Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2024, 11:06   #21
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kalama

Briljant hraptjen, Erw.

Waar blijft die ongebreidelde creativiteit toch vandaan komen zeg.
Hij wordt betaald in roebels, vodka en russische meisjes.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 11:07   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.401
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kalama

Briljant hraptjen, Erw.

Waar blijft die ongebreidelde creativiteit toch vandaan komen zeg.
Zo zie je maar... iedereen heeft zijn trukjes.
Bij de Erwt is het een mengsel van (opzettelijk) verkeerd geschreven namen en "Vloms".
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 11:26   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zo zie je maar... iedereen heeft zijn trukjes.
Bij de Erwt is het een mengsel van (opzettelijk) verkeerd geschreven namen en "Vloms".
Maar in dat Vloms zitten onnauwkeurigheden. Hij zet overal het lidwoord 'ne' of 'nen', terwijl dat in het Antwaarps alleen bij mannelijke woorden is (nen hond, ne zeveraar). Maar zeker niet bij vrouwelijke woorden ('ne dochter' is verkeerd).

Maar goed, we dwalen af.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 11:50   #24
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.155
Standaard

Grappig, vlamingen kibbelen onderling over de mogelijke voorkeur van de russische president voor harris als presidente en raden dan waarom putin zou liegen terwijl enkel de amerikaanse kiezers zullen bepalen wie president zal worden.
Alsof vlaamse tegenstanders van trump op die manier harris in het witte huis kunnen krijgen.
Maar....niemand ligt daar wakker van, behalve trump bashers maar die vergeten dat veel amerikanen positief staan tegenover trump door zijn eerdere beleid.
Met harris weten ze ook wat ze gaan krijgen: nog meer hetzelfde "biden beleid" waarover veel amerikanen ontevreden zijn en harris doet nu haar uiterste best om dat te minimaliseren, te verdoezelen door naar trump te wijzen en te liegen met verkiezingsbeloftes die ze niet zal houden.
Daarom is dit een nek-aan-nek race en de amerikaanse kiezer zal misschien mogen beslissen als er geen verkiezingsfraude wordt gepleegd.

Democraten zaaien verdeeldheid en hebben de blinde haat tegen republikeinen bij hun democratische kiezers zover aangewakkerd dat er geen dialoog meer mogelijk is en dat leerkrachten en leerlingen als republikein hun mening al angstvallig verborgen moeten houden of ze worden fysiek aangevallen en zelfs ontslagen voor hun politieke overtuiging, zelfs gezinnen worden verscheurd door tegengestelde, politieke meningen...dat is intriest.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 12:34   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Grappig, vlamingen kibbelen onderling over de mogelijke voorkeur van de russische president voor harris als presidente en raden dan waarom putin zou liegen terwijl enkel de amerikaanse kiezers zullen bepalen wie president zal worden.
Alsof vlaamse tegenstanders van trump op die manier harris in het witte huis kunnen krijgen.
Maar....niemand ligt daar wakker van, behalve trump bashers maar die vergeten dat veel amerikanen positief staan tegenover trump door zijn eerdere beleid.
Met harris weten ze ook wat ze gaan krijgen: nog meer hetzelfde "biden beleid" waarover veel amerikanen ontevreden zijn en harris doet nu haar uiterste best om dat te minimaliseren, te verdoezelen door naar trump te wijzen en te liegen met verkiezingsbeloftes die ze niet zal houden.
Daarom is dit een nek-aan-nek race en de amerikaanse kiezer zal misschien mogen beslissen als er geen verkiezingsfraude wordt gepleegd.

Democraten zaaien verdeeldheid en hebben de blinde haat tegen republikeinen bij hun democratische kiezers zover aangewakkerd dat er geen dialoog meer mogelijk is en dat leerkrachten en leerlingen als republikein hun mening al angstvallig verborgen moeten houden of ze worden fysiek aangevallen en zelfs ontslagen voor hun politieke overtuiging, zelfs gezinnen worden verscheurd door tegengestelde, politieke meningen...dat is intriest.
Daarmee dat een Trumpfan dit topic opende zegt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 13:00   #26
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 7.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daarmee dat een Trumpfan dit topic opende zegt.
En....trump bashers er meteen opspringen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 15:10   #27
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En....trump bashers er meteen opspringen?



