Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2005, 17:07   #1
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard Huidskleur opdringen

BUITENPOST- Een zestienjarig meisje van Ethiopische afkomst is door een jongere in Buitenpost met bleekwater begoten wegens haar huidskleur. "Ik zal je wel witwassen en dan kun je bleken", zo luidde de tekst die de dader haar toebeet.

In het Friese dorp Surhuisterveen heeft de politie een 25-jarige inwoner aangehouden. De Friese man heeft de aantijging inmiddels bekend, zo liet de politie weten.

Het slachtoffer liep maandagmiddag met twee vriendinnen langs een groep jongens en meisjes bij de bibliotheek in het Friese dorpje. Een ander meisje kreeg ook racistische opmerkingen naar haar hoofd geslingerd maar kreeg geen bleekwater over zich heen.

Volgens een woordvoerder is het meisje op jonge leeftijd door een gezin geadopteerd vanuit Ethiopië en volledig geïntegreerd in de Friese samenleving. Ze wordt volgens de woordvoerder wel vaker gepest door jongeren uit het dorp.

Bronnen: Fok.nl, Nu.nl

Racisme is dom, en racitische acties gelukkig strafbaar.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 30-08-2005 at 18:08
Reason:
--------------------------------

BUITENPOST- Een zestienjarig meisje van Ethiopische afkomst is door een jongere in Buitenpost met bleekwater begoten wegens haar huidskleur. "Ik zal je wel witwassen en dan kun je bleken", zo luidde de tekst die de dader haar toebeet.

In het Friese dorp Surhuisterveen heeft de politie een 25-jarige inwoner aangehouden. De Friese man heeft de aantijging inmiddels bekend, zo liet de politie weten.

Het slachtoffer liep maandagmiddag met twee vriendinnen langs een groep jongens en meisjes bij de bibliotheek in het Friese dorpje. Een ander meisje kreeg ook racistische opmerkingen naar haar hoofd geslingerd maar kreeg geen bleekwater over zich heen.

Volgens een woordvoerder is het meisje op jonge leeftijd door een gezin geadopteerd vanuit Ethiopië en volledig geïntegreerd in de Friese samenleving. Ze wordt volgens de woordvoerder wel vaker gepest door jongeren uit het dorp.

Bronnen: Fok.nl, Nu.nl

Racisme is dom, en racitische acties gelukkig strafbaar.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Een zestienjarig meisje van Ethiopische afkomst is door een jongere in Buitenpost met bleekwater begoten wegens haar huidskleur. "Ik zal je wel witwassen en dan kun je bleken", zo luidde de tekst die de dader haar toebeet.
In het Friese dorp Surhuisterveen heeft de politie een 25-jarige inwoner aangehouden. De Friese man heeft de aantijging inmiddels bekend, zo liet de politie weten. Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=0;Ads_yl=0;Ads_xp='';Ad s_yp='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ads_par='' ;Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; document.write(""); function Ads_PopUp() {}


Het slachtoffer liep maandagmiddag met twee vriendinnen langs een groep jongens en meisjes bij de bibliotheek in het Friese dorpje. Een ander meisje kreeg ook racistische opmerkingen naar haar hoofd geslingerd maar kreeg geen bleekwater over zich heen.

Volgens een woordvoerder is het meisje op jonge leeftijd door een gezin geadopteerd vanuit Ethiopië en volledig geïntegreerd in de Friese samenleving. Ze wordt volgens de woordvoerder wel vaker gepest door jongeren uit het dorp.

Bronnen: Fok.nl, Nu.nl

Racisme is dom, en racitische acties gelukkig strafbaar.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 30 augustus 2005 om 17:08.
sinan123 is offline  
Oud 30 augustus 2005, 17:12   #2
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

No offence sinan! Maar topic is al aanwezig: http://forum.politics.be/showthread.php?t=39496
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline  
Oud 30 augustus 2005, 17:16   #3
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
No offence sinan! Maar topic is al aanwezig: http://forum.politics.be/showthread.php?t=39496
Sorry, niet gezien.
Mag op slot.
sinan123 is offline  
Oud 30 augustus 2005, 17:19   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
BUITENPOST- Een zestienjarig meisje van Ethiopische afkomst is door een jongere in Buitenpost met bleekwater begoten wegens haar huidskleur. "Ik zal je wel witwassen en dan kun je bleken", zo luidde de tekst die de dader haar toebeet.

