Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2024, 12:28   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard (Regen)water afvoeren, besparen,....

Hier wordt binnenkort gescheiden riolering aangelegd in't straat.

Wij moeten dus ook ons regen- en afvalwater gescheiden afvoeren. Of in het geval van regenwater; liefst opslaan en hergebruiken.

Het gevolg is dat één van onze wc's voortaan een hele afvoerbuis voor zichzelf heeft. En dat over een lengte van bijna 30 meter. Er gaat immers geen regenwater meer mee door die buis. De wc wordt gespoeld met drinkwater. Ik ga niet mijn hele huis openbreken om een leiding regenwater bij aan te leggen. Om nog maar te zwijgen over een regenput met pompinstallatie en weet ik allemaal wat.

Toen wij een aantal jaren geleden een tijdje zonder dakgoten zaten (wegens werken aan het dak) bleek dat zo'n wc-buis snel durft verstroppen. Ze wordt immers niet gespoeld met regenwater. Om het een beetje onsmakelijk te zeggen: kak loopt minder vlot door een buis dan water. En de buizen zijn destijds aangelegd (helling) met de wetenschap dat er wc EN regenwater door zouden gaan. Zolang er regenwater mee doorgaat hebben wij (+30 jaar) nooit problemen gehad.

Ik legde dat aan de expert voor, die ons komt bijstaan bij het afkoppelen van het regenwater.

Zijn oplossing: spoel die wc 2 a 3 keer per dag 'leeg' door. Hij wordt blijkbaar wel vaker geconfronteerd met die vraag/probleem.

Degene die dus moet zorgen voor rationeel waterverbruik raadt mij aan om dagelijks een goeie 20 liter drinkwater te verspillen omdat de regeltjes over opvang van regenwater anders mijn buizen gaan doen verstroppen.

Het gaat dan over bijna 7500L drinkwater per jaar.
Pas dat toe op de helft van de woningen in onze straat en wij spoelen jaarlijks 150.000 liter EXTRA drinkwater weg in de riolering. In mijn straat alleen. Omdat regenwater er niet meer in mag...

Waar zit de winst??
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 24 september 2024 om 12:29.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2024, 13:20   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Hier wordt binnenkort gescheiden riolering aangelegd in't straat.

Wij moeten dus ook ons regen- en afvalwater gescheiden afvoeren. Of in het geval van regenwater; liefst opslaan en hergebruiken.

Het gevolg is dat één van onze wc's voortaan een hele afvoerbuis voor zichzelf heeft. En dat over een lengte van bijna 30 meter. Er gaat immers geen regenwater meer mee door die buis. De wc wordt gespoeld met drinkwater. Ik ga niet mijn hele huis openbreken om een leiding regenwater bij aan te leggen. Om nog maar te zwijgen over een regenput met pompinstallatie en weet ik allemaal wat.

Toen wij een aantal jaren geleden een tijdje zonder dakgoten zaten (wegens werken aan het dak) bleek dat zo'n wc-buis snel durft verstroppen. Ze wordt immers niet gespoeld met regenwater. Om het een beetje onsmakelijk te zeggen: kak loopt minder vlot door een buis dan water. En de buizen zijn destijds aangelegd (helling) met de wetenschap dat er wc EN regenwater door zouden gaan. Zolang er regenwater mee doorgaat hebben wij (+30 jaar) nooit problemen gehad.

Ik legde dat aan de expert voor, die ons komt bijstaan bij het afkoppelen van het regenwater.

Zijn oplossing: spoel die wc 2 a 3 keer per dag 'leeg' door. Hij wordt blijkbaar wel vaker geconfronteerd met die vraag/probleem.

Degene die dus moet zorgen voor rationeel waterverbruik raadt mij aan om dagelijks een goeie 20 liter drinkwater te verspillen omdat de regeltjes over opvang van regenwater anders mijn buizen gaan doen verstroppen.

Het gaat dan over bijna 7500L drinkwater per jaar.
Pas dat toe op de helft van de woningen in onze straat en wij spoelen jaarlijks 150.000 liter EXTRA drinkwater weg in de riolering. In mijn straat alleen. Omdat regenwater er niet meer in mag...

Waar zit de winst??
Geen enkele WC afvoer is hier aangesloten op regenwater.
Ik heb 35 wc's, geen enkele wordt extra doorgespoeld en ik heb nooit verstoppingen.