... én trumpfan bashers!!

Ook
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE"
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=PGREbC-Q2Do
MAKE RACISTS AFRAID AGAIN
https://www.youtube.com/watch?v=ua-s5ozQjLQ
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 15:22   #28
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
De vlad wedt dus op 2 paarden.
Maar enfin... bestaan er dan echt mensen die iets anders gedacht hadden?
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 15:24   #29
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hier, speciaal eentje voor U, om uw weekend mee door te komen en om uw intellectuele capaciteiten aan te scherpen, of minstens op peil te houden.

Vanaf pagina 53 gaat het over uw held;

https://cdn.mises.org/Great%20Wars%2...Rebuttal_2.pdf
Vind je dat een goed boek? Kan je even toelichten waarom? Ik overweeg het dan te lezen.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 15:25   #30
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In alle simpliciteit peis ik dat ge u wellicht beter bezig houdt met het maken van "klasseerbakken met 2 klaar en duidelijke vakken".
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2024, 23:21   #31
gunter5148
Eur. Commissievoorzitter
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 8.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Vind je dat een goed boek? Kan je even toelichten waarom? Ik overweeg het dan te lezen.
Het raakt me dat mijn oordeel over een boek u tot lezen zou aanzetten.

De beste man versloeg de nazi’s maar niet hun legislatief collectivisme.
En hij was een platte politieke opportunist. Zoals die mannen zijn hé.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 06:43   #32
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.199
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Het raakt me dat mijn oordeel over een boek u tot lezen zou aanzetten.
Vaneigens, ik ben altijd bereid om interessante info tot mij te nemen en eventueel bij te leren.

Citaat:
De beste man versloeg de nazi’s maar niet hun legislatief collectivisme.
En hij was een platte politieke opportunist. Zoals die mannen zijn hé.
Ja, en hij was een racist (de cancelaars in de UK willen zijn standbeelden weg).
En hij was verslaafd aan sigaren.
En hij peuterde vermoedelijk in zijn neus.

Etc. etc.

Maar dank zij hem is het nazibeest vernietigd en kregen wij de de vrijheid en de welvaart waar we tot vandaag van genieten. Alleen daarom is hij wmb de grootste Europeaan van de 20 ste eeuw.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 16:22   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
... De beste man versloeg de nazi’s ...
Niet juist. Zelfs een vorm van geschiedenisvervalsing.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 21:54   #34
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is simpel.

Hij wil eigenlijk Trump maar gaat ervan uit dat hij de Oranje Vriend eerder helpt door het tegendeel te zeggen.
Ik denk dat Putin / Rusland sowieso niet wakker ligt van wie er de VS verkiezingen wint, eg zoals Putin zelf al meermaals gezegd heeft lijkt het niet veel uit te maken wie er president is, het beleid verandert toch niet. (Zelfs al zou die president dat misschien zelfs willen).

Kijk naar Trumps beleid. Ja hij heeft geen grote nieuwe oorlogen gestart (dat is op zich al een enorme verdienste voor een VS president) maar..

- hij heeft wel: Tonnen wapens aan Ukraine geleverd, de sancties tegen Rusland sterk opgedreven, Qasem Soleimani laten opblazen, Jerusalem als israelische hoofdstad erkent, de nucleaire akkoorden met Iran opgeblazen...

Vanuit russisch standpunt bekeken denk ik dat het erg moeilijk is om te zeggen of ze beter/minder slecht afzijn met Harris of Trump.

Het voordeel aan Harris is dat er continuiteit zit, ie de demente Biden wordt vervangen door domme Harris maar grote verassingen zijn niet te verwachten. Bij Trump heb je als upside dat hij zegt betere relaties te willen (maar dat zei hij vorige keer ook), maar als downside dat hij minder voorspelbaar is.

