Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 augustus 2024, 13:55   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.859
Standaard (Topsalarissen ) Mbappé wil 55 miljoen euro salaris vclub Paris saint germain

onderwerp

(Topsalarissen dilemma ) Mbappé wil 55 miljoen euro salaris zien van oude club Paris Saint-Germain




analyse

01) Ongelooflijk zeg Mbappe vordert voor paar maandjes nu dik 55 miljoen euro salaris als topsporter en transfer. Ja beetje teveel van het goede, je krijgt wat je verdient in de HEL en het Paradijs van Allah, Shiva, Krishna, Jezus, god, Jehovah, boeddha, maar ik denk niet dat een topgelovige ooit in die paradijselijke wereld van het hiernamaals dik 55 miljoen euro zal krijgen. Misschien moeten de gelovige Salafisten van de WARE, zuivere ISLAM van Allah toch hun heilige Koran eventjes amenderen na overleg met Sheytan en Allah, de Djinns en profeet Mohammed in Allahloka met zijn 72 eeuwige, ongebruikte maagden.

02) Elon Musk kreeg toch top bonus van ettelijke MILJARDEN USdollars? Ja het grote geld moet rollen over de aardse hellewerelden anders draait de aarde niet meer.

03) HOe zie jij het probleem van zulke topsalarissen??

==========================================
https://www.nu.nl/voetbal/6325265/mb...t-germain.html


Mbappé wil 55 miljoen euro salaris zien van oude club Paris Saint-Germain
Door onze sportredactie
20 aug 2024 om 16:53Update: 6 uur geleden
538 reacties
Kylian Mbappé ligt in de clinch met zijn oude werkgever Paris Saint-Germain. De Franse sterspeler van Real Madrid wil volgens de krant Le Monde 55 miljoen euro aan achterstallig salaris en niet-betaalde bonussen zien.

Mbappé is hiervoor naar de juridische afdeling van de Ligue 1 gestapt. Het gaat om salarissen van april tot en met juni en twee bonussen, meldt Le Monde dinsdag.

De 25-jarige Mbappé maakte deze zomer de overstap van Paris Saint-Germain naar Real Madrid, een transfer die al jaren in de lucht hing. De Parijse club ontving geen geld voor de aanvaller, omdat zijn contract afliep.

Woensdag beleefde Mbappé een droomdebuut voor Real Madrid door te scoren in de gewonnen wedstrijd tegen Atalanta om de Europese Super Cup (2-0). Zijn eerste wedstrijd in La Liga verliep minder succesvol: 'De Koninklijke' speelde zondag met 1-1 gelijk op bezoek bij RCD Mallorca. Mbappé scoorde niet in deze wedstrijd.

Paris Saint-Germain heeft nog niet gereageerd op de eis van Mbappé. De ploeg van trainer Luis Enrique begon vrijdag met een 1-4-zege op Le Havre aan het nieuwe Ligue 1-seizoen.
Beeld: Pro Shots
538 reacties
Lees meer over:
Kylian Mbappé
Voetbal


================= uit de heftige reacties he topsalarissen maar die 55 mIljoen euro v Mbappe..............



Aangemeld als
Waldo_en_Wieroe

Welkom bij NUjij! Hier kan je discussiëren over het nieuws, vragen stellen en inhoudelijk iets bijdragen aan artikelen.

Om de discussies constructief en leesbaar te houden, hebben we een aantal huisregels. Beperk je tot het onderwerp van het artikel, speel niet op de man en onderbouw je mening met argumenten. Vanwege dat laatste moet je reactie uit minstens 100 tekens bestaan. Bewijs cijfers en specifieke details met bronnen/links. Geef je je mening of spreek je een vermoeden uit dat (nog) niet is bewezen, benoem dat dan ('ik vind', 'ik denk' , enzovoorts).

Lees eerst alle huisregels voor je reageert. Reacties die daar niet aan voldoen, verwijderen we.

Ook een expertlabel achter je gebruikersnaam? Kijk dan snel hier.
Schrijf hier je reactie. Onderbouw je mening altijd met argumenten, anders wordt je reactie afgekeurd.
1.000 overgebleven karakters
(minimaal 100)

Sorteer op
(Aangepast)
Waar gaat het over?, wie is er 55 miljoen waard voor 3 mnd werken , volgens mij niemand, en helemaal geen voetballer.
Wanneer op dit draadje een chirurg 300k verdient per jaar gaan ze hier helemaal los.
Ik snap er niets van.
Loon naar werken, daar is niets mis mee. En kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs. Maar wie werkt zo hard, en is zo goed, dat hij terecht 55 miljoen aan loon en bonussen mag incasseren voor zijn werkzaamheden? De marktwerking in het voetbal is totaal doorgeschoten. Ook modale voetballers verdienen inmiddels miljoenen per jaar.
Thomba, je had een verstandige oma.
Een andere aardige one-liner : geld maakt niet gelukkig, maar als je ongelukkig bent dan maar liever met geld dan zonder geld.
En daar moeten wij arme sloebers het dan maar mee doen.
Het gedrag van deze voetballer is strijdig met UEFA Financial Fair Play Regulations en hij dient te worden geschorst. Hiermee is de sympathie voor de sport ook gediend. Althans voor mij. Ik hoef niet meer naar deze voetballer te kijken.
"Het gedrag van deze voetballer is strijdig met UEFA Financial Fair Play Regulations en hij dient te worden geschorst."

