Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2005, 22:14   #1
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard allochtonen en kindergeld

Onlangs gelezen in de Gazet van Antwerpen.Vele allochtone kindertjes worden thuis geboren en dan tot drie maal toe aangeboden ten stadhuize;iedere keer met een andere "moeder"en een andere naam, dit is drie maal kindergeld voor het zelfde kind.Er worden ook veel kinderen geboren in de thuislanden terwijl de ouders daar met vakantie zijn.En het kind blijft daar en wordt opgevoed door de familie terwijl er helemaal geen kind is,maar er wordt wel een geboorteakte aangeboden in Belgie voor het verkrijgen van kindergeld.Een geboorteakte kan men daar gemakkelijk verkrijgen in die van corruptie doordrongen landen.Men vermoed dat er miljoenen euro's kindergeld uitbetaald worden voor kinderen die niet bestaan.Bij navraag bij het ocmw van Antwerpen zegde men daar het probleem te kennen ,maar er voorlopig niets tegen te doen is.Men zegt oplossingen te zoeken,maar laten alles blauw blauw.In Nederland betaaldt men geen kindergeld meer voor kinderen die niet in het land verblijven.Hier bestudeert men het probleem nog en men zal nog lang studeren.
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 22:20   #2
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Men vermoed dat er miljoenen euro's kindergeld uitbetaald worden voor kinderen die niet bestaan.Bij navraag bij het ocmw van Antwerpen zegde men daar het probleem te kennen ,maar er voorlopig niets tegen te doen is.
Natuurlijk, zodra men al het probleem op tafel gooit staat het CGKR al met het vermanend vingertje te wijzen
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2005, 23:15   #3
Luk Vandam
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 30
Standaard

Vorig jaar is in gans Europa het aantal asielaanvragen (lees "economische vluchtelingen") gedaald.... BEHALVE IN BELGIE WAAR HET NOG EEN PAAR PROCENT GESTEGEN IS. Rarara hoe zou dat komen ?
Luk Vandam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 05:45   #4
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Wat heeft het ocmw in Antwerpen in godsnaam te maken met het toekennen en uitbetalen van kindergeld ? De enige manier waarop deze praktijken kunnen achterhaalt worden lijkt me door de leerplicht. Het departement onderwijs kan weten hoeveel kinderen er niet aan de leerplicht voldoen en dus ten onrechte kindergeld krijgen. De ocmw's hebben daar volgens mij niets met te zien en ik trek bovenstaande beweringen dan ook in twijfel. Ongetwijfeld zullen er een paar plantrekkers zijn die er een tijdje in slagen ten onrechte kindergeld te ontvangen maar dat kan volgens mij nooit in grote getallen en voor lange perioden.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 07:03   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luk Vandam
Vorig jaar is in gans Europa het aantal asielaanvragen (lees "economische vluchtelingen") gedaald.... BEHALVE IN BELGIE WAAR HET NOG EEN PAAR PROCENT GESTEGEN IS. Rarara hoe zou dat komen ?
belgië is een paradijs op dat gebied... het wordt zelfs goed georganiseerd...

30/06/05 Antwerpen Patrick Janssens is hypocriet : hij verbiedt - terecht - een vluchtelingententoonstelling in de stadsbibliotheek van Antwerpen-Noord maar geeft wel toelating voor een info-avond voor illegalen hoe ze de wet en de controles kunnen omzeilen.


lees meer www.filipdewinter.be
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 07:11   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Op 27 juni stelde minister van Inburgering Marino Keulen zijn tussentijdse balans één jaar ‘inburgeringbeleid’ aan de media voor.

Het Vlaams Belang stelde minister Keulen hierover enkele vragen tijdens het vragenuurtje in de plenaire vergadering van het Vlaams Parlement.

In tegenstelling tot de minister, die zeer positief is over het behaalde resultaat, meent het Vlaams Belang dat het inburgeringbeleid zoals het tot op heden liep, allerminst een succes kan genoemd worden. Dit mag blijken uit volgende cijfers : van de 28.000 "nieuwe belgen" of buitenlanders die zich tussen 1 april 2004 en 31 maart 2005 in Vlaanderen vestigden, volgden amper 1.854 nieuwkomers met vrucht de beroemde inburgeringcursus. Voor het Vlaams Belang is dit cijfer allerminst indrukwekkend... en voor u ?

