Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord
 
Discussietools
Oud Vandaag, 15:44   #941
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 21.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Volgens mensen als uzelf en Atmosphere heeft dat ervoor gezorgd dat er steeds meer hatende nazi's bijkwamen en dat de Geallieerde winnaars nooit veilig zouden zijn voor de nazi's.
Nee, dan heeft u mijn post nooit goed gelezen.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:46   #942
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.454
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Nee, dan heeft u mijn post nooit goed gelezen.
Misschien dat uw antwoord onbegrijpelijk was voor mensen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:55   #943
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alleen reeds op deze pagina heb ik duidelijk aangetoond dat ik over de geschiedenis van dat gebied er (zacht uitgedrukt) héél wat meer kennis over heb dan jij. Het feit dat jij het hebt over een "imaginair land" zegt genoeg over uw pretentieuze onwetendheid.
Het is mij overigens reeds opgevallen dat anti-Israël hatelijkheid en lidmaatschap van de pro-Russische fanclub hand in hand gaan.
Nr 10 heeft bijna evenveel pretentie als die hovaardige zot in het Kremlin.

Laatst gewijzigd door Boduo : Vandaag om 15:56.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:55   #944
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Alleen reeds op deze pagina heb ik duidelijk aangetoond dat ik over de geschiedenis van dat gebied er (zacht uitgedrukt) héél wat meer kennis over heb dan jij. Het feit dat jij het hebt over een "imaginair land" zegt genoeg over uw pretentieuze onwetendheid.
Het is mij overigens reeds opgevallen dat anti-Israël hatelijkheid en lidmaatschap van de pro-Russische fanclub hand in hand gaan.
Jodenhaat is een oud zeer in Rusland en de Sovjets daarvoor. In totaal zijn 1,4 miljoen Russische joden naar Israel ge-emigreerd sinds 1948. Heb vroeger nog ene gekend die een militaire jetpiloot was in communistisch Rusland en die gemigreerd was zoals vele anderen naar Israel. Een zeer grappig man trouwens waarmee het altijd lachen geblazen was.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 15:57   #945
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Jodenhaat is een oud zeer in Rusland en de Sovjets daarvoor. In totaal zijn 1,4 miljoen Russische joden naar Israel ge-emigreerd sinds 1948. Heb vroeger nog ene gekend die een militaire jetpiloot was in communistisch Rusland en die gemigreerd was zoals vele anderen naar Israel. Een zeer grappig man trouwens waarmee het altijd lachen geblazen was.
Was die piloot gemigreerd mét z'n toestel ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:07   #946
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Was die piloot gemigreerd mét z'n toestel ?
Zoiets is ooit gebeurd maar als ik mij niet vergis ging het over een Iraakse piloot (ten tijde van Saddam Hoessein) die het simpelweg uit Irak afbolde en met zijn toestel veilig landde in Israël. Of de man soms toevallig een Iraakse Jood was weet ik niet. Hij was in ieder geval geen vriendje van Saddam.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:09   #947
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Was die piloot gemigreerd mét z'n toestel ?
Nee toch niet. Of hij nog piloot is geweest in Israel weet ik niet juist meer. Hij is overgestapt naar de handelsector en zo heb ik hem leren kennen. Het was in ieder geval een vrouwenzot met gepeperde replieken. Maar een zéér slechte betaler op het einde.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:13   #948
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.947
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het gaat de Palestijnen er om dat zij erkend worden, en helemaal niet om het idee Israel te verslaan.
Heeft die move op 6 oktober van Hamas daartoe bijgedragen volgens u ?

Laatst gewijzigd door jogo : Vandaag om 16:14.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 16:28   #949
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 54.416
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het gaat de Palestijnen er om dat zij erkend worden, en helemaal niet om het idee Israel te verslaan.
ja, na hun "feestelijkheden" van 7 october gaat dat zeker gebeuren
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : Vandaag om 16:29.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:04   #950
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 59.831
Standaard

[quote=Gipsy;10413212]Nee toch niet. Of hij nog piloot is geweest in Israel weet ik niet juist meer. Hij is overgestapt naar de handelsector en zo heb ik hem leren kennen. Het was in ieder geval een vrouwenzot met gepeperde replieken. Maar een zéér slechte betaler op het einde.[/QUOTE
__________________________________________________ ___________________________________________
"op het einde" Is hij overleden ?

