Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2024, 22:36   #1
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.322
Standaard Bizare situatie.

Sinds 1 april moeten wagens die in Frankrijk verzekerd zijn hiervan geen bewijs in de wagen meer hebben.
In het bericht staat het volgende: (La carte internationale d’assurance reste nécessaire pour circuler dans 7 pays (Albanie, Maroc, Moldavie, République Macédoine du Nord, Tunisie, Turquie, Ukraine).

Vorige week (om zeker te spelen) te voet naar een verkeerscontrole in België (documenten voertuig) met de bewuste brief en de documenten van onze Franse
Renault 5 om inlichtingen. Vriendelijke agent stond me te woord. Beide gezocht naar 'het' bewijs van een geldige verzekering voertuig.
Niet gevonden. Op de site vermeld op de brief ( https://consultation-fva.fr/ ) kan je een bewijs van verzekerd voertuig afdrukken voor de dag van aanvraag zelf, geen dag langer is vermeld.

Een oplossing zou het dagelijks afdrukken van het dagbewijs zijn.
De vraag is nu: wordt er verondersteld dat een Franse burger dagelijks toegang heeft tot een printer en indien niet - bestaat er een kans dat hij zijn wagen
wegens ontbreken van het ' dagbewijs' ziet afgesleept worden?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 01:46   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Sinds 1 april moeten wagens die in Frankrijk verzekerd zijn hiervan geen bewijs in de wagen meer hebben.
In het bericht staat het volgende: (La carte internationale d’assurance reste nécessaire pour circuler dans 7 pays (Albanie, Maroc, Moldavie, République Macédoine du Nord, Tunisie, Turquie, Ukraine).

Vorige week (om zeker te spelen) te voet naar een verkeerscontrole in België (documenten voertuig) met de bewuste brief en de documenten van onze Franse
Renault 5 om inlichtingen. Vriendelijke agent stond me te woord. Beide gezocht naar 'het' bewijs van een geldige verzekering voertuig.
Niet gevonden. Op de site vermeld op de brief ( https://consultation-fva.fr/ ) kan je een bewijs van verzekerd voertuig afdrukken voor de dag van aanvraag zelf, geen dag langer is vermeld.

Een oplossing zou het dagelijks afdrukken van het dagbewijs zijn.
De vraag is nu: wordt er verondersteld dat een Franse burger dagelijks toegang heeft tot een printer en indien niet - bestaat er een kans dat hij zijn wagen
wegens ontbreken van het ' dagbewijs' ziet afgesleept worden?
Je kan het toch altijd digitaal laten zien? Zoek gewoon de dichtsbijzijnde smartphone.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 08:03   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Ook in Belgie is dat niet verplicht. Onlangs nog controle gehad en dan heb ik dat gewoon getoond vanop mijn bank en verzekeringsapp.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 09:27   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ook in Belgie is dat niet verplicht. Onlangs nog controle gehad en dan heb ik dat gewoon getoond vanop mijn bank en verzekeringsapp.
Dan had u een vriendelijke agent. Voor dezelfde moeite was het een boete.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 09:34   #5
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan had u een vriendelijke agent. Voor dezelfde moeite was het een boete.
Nope, het is immers niet verplicht om een papieren verzekeringsbewijs in je auto te hebben.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2024 om 09:35.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 09:38   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Groene kaart

Dit is jouw verzekeringsattest. Het is geldig in verschillende Europese landen. Rijd je naar een verre bestemming, check dan eerst bij jouw verzekeraar of jouw BA-verzekering ook in dat land automatisch geldt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 10:09   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Ik weet niet van welk jaar die website dateert, maar de groene kaart bestaat niet meer. Sindsdien is het niet meer verplicht om een papieren verzekeringsbewijs (dat nu wit is) in je wagen te hebben. Ik schat dat dit ondertussen al een jaar of 3,4 zo is.

Edit: exact 4 jaar

https://www.test-aankoop.be/geld/aut...oorddocumenten
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2024 om 10:12.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 10:25   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.202
Standaard

De groene kaart is al jaren een wit stuk papier. En ik leg dat in de auto alhoewel het niet vereist is. Baat het niet…
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 13:26   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik weet niet van welk jaar die website dateert, maar de groene kaart bestaat niet meer. Sindsdien is het niet meer verplicht om een papieren verzekeringsbewijs (dat nu wit is) in je wagen te hebben. Ik schat dat dit ondertussen al een jaar of 3,4 zo is.

Edit: exact 4 jaar

https://www.test-aankoop.be/geld/aut...oorddocumenten
Nochtans een website van de Belgische politie.

En onwetendheid is geen excuus voor een agent on niet moeilijk te doen, integendeel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juni 2024 om 13:27.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 14:05   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Nochtans een website van de Belgische politie.

En onwetendheid is geen excuus voor een agent on niet moeilijk te doen, integendeel.
De wetgeving is wat ze is. Je kan geen boete krijgen voor het niet bij je hebben van een papieren verzekering. Als je ze via je telefoon kan produceren is er niets aan de hand.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 16:14   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De wetgeving is wat ze is. Je kan geen boete krijgen voor het niet bij je hebben van een papieren verzekering. Als je ze via je telefoon kan produceren is er niets aan de hand.
Zoals ik schreef, de agent kan nog steeds moeilijk doen.
Dan komt er een "minnelijke schikking", en als u van mening bent dat u toch gelijk hebt, mag u dat negeren en dat aan de politierechter uitleggen.

Veel plezier met die tijd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2024, 17:57   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.787
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik schreef, de agent kan nog steeds moeilijk doen.
Dan komt er een "minnelijke schikking", en als u van mening bent dat u toch gelijk hebt, mag u dat negeren en dat aan de politierechter uitleggen.