Welk gedrag is precies strijdig met welke specifieke regels? De speler heeft in deze een financieel geschil met zijn oud werkgever en legt dit keurig voor aan de juridsche afdeling van Ligue 1 de Franse competitie waarin PSG meedoet.
Als jij een arbeidsovereenkomst hebt voor welk bedrag dan ook. Waar beide partijen mee akkoord zijn gegaan. En het contract loopt af, dan verwacht jij toch ook dat je de overeengekomen vergoeding ontvangt? Of is het omdat het om veel geld gaat dan opeens niet meer van kracht? 55 euro of 55 miljoen maakt in deze geen verschil.
Wat er precies in het contract staat weet ik niet. Maar als het zo is dat er contractueel nog een financiële verplichting is van 55 miljoen, dan is het niet gek dat de rechthebbende dat bedrag ook claimt. Dat het om heel veel geld gaat staat hier m.i. los van.
Natuurlijk vind ik zoals iedereen dit soort bedragen compleet gestoord.
De spelers kun je niet kwalijk nemen dat ze dit soort bedragen aanpakken. Zou iedereen doen.
Het is de gekte van de doorgedraaide sportwereld (oa. voetbal). Dit is natuurlijk wel te stoppen. Niet meer gaan kijken naar de clubs die dit soort waanzin-salarissen betalen. Maar ja, vertel dat meer eens tegen eveneens doorgedraaide fans die ieder weekend deze multi-miljonairs staan toe te juichen.
Maar inderdaad, als een werknemer er contractueel recht op heeft moet de werkgever niet gedane uitbetalingen alsnog doen. Of dat nou 55 euro is of 55.000.000 euro.
Of de betreffende (ex-)werknemer dat wel of niet nodig heeft speelt geen enkele rol.
Je hebt helemaal gelijk! Als jouw werkgever een loon van 55 miljoen over 3 maanden niet betaalt dan mag je van mij naar de rechter stappen......uh wat zei ik nou net ....55 miljoen in drie maanden tijd verdienen door lekker achter een bal aan te rennen in de wei. Okay het is het grootste theater in de wereld, het zijn de gladiatoren van deze eeuw, het maakt mij eigenlijk geen bal uit. Geld maakt niet gelukkig zei mijn oma altijd, maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker zei ze er achteraan.
Afspraak is afspraak. Maar de meeste mensen hebben toch ook een soort persoonlijke ethiek als leidraad. Één die mogelijk verder gaat dan maximaal graaien op je 25ste. Het gaat hier bovendien om achterstállig salaris en bonussen. Wat moet dan het vaste salaris wel niet zijn geweest? Iemand die exceptioneel goed is in iets waar veel mensen plezier aan beleven en geld voor over hebben mag van mij ook best exceptioneel verdienen. Maar dit soort bedragen zijn zo belachelijk buiten proportie dat het de mentale gezondheid van zo’n jochie haast wel móét ondermijnen….
Ik word hier een beetje onpasselijk van. De hebzucht van dit soort mensen kent echt geen grenzen. Wat zou hij ook met al dat geld moeten doen, vraag ik me af. Nog meer designkleding kopen en bling-bling of een nog duurdere lelijke auto, een jacht misschien? Of is hij van plan al dat geld te besteden aan goede doelen?
Aan een auto zal het niet snel uitgegeven worden. Mbappe heeft (en wil) geen rijbewijs. Verder is het natuurlijk wat dubbel. Het is belachelijk veel geld (wat hij waarschijnlijk helemaal niet nodig heeft), maar als dat is afgesproken, is het wel netjes om dat dan ook te betalen nietwaar?
Hopelijk is dat inclusief vakantiegeld van 6 miljoen euro, en reiskostenvergoeding per privéjet a raison 1000 euro per minuut.
NAtuurlijk vind ik ook wat van de hoogte van dit "salaris". Het is belachelijk, buitenproportioneel en niet meer van deze wereld. Dit zijn bedragen waar zelfs het merendeel van de CEO's in deze wereld jaloers van worden.
Maarrrr, als het is waar hij recht op heeft volgens zijn contract, dat door beide partijen met vol verstand is ondertekend, dan heeft hij gelijk. En als je niet krijgt waar je recht op hebt, dan moet je je recht proberen te halen.
Het zijn natuurlijk belachelijke bedragen maar als hij hier recht op heeft moet PSG hem betalen. Zij wilden de grootste worden en de beste spelers halen. Het was een keuze van ze. Ik vind niet dat Mbappe hier geen recht op heeft omdat hij toch al rijk is. Op die manier kunnen clubs eigenlijk alles maken.
Ah, Mbappé wil dus dat PSG zijn schatkist aanvult met die 'bescheiden' 55 miljoen euro. Het lijkt erop dat hij zijn verzamelalbum van Ferrari’s en Gucci-jasjes niet compleet krijgt zonder dat extra zakcentje. Misschien kunnen ze de betaling in termijnen doen, inclusief een gouden standbeeld voor zijn voortuin? Want tja, als je niet genoeg hebt aan een half miljard in je carrière, dan is het natuurlijk tijd om je oude werkgever nog even te herinneren aan die vergeten spaarpot.
Dus als jij genoeg geld heb, maar nog (in ons geval) duizenden euro's tegoedt heb van je werkgever, laat je het ook hierbij?
(Aangepast)
Heeft deze voetballer tijdens de laatste landelijke verkiezingen niet opgeroepen om niet op Front National te stemmen, maar wel op links??
Wat heeft dat in hemelsnaam te maken met de post waarop jij reageert? Het gaat over geld, niet over stemgedrag
En op welke manier is dat relevant in deze discussie? Als de man een contract heeft dient dat te worden nageleefd. Dat het bedrag buitenproportioneel is doet daarin niet terzake.
Links (als je het dan toch wilt generaliseren) staat voor goede arbeidsvoorwaarden en het naleven van contracten door werkgevers, toch?
Ik werk in de wsw en ik heb er al 24 salaris bij gekregen. Ik doe mijn best hoor.
En dan zie je zo'n voetballer klagen over achterstallig salaris. Waar praat hijj over.
24 salaris?
Als je daar contractueel recht op heeft, dan mag hij daarover praten lijkt me toch?
Dat het belachelijk hoog is, is een ander verhaal, daar heeft psg zelf een hand in gehad. Neem aan dat zij dat contract hebben opgesteld en niet hij.
Dit bericht geeft weer eens haarfijn weer hoe anders (en ziek) de wereld van het grote geld is. Dit soort bedragen als beloning voor wat ze doen heeft niets meer van doen met het echte leven, geen wonder dat de superrijken vaker ook supergestoord (lijken te) zijn, ik benijd ze niet.
Zolang mensen kaartjes kopen om het stadion binnen te komen om deze meneer te zien voetballen, zal hij alleen maar meer geld gaan verdienen.
De oplossing is dat niemand meer naar het stadion gaat maar dat is een illusie.
4 jaar geleden vonden wij het vrouwenvoetbal allemaal zo leuk omdat de speelsters geen enorme bedragen verdienden en zo respectvol met elkaar omgingen, nou dat is inmiddels ook wel veranderd.