In het Friese dorp Surhuisterveen heeft de politie een 25-jarige inwoner aangehouden. De Friese man heeft de aantijging inmiddels bekend, zo liet de politie weten.

Het slachtoffer liep maandagmiddag met twee vriendinnen langs een groep jongens en meisjes bij de bibliotheek in het Friese dorpje. Een ander meisje kreeg ook racistische opmerkingen naar haar hoofd geslingerd maar kreeg geen bleekwater over zich heen.

Volgens een woordvoerder is het meisje op jonge leeftijd door een gezin geadopteerd vanuit Ethiopië en volledig geïntegreerd in de Friese samenleving. Ze wordt volgens de woordvoerder wel vaker gepest door jongeren uit het dorp.

Bronnen: Fok.nl, Nu.nl

Racisme is dom, en racitische acties gelukkig strafbaar.
Zou het minder erg zijn als het om een blank meisje ging?
Bobke is offline  
Oud 30 augustus 2005, 17:21   #5
sinan123
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 september 2004
Locatie: Rotterdam
Berichten: 3.785
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zou het minder erg zijn als het om een blank meisje ging?
Nee, en de Marokkanen/Turken/e.a. die racistische acties verrrichten op blanke meisjes moeten ook gestraft worden.

En natuurlijk, dit soort dingen in het algemeen zijn gewoon walgelijk en gelukkig strafbaar.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by sinan123 on 30-08-2005 at 18:22
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zou het minder erg zijn als het om een blank meisje ging?
Nee, en de Marokkanen/Turken/e.a. die racistische acties verrrichten op blanke meisjes moeten ook gestraft worden.

En natuurlijk, dit soort dingen in het algemeen zijn gewoon walgelijk en gelukkig strafbaar.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Zou het minder erg zijn als het om een blank meisje ging?
Nee, en de Marokkanen/Turken/e.a. die racistische acties verrrichten op blanke meisjes moeten ook gestraft worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 30 augustus 2005 om 17:22.
sinan123 is offline  
Oud 30 augustus 2005, 17:35   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Nee, en de Marokkanen/Turken/e.a. die racistische acties verrrichten op blanke meisjes moeten ook gestraft worden.

En natuurlijk, dit soort dingen in het algemeen zijn gewoon walgelijk en gelukkig strafbaar.
Zo eenvoudig is dat.
Bobke is offline  
Oud 30 augustus 2005, 21:10   #7
Zwarte Orde
Schepen
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Berichten: 475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan
Racisme is dom, en racitische acties gelukkig strafbaar.
Dom zou ik dat niet noemen, het is een logische reactie wanneer mensen van verschillende culturen gedwongen met elkaar moeten samenleven. Dat men dictatoriale maatregelen moet aanwenden om het boeltje bij elkaar te houden zegt alles over de levensvatbaarheid van de multikulturele samenleving.

Niet dat ik deze daad goedkeur staat het in verhouding tot wat vreemdelingen uithalen met blanke autochtone burgers? Blanken zijn het grootste slachtoffer in de melting pot, anti-blank racisme is haast onbestaande. De gedapo ligt steeds op de loer om elk blank verzet te kop in te drukken maar vreemdelingen zijn vogelvrij. Enkel antisemitisme (het ding heeft een eigen naam) is boven alles verheven en wordt consequent en kordaat aangepakt.
Zwarte Orde is offline  
Oud 30 augustus 2005, 21:16   #8
stijn_desmeth
Banneling
 
 
stijn_desmeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2005
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Dat men dictatoriale maatregelen moet aanwenden om het boeltje bij elkaar te houden zegt alles over de levensvatbaarheid van de multikulturele samenleving.
ja want dictators zijn foei hé.
stijn_desmeth is offline  
Oud 30 augustus 2005, 21:40   #9
Zwarte Orde
Schepen
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Berichten: 475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijn_desmeth
ja want dictators zijn foei hé.
Met dictators die de belangen van het eigen volk ter harte nemen heb ik niet het minste probleem. Wel wanneer datgene wat door mijn volk met bloed en zweet is verworven wordt verraden en verkwanseld.
Zwarte Orde is offline  
Oud 30 augustus 2005, 21:57   #10
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Dom zou ik dat niet noemen, het is een logische reactie wanneer mensen van verschillende culturen gedwongen met elkaar moeten samenleven. Dat men dictatoriale maatregelen moet aanwenden om het boeltje bij elkaar te houden zegt alles over de levensvatbaarheid van de multikulturele samenleving.

