Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2024, 10:34   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.527
Standaard Eva De Bleeker: "De martelaar van de Melsenstraat".

Het kon wel een titel van Suske en Wiske zijn.
De martelaar van de Melsensstraat
De martelaar van de Melsensstraat: voor deze werven staat Eva De Bleeker als nieuwe Open VLD-voorzitter

Met 56 procent van de stemmen werd oud-staatssecretaris Eva De Bleeker door de leden van Open VLD verkozen tot nieuwe voorzitter. Ze liet daarmee de jonge uitdager Vincent Verbeecke achter zich. Die laatste, tot tranen toe bewogen, kreeg van ontslagnemend premier Alexander De Croo het vaderlijke advies “altijd vooruit te kijken”. De Bleeker riep op haar beurt in de overwinningsspeech op “het verleden achter zich te laten” en “stap per stap terug op te bouwen”. Een herculestaak. Voor deze vijf werven staat ze.

Lokale verkiezingen
De kiezer strafte Open VLD bij de federale en Vlaamse verkiezingen van juni genadeloos af. De liberalen vielen van meer dan 13 procent terug op amper 8,3 procent. Ongezien voor een partij die de premier levert. De wind zit dus op kop. En De Bleeker heeft amper nog tijd om de neerwaartse spiraal te keren. Op 13 oktober zijn er alweer lokale verkiezingen, op 7 weken hiervandaan. De Bleeker gaf aan te willen “standhouden” bij die stembusslag.

Ik vind dit een gemiste kans voor de OVLD.
Moest ik lid van de OVLD zijn, Quod non, dan zou ik toch liever de andere kandidaat gehad hebben als nieuwe voorzitter.

Ik vrees dat Eva al te veel doordrongen is van het oude OVLD virus.
Nietemin wens ik haar veel courage in haar zeer moeilijke opdracht.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 augustus 2024 om 10:36.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2024, 11:35   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het kon wel een titel van Suske en Wiske zijn.
De martelaar van de Melsensstraat
De martelaar van de Melsensstraat: voor deze werven staat Eva De Bleeker als nieuwe Open VLD-voorzitter

Met 56 procent van de stemmen werd oud-staatssecretaris Eva De Bleeker door de leden van Open VLD verkozen tot nieuwe voorzitter. Ze liet daarmee de jonge uitdager Vincent Verbeecke achter zich. Die laatste, tot tranen toe bewogen, kreeg van ontslagnemend premier Alexander De Croo het vaderlijke advies “altijd vooruit te kijken”. De Bleeker riep op haar beurt in de overwinningsspeech op “het verleden achter zich te laten” en “stap per stap terug op te bouwen”. Een herculestaak. Voor deze vijf werven staat ze.

Lokale verkiezingen
De kiezer strafte Open VLD bij de federale en Vlaamse verkiezingen van juni genadeloos af. De liberalen vielen van meer dan 13 procent terug op amper 8,3 procent. Ongezien voor een partij die de premier levert. De wind zit dus op kop. En De Bleeker heeft amper nog tijd om de neerwaartse spiraal te keren. Op 13 oktober zijn er alweer lokale verkiezingen, op 7 weken hiervandaan. De Bleeker gaf aan te willen “standhouden” bij die stembusslag.

Ik vind dit een gemiste kans voor de OVLD.
Moest ik lid van de OVLD zijn, Quod non, dan zou ik toch liever de andere kandidaat gehad hebben als nieuwe voorzitter.

Ik vrees dat Eva al te veel doordrongen is van het oude OVLD virus.
Nietemin wens ik haar veel courage in haar zeer moeilijke opdracht.
alleen al het hoogstnoodzakelijk "buitensjotten" (lees: uit de respectievelijke parlementen verwijderen) van onbenullen als De Croo, Rutten en Quickie, lijkt een quasi onmogelijke opgave.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be