Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Als er NU Federale verkiezingen zouden zijn, op wie zou je stemmen?
CD&V 0 0%
VLD 5 10,20%
Vooruit 1 2,04%
NVA 16 32,65%
VB 15 30,61%
PVDA 3 6,12%
GROEN 1 2,04%
andere partij 5 10,20%
Prins Laurent (blanco/ongeldig) 3 6,12%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2024, 19:14   #201
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet rechtstreeks. Maar onrechtstreeks wel als je het niet eens was met het gevoerde beleid en dat beleid door blanco ipv tegenstemmen kan verdergezet worden.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 20:16   #202
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Niet rechtstreeks. Maar onrechtstreeks wel als je het niet eens was met het gevoerde beleid en dat beleid door blanco ipv tegenstemmen kan verdergezet worden.
Neen, de niet-uitgebrachte stemmen worden virtueel aan alle deelnemende partijen verdeeld naar gelang hun behaalde aantal stemmen. Virtueel omdat de blancostemmen afgaan van het totaal aantal stemmen, en enkel de uitgebrachte stemmen tellen voor het behalen van een zetel. Dus: alle deelnemende partijen profiteren proportioneel van de blancostemmen.

Om het nog duidelijker te maken:
  • als een oppositiepartij de grootste wordt, geniet ze het meest van de blancostemmen (in casu het VB)
  • als een regeringspartij de kleinste wordt, geniet ze het minst van de blancostemmen (in casu de 0VLD)
__________________

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2024 om 20:17.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2024, 20:41   #203
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, de niet-uitgebrachte stemmen worden virtueel aan alle deelnemende partijen verdeeld naar gelang hun behaalde aantal stemmen. Virtueel omdat de blancostemmen afgaan van het totaal aantal stemmen, en enkel de uitgebrachte stemmen tellen voor het behalen van een zetel. Dus: alle deelnemende partijen profiteren proportioneel van de blancostemmen.

Om het nog duidelijker te maken:
  • als een oppositiepartij de grootste wordt, geniet ze het meest van de blancostemmen (in casu het VB)
  • als een regeringspartij de kleinste wordt, geniet ze het minst van de blancostemmen (in casu de 0VLD)
LOL!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:03   #204
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen, de niet-uitgebrachte stemmen worden virtueel aan alle deelnemende partijen verdeeld naar gelang hun behaalde aantal stemmen. Virtueel omdat de blancostemmen afgaan van het totaal aantal stemmen, en enkel de uitgebrachte stemmen tellen voor het behalen van een zetel. Dus: alle deelnemende partijen profiteren proportioneel van de blancostemmen.

Om het nog duidelijker te maken:
  • als een oppositiepartij de grootste wordt, geniet ze het meest van de blancostemmen (in casu het VB)
  • als een regeringspartij de kleinste wordt, geniet ze het minst van de blancostemmen (in casu de 0VLD)
Binnenlandse Zaken:

Volgens de Belgische wetgeving worden de blanco stemmen (waarbij voor geen enkele lijst of kandidaat gestemd wordt) en de ongeldige stemmen (voor (kandidaten van) verschillende lijsten) wel geteld, maar wordt hiermee geen rekening gehouden bij de zetelverdeling tussen de partijen. Ze worden dus volledig genegeerd en geen enkele partij kan er gebruik van maken. Bij de zetelverdeling wordt dus enkel rekening gehouden met de stembiljetten waarop een geldige stem werd uitgebracht voor de verschillende lijsten.



Toch iets anders dan wat u debiteert.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 mei 2024 om 08:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:04   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Binnenlandse Zaken:

Volgens de Belgische wetgeving worden de blanco stemmen (waarbij voor geen enkele lijst of kandidaat gestemd wordt) en de ongeldige stemmen (voor (kandidaten van) verschillende lijsten) wel geteld, maar wordt hiermee geen rekening gehouden bij de zetelverdeling tussen de partijen. Ze worden dus volledig genegeerd en geen enkele partij kan er gebruik van maken. Bij de zetelverdeling wordt dus enkel rekening gehouden met de stembiljetten waarop een geldige stem werd uitgebracht voor de verschillende lijsten.

Toch iets anders dan wat u debiteert.
Volgens mij is dat juist hetzelfde als wat ik zeg, alleen zeg ik het een pak duidelijker.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:07   #206
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Volgens mij is dat juist hetzelfde als wat ik zeg, alleen zeg ik het een pak duidelijker.
Helemaal niet. U stelt bijvoorbeeld:

Citaat:
als een oppositiepartij de grootste wordt, geniet ze het meest van de blancostemmen (in casu het VB)
als een regeringspartij de kleinste wordt, geniet ze het minst van de blancostemmen (in casu de 0VLD)
Neen dus , niemand, dus geen enkele partij, geniet van blanco stemmen. Tenminste volgens BZ.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 mei 2024 om 08:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:08   #207
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik bevestig...

Federaal stem ik Blanko.....

één puntje per keer.....anders zitten ze dan maar met een blok onthouders....hopelijk zo groot mogelijk...tot dat punt er door is....