Niet dat ik deze daad goedkeur staat het in verhouding tot wat vreemdelingen uithalen met blanke autochtone burgers? Blanken zijn het grootste slachtoffer in de melting pot, anti-blank racisme is haast onbestaande. De gedapo ligt steeds op de loer om elk blank verzet te kop in te drukken maar vreemdelingen zijn vogelvrij. Enkel antisemitisme (het ding heeft een eigen naam) is boven alles verheven en wordt consequent en kordaat aangepakt.
Vreemd dan toch dat ik in mijn kennissenkring reeds drie allochtone, perfect geïntegreerde by the way, mensen ken die in aanraking gekomen zijn met racisme vanwege blanke autochtonen

1. Een Marrokaanse vrouwelijke collega werd in Mechelen uitgescholden voor "Vuile Arabisch trut", met het vriendelijke edoch dreigende verzoek van "teug te keren van waar ge gekomen zijt", door een BLANKE. Nochthans liep zij onschuldig op straat, Westers gekleed trouwens, zonder hoofddoek, zoals de extreem rechtse rakkers het graag zien. De moedige dame heeft onmiddellijk uit principe klacht neergelegd bij de politie.
2. Een Tunesische collega heeft te maken gekregen met racisme op het werk waar hij in een vergadering werd aangeduid met de woorden "ce Mohammed l�*". De BLANKE manager in kwestie had zich de moeite getroost om alle namen van de aanwezigen in de vergadering te onthouden, behalve van de Tunesiër in kwestie die in werkelijkheid een heel andere naam heeft.
3. Een cambodjaanse vriend van mij is ooit op een fuif omsingeld door enkele BLANKE skinheads en uitgescholden voor "vuile spleetoog", "vuile rijstfretter" met de opmerking dat hij op fuiven "niets te zoeken had". Deze jongen had niets misdaan, tenzij je zijn aanwezigheid als een provocatie zou aanzien.

Tiens, die brave blanke man toch. Ik merk dit maar op, he....

Neen jongens, wat mij schrik aanjaagt is de polarisering in onze maatschappij waarbij velen het blijkbaar bon ton vinden om mensen die er een beetje anders uitzien of anders zijn uit te schelden, belachelijk te maken en te bedreigen... onder het mom van de vrije meningsuiting. Zowel aan blanke, gele, rode, zwarte.. kant.

Discriminatie is en blijft in een democratische rechtstaat gelukkig strafbaar.

PS: gedapo:uit dit woord kan ik afleiden van welke partij u aanhanger bent. Het staat voor gedachtenpolitie en is uitgevonden door (aanhangers) van het Vlaams BlokBelang
Khonnor is offline  
Oud 30 augustus 2005, 22:38   #11
Zwarte Orde
Schepen
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Berichten: 475
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Vreemd dan toch dat ik in mijn kennissenkring reeds drie allochtone, perfect geïntegreerde by the way, mensen ken die in aanraking gekomen zijn met racisme vanwege blanke autochtonen

1. Een Marrokaanse vrouwelijke collega werd in Mechelen uitgescholden voor "Vuile Arabisch trut", met het vriendelijke edoch dreigende verzoek van "teug te keren van waar ge gekomen zijt", door een BLANKE. Nochthans liep zij onschuldig op straat, Westers gekleed trouwens, zonder hoofddoek, zoals de extreem rechtse rakkers het graag zien. De moedige dame heeft onmiddellijk uit principe klacht neergelegd bij de politie.
2. Een Tunesische collega heeft te maken gekregen met racisme op het werk waar hij in een vergadering werd aangeduid met de woorden "ce Mohammed l�*". De BLANKE manager in kwestie had zich de moeite getroost om alle namen van de aanwezigen in de vergadering te onthouden, behalve van de Tunesiër in kwestie die in werkelijkheid een heel andere naam heeft.
3. Een cambodjaanse vriend van mij is ooit op een fuif omsingeld door enkele BLANKE skinheads en uitgescholden voor "vuile spleetoog", "vuile rijstfretter" met de opmerking dat hij op fuiven "niets te zoeken had". Deze jongen had niets misdaan, tenzij je zijn aanwezigheid als een provocatie zou aanzien.

Tiens, die brave blanke man toch. Ik merk dit maar op, he....