Veel plezier met die tijd.
Bezwaarschrift is ook digitaal:
https://www.politie.be/5415/vragen/v...%20te%20vullen.

https://www.justonweb.be/fines/

Best met de smartphone.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2024 om 17:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2024, 06:44   #13
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zoals ik schreef, de agent kan nog steeds moeilijk doen.
Dan komt er een "minnelijke schikking", en als u van mening bent dat u toch gelijk hebt, mag u dat negeren en dat aan de politierechter uitleggen.

Veel plezier met die tijd.
Onzin. Geef toch gewoon toe dat je het niet wist ipv te beginnen zeveren over vrederechters. Dat is niet zo erg hoor. Ik wist dat ook niet
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2024, 09:09   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Onzin. Geef toch gewoon toe dat je het niet wist ipv te beginnen zeveren over vrederechters. Dat is niet zo erg hoor. Ik wist dat ook niet
Ik heb het opgezocht, dat een (r)overheidswebsite de verkeerde informatie geeft, is dat mijn schuld?

En politierechter, geen vrederechter.
Ik spreek uit ervaring. Was een dispuut over "uitgezonderd plaatselijk verkeer", agent laat me stoppen, merkt op dat ik er niet mag rijden, en mijn argument dat ik 250 meter verderop in die straat werk werd genegeerd.
2 weken later kreeg ik de minnelijke schikking in de bus.
Ik ben toen wel tot bij de politierechter gegaan, dure vrije dag zo, om een minnelijke schikking van €5X ongedaan te maken. Ik had die dag liever voor leuke dingen gebruikt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 22 juni 2024 om 09:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 10:20   #15
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb het opgezocht, dat een (r)overheidswebsite de verkeerde informatie geeft, is dat mijn schuld?

En politierechter, geen vrederechter.
Ik spreek uit ervaring. Was een dispuut over "uitgezonderd plaatselijk verkeer", agent laat me stoppen, merkt op dat ik er niet mag rijden, en mijn argument dat ik 250 meter verderop in die straat werk werd genegeerd.
2 weken later kreeg ik de minnelijke schikking in de bus.
Ik ben toen wel tot bij de politierechter gegaan, dure vrije dag zo, om een minnelijke schikking van €5X ongedaan te maken. Ik had die dag liever voor leuke dingen gebruikt.
Ik zeg nergens dat het uw "schuld" is dat je iets niet wist. Ik zeg alleen dat het helemaal niet zo erg is om iets niet te weten. Je hebt iets bijgeleerd en het is dus echt niet nodig om daar rechtbankverhaaltjes bij te sleuren.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 21:09   #16
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je kan het toch altijd digitaal laten zien? Zoek gewoon de dichtsbijzijnde smartphone.
En die even lenen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 21:19   #17
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De groene kaart is al jaren een wit stuk papier. En ik leg dat in de auto alhoewel het niet vereist is. Baat het niet…
Ik denk dat daar het probleem zit.
Een gewoon bewijs, doorgestuurd via mail en afgedrukt op je printer.

Iedereen kan de datums zonder moeite aanpassen.
Volgens mij beginnen ze dat nu pas te beseffen en waar zit dan de bewijskracht van dat stukje papier?
Oplossing? De digitale wereld waarin 1 burger op 4 niks mee te maken heeft.
Gaan ze het bezitten van een smartphone
verplichten aan elke bestuurder?
Raar stukje 'logica' - gebruik je hem tijdens het rijden dan ben je je rijbewijs kwijt. Indien je 'verslaafd' bent aan dat toestelletje
dan laat je die het beste thuis ... een dronkaard ga je ook niet tussen de flessen sterke drank zetten. Oei ... thuis laten tijdens het rijden .... mag niet.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 21:23   #18
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De wetgeving is wat ze is. Je kan geen boete krijgen voor het niet bij je hebben van een papieren verzekering. Als je ze via je telefoon kan produceren is er niets aan de hand.
Wat was er mis met de simpele oude groene kaart?
Namaken of datums aanpassen was quasi onmogelijk.

Ik veronderstel dat Iemand die handig is met een smartphone ook wel ergens een vals bewijs van verzekering tevoorschijn kan toveren.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2024, 21:32   #19
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.787
Standaard

De verzekering zal het verzekeringsbewijs altijd met de post opsturen behalve bij uitdrukkelijke vraag dat je het enkel digitaal wilt hebben.

Wie graag een groene verzekeringskaart in zijn auto wil hebben koopt gewoon groen printpapier. Lol.

Deze hieronder heeft beslist dat het nu in het wit is:
https://www.ttm.nl/materieel/heeft-u...-witte/128739/
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  IVK.png‎
Bekeken: 17
Grootte:  764,6 KB
ID: 119652  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 23 juni 2024 om 22:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2024, 05:11   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.507
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Wat was er mis met de simpele oude groene kaart?
Namaken of datums aanpassen was quasi onmogelijk.

Ik veronderstel dat Iemand die handig is met een smartphone ook wel ergens een vals bewijs van verzekering tevoorschijn kan toveren.
Daar ligt de moderne informatica niet van wakker, Met een simpel cameraatje , digitale nr plaatherkenning en een connectie naar de databanken van de verzekeringen, keuringscentra en de belastingsdienst, en ome agent moet niks meer doen, de "minnelijke schikking" is al onderweg.
Gooi er een vlaggetje bij, en na een paar minnelijke schikkingen zal ome agent de wanbetaler aan de kant zetten en de wagen laten wegslepen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 juni 2024 om 05:14.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be