Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

 
 
Discussietools
Oud 14 mei 2005, 15:42   #161
Pavell
Partijlid
 
Geregistreerd: 28 april 2005
Berichten: 243
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kom, er lopen nog heel wat politici rond die onder Martens dienden, een premier die ons ook de nodige rare staatshervormingen heeft bezorgd.
Daarom sprak hij ook over fosielen..maar geef toe, het zijn er niet veel meer
en het moet eens gedaan zijn met oude koeien naar boven te halen.
Zo kan je evengoed boer Teun van 1887 erbij sleuren ..eh figuratief gezien.

Ook het vlaams belang zal over tientallen jaren er wel anders gaan uitzien zeker....als ze tenminste dan nog bestaan ..of ...als de andere partijen dan
nog bestaan. Ik heb geen kristallen bol , misschien U wel.

Laatst gewijzigd door Pavell : 14 mei 2005 om 15:43.
Pavell is offline  
Oud 14 mei 2005, 15:44   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavell
Daarom sprak hij ook over fosielen..maar geef toe, het zijn er niet veel meer
en het moet eens gedaan zijn met oude koeien naar boven te halen.
Zo kan je evengoed boer Teun van 1887 erbij sleuren ..eh figuratief gezien.
De Van Rompuy's beschouw ik nog niet als fossielen. Chanterie ook niet. Mensen die toch nog altijd een grote invloed hebben en ook politiek actief zijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2005, 15:46   #163
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Helemaal geen vergetelheid. Ik heb trouwens ook gelegd waarom N-VA niet vermeld staat.
O.K. Er wordt hier zo druk gepost dat ik je bericht nog niet gelezen had.
robert t is offline  
Oud 14 mei 2005, 16:07   #164
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het was dan ook al zo'n kolderweek: Spirit redt België
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het wordt weer eens duidelijk: de Vlaams-nationalisten blokkeren België. Spirit heeft de oplossing van BHV tegengehouden door elk compromis te blokkeren.
met bovenstaande uitspraak opende u zelfs een topic. Hebt u ze eigenlijk nog alle 5 op een rij vrag ik me dan steeds af...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 14 mei 2005, 17:40   #165
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1
Het was dan ook al zo'n kolderweek: Spirit redt België
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1

Het wordt weer eens duidelijk: de Vlaams-nationalisten blokkeren België. Spirit heeft de oplossing van BHV tegengehouden door elk compromis te blokkeren.

met bovenstaande uitspraak opende u zelfs een topic. Hebt u ze eigenlijk nog alle 5 op een rij vrag ik me dan steeds af...


Mooi, Seba!

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 14 mei 2005 om 17:41.
Egidius is offline  
Oud 14 mei 2005, 18:29   #166
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
met bovenstaande uitspraak opende u zelfs een topic. Hebt u ze eigenlijk nog alle 5 op een rij vrag ik me dan steeds af...

Dat heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd.

daiwa is offline  
Oud 14 mei 2005, 18:38   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat heb ik mij ook al dikwijls afgevraagd.

De doorluchtige Voorzitter-Leider is alweer naar de beslotenheid van zijn paleis gevlucht, waar hij zich aldaar gewillig laat omringen door FDF'ers en enkele franskiljonse paladijnen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 14 mei 2005, 19:36   #168
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Hun rol als breekijzer tegen het Vlaams Belang - gesteund en mss meer - door pc België spelen ze anders perfect. Om het in ouderwetse termen te stellen: in hun kwaadsprekerij en achterklap tav de Flaminganten type VB, kennen ze hun meerdere niet.
Objectief gezien is de n-va schadelijk, minstens contra-productief, voor de Vlaamse "zaak".
Lees de posts van de Clemensen, Zorroasters, Fribres, Zeno's, Marie-Josées, Johanna's...
Mijn excuses voor diegenen die ik ten onrechte in dit lijstje heb opgesomd...
Mijn excuses voor diegenen die ik vergeten ben...
Dat moet uitgerekend U zeggen. Alle postings die u tot nu toe in verband met de N-VA
geplaatst hebt getuigen van een diepe verachting voor deze partij, of het bekende verhaal van de pot en de ketel. Je moet maar de zin "gesteund en misschien meer door pc België" lezen en je weet al hoe laat het is. Of bent u de mening toegedaan dat u werkelijk alles toegestaan is en wij braaf onze wafel moeten houden? Objectief gezien bent u schadelijk, minstens contra-productief voor uw partij.
robert t is offline  
Oud 14 mei 2005, 22:19   #169
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

@ iedere Vlaams Nationalist een open vraag :

"Kunnen we ooit tot een onafhankelijk Vlaanderen komen, ZONDER het Vlaams Belang?"

Denk er eens over na, en.......... volgens mij kan je enkel antwoorden met NEEN.

Daarom : mocht het kartel het CS openlijk afzweren, een Vlaamse staat zou met rasse schreden in aantocht zijn !!
__________________
AVV is offline  
Oud 15 mei 2005, 00:20   #170
leeuwenhart
Banneling
 
 
leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2004
Berichten: 671
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
@ iedere Vlaams Nationalist een open vraag :

"Kunnen we ooit tot een onafhankelijk Vlaanderen komen, ZONDER het Vlaams Belang?"