In beide gevallen is het echter heel erg onwaarschijnlijk dat er een grote koerswijziging komt. Van Harris verwacht sowieso niemand dat en Trump - als hij het al zou willen - waarom zou hij het nu wel kunnen als hij het verleden keer niet kon..

Ik zie Putins uitspraak dus als niets meer dan een trollen van het nieuwe 'russiagate' van de amerikaanse pers. En mogelijk een hint aan de iets intelligentere kiezer dat het eigenlijk geen b*l uitmaakt voor wie hij/zij stemt in de VS.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 7 september 2024 om 21:55.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2024, 23:59   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik denk dat Putin / Rusland sowieso niet wakker ligt van wie er de VS verkiezingen wint, eg zoals Putin zelf al meermaals gezegd heeft lijkt het niet veel uit te maken wie er president is, het beleid verandert toch niet. (Zelfs al zou die president dat misschien zelfs willen).

Kijk naar Trumps beleid. Ja hij heeft geen grote nieuwe oorlogen gestart (dat is op zich al een enorme verdienste voor een VS president) maar..

- hij heeft wel: Tonnen wapens aan Ukraine geleverd, de sancties tegen Rusland sterk opgedreven, Qasem Soleimani laten opblazen, Jerusalem als israelische hoofdstad erkent, de nucleaire akkoorden met Iran opgeblazen...

Vanuit russisch standpunt bekeken denk ik dat het erg moeilijk is om te zeggen of ze beter/minder slecht afzijn met Harris of Trump.

Het voordeel aan Harris is dat er continuiteit zit, ie de demente Biden wordt vervangen door domme Harris maar grote verassingen zijn niet te verwachten. Bij Trump heb je als upside dat hij zegt betere relaties te willen (maar dat zei hij vorige keer ook), maar als downside dat hij minder voorspelbaar is.

In beide gevallen is het echter heel erg onwaarschijnlijk dat er een grote koerswijziging komt. Van Harris verwacht sowieso niemand dat en Trump - als hij het al zou willen - waarom zou hij het nu wel kunnen als hij het verleden keer niet kon..

Ik zie Putins uitspraak dus als niets meer dan een trollen van het nieuwe 'russiagate' van de amerikaanse pers. En mogelijk een hint aan de iets intelligentere kiezer dat het eigenlijk geen b*l uitmaakt voor wie hij/zij stemt in de VS.
Zou best kunnen.

En ook een beetje dat superieure toontje van een dictator die al 25 jaar op zijn troon zit.

"Ik moet me zoals die sukkels niks aantrekken van verkiezingen.".

In wezen droomt den Donald ervan om tot die club toe te treden met Xi, Kim Jong Un, en nog een rits Afrikaanse alleenheersers
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2024, 01:36   #36
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zou best kunnen.

En ook een beetje dat superieure toontje van een dictator die al 25 jaar op zijn troon zit.

"Ik moet me zoals die sukkels niks aantrekken van verkiezingen.".

In wezen droomt den Donald ervan om tot die club toe te treden met Xi, Kim Jong Un, en nog een rits Afrikaanse alleenheersers
Als ik u zo interpreteer, zegt u, dat Poetin stelt, dat Trump niet door de ballotage komt....
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2024, 05:55   #37
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.685
Standaard

Laat ons even terugkeren naar een uitspraak van Presidentskandidaat Trump van begin dit jaar ,die men ook in het Kremlin nog niet zal vergeten zijn....en die in verschillende hoofdsteden als "chilling" zal geinterpreteerd worden...

Je hebt namelijk verschillende Trumps...

De breedsprakerige versie,voor microfoons in verkiezingsrallies gaat dat "even oplossen in 24 uur"......*geluig*....*MAGA***

Maar een ietwat diepere uitspraak is de schijnbaar simpele zinsnede dat "Amerikaanse hulp zal afhangen van het gedrag van de tegenstanders"....

Kiev en Moskou hebben de wacht aangezegd gekregen....Ze riskeren te gaan moeten doen wat Washington zegt of extra consequenties ondergaan ....En een uitkomst zal moeten zijn als de Amerikanen uiteindelijk bepalen....of ze dat nu leuk vinden of niet...