Neen jongens, wat mij schrik aanjaagt is de polarisering in onze maatschappij waarbij velen het blijkbaar bon ton vinden om mensen die er een beetje anders uitzien of anders zijn uit te schelden, belachelijk te maken en te bedreigen... onder het mom van de vrije meningsuiting. Zowel aan blanke, gele, rode, zwarte.. kant.

Discriminatie is en blijft in een democratische rechtstaat gelukkig strafbaar.
Ik denk dat menig Vlaming, indien hij de keuze zou hebben, liever wat scheldwoorden naar zijn hoofd krijgt dan ergens verrot geschopt en geslagen te worden omdat hij met de verkeerde huidskleur op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was.
Dat het regime de moed niet heeft om fouten die in het verleden gemaakt zijn ongedaan te maken is mijn probleem niet, mij valt niks te verwijten. Ik verzet me tegen het onrecht dat mijn volk en land wordt aangedaan, en geen enkel staatsapparaat zal mij verhinderen te vechten voor wat ik belangrijk vind: een blank en vrij Vlaanderen. Voor u kan dat racistisch in de oren klinken, voor mij is dat de normaalste zaak van de wereld.

En met hoofddoeken heb ik geen probleem, zelfs de burka mag in het straatbeeld verschijnen. Hoe meer hoe liever! Alles wat het verzet aanwakkert is van harte welkom.

Citaat:
PS: gedapo:uit dit woord kan ik afleiden van welke partij u aanhanger bent. Het staat voor gedachtenpolitie en is uitgevonden door (aanhangers) van het Vlaams BlokBelang
Nog in geen honderd jaar!
Zwarte Orde is offline  
Oud 30 augustus 2005, 23:09   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Vreemd dan toch dat ik in mijn kennissenkring reeds drie allochtone, perfect geïntegreerde by the way, mensen ken die in aanraking gekomen zijn met racisme vanwege blanke autochtonen

1. Een Marrokaanse vrouwelijke collega werd in Mechelen uitgescholden voor "Vuile Arabisch trut", met het vriendelijke edoch dreigende verzoek van "teug te keren van waar ge gekomen zijt", door een BLANKE. Nochthans liep zij onschuldig op straat, Westers gekleed trouwens, zonder hoofddoek, zoals de extreem rechtse rakkers het graag zien. De moedige dame heeft onmiddellijk uit principe klacht neergelegd bij de politie.
2. Een Tunesische collega heeft te maken gekregen met racisme op het werk waar hij in een vergadering werd aangeduid met de woorden "ce Mohammed l�*". De BLANKE manager in kwestie had zich de moeite getroost om alle namen van de aanwezigen in de vergadering te onthouden, behalve van de Tunesiër in kwestie die in werkelijkheid een heel andere naam heeft.
3. Een cambodjaanse vriend van mij is ooit op een fuif omsingeld door enkele BLANKE skinheads en uitgescholden voor "vuile spleetoog", "vuile rijstfretter" met de opmerking dat hij op fuiven "niets te zoeken had". Deze jongen had niets misdaan, tenzij je zijn aanwezigheid als een provocatie zou aanzien.

Tiens, die brave blanke man toch. Ik merk dit maar op, he....

Neen jongens, wat mij schrik aanjaagt is de polarisering in onze maatschappij waarbij velen het blijkbaar bon ton vinden om mensen die er een beetje anders uitzien of anders zijn uit te schelden, belachelijk te maken en te bedreigen... onder het mom van de vrije meningsuiting. Zowel aan blanke, gele, rode, zwarte.. kant.

Discriminatie is en blijft in een democratische rechtstaat gelukkig strafbaar.