Denk er eens over na, en.......... volgens mij kan je enkel antwoorden met NEEN.

Daarom : mocht het kartel het CS openlijk afzweren, een Vlaamse staat zou met rasse schreden in aantocht zijn !!
kan het VB een onafhankelijk Vlaanderen bekomen, zonder andere strekkingen die het VB niet volgen? neen!
leeuwenhart is offline  
Oud 15 mei 2005, 00:28   #171
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
een achterlijk kutvolk zoals de vlamingen ...
Spreek voor uzelf!
groene flamingant is offline  
Oud 15 mei 2005, 01:20   #172
waarnemer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Berichten: 530
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horace
Annemans is in de kamer CD&V/N-VA aan het aanvallen! Schande!!!!!!
Tiens, er zijn hier mensen die zich opwinden over de BHV strategie van de Vlaamse regering, terwijl het ding een doodgebeboren kind was en eigenlijk geen woord waard is, maar dit terzijde.


Het VB was er in geslaagd van paars een scheldwoord te maken. Niet zozeer met concrete gegevens, maar door een bepaalde sfeer te scheppen. Het was in Nederland ook gelukt na twee ambstermijnen aldaar. En tot ieders verbazing kwamen er opnieuw communotaire problemen uit de lucht gevallen, een VB thema. Maar ondertussen zijn we dat alweer gewend. En in weinig tijd, tussen de nationale en regionale verkiezingen, zakten de verkiezingsuitslagen van de regeringspartijen weg.

Hierbij heeft het CD&V zich volledig laten vangen. Ze namen een deel van de stijl van het VB over. De hele manier van oplossen, simpel, een beetje agressief en de echte problemen niet willen zien ruikt naar het VB programma. Even hard op tafel kloppen en alle problemen zijjn weg. Zie maar hun manier van financieren. Dit leverde de CD&V tijdelijk stemmen op maar legitimeerde de VB aanpak van dit probleem en van andere problemen.

Natuurlijk, met zo een show waren de franstaligen in zo een posite gemanuvreerd dat ze niets konden aanvaarden zonder gezichtsverlies. Het was onderhandelen met de fanfare voorop.

Een goed deel van de mensen die uit protest van de VLD naar de CD&V waren gelopen kunnen nu makkelijk gerecupereerd worden door het VB. Het CD&V heeft immers de VB stijl legitiem gemaakt.

Uit een vaag gevoel van onbehaagelijkheid gaat wie niet goed gevolgd heeft, zich tegen de leiders richten, nationaal en Vlaams. Logisch is het VB de laatste die hierbij stemmen zouden moeten winnen, hun manier van werken heeft duidelijk gefaald en bewezen onrealistisch te zijn, maar formeel hebben ze er niets mee vandoen.

Het is overigens verbijsterend dat ook perscommentatoren, vooral van de oppositiebladen, in dit soort logica een heel stuk zijn meegegaan, en zich dus eigenlijk mee hebben laten beetnemen.
waarnemer is offline  
Oud 15 mei 2005, 06:05   #173
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Dat moet uitgerekend U zeggen. Alle postings die u tot nu toe in verband met de N-VA
geplaatst hebt getuigen van een diepe verachting voor deze partij, of het bekende verhaal van de pot en de ketel.
Termen als "verachting" in een politiek debat zijn aan mij niet besteed. Daar ben ik veel te nuchter voor. U daarentegen lijkt wel alles persoonlijk op te nemen.
Ik ben niet met een partij getrouwd, ik heb geen gevoelsrelatie met om het even welke partij.
Als het VB ooit beleidsverantwoordelijkheid zou krijgen en ze brengen het er even slecht van af als nu het n-va, dan heeft die partij voor mij afgedaan.
Ik ben geen politieke sentimentalist, van het Schiltzsyndroom heb ik mij genezen.

Tussen haakjes: in mijn gemeente zal er wsl geen VB lijst opkomen, mss wel een n-va lijst.
Ik zal zonder enige twijfel voor deze lijst stemmen omwille vd 'Vlaamse Zaak'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Of bent u de mening toegedaan dat u werkelijk alles toegestaan is en wij braaf onze wafel moeten houden?
Als n-va straks leuk weg overgaat tot de order vd dag en in de regering blijft zitten, mag u samen met mij dat afkeuren. Dat is afgesproken.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 15 mei 2005, 09:03   #174
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Termen als "verachting" in een politiek debat zijn aan mij niet besteed. Daar ben ik veel te nuchter voor. U daarentegen lijkt wel alles persoonlijk op te nemen.
Ik ben niet met een partij getrouwd, ik heb geen gevoelsrelatie met om het even welke partij.
Als het VB ooit beleidsverantwoordelijkheid zou krijgen en ze brengen het er even slecht van af als nu het n-va, dan heeft die partij voor mij afgedaan.
Ik ben geen politieke sentimentalist, van het Schiltzsyndroom heb ik mij genezen.

Tussen haakjes: in mijn gemeente zal er wsl geen VB lijst opkomen, mss wel een n-va lijst.
Ik zal zonder enige twijfel voor deze lijst stemmen omwille vd 'Vlaamse Zaak'.