Is Kelt nu aan het freewheelen?
Misschien wel..

Maar kijk even hoe het Joegoslavische conflict uiteindelijk onder Amerikaanse druk gestopt werd.......Nadat de "Internationale gemeenschap" en de tegenstanders jaren aan een stuk de onnozelaar aan het uithangen waren,en de VS zich uit dat "Europese conclict buiten NATO territorium " probeerde te houden....tot het een beetje te veel was....

ENkele Amerikaanse prikjes en kijk.....er was plotsklaps een beetje redelijkheid te bespeuren....en "Europa" zat in hun hok,waar ze thuishoorden...onnozelaars (Srebrenica is waar "Europa" ten onder ging)

De Joegolsavische kwestie is niet echt "bevredigend" voor iedereen geeindigd,maar iedereen heeft genoeg tijd gehad dat te regelen....tot de schoolmeesters de vechtpartij kwam stoppen.....

Zelfs Rusland is nu zo zwak dat ze uiteindelijk misschien BLIJ gaan moeten zijn met een schoolmeester....

"Europa" mag de WC's kuisen en plakkertjes op wonden plakken .....het enige waar we goed in zijn.....
__________________
Waarschuwing: geen betrouwbare informatiebron!

Laatst gewijzigd door kelt : 10 september 2024 om 05:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2024, 17:30   #38
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zou best kunnen.

En ook een beetje dat superieure toontje van een dictator die al 25 jaar op zijn troon zit.

"Ik moet me zoals die sukkels niks aantrekken van verkiezingen.".

In wezen droomt den Donald ervan om tot die club toe te treden met Xi, Kim Jong Un, en nog een rits Afrikaanse alleenheersers
Ik veronderstel dat alle amerikaanse presidentskandidaten (ook Trump dus), of zelfs zowat alle politici er wel van dromen om tot een club toe te treden van mensen die ECHT wat te zeggen hebben ja.

Ten eerste omdat dat de aard van het beestje is, wie er niet op uit is om macht uit te oefenen is meestal niet geinteresseerd in een politieke topjob.

Ten tweede ondat ik denk dat 'westerse politici' in feite heel erg weinig macht hebben. Dat zijn veelal gestuurde marionetten, die heel veel hulp nodig hebben van derde partijen om verkozen te raken of zelfs maar aan het proces te kunnen deelnemen.

En als ze al niet gecorrumpeerd zijn vooraleer ze aan de 'macht' komen ze nog een hele bureaucratie, media, usw die hen in een sterk keurslijf dwingt.

Ten laatste natuurlijk ook omdat ze alleen maar kunnen dromen van een populariteit a la Putin onder hun 'eigen kiezers'. Er is niet 1 westerse leider die nog maar in de buurt komt.

Dus ja ik kan me perfect inbeelden dat heel wat westerse politici stikjaloers zijn.
__________________
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2024, 16:45   #39
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.291
Standaard

Ik kan Putin begrijpen in zijn voorkeur voor Harris als je Trump bezig hoort

Trump threatens to punish de-dollarization: ‘I would not allow countries to go off the dollar’

Landen die de dollar middle man willen omzeilen in hun onderlinge handel staan op een regime change lijstje ongetwijfeld. In Brazilië is er zo een die meer onafhankelijkheid wil.

Citaat:
In a fiery speech at the BRICS bank, Lula declared, “Every night I ask myself why all countries have to base their trade on the dollar”.

To enthusiastic applause from fellow BRICS members, the Brazilian leader asked, “Why can’t we do trade based on our own currencies?”
Anderzijds heb je Milei die het Argentijns goud braafjes verscheept heeft naar London. Die wil liefst de peso vervangen door de dollar. Imperiale schoothond in naam van fake libertarisch gedachtengoed.

Maar goed. Misschien zegt Trump gewoon hardop wat Harris evenzeer zou doen en kan hem niet meer dan eerlijkheid verweten worden. Het soort van eerlijkheid dat Europa nodig heeft om zich bewust te worden van "who's your daddy?, Wie is uw meester?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be