhandelingen"


ALLE andere beweringen zijn leugens en gezever....Rusland heeft de voornoemde Oblasten al formeel geincorporeerd in de Russische Federatie,zoals de Krim bijna 10 jaar geleden en wil ze H O U D E N...

De "kaart van Dimitri" van enkele maanden geleden was verder geen dronkemanspraat...het behelsde de verder ontmanteling van Oekraine tot een soort " Vatikaanstad"-situatie rondom de historische Groot-Slavische bedevaart-stede Kyiv.......DAT is het lange termijnplan.....open en bloot,maar te veel genegeerd......Nochtans WETEN we toch wel dat Rusland "hard ball" speelt nu?


Je mag Rusland niet provoceren door zwakte te tonen ....Dat is EXACT wat we gedaan hebben in de Merckel-decennia,en sommigen zouden daarmee verder gaan blijkbaar....



Vredesvoorstel.......iemand????
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 15 juni 2024 om 05:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 07:18   #36
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.409
Standaard

Als de Palestijnen recht hebben op Palestijns land vanwege hun genen of zoiets dan Hebben de Russen recht op de Donbas en Krim. Toen Oekraïne opeens grotendeels bezet werd door het Westen na hun implosie van 2014 nam Rusland uiteraard het Russische deel in.

Ik vertel het wat ludiek maar uiteindelijk is dit hoe zij het zien en daar is wel iets voor te zeggen vind ik. Niet dat ik de oorlog steun want die kost teveel levens maar ik begrijp wel het Russisch standpunt in deze.

Beide partijen zijn zowat even sterk op het slagveld dus een ommekeer zal moeten komen via de politiek, of interne problemen. De oorlog kan ook uitbreiden via het MO, wat steeds waarschijnlijker is.

Mijn voorstel zou het volgende zijn
- Rusland krijgt z’n verloren land terug met garanties
- Oekraïne mag toetreden tot de EU als ze zich opwerken naar de voorwaarden
- Rusland moet zijn militaire overproductie afbouwen, anders gaan die wapens naar andere conflicten
- Rusland moet stoppen om bepaalde Rusland gerelateerde conflicten te voeden zoals in Moldavië
- in beslag genomen tegoeden worden gebruikt om Oekraïne terug op te bouwen
- normalisatie van de handel via een stappenplan
- Rusland moet welvarend kunnen worden, hoe beter de bevolking het heeft hoe minder zin in oorlog
- corruptie aanpakken in zowel Rusland als Oekraïne voor zover mogelijk
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 07:30   #37
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is een flutvraag van Westblokkofielen - flut omdat MACHT bepaalt wat LEGAAL is, niet omgekeerd.
Als de Romeinen het Gallische dorp veroveren is het niet meer Abrarararararasourcix die de wetten maakt, maar Caesar. Caesar "overruled" Abrararadinges wetten.
Net zo wat "intern" is en wat niet.
En het maakt daarbij niet eens uit of die macht door omkoping of door militaire actie wisselde. Moesten de Romeinen ipv Abrararara... leger te verslaan, hem omkopen om zijn wetten te "harmoniseren" met de Romeinse wetten, is het verschil toch nul, hé, hééé?
1/ waarom zou UKR zich moeten terugtrekken en een paar provincies kado doen aan RU

hij heeft die stukken grond niet als hij ze wilt veroveren dat hij maar zijn 500.000 man verder slachtoffert, dat hij maar uitlegt aan de mama's waarom die jongens dood moeten voor een paar m2 grond

2/ de beslissing om lid te zijn van de NATO wordt niet genomen in RU maar heel eenvoudig weg in UKR, en in BXL. Dus Ptn heeft duidelijk bewezen dat hij een 5x kleiner landje nog geen 20% kan bezetten laat staan als die blaaskaak denkt dat hij EU nog bang kan maken... integendeel we zijn er van langst om meer van overtuigd dat we RU moeten laten verder vechten tot zijn leger volledig vleugellam is..

3/ altijd hilarisch als één partij in het midden van een strijd roept naar staakt het vuren, omdat hij vermoedelijk ineens realiseert dat hij zijn troepen moet kunnen herorganiseren en ergens meert tijd nodig heeft voor training, productie van wapens en raketten, en nieuwe technieken en opleiding van manschappen arato van 30k per maand

Zoals op het strijdtoneel te zien is, het moment dat de oorlog effe kantelt in het voordeel van UKR zitten roepen dat je wilt stoppen met vechten, wel kijk we gaan nog verder S400 opblazen tot diep in rusland,
verder vliegtuigen vernietigen, verder glijbomfabrieken opblazen, nog een paar raketjes nara zijn paleizen sturen, zijn krim brugje jennen zonder twijfel, rusland verarmen door hun gas niet te kopen etc

Dat putin zijn plan trekt met zijn oorlog hij heeft echt wat hij wilt... en heeft gewoon verkeerd gegokt en kan nu heerlijk op de blaren zitten

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juni 2024 om 07:31.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 07:33   #38
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als de Palestijnen recht hebben op Palestijns land vanwege hun genen of zoiets dan Hebben de Russen recht op de Donbas en Krim. Toen Oekraïne opeens grotendeels bezet werd door het Westen na hun implosie van 2014 nam Rusland uiteraard het Russische deel in.

