Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2024, 06:26   #181
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

Als ik me niet vergis zijn Portugal en Canada zowat de toonbeelden van de legalisering van cannabis ... het zijn ook de landen waar het meeste antidepressiva geslikt worden, meer dan in ons onland van mensen zonder identiteit (maar met genders) ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 08:09   #182
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

People are seizing, being intubated after eating microdose chocolates

Hallucinogene paddenstoelen in chocolade verwerken en er van uitgaan dat dat goed komt ... alleen in de VS ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 08:54   #183
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Als ik me niet vergis zijn Portugal en Canada zowat de toonbeelden van de legalisering van cannabis ... het zijn ook de landen waar het meeste antidepressiva geslikt worden, meer dan in ons onland van mensen zonder identiteit (maar met genders) ...
Portugal en Canada zijn helemaal geen toonbeelden van de legalisering van cannabis.
Portugal heeft alle druggebruik gedecriminaliseerd. Dat is iets heel anders dan cannabis legaliseren.
En in Canada is cannabisgebruik legaal ja maar dat is ook in vele andere landen zo (of wordt het toch minstens gedoogd).
Dus volgens uw theorie zou het gebruik van anti-depressiva ook gigantisch hoog moeten liggen in Nederland, Thailand, Malta, Chili, Uruguay, Zwitserland, Luxemburg,...

Uw theorie slaat dus jammer genoeg de bal mis.

Meer nog: kijk naar IJsland. Koploper in anti-depressiva-gebruik. En lees dan dit artikel eens.

Mag ik dan stellen dat afblijven van drank en drugs naar meer anti-depressiva leidt?

Neenee, verbanden leggen is iets minder simpel dan dat.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 09:44   #184
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
People are seizing, being intubated after eating microdose chocolates

Hallucinogene paddenstoelen in chocolade verwerken en er van uitgaan dat dat goed komt ... alleen in de VS ...
Die dingen kochten we 35 jaar geleden al in Nederland. Raar wel dat daar dan al die problemen niet voorkwamen.
In Amsterdam kon je de verse paddenstoelen gewoon kopen in de winkel. Toen de politie er een paar keer binnen gevallen waren stapten de mensen van de winkel naar het gerecht. De rechtbank besliste dat, wanneer die paddenstoelen gedroogd waren om ze als drugs te gebruiken, dit verboden was. Verse paddenstoelen om op te eten, daar zag de rechtbank niets verkeerd in, de politie kreeg verbod om die winkels verder nog het leven zuur te maken met hun wekelijkse invallen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 10:06   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die dingen kochten we 35 jaar geleden al in Nederland. Raar wel dat daar dan al die problemen niet voorkwamen.
Ach...Bart De Wever had zelfs weet van iemand die na het roken van een joint zijn eigen ogen had uitgelepeld.. Ja of een gek nu al dan niet iets gebruikt verandert niks aan de zaak

Een toxicoloog vertelde me dat een patiënt zijn twee oogballen had uitgelepeld tijdens een psychose door het gebruik van cannabis.
https://www.demorgen.be/politiek/bur...-zit~b3aba859/

Nu wist ik anders wel hoe het komt er in Amsterdam zo veel blinde mensen zitten in de coffeeshops

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2024 om 10:12.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 10:47   #186
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach...Bart De Wever had zelfs weet van iemand die na het roken van een joint zijn eigen ogen had uitgelepeld.. Ja of een gek nu al dan niet iets gebruikt verandert niks aan de zaak

Een toxicoloog vertelde me dat een patiënt zijn twee oogballen had uitgelepeld tijdens een psychose door het gebruik van cannabis.
https://www.demorgen.be/politiek/bur...-zit~b3aba859/

Nu wist ik anders wel hoe het komt er in Amsterdam zo veel blinde mensen zitten in de coffeeshops
Ja, dat is typisch Belgisch, het gedrag van één enkele gek bepaald de wetgeving.
Plus natuurlijk, BDW is van zijn favoriete harddrug (alcohol) afgekickt en nu moet iedereen met alles stoppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 juni 2024 om 10:47.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 11:12   #187
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.699
Standaard

Mensen met aanleg voor schizofrenie blijven het beste van psychoactieve drugs af. Zeker met buurlanden als Nederland en Duitsland ben ik eerder voor een gereguleerde aanpak te vinden. Af en toe rook ik zelfs nog eentje, al ben ik er niet trots op. Het is niet het einde van de wereld.

Laatst gewijzigd door Weyland : 11 juni 2024 om 11:14.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 13:36   #188
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.363
Standaard

.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2024, 13:39   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 35.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Af en toe rook ik zelfs nog eentje, al ben ik er niet trots op. Het is niet het einde van de wereld.
U hoeft zich daar niet schuldig om te voelen. Mensen die af en toe een glas Alcohol drinken voelen zich daar ook nooit schuldig over.....Integendeel.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 10:45   #190
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

Lekkere gummibeertjes tegen angst en onrust ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 11:42   #191
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 44.013
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die dingen kochten we 35 jaar geleden al in Nederland. Raar wel dat daar dan al die problemen niet voorkwamen.
In Amsterdam kon je de verse paddenstoelen gewoon kopen in de winkel. Toen de politie er een paar keer binnen gevallen waren stapten de mensen van de winkel naar het gerecht. De rechtbank besliste dat, wanneer die paddenstoelen gedroogd waren om ze als drugs te gebruiken, dit verboden was. Verse paddenstoelen om op te eten, daar zag de rechtbank niets verkeerd in, de politie kreeg verbod om die winkels verder nog het leven zuur te maken met hun wekelijkse invallen.
nadat een paar toeristen vrijwillig vliegles hadden genomen vanuit hun hotelkamer is er uiteindelijk wel het een en ander gewijzigd dacht ik.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2024, 15:41   #192
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
nadat een paar toeristen vrijwillig vliegles hadden genomen vanuit hun hotelkamer is er uiteindelijk wel het een en ander gewijzigd dacht ik.
Tja, wetten maken aan de hand van het gedrag van gekken lijkt me nu niet bepaald slim te zijn. Als er nu een gek vijf flessen whisky leegdrinkt achter elkaar en dood valt, gaan we dan sterke drank verbieden? Je zou vragen of dat de overheid gek is.

