Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 oktober 2005, 12:25   #81
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Klopt als een bus, armoede. Ze wil niet geassocieerd worden met "lesbisch" omdat ze er van uitgaat dat, omdat haar moeder en haar moeder zo zijn, mensen automatisch zullen denken dat zij ook zo is (is misschien een beetje enge manier van denken maar ze is dan ook nog vrij jong). Hier creëert ze dus een afweer tegen met als gevolg dat ze constant wil bewijzen dat dit niet zo is (en ik ga hier verder echt niet over uitweiden, zou deontologisch niet juist zijn). Feit is dat het kind daar toch maar mee zit, of het nu de schuld is van het straatbeeld of niet.
Inderdaad is over een persoonlijk geval uitwijden niet zo deontologisch correct, maar ik wou er gewoon ook even erop wijzen dat de niet sociale aanvaarding van holebi's tot problemen kan leiden. Ik kan me best inleven in het feit dat kinderen het niet fijn vinden een holebi koppel als ouders te hebben. Ze voelen zich erop nagewezen en gekeken door het feit dat hun ouders anders zijn en dat dit door de maatschappij niet aanvaard word. Waardoor ze zelf problemen kunnen krijgen met hun eigen zelfaanvaarding en de aanvaarding van hun ouders, ook al doen die optimaal hun best en hebben ze het beste voor met hun kinderen. Eigenlijk zouden we moeten komen tot een algemene aanvaarding van holebi's, in plaats van ze als iets wezenlijks onmenselijk te zien.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 12:55   #82
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Goed.Laten we het simpel houden, jongens: als 2 homos samen naar bed gaan en op deze manier een kind kunnen verwekken , mogen ze het ook opvoeden.En anders niet.Zageventen...
Dus als een jongen van 12 en een meisje van 9 samen een kind verwekken: geen probleem? Of als een heterokoppel geen kinderen kunnen krijgen: dikke pech? Een totaal verbod op adoptie (wie geen kinderen kan krijgen, mag er ook geen opvoeden) en weeskinderen moeten maar zien te overleven op straat... Bravo!

Kunnen op voeden is iets anders dan kunnen kinderen verwekken...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 13:03   #83
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Inderdaad is over een persoonlijk geval uitwijden niet zo deontologisch correct, maar ik wou er gewoon ook even erop wijzen dat de niet sociale aanvaarding van holebi's tot problemen kan leiden. Ik kan me best inleven in het feit dat kinderen het niet fijn vinden een holebi koppel als ouders te hebben. Ze voelen zich erop nagewezen en gekeken door het feit dat hun ouders anders zijn en dat dit door de maatschappij niet aanvaard word. Waardoor ze zelf problemen kunnen krijgen met hun eigen zelfaanvaarding en de aanvaarding van hun ouders, ook al doen die optimaal hun best en hebben ze het beste voor met hun kinderen. Eigenlijk zouden we moeten komen tot een algemene aanvaarding van holebi's, in plaats van ze als iets wezenlijks onmenselijk te zien.
Inderdaad, als iemand gepest wordt omdat hijzelf, zijn ouders of zijn kind holebi is, dan moet de pester (de dader) aangepakt worden, i.p.v. de schuld te leggen bij het gepeste slachtoffer.
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 oktober 2005 om 13:03.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 13:09   #84
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Wat heeft dat nu verdomme allemaal met homos en wezenkinderen te maken?!Joden , poedels en sjakosjen, vergassen???
Het ging over vooroordelen en veralgemeningen, mijn beste... Men haalt uit pure homohaat een paar vooroordelen en leugens over holebi's aan om "te bewijzen" dat holebi's geen kinderen mogen op voeden. Een argument gebaseerd op leugens heeft evenveel waarde als de stelling "alle Vlaams Blokkers vergassen Joden in hun vrije tijd", wat een even grote leugen is.

Ik wil maar gewoon zeggen, als iemand een argument aan haalt, hou het dan bij feiten en de waarheid...
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:36   #85
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Dus als een jongen van 12 en een meisje van 9 samen een kind verwekken: geen probleem? Of als een heterokoppel geen kinderen kunnen krijgen: dikke pech? Een totaal verbod op adoptie (wie geen kinderen kan krijgen, mag er ook geen opvoeden) en weeskinderen moeten maar zien te overleven op straat... Bravo!