Ik begrijp uw probleem dus niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2024, 14:53   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Aangelegd in de tijden dat alles kon.
Meer is dat niet, niet genoeg helling in de buizerij bij BigF.

In Huize Chaos is het een gescheiden systeem, maar het deel van het regenwater dat niet meer in de opslagtank kan, wordt gebruikt voor het doorspoelen van de riolen, net om zo'n idiote verspilling tegen te gaan.

We kunnen toch moeilijk die overschot op 25m² stadstuin laten vloeien nietwaar, zou hier snel een vijverke worden.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2024, 11:09   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aangelegd in de tijden dat alles kon.
Meer is dat niet, niet genoeg helling in de buizerij bij BigF.

In Huize Chaos is het een gescheiden systeem, maar het deel van het regenwater dat niet meer in de opslagtank kan, wordt gebruikt voor het doorspoelen van de riolen, net om zo'n idiote verspilling tegen te gaan.

We kunnen toch moeilijk die overschot op 25m² stadstuin laten vloeien nietwaar, zou hier snel een vijverke worden.
voila uw overloop door de buis he, natuurlijk als die op het einde zit van uw systeem helpt dat nog niet veel.

Big F ge kunt uw overloop laten overlopen in een reservoir, die ge vervolgens in een watertoren pompt boven uw dak, en dan kunt ge dat water gelijk welke kant op laten lopen.

ik weet niet of ge hier subsidie voor kunt krijgen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:01   #5
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Aangelegd in de tijden dat alles kon.
Meer is dat niet, niet genoeg helling in de buizerij bij BigF.
Ons huis is gebouwd volgens de regels die destijds gelden.
Daarnaast is het ook zo dat ik in de +30 jaar dat ik hier woon nooit problemen heb gehad. De helling volstaat. Mijn rioleringssysteem werkt dus perfect.

Het is pas nu er volledig nieuwe regels opgesteld worden (waar meer dan dertig jaar geleden geen sprake van was) dat er problemen kunnen optreden.

Had ik dertig jaar geleden in mijn glazen bol moeten zien wat ze nu van plan zijn misschien? Daarnaast ligt de riolering hier in't straat (eind doodlopende straat) niet echt heel diep. Veel meer helling dan wat er nu in de buis zit was niet mogelijk.

Citaat:
In Huize Chaos is het een gescheiden systeem, maar het deel van het regenwater dat niet meer in de opslagtank kan, wordt gebruikt voor het doorspoelen van de riolen, net om zo'n idiote verspilling tegen te gaan.
Tenzij u in een rijhuis woont mag u geen regenwater door uw afvalwaterbuizen laten lopen.
Uw oplossing gaat hier dus niet werken of zelfs voor boetes zorgen.
Bovendien is het raar dat u eerst stelt dat er iets mis is met de helling van mijn buizen om dan nu toe te geven dat u zelf ook maatregelen neemt om de problemen die ik schets te voorkomen.

Citaat:
We kunnen toch moeilijk die overschot op 25m² stadstuin laten vloeien nietwaar, zou hier snel een vijverke worden.
Als u in een rijhuis woont hoeft u geen vijverke aan te leggen voor uw overtollig regenwater en mag u het in de riolering lozen.
Woont u niet in een rijhuis gaat de controleur weinig aandacht besteden aan uw 'vijverkes-probleem'...
"Los het maar op", is dan het idee.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:04   #6
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
voila uw overloop door de buis he, natuurlijk als die op het einde zit van uw systeem helpt dat nog niet veel.
Een regenwater-overloop mag niet door de buis waar het toilet op aangesloten is.
Dat is net het hele probleem.

Citaat:
Big F ge kunt uw overloop laten overlopen in een reservoir, die ge vervolgens in een watertoren pompt boven uw dak, en dan kunt ge dat water gelijk welke kant op laten lopen.
Ik kan zo'n water dan inderdaad elke kant op laten lopen, BEHALVE door de buis waar mijn wc op aangesloten is.

Citaat:
ik weet niet of ge hier subsidie voor kunt krijgen.
Voor een systeem dat mij in staat stelt regenwater door mijn afvalbuizen te sturen ga ik geen subsidie krijgen. Ik ga er zelfs geen toestemming voor krijgen. Wat ik er wel voor kan krijgen is een boete.
Maar laat dat nu net het tegenovergestelde zijn van een subsidie...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 09:14   #7
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Geen enkele WC afvoer is hier aangesloten op regenwater.
Ik heb 35 wc's, geen enkele wordt extra doorgespoeld en ik heb nooit verstoppingen.