Alleszins, in Belgie zijn zowat alle drugs verboden, zijn we nu, als maatschappij beter af?

Want het is niet alsof iemand een lijntje, of een jointje of een trip te kort komt. Zelfs in de gevangenissen zijn praktisch alle drugs te koop. Ik herinner me dat men bij een cel controle in de Begijnenstraat bij iemand sterke drank vond uit Luxemburg, zo maken de cipiers wat meer winst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 06:28   #193
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

Omdat er vorig jaar twee doden vielen is er nu een labo aanwezig op Tomorrowland zodat gevaarlijke drugs sneller kunnen opgespoord worden ...
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 07:47   #194
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Tja, wetten maken aan de hand van het gedrag van gekken lijkt me nu niet bepaald slim te zijn. Als er nu een gek vijf flessen whisky leegdrinkt achter elkaar en dood valt, gaan we dan sterke drank verbieden?
Ik zou eerder denken dat we zulk gedrag moeten aanmoedigen. Darwin at work.
Citaat:
Je zou vragen of dat de overheid gek is.
Machtwellustig en kleptomanisch alvast.
Citaat:
Alleszins, in Belgie zijn zowat alle drugs verboden, zijn we nu, als maatschappij beter af?
Mij lijkt het van niet.
Citaat:
Want het is niet alsof iemand een lijntje, of een jointje of een trip te kort komt. Zelfs in de gevangenissen zijn praktisch alle drugs te koop. Ik herinner me dat men bij een cel controle in de Begijnenstraat bij iemand sterke drank vond uit Luxemburg, zo maken de cipiers wat meer winst.
Hey, als een persoon iets echt wil, dan is het afhankelijk van de middelen die beschikbaar zijn. Desnoods leert die persoon het gewenste zelf te maken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 08:48   #195
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou eerder denken dat we zulk gedrag moeten aanmoedigen. Darwin at work.

Machtwellustig en kleptomanisch alvast.

Mij lijkt het van niet.

Hey, als een persoon iets echt wil, dan is het afhankelijk van de middelen die beschikbaar zijn. Desnoods leert die persoon het gewenste zelf te maken.
Ik heb er enkelen gekend die dat die smeerlapperij dronken in een Canadese gevangenis, zijn allemaal gestorven aan leverkanker.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 10:06   #196
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb er enkelen gekend die dat die smeerlapperij dronken in een Canadese gevangenis, zijn allemaal gestorven aan leverkanker.
Probleem ook opgelost nietwaar?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 11:13   #197
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Probleem ook opgelost nietwaar?
Ja, zo zien we dat preventie allemaal weggesmeten geld is.

In die zin zou het goed zijn van reeds in de lagere school gratis heroïne uit te delen, een ganse hoop toekomstige problemen met idioten zijn dan al van de baan voordat ze het kunnen beginnen uithangen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 11:47   #198
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zo zien we dat preventie allemaal weggesmeten geld is.
Niet echt, mensen die de kennis willen en kunnen gebruiken moeten die wel eerst verstrekt gekregen hebben.
Citaat:
In die zin zou het goed zijn van reeds in de lagere school gratis heroïne uit te delen, een ganse hoop toekomstige problemen met idioten zijn dan al van de baan voordat ze het kunnen beginnen uithangen.
Hmmm, eigenlijk geen slecht plan.
Eerst uitleggen wat de gevolgen zijn, desnoods met aanschouwelijk onderwijs.

Dan de leerlingen de optie aanbieden het al dan niet zelf te proberen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 14:02   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet echt, mensen die de kennis willen en kunnen gebruiken moeten die wel eerst verstrekt gekregen hebben.


Hmmm, eigenlijk geen slecht plan.
Eerst uitleggen wat de gevolgen zijn, desnoods met aanschouwelijk onderwijs.

Dan de leerlingen de optie aanbieden het al dan niet zelf te proberen.
Helemaal niet nodig, normale mensen blijven instinctief van die rommel weg. Het is zoals autorijden, moet men u uitleggen dat bijvoorbeeld schijttezat 150 rijden op de wegen waarop een begrenzing staat van 30 of 50 km per uur een slecht idee is? Als men dat moet uitleggen, dan verstaan ze het toch niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 juli 2024 om 14:02.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2024, 14:37   #200
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helemaal niet nodig, normale mensen blijven instinctief van die rommel weg. Het is zoals autorijden, moet men u uitleggen dat bijvoorbeeld schijttezat 150 rijden op de wegen waarop een begrenzing staat van 30 of 50 km per uur een slecht idee is? Als men dat moet uitleggen, dan verstaan ze het toch niet.
Onwetendheid is op te lossen, domheid niet.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be