PS: gedapo:uit dit woord kan ik afleiden van welke partij u aanhanger bent. Het staat voor gedachtenpolitie en is uitgevonden door (aanhangers) van het Vlaams BlokBelang
Weinig vreemd aan vrees ik.
In mijn kennissenkring zijn honderden autochtonen uitgescholden door zowel autochtonen als allochtonen. Dat gaat van gierige Hollander over domme Belg naar roskop; manke, slappe, dikke, witte, melkmuil enz. (Ge kunt er zelf nog wel een paar leuke verzinnen).
Ik zie niet in waarom er onderscheid moet gemaakt worden tussen pesten (autochtonen onderling) en racisme (als er een allochtoon bij betrokken is).
Voor de betrokkene is het uiteindelijk even erg.
Bobke is offline  
Oud 30 augustus 2005, 23:38   #13
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Weinig vreemd aan vrees ik.
In mijn kennissenkring zijn honderden autochtonen uitgescholden door zowel autochtonen als allochtonen. Dat gaat van gierige Hollander over domme Belg naar roskop; manke, slappe, dikke, witte, melkmuil enz. (Ge kunt er zelf nog wel een paar leuke verzinnen).
Ik zie niet in waarom er onderscheid moet gemaakt worden tussen pesten (autochtonen onderling) en racisme (als er een allochtoon bij betrokken is).
Voor de betrokkene is het uiteindelijk even erg.
Niet helemaal mee eens. Hollanders bestempelen als gierigaards, Belgen bestempelen als dommeriken... dat zijn gemeenplaatsen, iets waar regelmatig moppen over verteld worden. Zelf ken ik er ook een paar goei. Zolang dit niet kwaadwillig gebeurt is hier niets aan de hand. Bij dit soort discussies moet je twee zaken bekijken:

1. Is de uitspraak kwaadwillig bedoeld
2. Berokken je het slachtoffer psychische schade

Iemand uitschelden voor vuile arabische trut en zeggen dat die moet terugkeren van waar hij gekomen is, iemand vuile spleetoog noemen en zeggen dat hij niet welkom is, dat berokkent psychisch leed aan de betrokkenen. Het feit dat mijn collega klacht heeft ingediend bewijst dit. Dergelijke uitspraken doen met of zonder achterliggende reden moet altijd veroordeeld worden. Of is psychische schade soms minder erg dan fysixch leed?

Waar ik je wel kan volgen is dat iemand moedwillig pesten een even ernstige vorm van psychisch terrorisme is als het zich racistisch uitlaten over een persoon of een groep van personen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Ik verzet me tegen het onrecht dat mijn volk en land wordt aangedaan, en geen enkel staatsapparaat zal mij verhinderen te vechten voor wat ik belangrijk vind: een blank en vrij Vlaanderen.
Als jij mij het recht geeft om wat ik belangrijk vind, een open, verdraagzaam, muticultureel Vlaanderen, te verdedigen dan zijn we uitgepraat. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. De democratie en de staat zijn er om de mening van de meerderheid in wetten om te zetten en zo de wil van het volk te realiseren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Khonnor on 31-08-2005 at 00:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Weinig vreemd aan vrees ik.
In mijn kennissenkring zijn honderden autochtonen uitgescholden door zowel autochtonen als allochtonen. Dat gaat van gierige Hollander over domme Belg naar roskop; manke, slappe, dikke, witte, melkmuil enz. (Ge kunt er zelf nog wel een paar leuke verzinnen).
Ik zie niet in waarom er onderscheid moet gemaakt worden tussen pesten (autochtonen onderling) en racisme (als er een allochtoon bij betrokken is).
Voor de betrokkene is het uiteindelijk even erg.
Niet helemaal mee eens. Hollanders bestempelen als gierigaards, Belgen bestempelen als dommeriken... dat zijn gemeenplaatsen, iets waar regelmatig moppen over verteld worden. Zelf ken ik er ook een paar goei. Zolang dit niet kwaadwillig gebeurt is hier niets aan de hand. Bij dit soort discussies moet je twee zaken bekijken:

1. Is de uitspraak kwaadwillig bedoeld
2. Berokken je het slachtoffer psychische schade

Iemand uitschelden voor vuile arabische trut en zeggen dat die moet terugkeren van waar hij gekomen is, iemand vuile spleetoog noemen en zeggen dat hij niet welkom is, dat berokkent psychisch leed aan de betrokkenen. Het feit dat mijn collega klacht heeft ingediend bewijst dit. Dergelijke uitspraken doen met of zonder achterliggende reden moet altijd veroordeeld worden. Of is psychische schade soms minder erg dan fysixch leed?

