Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2023, 22:19   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De klant wil op de eerste plaats een winkel waar het fijn is om te winkelen. Dat begint bij een ordelijke winkel, vriendelijk personeel, een goed aanbod en dan komt pas de prijs, als die laatste meevalt (het moet niet de laagste zijn), dan bind je klanten aan je winkel.

Zelf winkel ik wekelijks in de Lidl, de Colruyt en in de Market (GB). Ik moet zeggen dat de prijs voor mij echt op de derde of vierde plaats komt.
Ik ga ook o.a. naar de Colruyt en de Lidl. Toevallig zijn dat twee van de goedkoopste supermarkten.
De winkels zijn netjes, en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Lidl is wel nogal gecompliceerd in haar bedrijfsvoering.
Zonder smartphone kan je, bijvoorbeeld, niet genieten van bepaalde kortingen. En als je er wél een hebt is het niet simpel voor heel wat oudere mensen om mee te kunnen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 23:17   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daarom moet je als werknemer u daar niet bij neerleggen, niet?
Inderdaad.
Probeer eens om een job te versieren als je de baas meteen laat horen dat je het niet eens bent met zijn voorwaarden....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 08:39   #43
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ga ook o.a. naar de Colruyt en de Lidl. Toevallig zijn dat twee van de goedkoopste supermarkten.
De winkels zijn netjes, en het personeel is vriendelijk en behulpzaam.
Lidl is wel nogal gecompliceerd in haar bedrijfsvoering.
Zonder smartphone kan je, bijvoorbeeld, niet genieten van bepaalde kortingen. En als je er wél een hebt is het niet simpel voor heel wat oudere mensen om mee te kunnen.
Persoonlijk doe ik niet mee aan dat smartphone gedoe.
Je geeft hier weeral zoveel privacy mee weg.
Op klantenkaarten (hubo) heb ik een schuilnaam staan.
Als je het emailadres moet doorgeven schruijf ik steeds: "Heb ik niet". Tot nu toe lukt het nog.
Waar mijn post terecht komt, weet ik niet.

Alleen bij de colruyt heb ik een factuurkaart.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 08:49   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Stakers Delhaize volharden in Brussel en Wallonië

16 maart, 2023

45 van de 128 geïntegreerde supermarkten van Delhaize zijn donderdag weer open, met name in het noorden van het land. In Brussel en Wallonië echter houden de stakingsacties aan, mogelijk nog lange tijd.
Nog 83 winkels gesloten

Al meer dan een week blijven vele tientallen winkels van Delhaize gesloten door spontane stakingen, na de aankondiging vorige week dinsdag van een toekomstplan waarbij alle geïntegreerde filialen zouden worden overgedragen aan zelfstandige franchisenemers. Vooral in het noorden van het land openen toch steeds meer supermarkten opnieuw de deuren: donderdagochtend blijken 45 filialen weer toegankelijk voor de klanten. Dat zijn er elf meer dan afgelopen dinsdag.

83 winkels in Brussel en Wallonië blijven nog gesloten, mogelijk zelfs tot en met volgende week dinsdag, wanneer er nieuw sociaal overleg op de agenda staat. Een eerste bijzondere ondernemingsraad op 14 maart draaide uit op een dovemansgesprek waarbij de vakbonden al na een kwartier de vergadering verlieten.

Uitputtingsslag?

Delhaize hoopt dat de komende dagen meer winkels opnieuw zullen opengaan. Dat winkels gesloten blijven, brengt immers schade toe aan het bedrijf en de toekomst ervan, zegt de retailer aan persagentschap Belga. Volgens een schatting van retailprofessor Gino Van Ossel zou de supermarktketen na een week al zo’n 75 miljoen euro aan omzet hebben gemist (al spreken andere schattingen over meer dan het dubbele). Daar staat tegenover dat het bedrijf ook geen loon betaalt aan de stakers.

De vakbonden maken zich echter klaar voor een lange uitputtingsslag, waarbij ze vooral zouden willen inzetten op gerichte acties op drukke dagen. Alle winkels nog wekenlang dichthouden zou zowel voor de bonden als de werknemers immers onbetaalbaar worden, schrijft De Tijd. Actievoerders dreigen er ook mee om de distributiecentra plat te leggen, waardoor ook de zelfstandige winkels zouden getroffen worden. Voor de bonden is dit een existentiële strijd, omdat hun machtsbasis bij Delhaize op het spel staat.
https://www.retaildetail.be/nl/news/...l-en-wallonie/

Go go go levensgenieters! De werkende Vlamingen draaien wel op voor de rekening.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 09:40   #45
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
https://www.retaildetail.be/nl/news/...l-en-wallonie/

Go go go levensgenieters! De werkende Vlamingen draaien wel op voor de rekening.
Ge kunt ze geen ongelijk geven he

Hoe zou je zelf zijn ...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2024, 05:07   #46
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hel
Berichten: 20.403
Standaard

Supermarkten die niet werken met zelfstandige uitbating klagen ongelijkheid in de markt aan. Zondagswerk kost er twee tot drie keer meer dan bij de zelfstandig uitgebate filialen waardoor ze 's zondags dicht blijven en pakken klanten verliezen.

De oplossing ? Ofwel moeten de supermarkten die zonder zelfstandige filialen werken hun personeel ook kunnen uitmelken op zondag, ofwel moeten de zelfstandige filialen hun personeel op zondag dubbel betalen zoals in de meeste sectoren het geval is. Ik vind dat er wel degelijk sprake is van ongelijke marktvoorwaarden, ongelijke concurrentie en kies voor de tweede oplossing. Het is aan de overheid om dit euvel recht te trekken. Werknemers die 's zondags moeten opdraven dienen dubbel betaald te worden, altijd en overal, ook als ze voor zelfstandigen werken. Het is aan de zelfstandige om dan uit te maken of dat nog loont en niet dan wel open te doen.
__________________
Vlaanderen: een overbevolkte grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

Racisme: uit armoede geëmigreerde Europeanen 'kolonisten' noemen en uit armoede geëmigreerde Afrikanen 'vluchtelingen'
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be