Ze wisten misschien al alles over het "belgisch systeem", de talen leren moet niet... zolang ze maar betalen !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2005, 10:03   #7
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
drie maal toe aangeboden ten stadhuize;iedere keer met een andere "moeder"en een andere naam, dit is drie maal kindergeld .
Daar zijn die hoofddoeken net zo handig voor.
Kindergeld afschaffen voor iedereen en het probleem is opgelost.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 00:13   #8
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard kindergeld afschaffen???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Daar zijn die hoofddoeken net zo handig voor.
Kindergeld afschaffen voor iedereen en het probleem is opgelost.
Is dit niet te simplistisch voorgesteld???Kindergeld is ook voor de kansarme belgen(maar die bestaan er volgens U waarszchijnlijk niet)een welgekomen
bijslag,om hun kinderen toch nog wat verder te laten studeren,volgens hun mogelijkheden.Maar ja,van verdoken armoede heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord???En vergeet niet,dat het juist deze kinderen zijn,die later je pensioengeld moeten betalen...Maar dat heb jij waarschijnlijk ook niet nodig???
Het is al erg genoeg,dat sommige ouders het schoolgeld niet kunnen betalen,
waardoor aan de kinderen geen attest van dat schooljaar wordt uigeuitgereikt,zolang de
rekening niet betaald is...Denkt U dat dit voor een ouder plezierig is???
En intussen maar staatsgeld uitgeven,en nog niet zo een klein beetje,voor vele zaken,die ik hier niet wil citeren...WAAR GAAN WE NAAR TOE,BESTE MENSEN???EN WELKE WAARDEN TELLEN ER NOG IN 2005???De gemakkelijkste oplossing,is daarom nog niet altijd de beste,omdat we de weerslag hiervan niet kunnen voorzien,op langere termijn.Zelfs niet door
MICHROSCOOP...Of toch wel???[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by an1959 on 04-07-2005 at 01:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Daar zijn die hoofddoeken net zo handig voor.
Kindergeld afschaffen voor iedereen en het probleem is opgelost.
Is dit niet te simplistisch voorgesteld???Kindergeld is ook voor de kansarme belgen(maar die bestaan er volgens U waarszchijnlijk niet)een welgekomen
bijslag,om hun kinderen toch nog wat verder te laten studeren,volgens hun mogelijkheden.Maar ja,van verdoken armoede heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord???En vergeet niet,dat het juist deze kinderen zijn,die later je pensioengeld moeten betalen...Maar dat heb jij waarschijnlijk ook niet nodig???
Het is al erg genoeg,dat sommige ouders het schoolgeld niet kunnen betalen,
waardoor aan de kinderen geen attest van dat schooljaar wordt uigeuitgereikt,zolang de
rekening niet betaald is...Denkt U dat dit voor een ouder plezierig is???
En intussen maar staatsgeld uitgeven,en nog niet zo een klein beetje,voor vele zaken,die ik hier niet wil citeren...WAAR GAAN WE NAAR TOE,BESTE MENSEN???EN WELKE WAARDEN TELLEN ER NOG IN 2005???De gemakkelijkste oplossing,is daarom nog niet altijd de beste,omdat we de weerslag hiervan niet kunnen voorzien,op langere termijn.Zelfs niet door
MICHROSCOOP...Of toch wel???[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michroscoop
Daar zijn die hoofddoeken net zo handig voor.
Kindergeld afschaffen voor iedereen en het probleem is opgelost.
Is dit niet te simplistisch voorgesteld???Kindergeld is ook voor de kansarme belgen(maar die bestaan er volgens U waarszchijnlijk niet)een welgekomen
bijslag,om hun kinderen toch nog wat verder te laten studeren,volgens hun mogelijkheden.Maar ja,van verdoken armoede heb je waarschijnlijk nog nooit gehoord???En vergeet niet,dat het juist deze kinderen zijn,die later je pensioengeld moeten betalen...Maar dat heb jij waarschijnlijk ook niet nodig???
Het is al erg genoeg,dat sommige ouders het schoolgeld niet kunnen betalen,
waardoor aan de kinderen geen attest van dat schooljaar wordt uigeuitgereikt,zolang de
rekening niet betaald is...Denkt U dat dit voor een ouder plezierig is???
En intussen maar staatsgeld uitgeven,en nog niet zo een klein beetje,voor vele zaken,die ik hier niet wil citeren...WAAR GAAN WE NAAR TOE,BESTE MENSEN???EN WELKE WAARDEN TELLEN ER NOG IN 2005???De gemakkelijkste oplossing,is daarom nog niet altijd de beste,omdat we de weerslag hiervan niet kunnen voorzien,op langere termijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door an1959 : 4 juli 2005 om 00:14.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2005, 00:43   #9
Michroscoop
Gouverneur
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Locatie: Bazel
Berichten: 1.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Is dit niet te simplistisch voorgesteld???Kindergeld is ook voor de kansarme belgen(maar die bestaan er volgens U waarszchijnlijk niet)een welgekomen bijslag,