Laatst gewijzigd door Boduo : Vandaag om 17:05.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:21   #951
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Je kunt niet op een geloofwaardige manier het tegendeel beweren.
Jij draagt de burden of proof voor je eigen beweringen hee 404... Het is niet aan anderen om jouw vreemde beweringen te gaan fileren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:27   #952
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

[quote=Boduo;10413240]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee toch niet. Of hij nog piloot is geweest in Israel weet ik niet juist meer. Hij is overgestapt naar de handelsector en zo heb ik hem leren kennen. Het was in ieder geval een vrouwenzot met gepeperde replieken. Maar een zéér slechte betaler op het einde.[/QUOTE
__________________________________________________ ___________________________________________
"op het einde" Is hij overleden ?
Ik vermoed reeds meer dan 15 jaar terug. Op het einde was hij pathetisch geworden. Heb 2 keer per jaar een exposantenbeurs in Parijs. Maar niettegenstaande hij geen zaken meer deed kwam hij toch uit gewoonte waarschijnlijk.
Exposanten hebben de gewoonte koekjes, chocolade etc op de tafels van de stand te zetten voor de klanten. Op een keer volgde ik hem op afstand en gebukt ging hij de stands af om te kijken of er geen zoetigheden stonden. Als ze keken nam hij eentje of twee zoniet een handvol dat in zijn zak verdween.

Als hij niet meer kwam was hij waarschijnlijk niet meer van deze wereld. Enfin we dwalen af.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:28   #953
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Verdreven!
En Israël zit daar niet over te bleiten en te jengelen dat het een 'nakba' is.
Quasi de volledige joodse populatie uit de arabische landen zoals Marokko, Irak, Jemen, Egypte heeft zijn valiezen mogen pakken en is naar Israël gegaan om prosecutie te vermijden.

Right of return ?
Schadevergoeding ?
Erkenning door de betrokken staten van de quasi volledige deportatie van hun eigen Joodse bevolking ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : Vandaag om 17:28.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:38   #954
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 74.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Japan kreeg ook hulp na de oorlog , en veel ook.
De 'palestijnen' zijn de enige sociologische groep die het voorrecht hebben gekregen op UN niveau van een eigen 'refugee' organisatie te hebben, die ad hoc hun noden aanpakt, en ze hebben zelfs voor hen op maat een status gecreëerd met vluchteling-via erfelijke weg. Wat maakt dat een paar honderdduizend vluchtelingen, nu na al die jaren te tellen zijn in de miljoenen.

De volksduitsers die bij de miljoenen uit Oost-europa zijn verdreven konden van de UN op niet zoveel sympathie rekenen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 17:43   #955
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.870
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En Israël zit daar niet over te bleiten en te jengelen dat het een 'nakba' is.
Quasi de volledige joodse populatie uit de arabische landen zoals Marokko, Irak, Jemen, Egypte heeft zijn valiezen mogen pakken en is naar Israël gegaan om prosecutie te vermijden.

Right of return ?
Schadevergoeding ?
Erkenning door de betrokken staten van de quasi volledige deportatie van hun eigen Joodse bevolking ?
Die joden daar hadden een eeuwenoude historiek die dateerde van voor er van Islam sprake was, zelfs in de regio die nu Israel heet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 18:27   #956
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israel ontstond daar vanuit het niets , waarbij mensen van buiten de regio zich plotseling gingen vestigen.
Alsof de Joden nooit iets met Israël te maken hadden? Ze waren daar reeds drie duizend vijfhonderd jaar geleden.