Eindelijk hebben kiezers de kans om eens zelf een besparingsvoorstel in te dienen overigens....
Wat bedoel je met 1 puntje per keer?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:09   #208
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen, niemand, dus geen enkele partij, geniet van blanco stemmen. Tenminste volgens BZ.
BZ drukt het onduidelijk uit, meer niet.

Elke partij "geniet" van de blancostemmen in de zin dat ze door die stemmen minder stemmen nodig hebben voor een zetel. Proportioneel, naar gelang van hun eigen stemmen.

Tussen haakjes: door op de partij Blanco te stemmen, voorkomt men dat effect.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:11   #209
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
16% op groen???

Die generatie is om zeep vrees ik. Als je nu nog op groen stemt na wat ze in de federale gedaan hebben dan ben je dom en naief.
Zal toch veel minder zijn. Veel Groenen schakelen over naar PVDA.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:20   #210
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.256
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
BZ drukt het onduidelijk uit, meer niet.

Elke partij "geniet" van de blancostemmen in de zin dat ze door die stemmen minder stemmen nodig hebben voor een zetel. Proportioneel, naar gelang van hun eigen stemmen.

Tussen haakjes: door op de partij Blanco te stemmen, voorkomt men dat effect.
Chris Deschouwer:

"Er bestaat een hardnekkig misverstand dat zegt dat blanco stemmen bij de grootste partij gevoegd worden, of ten goede komen aan de grootste partij. Dat is helaas alleen maar een hardnekkig misverstand. Nogmaals: wie niet stemt of niet geldig stemt, stemt niet en laat het aan de andere kiezers over om te bepalen welke partijen en kandidaten veel of weinig stemmen zullen krijgen."
(VRT)
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 08:27   #211
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Chris Deschouwer:

"Er bestaat een hardnekkig misverstand dat zegt dat blanco stemmen bij de grootste partij gevoegd worden, of ten goede komen aan de grootste partij. Dat is helaas alleen maar een hardnekkig misverstand. Nogmaals: wie niet stemt of niet geldig stemt, stemt niet en laat het aan de andere kiezers over om te bepalen welke partijen en kandidaten veel of weinig stemmen zullen krijgen."
(VRT)
Alweer anders uitgedrukt maar exact hetzelfde als wat ik zeg.

Waarvoor dank.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 09:01   #212
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Chris Deschouwer:

"Er bestaat een hardnekkig misverstand dat zegt dat blanco stemmen bij de grootste partij gevoegd worden, of ten goede komen aan de grootste partij. Dat is helaas alleen maar een hardnekkig misverstand. Nogmaals: wie niet stemt of niet geldig stemt, stemt niet en laat het aan de andere kiezers over om te bepalen welke partijen en kandidaten veel of weinig stemmen zullen krijgen."
(VRT)
Gewéldig, toch?
De grootste partij is namelijk het Vlaams Belang.

Misschien hebben de kleinste partijen, de VLD en de groenen, meer "plezier" van de blancostemmers.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 10:55   #213
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gewéldig, toch?
De grootste partij is namelijk het Vlaams Belang.

Misschien hebben de kleinste partijen, de VLD en de groenen, meer "plezier" van de blancostemmers.
Als je op de partij blanco stemt, dan stem je volledig tegen het beleid. Want die beloven tegen alles te zullen stemmen. Dus elk zitje dat die veroveren is per definitie oppositie.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 11:07   #214
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 44.473
Standaard

Volgende was best leuk om te volgen...

Een meerderheid?

Het nalezen waard...

De rubicon tussen N-VA en Vlaams Belang

N-VA en het Vlaams Belang pleiten – net zoals de meeste centrumpartijen – om de migratieaanpak strenger te maken.

Dat had al lang aangepakt moeten geweest zijn en géén migrant (illegaal) zou nog voet aan de grond mogen zetten daar wij (autochtonen) al problemen genoeg hebben in eigen land die wij met zen allen het hoofd moeten zien te bieden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 mei 2024 om 11:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 11:25   #215
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Even verder lezen...


Citaat:
NIEUWE PEILING. Vlaming wijst cordon sanitaire af

17 mei 2024

Aan de vooravond van de verkiezingen wijst meer dan de helft van de Vlamingen (52 procent) het cordon sanitaire af. Dat blijkt uit een peiling van iVOX die werd uitgevoerd bij 2.000 respondenten op vraag van het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen (OVV).

52 procent van de ondervraagde Vlamingen is tégen het cordon sanitaire. Op de vraag of elke partij mee in een regering moet kunnen stappen, antwoordt 66 procent ‘ja’. 51 procent gelooft niet dat het cordon nodig is om de democratie te vrijwaren.

Volgens de helft van de ondervraagden heeft het cordon België onbestuurbaar gemaakt. 42 procent vindt dan weer dat het de Franstaligen meer macht heeft gegeven over Vlaanderen.