En vergeet niet,dat het juist deze kinderen zijn,die later je pensioengeld moeten betalen...Maar dat heb jij waarschijnlijk ook niet nodig???
1. Er is geen enkele controle op wat er met dat kindergeld gebeurt. Misschien wordt het grotendeels opgedronken door de ouders in de cafés terwijl de kinderen thuis rillend naar de teevee zitten te kijken.
Ik ben zelfstandige, heb 1 dochter en heb nooit een cent kindergeld voor haar gezien, heb dat ook niet nodig, zou beschaamd zijn om de gemeenschap te laten opdraaien voor mijn noden.

2.Ik noteer dat jij kinderen bekijkt zoals een boer zijn koeien of varkens, nl. als koopwaar die hem vroeg of laat een inkomen kan verschaffen.
En wel ja, ik zal wel zelf zorgen voor mijn pensioen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 20:21   #10
Masterlijke Allochtoon
Vreemdeling
 
Masterlijke Allochtoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 april 2005
Locatie: den haag, nl
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Onlangs gelezen in de Gazet van Antwerpen.Vele allochtone kindertjes worden thuis geboren en dan tot drie maal toe aangeboden ten stadhuize;iedere keer met een andere "moeder"en een andere naam, dit is drie maal kindergeld voor het zelfde kind.Er worden ook veel kinderen geboren in de thuislanden terwijl de ouders daar met vakantie zijn.En het kind blijft daar en wordt opgevoed door de familie terwijl er helemaal geen kind is,maar er wordt wel een geboorteakte aangeboden in Belgie voor het verkrijgen van kindergeld.Een geboorteakte kan men daar gemakkelijk verkrijgen in die van corruptie doordrongen landen.Men vermoed dat er miljoenen euro's kindergeld uitbetaald worden voor kinderen die niet bestaan.Bij navraag bij het ocmw van Antwerpen zegde men daar het probleem te kennen ,maar er voorlopig niets tegen te doen is.Men zegt oplossingen te zoeken,maar laten alles blauw blauw.In Nederland betaaldt men geen kindergeld meer voor kinderen die niet in het land verblijven.Hier bestudeert men het probleem nog en men zal nog lang studeren.
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Masterlijke Allochtoon on 09-07-2005 at 21:21
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Onlangs gelezen in de Gazet van Antwerpen.Vele allochtone kindertjes worden thuis geboren en dan tot drie maal toe aangeboden ten stadhuize;iedere keer met een andere "moeder"en een andere naam, dit is drie maal kindergeld voor het zelfde kind.Er worden ook veel kinderen geboren in de thuislanden terwijl de ouders daar met vakantie zijn.En het kind blijft daar en wordt opgevoed door de familie terwijl er helemaal geen kind is,maar er wordt wel een geboorteakte aangeboden in Belgie voor het verkrijgen van kindergeld.Een geboorteakte kan men daar gemakkelijk verkrijgen in die van corruptie doordrongen landen.Men vermoed dat er miljoenen euro's kindergeld uitbetaald worden voor kinderen die niet bestaan.Bij navraag bij het ocmw van Antwerpen zegde men daar het probleem te kennen ,maar er voorlopig niets tegen te doen is.Men zegt oplossingen te zoeken,maar laten alles blauw blauw.In Nederland betaaldt men geen kindergeld meer voor kinderen die niet in het land verblijven.Hier bestudeert men het probleem nog en men zal nog lang studeren.
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Onlangs gelezen in de Gazet van Antwerpen.Vele allochtone kindertjes worden thuis geboren en dan tot drie maal toe aangeboden ten stadhuize;iedere keer met een andere "moeder"en een andere naam, dit is drie maal kindergeld voor het zelfde kind.Er worden ook veel kinderen geboren in de thuislanden terwijl de ouders daar met vakantie zijn.En het kind blijft daar en wordt opgevoed door de familie terwijl er helemaal geen kind is,maar er wordt wel een geboorteakte aangeboden in Belgie voor het verkrijgen van kindergeld.Een geboorteakte kan men daar gemakkelijk verkrijgen in die van corruptie doordrongen landen.Men vermoed dat er miljoenen euro's kindergeld uitbetaald worden voor kinderen die niet bestaan.Bij navraag bij het ocmw van Antwerpen zegde men daar het probleem te kennen ,maar er voorlopig niets tegen te doen is.Men zegt oplossingen te zoeken,maar laten alles blauw blauw.In Nederland betaaldt men geen kindergeld meer voor kinderen die niet in het land verblijven.Hier bestudeert men het probleem nog en men zal nog lang studeren.
Ik denk dat je een beetje 9heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Masterlijke Allochtoon : 9 juli 2005 om 20:21.
Masterlijke Allochtoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2005, 21:56   #11
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon

