Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 mei 2003, 15:25   #1
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

De indeling allochtonen en autochtonen heeft weinig zin dus noem ik ze liever tweede generatiebelgen. De benaming auto- en allochtonen wordt kunstmatig in stand gehouden door zowel rechts radicalen, links radicalen en Moslimsverenigingen omwille van opportunistische redenen. Rechts gebruikt deze benaming veelal om ze te diaboliseren (wat niet hetzelfde is als kritiek geven). Links en zogenaamde 'allochtonen verenigingen' (waaronder AEL) gebruikt deze tegenstelling om slachtoffertje te spelen en zodoende een knuffelbeleid te eisen (waardoor kritiek zelfs onmogelijk is). Links en rechts zijn dus objectieve bondgenoten en vullen elkaar perfect aan in hun eigen rol maar geen van beide slagen erin om deze tweede generatiebelgen op een correcte en strikte manier te benaderen als Belgen.

Het feit dat tweede generatiebelgen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich minder goed integreren dan pakweg deze van Chinese of Argentijnse origine heeft te maken met aantallen én cultuurverschillen. Door de grote aanwezigheid van Turken en Marokkanen krijg je concentraties en mini-gemeenschappen waardoor er minder behoefte is om zich te aan te passen aan de gangbare cultuur. Op zich is dit niet noodzakelijk een probleem, maar het k�*n wel een katalysator zijn bij problemen.

Wanneer er dus aan beide voorwaarden voldaan zijn: én er zijn compatibiliteitsproblemen tussen twee culturen én er is een relevante vertegenwoordiging van beide gemeenschappen, dan riskeer je inderdaad een clash of the cultures. Het is daarom dat multiculturele maatschappijen niet echt ideaal zijn. Het is dan ook normaal dat de overheid bij zulke tribale maatschappijvorm de teugels zeer strak houdt. kijk maar naar multiculturele maatschappijen elders in de wereld: dat zijn halve politiestaten.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 20:44   #2
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De indeling allochtonen en autochtonen heeft weinig zin dus noem ik ze liever tweede generatiebelgen. De benaming auto- en allochtonen wordt kunstmatig in stand gehouden door zowel rechts radicalen, links radicalen en Moslimsverenigingen omwille van opportunistische redenen. Rechts gebruikt deze benaming veelal om ze te diaboliseren (wat niet hetzelfde is als kritiek geven). Links en zogenaamde 'allochtonen verenigingen' (waaronder AEL) gebruikt deze tegenstelling om slachtoffertje te spelen en zodoende een knuffelbeleid te eisen (waardoor kritiek zelfs onmogelijk is). Links en rechts zijn dus objectieve bondgenoten en vullen elkaar perfect aan in hun eigen rol maar geen van beide slagen erin om deze tweede generatiebelgen op een correcte en strikte manier te benaderen als Belgen.

Het feit dat tweede generatiebelgen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich minder goed integreren dan pakweg deze van Chinese of Argentijnse origine heeft te maken met aantallen én cultuurverschillen. Door de grote aanwezigheid van Turken en Marokkanen krijg je concentraties en mini-gemeenschappen waardoor er minder behoefte is om zich te aan te passen aan de gangbare cultuur. Op zich is dit niet noodzakelijk een probleem, maar het k�*n wel een katalysator zijn bij problemen.

Wanneer er dus aan beide voorwaarden voldaan zijn: én er zijn compatibiliteitsproblemen tussen twee culturen én er is een relevante vertegenwoordiging van beide gemeenschappen, dan riskeer je inderdaad een clash of the cultures. Het is daarom dat multiculturele maatschappijen niet echt ideaal zijn. Het is dan ook normaal dat de overheid bij zulke tribale maatschappijvorm de teugels zeer strak houdt. kijk maar naar multiculturele maatschappijen elders in de wereld: dat zijn halve politiestaten.
Ik hou het op gastarbeiders.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2003, 21:07   #3
Welvaart&Veiligheid
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De indeling allochtonen en autochtonen heeft weinig zin dus noem ik ze liever tweede generatiebelgen. De benaming auto- en allochtonen wordt kunstmatig in stand gehouden door zowel rechts radicalen, links radicalen en Moslimsverenigingen omwille van opportunistische redenen. Rechts gebruikt deze benaming veelal om ze te diaboliseren (wat niet hetzelfde is als kritiek geven). Links en zogenaamde 'allochtonen verenigingen' (waaronder AEL) gebruikt deze tegenstelling om slachtoffertje te spelen en zodoende een knuffelbeleid te eisen (waardoor kritiek zelfs onmogelijk is).
Door dat onderscheid te willen afschaffen, ontkent u gewoon de problemen van het multiculdrama. U doet gewoon aan struisvogelpolitiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Links en rechts zijn dus objectieve bondgenoten en vullen elkaar perfect aan in hun eigen rol maar geen van beide slagen erin om deze tweede generatiebelgen op een correcte en strikte manier te benaderen als Belgen.
Dat ze zich dan eerst eens leren gedragen als Belgen.


