Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2005, 20:37   #81
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Er duikt hier plots een nieuwe techniek op: de Walen als arme weeskinderen, bedelaars en doppers voorstellen en dan zeggen dat wij alles moeten betalen voor die mensen. Dat is natuurlijk dwijlen met de kraan open. Er is altijd al een groot verpauperd proletariaat geweest in Wallonië. Wat kunnen centen daaraan verhelpen? De oplossing zal hoedanook uit Wallonië moeten komen.

Ik van mijn kant steek mijn geld nog liever in brand dan dat ik het aan profiteurs geef. Ik heb van kindsbeen af hard gewerkt (zowel op onze boerderij thuis als later op de arbeidsplaats) en nooit iets gevraagd en nooit iets gekregen en zeker van Walen niet. Ik schaam me, dat mijn geld naar een pervers systeem van geldschepprij gaat dat niets verandert aan de situatie.
De Walen zullen het idd. zelf moeten doen als ge het volgende leest.

Wallonië zal meer moeten werken en minder verdienen


27 augustus 2005


Wallonië zal meer moeten werken om minder te verdienen en dit met minder overheidsdiensten, zo merkt Bank Degroof op. Wat de globalisering van de Westerse economieën eist en zal eisen inzake aanpassing van (relatief) levenspeil zal nog meer gelden voor Wallonië.

Overal in Europa zullen de loonkosten per productie-eenheid moeten dalen. Omdat zij zeer hoog zijn in Wallonië, hoger trouwens dan in Vlaanderen, zullen zij in Wallonië nog meer moeten dalen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 21:27   #82
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Overal in Europa zullen de loonkosten per productie-eenheid moeten dalen. Omdat zij zeer hoog zijn in Wallonië, hoger trouwens dan in Vlaanderen, zullen zij in Wallonië nog meer moeten dalen.
Dat zat er aan te komen maar maak je niet ongerust, iedereen zal moeten inleveren en in Europa zijn het niet de Walen die de hoogste loonkosten hebben.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2005, 22:52   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mickey
In ons land leeft 14 procent van de inwoners in armoede. In Vlaanderen (13 procent) is de situatie iets beter dan in Wallonië (15 procent).

[...]

Solidariteit meer dan nodig ! België boven alles !
Wat is dat nu voor kwatsj? Vlaanderen mag niet onafhankelijk worden omdat er hier maar 13% armen zijn en in Wallonië 15%. Had het percentage omgekeerd geweest, dan had u gezegd dat Wallonië niet onafhankelijk mocht worden. Hadden de percentages gelijk geweest, dan had u gezegd dat er geen reden was om België op te splitsen.

Solidariteit, prima. Maar in ruil voor onafhankelijkheid. Want we zien dat de Waalse armoede er gekomen is onder Belgisch bewind. 11,3 miljard lijkt mij een schappelijke prijs voor Vlaamse autonomie.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:25   #84
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Inderdaad. Trouwens, is het onze schuld dat de Walen er niks van bakken?
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 11:28   #85
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Inderdaad. Trouwens, is het onze schuld dat de Walen er niks van bakken?
Niks van bakken? De frieten in het zuiden zijn minstens even lekker als die in het noorden !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 12:29   #86
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Inderdaad. Trouwens, is het onze schuld dat de Walen er niks van bakken?

De Waalse politici zijn inderdaad schandalig corrupt en incompetent. Dit is niet de schuld van de modale Waal, hoewel die voor de PS stemt...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 12:29   #87
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Niks van bakken? De frieten in het zuiden zijn minstens even lekker als die in het noorden !
Citaat uit 'Argumenten pro Belgica'? Qua inhoud doet het me er zeer sterk aan denken...
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 21:20   #88
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Inderdaad. Trouwens, is het onze schuld dat de Walen er niks van bakken?
De hand in eigen boezem steken, kennen ze daar vooralsnog niet.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2005, 21:47   #89
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid
 
Pier den Drol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Berichten: 610
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
De hand in eigen boezem steken, kennen ze daar vooralsnog niet.
Tuurlijk niet, het is de schuld van die vuile Vlaamse fascisten dat het in la Wallonie slecht gaat, dat de mijnen er gesloten werden, dat de industrie er voor geen meter draait, dat de sossen er aan de macht zijn, dat ze 11.3 miljard krijgen, en er geen zier mee aanvangen, dat er een gaspijp ontploft is in Ghislenghien (aanslag misschien?), ...
__________________
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 07:14   #90
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
De Waalse politici zijn inderdaad schandalig corrupt en incompetent. Dit is niet de schuld van de modale Waal, hoewel die voor de PS stemt...
De "smeerpijp", de "milieubox" en "Agusta" al vergeten ?
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 07:16   #91
schaveiger
Minister-President
 
schaveiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Luik
Berichten: 4.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Tuurlijk niet, het is de schuld van die vuile Vlaamse fascisten dat het in la Wallonie slecht gaat, dat de mijnen er gesloten werden, dat de industrie er voor geen meter draait, dat de sossen er aan de macht zijn, dat ze 11.3 miljard krijgen, en er geen zier mee aanvangen, dat er een gaspijp ontploft is in Ghislenghien (aanslag misschien?), ...
Dan mag je de waalse sossen wel bedanken dat ze die vuile vlaamse facsisten in het zadel geholpen hebben.
__________________
Quand les dégoûtés s'en vont, il n'y a que les dégoûtants qui restent. (PVDB)
schaveiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2005, 14:19   #92
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

We geven een vinger en ipv dat ze een arm pakken, maken ze ons nog af ook. Ik heb het gehad met dat fascistenvolk...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be