Ik begrijp uw probleem dus niet.
Het gaat hier om een buis waar 5 afvoeren van dakgoten op uitkomen en 1 wc.

Die buis is destijds aangelegd met de meest steile helling die mogelijk was (rekening houdend met de diepte van de rioleringsbuis in de straat).

Geen enkele aannemer of architect maakte zich destijds druk in zo'n buis. Ze wordt voldoende gespoeld en daar gaan nooit verstroppingen optreden. Wat in de afgelopen dertig jaar ook bewezen is. Maar dat kan veranderen als er nu plots volledig nieuwe regels opgesteld worden, waarvan dertig jaar geleden nog geen sprake was.
En de oplossing die mij voorgesteld wordt lijkt mij vrij idioot en contraproductief...

Dát is mijn probleem.

Voor mezelf is het overigens nog geen ramp hoor. Ik kan, mits beperkte aanpassingen, mijn bad en douche op diezelfde buis als de wc aansluiten. Dan spoelt mijn badwater de buis wel maar het is behelpen.
Of ik plaats een broyeur achter mijn wc, ook mogelijk.
Of ik gebruik drie zakjes Dulcolax per dag, dat gaat ook vast helpen.

Maar als ik hier in de buurt zo eens rond hoor (enkele straten zijn al omgeschakeld naar gescheiden riolering) is dat probleem echt geen zeldzaamheid hoor.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 11:34   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ons huis is gebouwd volgens de regels die destijds gelden.
Dat kan perfect.
Citaat:
Daarnaast is het ook zo dat ik in de +30 jaar dat ik hier woon nooit problemen heb gehad. De helling volstaat. Mijn rioleringssysteem werkt dus perfect.

Het is pas nu er volledig nieuwe regels opgesteld worden (waar meer dan dertig jaar geleden geen sprake van was) dat er problemen kunnen optreden.
Maar nu hebt u problemen. Misschien omdat de riolering dat stukje regenwater toch nodig had om goed te werken?

Citaat:
Had ik dertig jaar geleden in mijn glazen bol moeten zien wat ze nu van plan zijn misschien?
Waar beweer ik dat u Nostradamus herboren moet zijn?
Ik ga er van uit dat het systeem naar uw eigen zeggen niet goed meer werkt, en de meest voor de hand liggende reden is een te kleine hellingshoek van de buizen.
Citaat:
Daarnaast ligt de riolering hier in't straat (eind doodlopende straat) niet echt heel diep. Veel meer helling dan wat er nu in de buis zit was niet mogelijk.
Daarom dat het 30 jaar zo was aangelegd nietwaar.
Citaat:
Tenzij u in een rijhuis woont mag u geen regenwater door uw afvalwaterbuizen laten lopen.
Ik heb het al verschillende keren geschreven hier op't forum dat Huize Chaos waardevol stadsgezicht is, 1 van een rij arbeiderswoningen gebouwd in 192X, waarvan de gevel niet verandert mag worden
Citaat:
Uw oplossing gaat hier dus niet werken of zelfs voor boetes zorgen.
Het is maar 1 oplossing.
Extra grote spoelbakken plaatsen is een andere optie, en die mag u gebruiken met regenwater.
Ik denk niet dat u Clean In Place gewijs uw buizen wil vervangen
Citaat:
Bovendien is het raar dat u eerst stelt dat er iets mis is met de helling van mijn buizen om dan nu toe te geven dat u zelf ook maatregelen neemt om de problemen die ik schets te voorkomen.
Niks raar aan, een logische conclusie, getrokken uit uw zeer summiere eerste beschrijving, en verder aangevuld in de posting waar ik nu op reageer.
Citaat:
Als u in een rijhuis woont hoeft u geen vijverke aan te leggen voor uw overtollig regenwater en mag u het in de riolering lozen.
Mijn oplossing. Bovengrondse opslagtank, naar sjashbak dmv pomp, automatisch omschakelen naar stadswater bij lege tank of problemen met pomp. Met overloop naar riolering.
Citaat:
Woont u niet in een rijhuis gaat de controleur weinig aandacht besteden aan uw 'vijverkes-probleem'...
"Los het maar op", is dan het idee.
Awel, wat gaat u doen aan uw probleem, uitgezonderd mekkeren dat "mijn oplossing" niet van toepassing is voor u?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 12:10   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 23.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Een regenwater-overloop mag niet door de buis waar het toilet op aangesloten is.
Dat is net het hele probleem.