MA
Dat bericht komt niet uit mijn koker; stond wel degelijk in de krant.
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 02:57   #12
Timmyboy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2005
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA
nepallochtoon...
Timmyboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2005, 11:53   #13
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard Kinderbijslag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA
Inderdaad,fabeltjes hier rond zijn niet te tellen.Vooreerst dit,in het land van herkomst,krijgt men 10 Euro per kind,en niet hetzelfde als in Belgie.
En van zomaar geboorteaktes te krijgen voor een niet bestaand kind:Zouden zij dan zichzelf niet foppen,gezien dat niet-bestaande kind geen enkel recht heeft,maar wel ongemoeid van alles kan uitsteken,zonder ooit gevonden te worden.Zo achterlijk is men daartoch ook niet,bij de overheid.
Heb in de dertig jaren dat ik met allochtonen gewerkt,toch nog nooit zo iets tegengekomen.maar ik zal wel een uitzondering zijn volgens U.
Maar bij sommige belgen is ook weer DE VERBEELDING AAN DE MACHT,zodat ze er zich zo op focussen,dat ze het mettertijd zelf gaan geloven.
ben echter niet[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by an1959 on 10-07-2005 at 12:56
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA
Inderdaad,fabeltjes hier rond zijn niet te tellen.Vooreerst dit,in het land van herkomst,krijgt men 10 Euro per kind,en niet hetzelfde als in Belgie.
En van zomaar geboorteaktes te krijgen voor een niet bestaand kind:Zouden zij dan zichzelf niet foppen,gezien dat niet-bestaande kind geen enkel recht heeft,maar wel ongemoeid van alles kan uitsteken,zonder ooit gevonden te worden.Zo achterlijk is men daartoch ook niet,bij de overheid.
Heb in de dertig jaren dat ik met allochtonen gewerkt,toch nog nooit zo iets tegengekomen.maar ik zal wel een uitzondering zijn volgens U.
Maar bij sommige belgen is ook weer DE VERBEELDING AAN DE MACHT,zodat ze er zich zo op focussen,dat ze het mettertijd zelf gaan geloven.
ben echter niet[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterlijke Allochtoon
Ik denk dat je een beetje (heel erg) overdrijft. Als je alles vanuit één (rechts) standpunt blijft zien, alleen dan kom je met zulke (domme, onoverdachte) theorieën en ga je er in geloven. Ik ben blij dat IK n�*et zo denk

MA
Inderdaad,fabeltjes hier rond zijn niet te tellen.Vooreerst dit,in het land van herkomst,krijgt men 10 Euro per kind,en niet hetzelfde als in Belgie.
En van zomaar geboorteaktes te krijgen voor een niet bestaand kind:Zouden zij dan zichzelf niet foppen,gezien dat niet-bestaande kind geen enkel recht heeft,maar wel ongemoeid van alles kan uitsteken,zonder ooit gevonden te worden.Zo achterlijk is men daartoch ook niet,bij de overheid.
Heb het in de dertig jaren dat ik met allochtonen gewerkt,en toch nog nooit zo iets tegengekomen.
Maar bij sommige belgen is ook weer DE VERBEELDING AAN DE MACHT,zodat ze er zich zo op focussen,dat ze het mettertijd zelf gaan geloven.
ben echter niet[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door an1959 : 10 juli 2005 om 11:56.
an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 22:56   #14
sailer
Vreemdeling
 