Waar ik je wel kan volgen is dat iemand moedwillig pesten een even ernstige vorm van psychisch terrorisme is als het zich racistisch uitlaten over een persoon of een groep van personen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Orde
Ik verzet me tegen het onrecht dat mijn volk en land wordt aangedaan, en geen enkel staatsapparaat zal mij verhinderen te vechten voor wat ik belangrijk vind: een blank en vrij Vlaanderen.
Als jij mij het recht geeft om wat ik belangrijk vind, een open, verdraagzaam, muticultureel Vlaanderen, te verdedigen dan zijn we uitgepraat. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. De democratie en de staat zijn er om de mening van de meerderheid in wetten om te zetten en zo de wil van het volk te realiseren.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Weinig vreemd aan vrees ik.
In mijn kennissenkring zijn honderden autochtonen uitgescholden door zowel autochtonen als allochtonen. Dat gaat van gierige Hollander over domme Belg naar roskop; manke, slappe, dikke, witte, melkmuil enz. (Ge kunt er zelf nog wel een paar leuke verzinnen).
Ik zie niet in waarom er onderscheid moet gemaakt worden tussen pesten (autochtonen onderling) en racisme (als er een allochtoon bij betrokken is).
Voor de betrokkene is het uiteindelijk even erg.
Niet helemaal mee eens. Hollanders bestempelen als gierigaards, Belgen bestempelen als dommeriken... dat zijn gemeenplaatsen, iets waar regelmatig moppen over verteld worden. Zelf ken ik er ook een paar goei. Zolang dit niet kwaadwillig gebeurt is hier niets aan de hand. Bij dit soort discussies moet je twee zaken bekijken:

1. Is de uitspraak kwaadwillig bedoeld
2. Berokken je het slachtoffer psychische schade

Iemand uitschelden voor vuile arabische trut en zeggen dat die moet terugkeren van waar hij gekomen is, iemand vuile spleetoog noemen en zeggen dat hij niet welkom is, dat berokkent psychisch leed aan de betrokkenen. Het feit dat mijn collega klacht heeft ingediend bewijst dit. Dergelijke uitspraken doen met of zonder achterliggende reden moet altijd veroordeeld worden. Of is psychische schade soms minder erg dan fysixch leed?

Waar ik je wel kan volgen is dat iemand moedwillig pesten een even ernstige vorm van psychisch terrorisme is als het zich racistisch uitlaten over een persoon of een groep van personen.

[quote=Zwarte Orde] Ik verzet me tegen het onrecht dat mijn volk en land wordt aangedaan, en geen enkel staatsapparaat zal mij verhinderen te vechten voor wat ik belangrijk vind: een blank en vrij Vlaanderen.[\QUOTE]

Als jij mij het recht geeft om wat ik belangrijk vind, een open, verdraagzaam, muticultureel Vlaanderen, te verdedigen dan zijn we uitgepraat. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. De democratie en de staat zijn er om de mening van de meerderheid in wetten om te zetten en zo de wil van het volk te realiseren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Khonnor : 30 augustus 2005 om 23:39.
Khonnor is offline  
Oud 31 augustus 2005, 00:30   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor
Niet helemaal mee eens. Hollanders bestempelen als gierigaards, Belgen bestempelen als dommeriken... dat zijn gemeenplaatsen, iets waar regelmatig moppen over verteld worden. Zelf ken ik er ook een paar goei. Zolang dit niet kwaadwillig gebeurt is hier niets aan de hand. Bij dit soort discussies moet je twee zaken bekijken:

1. Is de uitspraak kwaadwillig bedoeld
2. Berokken je het slachtoffer psychische schade

Iemand uitschelden voor vuile arabische trut en zeggen dat die moet terugkeren van waar hij gekomen is, iemand vuile spleetoog noemen en zeggen dat hij niet welkom is, dat berokkent psychisch leed aan de betrokkenen. Het feit dat mijn collega klacht heeft ingediend bewijst dit. Dergelijke uitspraken doen met of zonder achterliggende reden moet altijd veroordeeld worden. Of is psychische schade soms minder erg dan fysixch leed?

Waar ik je wel kan volgen is dat iemand moedwillig pesten een even ernstige vorm van psychisch terrorisme is als het zich racistisch uitlaten over een persoon of een groep van personen.



Als jij mij het recht geeft om wat ik belangrijk vind, een open, verdraagzaam, muticultureel Vlaanderen, te verdedigen dan zijn we uitgepraat. Iedereen mag zijn eigen mening hebben. De democratie en de staat zijn er om de mening van de meerderheid in wetten om te zetten en zo de wil van het volk te realiseren.
1. Is moeilijk te controleren.
2. Idem.

Waar we het dus wel over eens zijn is dat elke vorm van pesten moet bestreden worden en gelijk gerechtigd. Volgens mij zonder rekening te houden met racisme of wat er voor doorgaat.
Een huidskleur gebruiken als scheldwoord is te voor de hand liggend, iets als vetzak, ouwe bok, schele, roste enz.
Bobke is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be