Ik kan zo'n water dan inderdaad elke kant op laten lopen, BEHALVE door de buis waar mijn wc op aangesloten is.


Voor een systeem dat mij in staat stelt regenwater door mijn afvalbuizen te sturen ga ik geen subsidie krijgen. Ik ga er zelfs geen toestemming voor krijgen. Wat ik er wel voor kan krijgen is een boete.
Maar laat dat nu net het tegenovergestelde zijn van een subsidie...
Gewoon doen wat het beste werkt en tegen niemand zeggen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd! Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En zie, Ik ben met u al de dagen...
For to me to live is Christ and to die is gain.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:31   #10
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.541
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Het gaat hier om een buis waar 5 afvoeren van dakgoten op uitkomen en 1 wc.

Die buis is destijds aangelegd met de meest steile helling die mogelijk was (rekening houdend met de diepte van de rioleringsbuis in de straat).

Geen enkele aannemer of architect maakte zich destijds druk in zo'n buis. Ze wordt voldoende gespoeld en daar gaan nooit verstroppingen optreden. Wat in de afgelopen dertig jaar ook bewezen is. Maar dat kan veranderen als er nu plots volledig nieuwe regels opgesteld worden, waarvan dertig jaar geleden nog geen sprake was.
En de oplossing die mij voorgesteld wordt lijkt mij vrij idioot en contraproductief...

Dát is mijn probleem.

Voor mezelf is het overigens nog geen ramp hoor. Ik kan, mits beperkte aanpassingen, mijn bad en douche op diezelfde buis als de wc aansluiten. Dan spoelt mijn badwater de buis wel maar het is behelpen.
Of ik plaats een broyeur achter mijn wc, ook mogelijk.
Of ik gebruik drie zakjes Dulcolax per dag, dat gaat ook vast helpen.

Maar als ik hier in de buurt zo eens rond hoor (enkele straten zijn al omgeschakeld naar gescheiden riolering) is dat probleem echt geen zeldzaamheid hoor.
Heb je geen septische put en sterfputten ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:49   #11
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar nu hebt u problemen. Misschien omdat de riolering dat stukje regenwater toch nodig had om goed te werken?
Nee, omdat die nieuwe regels geen rekening houden met de wijze waarop decennia lang rioleringen werden aangelegd.

Citaat:
Ik ga er van uit dat het systeem naar uw eigen zeggen niet goed meer werkt, en de meest voor de hand liggende reden is een te kleine hellingshoek van de buizen.
Mijn systeem werkt perfect. Al dertig jaar.
Er is zelfs niks mis met de hellingshoek.
De meest voor de hand liggende reden is het plotse veranderen van de regels.

Citaat:
Ik heb het al verschillende keren geschreven hier op't forum dat Huize Chaos waardevol stadsgezicht is, 1 van een rij arbeiderswoningen gebouwd in 192X, waarvan de gevel niet verandert mag worden
Denkt u dat ik hier heel het forum ga uitpluizen om te weten te komen of u in een rijwoning woont of niet?
En dat weet ik nu trouwens nog niet.

Citaat:
Mijn oplossing. Bovengrondse opslagtank, naar sjashbak dmv pomp, automatisch omschakelen naar stadswater bij lege tank of problemen met pomp. Met overloop naar riolering.
Automatisch omschakelen naar stadswater is sneller gezegd dan gedaan eh?
Als je het op wettelijk toegestane manier wil doen toch.
En dus niet gewoon met een tweewegkraantje.

Citaat:
Awel, wat gaat u doen aan uw probleem, uitgezonderd mekkeren dat "mijn oplossing" niet van toepassing is voor u?
Ik weet niet of u het doorhebt maar dit is een forum.
Op een forum worden wel eens vaker problemen aangekaart waar de TS niet direct een oplossing voor weet. Of waar hij er zelfs geen voor zoekt maar die hij gewoon even onder de aandacht wil brengen.

In deze draad was dat dat iemand die moet zorgen voor rationeel waterverbruik tips geeft die rationeel waterverbruik net tegenwerken. Dat is de opzet van deze draad. Maar daar hebt u het nog met geen letter over gehad. U blijft maar doorgaan over mijn riolering...