Meer in het algemeen, kan gesteld worden dat wij aan de hier aanwezige legale vreemdelingen slechts één ding moeten zeggen, en dat is dat zij zich moeten gedragen. Zij mogen verdorie meer dan tevreden zijn dat zij hier gebruik mogen maken van zowat het beste systeem van sociale zekerheid en onderwijs. Wat meer dankbaarheid vanwege de allochtonen zou dan ook op zijn plaats zijn. Allochtonen die zich willen integreren, hebben daartoe mogelijkheden genoeg.
Welvaart&Veiligheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 09:02   #4
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Het feit dat tweede generatiebelgen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich minder goed integreren dan pakweg deze van Chinese of Argentijnse origine heeft te maken met aantallen én cultuurverschillen. Door de grote aanwezigheid van Turken en Marokkanen krijg je concentraties en mini-gemeenschappen waardoor er minder behoefte is om zich te aan te passen aan de gangbare cultuur. Op zich is dit niet noodzakelijk een probleem, maar het k�*n wel een katalysator zijn bij problemen.
Op termijn is dit een een héél verstrekkende conclusie. Er zijn immers geen tekenen dat er een ommekeer is in de trend van 'meer moslims' en 'meer fundamentalisme'. Eerder omgekeerd.

Belooft niet veel goeds voor de toekomst.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 13:00   #5
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Welvaart&Veiligheid
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
De indeling allochtonen en autochtonen heeft weinig zin dus noem ik ze liever tweede generatiebelgen. De benaming auto- en allochtonen wordt kunstmatig in stand gehouden door zowel rechts radicalen, links radicalen en Moslimsverenigingen omwille van opportunistische redenen. Rechts gebruikt deze benaming veelal om ze te diaboliseren (wat niet hetzelfde is als kritiek geven). Links en zogenaamde 'allochtonen verenigingen' (waaronder AEL) gebruikt deze tegenstelling om slachtoffertje te spelen en zodoende een knuffelbeleid te eisen (waardoor kritiek zelfs onmogelijk is).
Door dat onderscheid te willen afschaffen, ontkent u gewoon de problemen van het multiculdrama. U doet gewoon aan struisvogelpolitiek.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Links en rechts zijn dus objectieve bondgenoten en vullen elkaar perfect aan in hun eigen rol maar geen van beide slagen erin om deze tweede generatiebelgen op een correcte en strikte manier te benaderen als Belgen.
Dat ze zich dan eerst eens leren gedragen als Belgen.


Meer in het algemeen, kan gesteld worden dat wij aan de hier aanwezige legale vreemdelingen slechts één ding moeten zeggen, en dat is dat zij zich moeten gedragen. Zij mogen verdorie meer dan tevreden zijn dat zij hier gebruik mogen maken van zowat het beste systeem van sociale zekerheid en onderwijs. Wat meer dankbaarheid vanwege de allochtonen zou dan ook op zijn plaats zijn. Allochtonen die zich willen integreren, hebben daartoe mogelijkheden genoeg.
Kijk, indien u ze erkent als Belgen, dan kunnen ze ook als dusdanig behandeld worden met bijbehorende eisen. Ik vraag helemaal geen dankbaarheid vanwege hen, ik vind wel dat ze moeten meedraaien in de maatschappij als ieder ander persoon. Vinden zij het niet de moeite om te studeren of kunnen ze, na twee generaties, nog geen deftig Nederlands te spreken? Da's dan jammer want dan zullen zij later met de gevolgen zitten op de arbeidsmarkt. Doen ze lastig in de buurt waar ze wonen? Dan moet de politie ed daar maar gepast op reageren, toch zeker niet belonen met een exclusief jeugdhuis? Willen ze met een hoofddoekje op de pasfoto? Kan dus niet ... Waarom moeten belgen vertegenwoordigd worden door moslim executieve om in dialoog te treden? Is voor niets nodig, ze zijn Belg en kunnen dus communiceren via de geijkte wegen zoals elke andere Belg.