https://www.nu.nl/voetbal/6325265/mb...t-germain.html
========================================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2024, 14:39   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
Standaard

Waar gaat dit over?
Kort en bondig zijn is u waarschijnlijk vreemd.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2024, 10:19   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar gaat dit over?
Kort en bondig zijn is u waarschijnlijk vreemd.
Da's een ramp eh?

Maar soit: de topsalarissen van voetballers (en/of andere sporters), want daar gaat het hier volgens mij over.

Ik heb er alvast geen problemen mee.
Die gasten krijgen dat aangeboden en dus hoeven ze zich er niet voor te schamen.
Ik ga Kevin de Bruyne niet lelijk aankijken omdat zijn club hem (weet ik hoeveel) duizenden ponden per week wil betalen.
Hij zou wel gek zijn om het niet aan te nemen.

En verder zijn zo'n dingen geregeld in het contract dat die voetballers met hun club hebben. En contracten (zowel die van een miljoenenvoetballer dan die van een dag-interim) moeten gerespecteerd worden.

Ik zie dus geen probleem met zulke topsalarissen.

Ik vraag me trouwens af hoe mensen die daar wel een probleem mee hebben zouden reageren als ze van hun eigen baas plots een topsalaris aangeboden zouden krijgen.
Volgens mij zeggen die dan ook niet: "Dat is veel te veel, doe daar meer 80% af!!"

Een product (in dit geval een voetballer want dat zijn tegenwoordig ook gewoon producten) is zoveel waard als wat de gek er voor wil geven.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 22 augustus 2024 om 10:20.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2024, 11:07   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Da's een ramp eh?

Maar soit: de topsalarissen van voetballers (en/of andere sporters), want daar gaat het hier volgens mij over.

Ik heb er alvast geen problemen mee.
Die gasten krijgen dat aangeboden en dus hoeven ze zich er niet voor te schamen.
Ik ga Kevin de Bruyne niet lelijk aankijken omdat zijn club hem (weet ik hoeveel) duizenden ponden per week wil betalen.
Hij zou wel gek zijn om het niet aan te nemen.

En verder zijn zo'n dingen geregeld in het contract dat die voetballers met hun club hebben. En contracten (zowel die van een miljoenenvoetballer dan die van een dag-interim) moeten gerespecteerd worden.

Ik zie dus geen probleem met zulke topsalarissen.

Ik vraag me trouwens af hoe mensen die daar wel een probleem mee hebben zouden reageren als ze van hun eigen baas plots een topsalaris aangeboden zouden krijgen.
Volgens mij zeggen die dan ook niet: "Dat is veel te veel, doe daar meer 80% af!!"

Een product (in dit geval een voetballer want dat zijn tegenwoordig ook gewoon producten) is zoveel waard als wat de gek er voor wil geven.
2 !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be