U verkiest om niet de vreemde raadgeving van de expert te bespreken en zo ontopic te blijven maar u gaat beginnen ratelen over mijn riolering. Die in principe niet eens terzake is. Het gaat hier om de raad die ik van die expert kreeg.

Daarnaast mag ik hier mekkeren zoveel ik wil. Niemand verplicht u deze draad te volgen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 14:47   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Nee, omdat die nieuwe regels geen rekening houden met de wijze waarop decennia lang rioleringen werden aangelegd. Mijn systeem werkt perfect. Al dertig jaar.
Er is zelfs niks mis met de hellingshoek.
Uw systeem werkte perfect volgens de oude regels.
Citaat:
De meest voor de hand liggende reden is het plotse veranderen van de regels.
Wat is er dan fysiek verandert in uw woning?
Citaat:
Automatisch omschakelen naar stadswater is sneller gezegd dan gedaan eh?
Ik doe daar niks voor. Een voeler in de tank meld dat de tank leeg is, en dan schakelt er een 2/2 ventiel , en dat vult de tank tot op een bepaald volume.
Ik doe dat met een timertje. Een peilglas vertelt me de rest.
Handig toch, technieker zijn.
Citaat:
Als je het op wettelijk toegestane manier wil doen toch.
Perfect wettelijk, er kan geen water uit de tank in't waterleidingsnet terecht komen.
Citaat:
En dus niet gewoon met een tweewegkraantje.
Neen, er zit een voeler en een terugslagklep bij.
Citaat:
Ik weet niet of u het doorhebt maar dit is een forum.
En u hebt blijkbaar lange tenen.
Citaat:
Op een forum worden wel eens vaker problemen aangekaart waar de TS niet direct een oplossing voor weet.
En toch schiet u op de pianist.
Want wat ik ook schrijf, u gaat toch direct in de aanval.
Citaat:
Of waar hij er zelfs geen voor zoekt maar die hij gewoon even onder de aandacht wil brengen.
Duidelijk zijn helpt.
Citaat:
In deze draad was dat dat iemand die moet zorgen voor rationeel waterverbruik tips geeft die rationeel waterverbruik net tegenwerken. Dat is de opzet van deze draad.
Zoals ik schreef, in mijn huizeke is dat zelfs met een riolering van 1928 geen probleem. Bovengrondse regenwateropvang. Pompeke dat de WC bevoorraad. Overloop naar de oude regenwaterafvoer-riolering voor als het lang en/of hard regent.
En als het bakje leeg is, zorgt de voeler voor het vullen met stadswater.
Geen terugvloeimogelijkheid. Zelfs al zou de klep blijven hangen, dan zorgt de overloop dat er geen probleem is, uitgezonderd een hoger waterverbruik. Waar de digitale watermeter al niet goed voor is, nietwaar
Citaat:
Maar daar hebt u het nog met geen letter over gehad. U blijft maar doorgaan over mijn riolering...
Uw betoog was dat als u geen regenwater meer door uw riolering mag afvoeren, uw riolering verstropt.
Citaat:
U verkiest om niet de vreemde raadgeving van de expert te bespreken en zo ontopic te blijven maar u gaat beginnen ratelen over mijn riolering. Die in principe niet eens terzake is. Het gaat hier om de raad die ik van die expert kreeg.
Welke expert? Die u de raad gaf uw WC meer "door te spoelen"? Tja, als zo'n expert mij zo iets verteld, dan zal ik die vriendelijk bedanken voor de gouden raad, en die vanzijnleven nooit meer contacteren.
Klinkt wel een Equans specialist.
Citaat:
Daarnaast mag ik hier mekkeren zoveel ik wil. Niemand verplicht u deze draad te volgen.
Gewoon om u te irriteren ga ik dat wel doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:00   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw systeem werkte perfect volgens de oude regels.
Ja, met regels die binnen 30 jaar gaan gelden kon ik 30 jaar geleden nog niet echt rekening houden eh?

Citaat:
Wat is er dan fysiek verandert in uw woning?
Niks.

Citaat:
En u hebt blijkbaar lange tenen.
Haha, grapjurk.

Citaat:
En toch schiet u op de pianist.
Want wat ik ook schrijf, u gaat toch direct in de aanval.
Ik ga in de aanval??
Ocharme toch, voel je je aangevallen?
Leg eens uit waar je je aangevallen voelt.

Citaat:
Duidelijk zijn helpt.
Lezen ook.