Indien we ze dus erkennen en behandelen als Belgen sla je dus twee vliegen in één klap. Enerzijdes maak je komaf met de voorkeursbehandeling die ze krijgen. Anderzijds maak je ook een einde aan de diabolisering.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 13:25   #6
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Dat denk ik niet Pat. Ze zullen steeds met het verwijt blijven schermen dat "de meeste Belgen racisten zijn " enz, gewoon om hun falen in de maatschappij te kunnen verklaren. Kijk maar naar Amerika waar je zowaar een kleurenrijkdom hebt die zich allemaal Amerikaan mogen noemen, maar waar nog steeds het "racisme"-argument steevast wordt gebruikt voor hat falen van bepaalde groepen in de maatschappij.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 13:59   #7
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Dat denk ik niet Pat. Ze zullen steeds met het verwijt blijven schermen dat "de meeste Belgen racisten zijn " enz, gewoon om hun falen in de maatschappij te kunnen verklaren. Kijk maar naar Amerika waar je zowaar een kleurenrijkdom hebt die zich allemaal Amerikaan mogen noemen, maar waar nog steeds het "racisme"-argument steevast wordt gebruikt voor hat falen van bepaalde groepen in de maatschappij.
Inderdaad Alvader, ze schreeuwen het uit dat ze niet naar behoren behandelt worden en ze gebruiken daarvoor termen als racisme ed. Wat ze eigenlijk hiermee willen bereiken is zichzelf profileren als een aparte gemeenschap die een bijzondere behandeling wenst. En het resultaat blijft niet uit: Voor hen is bijvoorbeeld het "Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding" opgericht. Nochthans kunnen zij, net als iedere andere Belg, gewoon naar de rechtbank stappen en een beroep doen op de wetteksen die discriminatie bestrijden. Het argument dat zij onmondig zijn en zichzelf niet kunnen verdedigen (tevens dé bestaansreden voor het centrum Leman) vind ik achterhaald. Kijk maar organisaties zoals AEL. Dankij Leman krijgen de tweede generatiebelgen gratis advocaten en andere faciliteiten ter beschikking, iets waar de achtste generatiebelgen met bleke huidskleur en de verkeerde geloofsovertuiging geen recht op hebben.

Het zijn net die allochtonen zelf, te samen met radicale linkse en rechtse strekkingen die deze kunstmatige apartheid in stand willen houden (en zelfs uitbreiden) om daar dan voordeel uit te halen.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 14:18   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Pat ,als 2de generatie "bleke belg, met geen geloofsovertuiging" moet ik alles zelf betalen als ik advocaatjes enzo nodig heb.
Dus je moet het niet zo ver gaan zoeken.
Ik moet niet bij Leman gaan aankloppen, "ze hebben me stomme gierige kaaskop genoemd"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 15:32   #9
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Pat ,als 2de generatie "bleke belg, met geen geloofsovertuiging" moet ik alles zelf betalen als ik advocaatjes enzo nodig heb.
Dus je moet het niet zo ver gaan zoeken.
Ik moet niet bij Leman gaan aankloppen, "ze hebben me stomme gierige kaaskop genoemd"
Ik wou wijzen op het absurde van die hele situatie. Met uw voorbeeld maakt u de tegenstelling nog groter waardoor ze nog meer zichtbaar wordt waarvoor dank.


[size=6]Kaaskop Kaaskop Kaaskop, gierige Hollander, bleekscheet, kapitalist, racist, fascist ...[/size] Zo, dat lucht op ... en ga mij nu maar aanklagen bij de moderator en voor mijn part tot in Straatsburg
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 16:01   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Natuurlijk heeft Pat gelijk. Net als maddox ben ik 2de generatie allochtoon, maar nee hoor.... geen kat die dat nog zelfs maar weet....

Het probleem met het "zelf de gevolgen dragen" en dus geen plaats vinden op de arbeidsmarkt schept echter op zich nieuwe kosten voor de niet-allochtonen. (hogere werkloosheid - OCMW bijstand) Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat er sancties komen indien men de landstaal niet machtig is, het is gewoon eigen schuld dikke bult.

Het is allemaal wel gemakkelijk gezegd dat ze het recht hebben om keer op keer een maagdelijke analfabete geitenhoed(st)er te mogen importeren die dan weer een rits onaangepaste taalonkundige kindjes naar de basisschool gaat sturen, maar misschien zou het toch beter zijn d�*�*r eventjes een aantal hindernissen aan te leggen (inkomenseis, zelf betaalde inburgeringscursus, minimum leeftijd, zelf betaalde taalcursussen (waarom zouden WIJ die taalcursussen moeten financieren?).) We kunnen wel blijven dweilen met de kraan open.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 18:07   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik voel me daarentegen geen gierige kaaskop. Maar een nuchter, niet compleet egoistisch maar mensheidonvriendelijk persoon.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 19:08   #12
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik voel me daarentegen geen gierige kaaskop. Maar een nuchter, niet compleet egoistisch maar mensheidonvriendelijk persoon.
Wat moet ik me voorstellen bij 'mensheidonvriendelijk'?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 21:06   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Ik voel me daarentegen geen gierige kaaskop. Maar een nuchter, niet compleet egoistisch maar mensheidonvriendelijk persoon.
ik ben gewoon half zeeuws-vlaming! die zaten sowieso in het verkeerde land, maar soit, daar gaan we niet meer over zeuren!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2003, 21:54   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.445
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Pat, ik zou durven zeggen, kijk in een hoop van mijn postings, en U zal merken dat ik een venijnig stokpaardje heb. De Decimatie van de wereldbevolking met een conventionele oorlog. En een uitgesproken afkeer van politiek, en de mensen die vrijwillig politiek bedrijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be