sailer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2005
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Inderdaad,fabeltjes hier rond zijn niet te tellen.Vooreerst dit,in het land van herkomst,krijgt men 10 Euro per kind,en niet hetzelfde als in Belgie.
En van zomaar geboorteaktes te krijgen voor een niet bestaand kind:Zouden zij dan zichzelf niet foppen,gezien dat niet-bestaande kind geen enkel recht heeft,maar wel ongemoeid van alles kan uitsteken,zonder ooit gevonden te worden.Zo achterlijk is men daartoch ook niet,bij de overheid.
Heb in de dertig jaren dat ik met allochtonen gewerkt,toch nog nooit zo iets tegengekomen.maar ik zal wel een uitzondering zijn volgens U.
Maar bij sommige belgen is ook weer DE VERBEELDING AAN DE MACHT,zodat ze er zich zo op focussen,dat ze het mettertijd zelf gaan geloven.
ben echter niet
Vermoedelijk hebt u enkel positieve ervaring met allochtonen,ja als men er moet van leven.De allochtonen industrie is een miljarden zaak,hoevelen van loche advokaten tot straathoekwerkers en noem maar op verdienen daar hun kostje mee?Zelfs een goede zaak voor vliegtuigmaatschappijen enz enz.Maar dat zal ook allemaal wel overdreven zijn en of leugens zeker.
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 10:53   #15
an1959
Burgemeester
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Vermoedelijk hebt u enkel positieve ervaring met allochtonen,ja als men er moet van leven.De allochtonen industrie is een miljarden zaak,hoevelen van loche advokaten tot straathoekwerkers en noem maar op verdienen daar hun kostje mee?Zelfs een goede zaak voor vliegtuigmaatschappijen enz enz.Maar dat zal ook allemaal wel overdreven zijn en of leugens zeker.

Vooreerst,ik moest er niet van leven.Als vrijwilliger MET en niet voor allochtonen werken,getuigt alléén maar van Solidariteit...Arbeiders aller landen verenig U,waar heb ik dat nog gehoord???
En er zijn inderdaad mensen,die er hun zakken mee vullen,met de mizerie van de anderen maar of daar ook de straathoekwerkers bij zijn,betwijfel ik.
Ga het zelf maar eens doen...Dat doe je uit Idealisme...of je doet het niet...
Als je possitief DENKT kom je ook possitief over,en ik geloof in de Kracht van het possitieve denken...Het brengt nog steeds possitieve resultaten op,die je dan bekijkt in de verhouding,wat wenselijk is,en wat je als resultaat hebt.Dus Possitief relativeren.
Daarvoor heb je volgende strategie voor jezelf opgebouwd:
1-Je gelooft in iets of iemand.
2-Je bent er vast van overtuigd dat je zult slagen.
3-Je hebt er alles voor over,ALLES,om je doel te bereiken.Alhoewel je hier niet in het extreme moet vervallen,natuurlijk.
En het werkt nog,ook,zowel op korte termijn : actie en resultaten voor een grote groep
Middellange termijn:Degenen die zich bewust worden van de problemen en er concreet iets aan doen.
Lange termijn: De pioniers van het eerste uur,en anderen,die zich realiseren dat de wereld niet op één dag kan veranderen,maar wel op lange termijn,zonder de voeling aan de basis te
verliezen.De meest geengageerden,zou je kunnen zeggen,die er niet alléén hun tijd,maar soms ook nog hun geld insteken,allemaal op Vrijwillige basis,om alzo ook de vrijheid te kunnen behouden....
De Pioniers zou je kunnen zeggen,ja zo zijn er nog altijd te vinden,of je het gelooft of niet.Dat is niet iets uit de oude tijd,hoor...Ook hiervoor zijn er jongeren te vinden.Maar die halen de krantenkoppen natuurlijk niet,werken in stilte,levert immers geen lezers op...
laten we hier ook een gezegde van een Chinees dichter gebruiken(Zijn naam ben ik vergeten,sorry)
In den beginne zijn er géén wegen...Er zullen slechts wegen komen,als we ALLEN SAMEN IN DEZELFDE RICHTING LOPEN
MAAR ALTIJD WEL in groep:deze laatste zin heb ik erbij gevoegd

Deze laatsten zijn natuurlijk ook aanwezig in de twee voornoemde groepen.











an1959 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be