Citaat:
Zoals ik schreef, in mijn huizeke is dat zelfs met een riolering van 1928 geen probleem. Bovengrondse regenwateropvang. Pompeke dat de WC bevoorraad. Overloop naar de oude regenwaterafvoer-riolering voor als het lang en/of hard regent.
En als het bakje leeg is, zorgt de voeler voor het vullen met stadswater.
Geen terugvloeimogelijkheid. Zelfs al zou de klep blijven hangen, dan zorgt de overloop dat er geen probleem is, uitgezonderd een hoger waterverbruik. Waar de digitale watermeter al niet goed voor is, nietwaar
En maar doorratelen over rioleringen alom terwijl het opzet van de draad (de raad van de expert) gewoon aan u voorbij gaat eh?
Doe je het expres?
Het valt op.

Citaat:
Uw betoog was dat als u geen regenwater meer door uw riolering mag afvoeren, uw riolering verstropt.
Ja, dat is blijkbaar een situatie die bij veel oudere huizen voorkomt als er gescheiden riolering aangelegd wordt.
En wederom: mijn punt was dat wanneer ik dat aan de expert voorlegde die wel met een heel rare oplossing kwam.
Maar dat negeert u al heel de tijd.

Citaat:
Welke expert?
Kan u lezen?
Citaat:
Die u de raad gaf uw WC meer "door te spoelen"?
Ja.
Citaat:
Tja, als zo'n expert mij zo iets verteld, dan zal ik die vriendelijk bedanken voor de gouden raad, en die vanzijnleven nooit meer contacteren.
Kijk eens aan!
Je kan het wel!
Reageren op het onderwerp van de draad.
Was dat nu echt zo moeilijk?

En wie zegt dat ik die expert heb gecontacteerd?
De gemeente stuurt die langs om je mee te helpen met de nodige aanpassingen.
Je weet echt niet waar het over gaat eh?

Citaat:
Gewoon om u te irriteren ga ik dat wel doen.
Top!!
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 22:00.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:12   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik doe daar niks voor. Een voeler in de tank meld dat de tank leeg is, en dan schakelt er een 2/2 ventiel , en dat vult de tank tot op een bepaald volume.
Ik doe dat met een timertje. Een peilglas vertelt me de rest.
Handig toch, technieker zijn.
En dat is wettelijk in orde?
U hebt dus een dubbele leiding lopen naar alle toestellen die zowel op regen- als op leidingwater kunnen aangesloten zijn? Eentje voor regenwater en eentje voor leidingwater?

Citaat:
Het regenwater en het drinkwater in uw woning moeten volledig gescheiden zijn. Er mag geen verbinding zijn tussen de leidingen voor drinkwater en die voor regenwater.
Citaat:
Een veilig regenwatersysteem bestaat uit:
...
apart leidingenstelsel naar de punten waar het water afgetapt wordt (toiletten, buitenkraan, wasmachine, ...).
Bron


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddox
Perfect wettelijk, er kan geen water uit de tank in't waterleidingsnet terecht komen.
Dat volstaat niet. Er mogen zelfs geen leidingen in uw huis liggen waar de ene moment regenwater en de andere moment leidingwater doorlopen.

Maar dat wist u als geweldige technieker vast wel.

Ik vraag me alleen af waarom je met een 2-2 ventiel, terugslagkleppen en voelers ligt te klooien als dat allemaal van geen tel is.
Het enige wat toegelaten is, is een aparte leiding naar elk aftappunt.
En daar heb je helemaal geen ventielen en terugslagkleppen voor nodig.