Als n-va straks leuk weg overgaat tot de order vd dag en in de regering blijft zitten, mag u samen met mij dat afkeuren. Dat is afgesproken.
Dat ik alles persoonlijk opneem is een interpretatie die ik niet deel. Trouwens, ik voelde mij in deze helemaal niet aangesproken, je weet of zou moeten weten
dat ik voorstander ben van éénheid onder de nationalisten en mij nooit laat verleiden tot goedkoop gescheld t.o.v. het Vlaams Belang, schering en inslag op dit forum. Niet één posting zal je in die richting vinden. Ik heb alleen gereageerd omdat je bijzonder scherpe posting éénrichtingsveerkeer was.

Ik weet niet juist of ik ooit een Schiltzsyndroom heb gekend, die man heeft bij mij afgedaan sinds Egmont onzaliger gedachtenis.

Het is wel positief dat je overweegt om eventueel op een N-VA -lijst te stemmen. Aangename verrassing.

Als de N-VA in de Vlaamse regering blijft zitten en tot de orde van de dag overgaat zonder haar houding te veranderen, zullen we dit gezamenlijk afkeuren. Als je veronderstelt dat ik een partijknechtje ben, kleine vergissing. Ik geef toe dat ik me sterk verbonden voel met de partij, maar als het nodig is zal ik niet nalaten mijn kritiek te uiten.
robert t is offline  
Oud 15 mei 2005, 09:28   #175
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ik heb vandeweek een artikel gelezen van de vader van Laurette Onkelinkx.Naar het schijnt,dit wist ik dus niet,is het gezin Onkelinkx afkomstig uit Vlaanderen.De vader is van Jeuk verhuist naar Charleroi om er in de staalfabrieken te werken.Hij heeft het er zelfs geschopt tot burgemeester.

Hij geeft in dat artikel openlijk toe dat de Waalse industrie kapot is gegaan aan het agressieve beleid van de Waalse vakbonden.
Als haar roots in vlaanderen liggen waarom is ze dan ook zo anti-vlaams??Toch ook wel even zeggen dat Jeuk(limburg) zo goed als tegen de grens met wallonië ligt en dat vele mensen daar sowieso uit een nog verder verleden toch afkomstig waren van wallonië en vele zijn er 2 talig en er wonen natuurlijk ook verschillende walen.
Dat haar vader het ver geschopt heeft is fijn voor haar vader.

De waalse industrie was sowieso een ten dode opgeschreven industrie,niet?
De vakbonden hebben het alleen misschien versneld.
En hetzelfde kan gebeuren met onze belgische auto industrie voor zover dit al niet het geval is.
Zie ford en renault maar.op termijn zullen de meeste automerken hier weg willen wegens te duur en te hoge eisen vakbonden.
slegie is offline  
Oud 15 mei 2005, 21:34   #176
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Tiens, er zijn hier mensen die zich opwinden over de BHV strategie van de Vlaamse regering, terwijl het ding een doodgebeboren kind was en eigenlijk geen woord waard is, maar dit terzijde.


Het VB was er in geslaagd van paars een scheldwoord te maken. Niet zozeer met concrete gegevens, maar door een bepaalde sfeer te scheppen. Het was in Nederland ook gelukt na twee ambstermijnen aldaar. En tot ieders verbazing kwamen er opnieuw communotaire problemen uit de lucht gevallen, een VB thema. Maar ondertussen zijn we dat alweer gewend. En in weinig tijd, tussen de nationale en regionale verkiezingen, zakten de verkiezingsuitslagen van de regeringspartijen weg.

Hierbij heeft het CD&V zich volledig laten vangen. Ze namen een deel van de stijl van het VB over. De hele manier van oplossen, simpel, een beetje agressief en de echte problemen niet willen zien ruikt naar het VB programma. Even hard op tafel kloppen en alle problemen zijjn weg. Zie maar hun manier van financieren. Dit leverde de CD&V tijdelijk stemmen op maar legitimeerde de VB aanpak van dit probleem en van andere problemen.

Natuurlijk, met zo een show waren de franstaligen in zo een posite gemanuvreerd dat ze niets konden aanvaarden zonder gezichtsverlies. Het was onderhandelen met de fanfare voorop.

Een goed deel van de mensen die uit protest van de VLD naar de CD&V waren gelopen kunnen nu makkelijk gerecupereerd worden door het VB. Het CD&V heeft immers de VB stijl legitiem gemaakt.

Uit een vaag gevoel van onbehaagelijkheid gaat wie niet goed gevolgd heeft, zich tegen de leiders richten, nationaal en Vlaams. Logisch is het VB de laatste die hierbij stemmen zouden moeten winnen, hun manier van werken heeft duidelijk gefaald en bewezen onrealistisch te zijn, maar formeel hebben ze er niets mee vandoen.

Het is overigens verbijsterend dat ook perscommentatoren, vooral van de oppositiebladen, in dit soort logica een heel stuk zijn meegegaan, en zich dus eigenlijk mee hebben laten beetnemen.
sailer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be