Het onderzoek is uitgevoerd bij 2.000 Vlamingen ouder dan 18 jaar en liep van 23 april tot 3 mei. De maximale foutenmarge bedraagt 2,08 procent met een betrouwbaarheid van 95 procent.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 11:35   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

In het nieuws. In De Morgen:

De gedachte van Joël De Ceulaer
Als Bart De Wever echt geen regering met Vlaams Belang wil vormen, dan wérkt de chantage niet meer

Joël De Ceulaer is senior writer. N-VA-voorzitter Bart De Wever probeert te bluffen, maar spreekt zichzelf nog maar eens tegen, betoogt hij.

De rest zit achter een betaalmuur.

De analyse van De Ceulaer klopt.
De vraag is wat De Wever bezielt om zijn belangrijkste chantagemiddel uit handen te geven.
EEN ding is zeker: deze move zal de N-VA stemmen kosten.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 11:47   #217
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In het nieuws. In De Morgen:

De gedachte van Joël De Ceulaer
Als Bart De Wever echt geen regering met Vlaams Belang wil vormen, dan wérkt de chantage niet meer

Joël De Ceulaer is senior writer. N-VA-voorzitter Bart De Wever probeert te bluffen, maar spreekt zichzelf nog maar eens tegen, betoogt hij.

De rest zit achter een betaalmuur.

De analyse van De Ceulaer klopt.
De vraag is wat De Wever bezielt om zijn belangrijkste chantagemiddel uit handen te geven.
EEN ding is zeker: deze move zal de N-VA stemmen kosten.
Dat klopt.
De Wever spreekt zichzelf voortdurend tegen.
Het is vreemd dat zijn antwoord om al dan niet samen te werken met VB voor een groep tieners zoveel meer aandacht kreeg dan onderstaande vraag.
Bij de tieners vond ik het antwoord minder duidelijk dan dit hier.

Op het einde van het duel met De Croo in VTM Nieuws, kregen beide heren een aantal vragen, waar ze met ja of neen moesten op antwoorden.
Een van de vragen was (ik citeer letterlijk): "Meneer De Wever, wacht u op de vorming van een federale regering om een Vlaamse regering te vormen?"
Het antwoord was "neen". (er kwam geen enkele nuancering, er werd geen "als" of "mits" aan toegevoegd).

Dus daarmee schuift hij zijn eerdere strategie helemaal weer aan de kant.
Als hij niet wacht om de Vlaamse te vormen, dan weet je dat nadien een andere regering maken op Vlaams niveau toch wel heel moeilijk en onwaarschijnlijk is.

Mijn indruk is dan ook dat de N-VA gewoon mist wil spuien.
Ze laten een BDW zeggen dat hij nooit met VB zal regeren, een Jan Jambon zei dan eerder dat het een partij was zoals alle anderen.
BDW ging dan de andere partijen chanteren federaal door te dreigen met VB een Vlaamse regering te vormen, dat wordt nu weer ontkend.
De strategie lijkt mij een tjevenstrategie, hij zegt nu eens van wel, dan eens van niet, in de hoop dat voor- en tegenstanders niet de beide versies gehoord hebben, of dat beiden denken dat het uiteindelijk wel in hun voordeel zal uitdraaien.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 27 mei 2024 om 11:55.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 11:56   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

De Wever is een ordinaire dommekloot als hij denkt dat hij stemmen haalt door een jojo strategie te hanteren. Het enige dat hij hiermee bewijst is dat hij zijn naam evenmin eer aandoet als de rest van de belgicistische politieke dweilenmeute.
Van die meute is de kiezer al langer gewend dat ze compleet onbetrouwbaar is.
De Wever wordt het volgende slachtoffer van zijn eigen wispelturigheid en onbetrouwbaarheid.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 12:00   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Een van de vragen was (ik citeer letterlijk): "Meneer De Wever, wacht u op de vorming van een federale regering om een Vlaamse regering te vormen?"
Het antwoord was "neen". (er kwam geen enkele nuancering, er werd geen "als" of "mits" aan toegevoegd).
Als De Wever dat meent maakt hij een tweede keer dezelfde fout.

Hij zal toch niet welbewust liegen?
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2024, 17:24   #220
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.077
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Volgende was best leuk om te volgen...

Een meerderheid?

Het nalezen waard...

De rubicon tussen N-VA en Vlaams Belang

N-VA en het Vlaams Belang pleiten – net zoals de meeste centrumpartijen – om de migratieaanpak strenger te maken.

Dat had al lang aangepakt moeten geweest zijn en géén migrant (illegaal) zou nog voet aan de grond mogen zetten daar wij (autochtonen) al problemen genoeg hebben in eigen land die wij met zen allen het hoofd moeten zien te bieden.
De NVA heeft de migratie impact net vergroot en bewezen dat ze niet durft ingaan tegen Duitsland. Nooit meer Duitsland!!!

Morgen weer debat tussen Magnette en Dewever, zoals de laatste keer. Dat is hier gewoon een herhaling van een herhaling aan het worden. En mensen blijven er met beide ogen open in lopen. Keeping up appearances …
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 mei 2024 om 17:27.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be