Ik vrees een beetje dat u in overtreding bent.
Maar ik kan mis zijn eh.
Dat gaat u me nu vast vertellen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 22:46   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En dat is wettelijk in orde?
U hebt dus een dubbele leiding lopen naar alle toestellen die zowel op regen- als op leidingwater kunnen aangesloten zijn? Eentje voor regenwater en eentje voor leidingwater?
Ik heb wel een leiding waar ik uit een niet verbonden regenwatertank mijn spoelbak mee vul.
Dat die regenwatertank ook gevuld kan worden met leidingwater is een andere zaak. Trouwens, er hangt een stickertje op de spoelbak 'geen drinkwater".
Citaat:
Dat volstaat niet. Er mogen zelfs geen leidingen in uw huis liggen waar de ene moment regenwater en de andere moment leidingwater doorlopen.Maar dat wist u als geweldige technieker vast wel.
Neuh, helemaal niet, maar toch bedankt me een geweldige technieker te noemen.
Ik hou het bij all round technieker.
Citaat:
Ik vraag me alleen af waarom je met een 2-2 ventiel, terugslagkleppen en voelers ligt te klooien als dat allemaal van geen tel is.
Het enige wat toegelaten is, is een aparte leiding naar elk aftappunt.
En daar heb je helemaal geen ventielen en terugslagkleppen voor nodig.
Als u het dan toch zo goed weet, en dat zo uitgebreid komt etaleren, waarom bent u dan nu werkzoekende, en geen verkoper van die systemen?
Citaat:
Ik vrees een beetje dat u in overtreding bent.
Maar ik kan mis zijn eh.
Dat gaat u me nu vast vertellen.
Mijn "eigenbouwsysteem" is gebaseerd op dit systeem.
Ik denk dat Grundfos geen onwettelijke dingen gaat aanbieden, ofwel? Want anders is er een zeer grote firma in het Brusselse ook in overtreding, want daar heb ik de mosterd gehaald. (valt ook onder Utilities, de regenwateropvang en gebruik)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:38   #16
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb wel een leiding waar ik uit een niet verbonden regenwatertank mijn spoelbak mee vul.
Dat die regenwatertank ook gevuld kan worden met leidingwater is een andere zaak. Trouwens, er hangt een stickertje op de spoelbak 'geen drinkwater".

Neuh, helemaal niet, maar toch bedankt me een geweldige technieker te noemen.
Ik hou het bij all round technieker.

Als u het dan toch zo goed weet, en dat zo uitgebreid komt etaleren, waarom bent u dan nu werkzoekende, en geen verkoper van die systemen?

Mijn "eigenbouwsysteem" is gebaseerd op dit systeem.
Ik denk dat Grundfos geen onwettelijke dingen gaat aanbieden, ofwel? Want anders is er een zeer grote firma in het Brusselse ook in overtreding, want daar heb ik de mosterd gehaald. (valt ook onder Utilities, de regenwateropvang en gebruik)
Waarom toch al die uitleg?
Voor jij je systeem in gebruik mocht nemen heb je het verplicht moeten laten keuren.
Je kan toch gewoon verwijzen naar die keuring? Is dat niet wat makkelijker dan beginnen over pompen, Grundfos, ventielen,...

Gewoon "Het systeem is voor ingebruikname goedgekeurd" had volstaan.
Raar dat je dat niet deed.
Je hebt je systeem toch laten keuren?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:41   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom toch al die uitleg?
Voor jij je systeem in gebruik mocht nemen heb je het verplicht moeten laten keuren.
Je kan toch gewoon verwijzen naar die keuring? Is dat niet wat makkelijker dan beginnen over pompen, Grundfos, ventielen,...

Gewoon "Het systeem is voor ingebruikname goedgekeurd" had volstaan.
Raar dat je dat niet deed.
Je hebt je systeem toch laten keuren?
Ik laat niks keuren als ik het kan vermijden, de (r)overheid moet ook de kleur van mijn onderbroek niet weten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 23:57   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 26.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik laat niks keuren als ik het kan vermijden, de (r)overheid moet ook de kleur van mijn onderbroek niet weten.
Oke, jij zit dus met een niet-goedgekeurd systeem in je huis.
Waarvan je zelf vind dat het wel oké is.

En daar lig jij over te verkondigen dat dat een simpele oplossing voor mijn probleem is.

Jaja...

Doe jij dat met je auto ook? Er niet gekeurd mee rondrijden omdat je zelf vindt dat die auto wel in orde is?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 00:05   #19
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.503
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Oke, jij zit dus met een niet-goedgekeurd systeem in je huis.
dat beweert u.

Citaat:
Waarvan je zelf vind dat het wel oké is.
Ik vind mijn bouwsels wel ok.

Citaat:
En daar lig jij over te verkondigen dat dat een simpele oplossing voor mijn probleem is.
Het kan simpel zijn.


Citaat:
Doe jij dat met je auto ook? Er niet gekeurd mee rondrijden omdat je zelf vindt dat die auto wel in orde is?
Goed zot, het kost meer om niet gekeurd met een gloednieuwe perfect in orde wagen rond te rijden, dan met een oud barrel dat effectief onveilig is, maar wel een Blegische keuring heeft.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be