De Romeinse keizer Hadrianus was notoire Jodenhater omdat de leider van de Joodse opstandelingen (Bar Kochba) in het jaar 131 een volledig Romeins legioen een zware nederlaag toebracht. Het jaar daarop stuurde hij een nieuw legioen soldaten en deze maal verloren de Joden de strijd. Dan kwam de wraak van Hadrianus: 1) het land mocht niet meer Israël genoemd worden maar Filistina (naar de naam van oude vijanden van Israël: de Filistijnen). Die Filistijnen woonden in… jawel Gaza!!! (de geschiedenis herhaalt zich). Die opgedrongen naam Filistina werd in de loop van de erop volgende eeuwen in de volksmond vervormd tot “Palestina” (in alle talen staan de P en de F dicht bij elkaar). 2) Hadrianus zijn volgende maatregel was het land zoveel mogelijk te ontvolken. Bijgevolg werden in de streken Judea en Samaria evenals Jeruzalem de Joodse bevolking weggejaagd. 3) Jeruzalem mocht van Hadrianus zo niet meer genoemd worden. Voortaan moest het Aeolia Capitolina genoemd worden (ter ere van het Capitool in Rome).

Het werd een grondige ontvolking. Alleen nog in het Noorden van het land (Galilea) bleef er nog een noemenswaardige Joodse bevolking over. Resultaat??? Een ander volk sijpelde geleidelijk het land binnen vanuit Arabië. Die Arabieren claimen nu de naam “Palestijnen”…
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : Vandaag om 18:29.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 18:40   #957
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Aan mijn historische schets in bericht #956 zou ik nog een verlengstuk kunnen breien. Want na de bestraffing van de Joden door Hadrianus en de eropvolgende gedwongen ontvolking is in de loop van de er op volgende eeuwen het land Israël voortdurend bezet geweest door vreemde mogendheden: Byzantijnen, Arabieren (vooral met de expansie na de dood van Mohammed in 632), Kruisvaarders, Turken, Britten (vanaf 1917). In dat jaar 1917 kwam in het Britse Parlement de gekende Balfour Declaration die feitelijk expliciet bevestigde dat de Joden het recht kregen om in het toenmalige Palestine een eigen staat op te richten. De Britten hadden immers na WO1 via een besluit van de toenmalige Volkenbond een mandaat gekregen om Palestina te beheren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : Vandaag om 18:43.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 19:06   #958
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het gaat de Palestijnen er om dat zij erkend worden, en helemaal niet om het idee Israel te verslaan.
Dat zou dan wel een heel nieuwe marsrichting zijn sinds 1948.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 19:12   #959
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 41.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En Israël zit daar niet over te bleiten en te jengelen dat het een 'nakba' is.
Quasi de volledige joodse populatie uit de arabische landen zoals Marokko, Irak, Jemen, Egypte heeft zijn valiezen mogen pakken en is naar Israël gegaan om prosecutie te vermijden.

Right of return ?
Schadevergoeding ?
Erkenning door de betrokken staten van de quasi volledige deportatie van hun eigen Joodse bevolking ?
En dat die expulsie van Joden de betrokken Arabische staten verarmde had blijkbaar voor de machtshebbers niet het geringste belang.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 19:14   #960
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.168
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
U zou het ook geen probleem vinden als er plotseling een staatje opgericht word en u daarvoor moet vertrekken??
Wat ik zou vinden is irrelevant.

Wel relevant is de historische setting van eind 19de eeuw tot nu. De Joden waren officieel gerechtigd om daar een staat te stichten.

De toenmalige eigenaar van het gebied had het in twee verdeeld, met een deel voor de Joden én één voor de Palestijnen. De Joden zijn van in het begin aangevallen door de Arabieren, honderdduizenden van hen zijn zelfs door de Arabieren uit hun landen verdreven.

Jij zegt altijd dat je het bestaansrecht van Israël erkent. Dat blijkt niet uit wat u hierboven schrijft. En het blijkt evenmin uit wat Hamas zegt, schrijft en doet.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be