Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud Vandaag, 00:26   #101
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Een enorme anti fiets hetze....daarom wordt van vele wegen 30-zones en fietsstraten gemaakt waar auto's aan een gedwongen slakkengangetje niet mogen voorbij steken??
Aanpassingen van de hele infrastructuur voor fietsers maakt van jouw bewering van "anti fiets hetze" een dikke leugen, er is een enorme anti auto hetze gaande met oa fietsers die zich koning van de baan wanen maar toch telkens als zwakke weggebruiker het onderspit zullen delven.
En elke fietser op z'n vintage koersfietsje die door het rood knalt is geen argeloze maar een fiets terrorist en of dat dagelijks of wekelijks gebeurt is irrelevant....en vaak zijn dat de verkeerslachtoffers waarvan de automobilist dan onterecht de schuld krijgt.

Zeg, gaat het een beetje?
Vanwaar die diepgewortelde haat en persoonlijke kruistocht om alle automobilisten over een kam te scheren, te beledigen en te criminaliseren?!
Iets meegemaakt? Een verkeersdode door een zatte chauffeur of zo?
Dat is erg maar daar is dan die ene automobilist verantwoordelijk voor en niemand anders.

Laat gij verder iedereen eens de vrije keuze op welke manier men zich verplaatst.
Zorg er maar voor dat gij als fietser de verkeerswetgeving volgt en respecteert voordat je alle automobilisten belastert en haat zaait door hen dikke vetzakken en sminkdozen, krapuul, aanranders, verkrachters en zelfs moordenaars te noemen, dat is beschamende veralgemening.
Je zou beter als fietser zelf eens wat respect tonen voor andere weggebruikers, te beginnen met je woordgebruik, misschien krijg je dan als fietser ook wat respect.
Hulde, ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 01:28   #102
Adam Smith
Europees Commissaris
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 6.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Blablabla, ik weet wat ik elke dag zie. De fietsroutes naar en in de stad doen trouwens weinig verkeerslichten aan. Wat autodebielisten die op kruispunten staan aan te schuiven en iedereen in de weg zitten betreft heb je wel gelijk: elke dag. Veel veel meer dan eens de argeloze fietser op z'n vintage koersfietsje die door het rood knalt alsof het niets is. Dat zie ik zelfs niet wekelijks. Er is gewoon een enorme anti fiets hetze bij dikke vetzakken en sminkdozen die diep van binnen beseffen dat ze aanranders, verkrachters en moordenaars zijn en daarom zo hatelijk doen tegenover fietsers terwijl zij zelf het krapuul zijn dat niet enkel de grondwet en de mensenrechten schendt maar ook nog, veel meer dan de fietsers, de verkeerswetgeving. Dat ondervind ik elke dag aan den lijve. De uitlaat moet naar binnen. Nu!
WTF gast, gaat het een beetje? Fietsers worden als zwakke verkeersgebruikers juist extra beschermd, maar dat maakt ze in bepaalde roekeloze gevallen ook onterecht beschermd.
Maar ja, nuance lijkt aan u verspild, want volgens mij voert niemand in België en Nederland een anti-fiets-hetze, sterker de tendens, en dat moet u aanspreken, de laatste jaren is juist automobilisten pesten, zoals wegen anders inrichten, maximum snelheden verlagen. Veel te veel overheidsbemoeienis, ik ben zelf meer voor de Duitse aanpak, maar de laatste decennia zijn helaas zij ook besmet.

Verder eis ik als automobilist dat u uw excuses aanbied door ons allemaal over één kam te scheren. Of bent u daar een te dikke vetzak, schminkdoos, aanrander, verkrachter of moordenaar, allemaal uw eigen woorden, voor dit toe te geven......

Nee, verkeer doe je samen, iedere deelnemer heeft ergernissen, heeft u zelf eigenlijk een auto??
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be