Ik vertel het wat ludiek maar uiteindelijk is dit hoe zij het zien en daar is wel iets voor te zeggen vind ik. Niet dat ik de oorlog steun want die kost teveel levens maar ik begrijp wel het Russisch standpunt in deze.

Beide partijen zijn zowat even sterk op het slagveld dus een ommekeer zal moeten komen via de politiek, of interne problemen. De oorlog kan ook uitbreiden via het MO, wat steeds waarschijnlijker is.

Mijn voorstel zou het volgende zijn
- Rusland krijgt z’n verloren land terug met garanties
- Oekraïne mag toetreden tot de EU als ze zich opwerken naar de voorwaarden
- Rusland moet zijn militaire overproductie afbouwen, anders gaan die wapens naar andere conflicten
- Rusland moet stoppen om bepaalde Rusland gerelateerde conflicten te voeden zoals in Moldavië
- in beslag genomen tegoeden worden gebruikt om Oekraïne terug op te bouwen
- normalisatie van de handel via een stappenplan
- Rusland moet welvarend kunnen worden, hoe beter de bevolking het heeft hoe minder zin in oorlog
- corruptie aanpakken in zowel Rusland als Oekraïne voor zover mogelijk
Denk daar nu eens echt over na: je woont als Ukrainer in een stukje die bezet wordt door Rusland, je bent gevlucht en bent nu uw land/huis alles kwijt... Wat is daar nu rechtvaardig aan ? Rusland moet echt geen lap grond veroveren van UKR... alles moet terug hersteld worden en iedereen mag terug in zijn eigen huis gaan wonen...

Waarom in hemelsnaam zou je nu ineens moeten verplicht worden om op uw eigen huis, die onder Ukr stond, te gaan verhuizen naar Ru om daar te gaan wonen in een Ru dictatuur met zo'n onnozelaar aan het hoofd die u/uwfamilie gebruikt als goedkope strijdkrachten en verplicht om allerlei dwaze dingen te doen die je niet wilt doen ? En bovendien heb je dus als Ukr tientallen jongens zien sterven dankzij Ptn, dus je hebt een hevige haat opgebouwd tegen Ptn, en dan moet je terug gaan wonen in uw kapot huis, in een kapotte economie met kapotte familie en met Russische soldaten als buren die een jaartje terug een paar familieleden vermoord hebben....

dus UKR wordt lid van EU, NATO
grenzen hersteld/infra wegen hersteld met oorlogsbelasting op russische export

en RU bouwt leger af, saneert zijn begroting, gaat idd gebukt onder oorlogsbelasting, maar komt er helemaal weer bovenop als het zijn economie lekker laat werken ipv investeren in leger

en Ru moet stoppen in gans de wereld met wapens exporteren, dus een belasting op alle russische wapens en boetes indien illegale export wordt ontdekt

dat is het meest vredevolle scenario

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 juni 2024 om 07:41.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 07:45   #39
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.901
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Al die zogezegde "hoopvolle "signalen,die er niet zijn.....

Het voordeel van de Russische President is dat hij nochtans veelal glashelder uit de hoek kan komen....


-De Oekrainse Strijdkrachten moeten kompleet terug getrokken worden uit de territoria van Donetsk,Luhansk,
Kherson en Zaporizhia Oblasten ,teruggetrokken uit hun administratieve grenzen.(er wordt helemaal niet gesuggereerd te stoppen op de frontposities,de UKRs moeten HELEMAAL weg uit die Oblasten!)
-Oekraine moet aankondigen te zullen weigeren om tot NATO toe te treden...

Als deze voorwaarden vervuld worden zal er onmiddelijk een wapenstilstand zijn....zodat de UKRs wat tijd krijgen zich te conformeren.
Daarna beginnen de "onderhandelingen"


ALLE andere beweringen zijn leugens en gezever....Rusland heeft de voornoemde Oblasten al formeel geincorporeerd in de Russische Federatie,zoals de Krim bijna 10 jaar geleden en wil ze H O U D E N...

De "kaart van Dimitri" van enkele maanden geleden was verder geen dronkemanspraat...het behelsde de verder ontmanteling van Oekraine tot een soort " Vatikaanstad"-situatie rondom de historische Groot-Slavische bedevaart-stede Kyiv.......DAT is het lange termijnplan.....open en bloot,maar te veel genegeerd......Nochtans WETEN we toch wel dat Rusland "hard ball" speelt nu?


Je mag Rusland niet provoceren door zwakte te tonen ....Dat is EXACT wat we gedaan hebben in de Merckel-decennia,en sommigen zouden daarmee verder gaan blijkbaar....



Vredesvoorstel.......iemand????
Vrede is een belangrijk goed voor de mens.
Niet het enige.
Gezondheid, vrijheid, geluk, liefde, vriendschap, rechtvaardigheid, veiligheid, vertrouwen, comfort, …

Allemaal belangrijk.

Nagenoeg op het verlanglijstje van ieder mens.

Soms/vaak komen die begrippen op de helling te staan.
Soms moet er gekozen worden, iets meer van het één ten koste van iets minder van het ander.
Soms kiezen mensen toch voor het gevecht in plaats van voor vrede, omdat het gevecht bvb het laatste middel lijkt te zijn waarmee enige vrijheid kan bedongen worden.
Dit soort keuzes zijn vaak/meestal niet van ganser harte, voelen aan als noodgedwongen.

Eens terecht in die spiraal is het ook niet eenvoudig om er uit te raken.
Niet eenvoudig, moeilijk dus, maar niet ondoenbaar.

Even het lijstje herhalen wat nagenoeg ieder mens belangrijk vindt.

Vrede, gezondheid, vrijheid, geluk, liefde, vriendschap, rechtvaardigheid, veiligheid, vertrouwen, comfort, …

Als je internationaal/mondiaal tot akkoorden kan komen welk kader gewenst is om al die bovenstaande zaken zoveel mogelijk te faciliteren voor de individuele mens, dan zou je bij betwiste gebieden mensen/individuen de gelegenheid moeten kunnen bieden om onder tijdelijk bestuur te komen van zo'n overkoepelende beschermende structuur (soort VN, maar dan de betere versie).

Uiteraard dient er vooreerst een soort van consensus te ontstaan tussen een voldoende groot aantal landen om dat soort van kader te maken en ook de wil om middelen beschikbaar te stellen het kader vorm te geven en om belhamels die dit verstoren ter orde te roepen en bij slecht gedrag even in de hoek te plaatsen.

Niet iets voor meteen vrees ik.

Maar af en toe het licht laten schijnen op die andere weg maakt dat mensen mogelijk beseffen dat die andere weg er wel degelijk is en dat het gewoon een kwestie is van de menselijke wil om hem beter te maken en te bewandelen.

Al het bovenstaande wordt uiteraard zoveel gemakkelijker bij een optimaal aantal mensen op aarde en tevens zoveel moeilijker met een aantal dat zich er steeds verder van verwijderd (maar dat heb ik in andere draden al wel eens uitgelegd).
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2024, 07:49   #40
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 22.173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Denk daar nu eens echt over na: je woont als Ukrainer in een stukje die bezet wordt door Rusland, je bent gevlucht en bent nu uw land/huis alles kwijt... Wat is daar nu rechtvaardig aan ? Rusland moet echt geen lap grond veroveren van UKR... alles moet terug hersteld worden en iedereen mag terug in zijn eigen huis gaan wonen...

Waarom in hemelsnaam zou je nu ineens moeten verplicht worden om op uw eigen huis, die onder Ukr stond, te gaan verhuizen naar Ru om daar te gaan wonen in een Ru dictatuur met zo'n onnozelaar aan het hoofd die u/uwfamilie gebruikt als goedkope strijdkrachten en verplicht om allerlei dwaze dingen te doen die je niet wilt doen ? En bovendien heb je dus als Ukr tientallen jongens zien sterven dankzij Ptn, dus je hebt een hevige haat opgebouwd tegen Ptn, en dan moet je terug gaan wonen in uw kapot huis, in een kapotte economie met kapotte familie en met Russische soldaten als buren die een jaartje terug een paar familieleden vermoord hebben....

dus UKR wordt lid van EU, NATO
grenzen hersteld/infra wegen hersteld met oorlogsbelasting op russische export

en RU bouwt leger af, saneert zijn begroting, gaat idd gebukt onder oorlogsbelasting, maar komt er helemaal weer bovenop als het zijn economie lekker laat werken ipv investeren in leger

en Ru moet stoppen in gans de wereld met wapens exporteren, dus een belasting op alle russische wapens en boetes indien illegale export wordt ontdekt

dat is het meest vredevolle scenario
En de seperatisten dan? Terug naar Rusland of naar Oekraïne?
Denk nu toch eens logisch na en zie wiens gelijk ons het meeste kost. (In mensenlevens)
Dat die aansturen op oorlog meegestuurd worden, es zien of ze dan nog oorlog willen.

En de bewapening van de IS, wie was daar oorzaak van?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 juni 2024 om 08:01.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be