Kunnen op voeden is iets anders dan kunnen kinderen verwekken...
Wezenkinderen moeten opgevoed worden door een "klassiek" koppel dat geen kinderen kan krijgen, niet door homos.Ze kunnen eventueel ook de kinderen opvoeden van meisjes die ze (veel) te vroeg gekregen hebben.We zouden ook het meisje daadwerkelijk kunnen helpen.Geen enkel wezenkind zou alleen op straat moeten leven, en evenmin bij een koppel homos!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 17:43   #86
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Wezenkinderen moeten opgevoed worden door een "klassiek" koppel dat geen kinderen kan krijgen, niet door homos.Ze kunnen eventueel ook de kinderen opvoeden van meisjes die ze (veel) te vroeg gekregen hebben.We zouden ook het meisje daadwerkelijk kunnen helpen.Geen enkel wezenkind zou alleen op straat moeten leven, en evenmin bij een koppel homos!
Mag ik uw argumenten weten waarop u zich baseert om tot deze visie te komen?

Vindt u het even erg als een kind wordt opgevoed door een liefhebbend zorgzaam koppel van hetzelfde geslacht (mannen of vrouwen) of het op straat zou moeten overleven? Stel dat de keuze tot hier beperkt is (hypothese): is het kind dan beter af alleen op straat of bij dat niet-klassieke koppel?
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:05   #87
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Inderdaad, als iemand gepest wordt omdat hijzelf, zijn ouders of zijn kind holebi is, dan moet de pester (de dader) aangepakt worden, i.p.v. de schuld te leggen bij het gepeste slachtoffer.
Zou moeten. Is inderdaad een ideaalbeeld, maar weinig realistisch om iedere keer op te treden. Het is op een school al zo moeilijk om dat allemaal in de gaten te hebben en dan nog tussen leeftijdsgenoten. En iedere keer aanpakken, ... wie gaat dat allemaal doen ?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:35   #88
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

het recht op een gezin is 1 van de mensenrechten.
__________________
Lutifer maakt werk van Het Mysterie !
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 19:37   #89
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

voor mijn part mogen chimpansees kinderen opvoeden.
wat kunnen mij die kinderen schelen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 01:29   #90
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Zou moeten. Is inderdaad een ideaalbeeld, maar weinig realistisch om iedere keer op te treden. Het is op een school al zo moeilijk om dat allemaal in de gaten te hebben en dan nog tussen leeftijdsgenoten. En iedere keer aanpakken, ... wie gaat dat allemaal doen ?
Nu lijkt het pestgedrag onder kinderen omdat iemand uit een niet-klassiek gezin komt (gescheiden ouders, geadopteerd, holebi-ouders, 1-oudergezinnen, inwonend bij grootouders...) nogal mee te vallen.
De pester "aan pakken" hoeft niet per sé tijdrovend te zijn. De pester eens goed op zijn plaats zetten (dat hij eens weet hoe het voelt om vernederd te worden) is meestal voldoende. Maar zelfs als dat niet lukt, dan is het volgens mij nog steeds verkeerd om de "schuld" bij het slachtoffer te leggen.

Het zijn trouwens vooral volwassenen die het er moeilijk mee hebben. Toen ik de eerste keer een klasgenoot had met gescheiden ouders (in een klein dorp) had ik er welgeteld 5 minuten voor nodig om aan het idee te wennen en bij mijn weten is die jongen er nooit mee gepest geworden. Het is een beetje een kwestie van kip of ei. Moet je wachten om holebi's kinderen te laten op voeden tot de samenleving er aan gewend is? Maar de samenleving kan er toch niet aan wennen als er geen kinderen zijn met holebi-ouders? Enfin, het ei is al gelegd, want er zijn al heel wat kinderen die nu door een holebi-koppel worden opgevoed (meestal biologische vader of moeder met partner van hetzelfde geslacht), blijkbaar zonder al te veel problemen. De vraag "mogen holebi's kinderen op voeden?" is dus verkeerd, het zou moeten zijn "hoe moeten we om gaan met kinderen die door holebi's worden opgevoed?"
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 13:20   #91
democratsteve
Minister-President
 
democratsteve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2002
Locatie: Turkije
Berichten: 4.785
Standaard

Kinderen hebben helemaal geen probleem met holebi's.
Het zijn de volwassenen die hun leren hiermee problemen te hebben.
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 13:32   #92
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
exodus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2004
Berichten: 13.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Kinderen hebben helemaal geen probleem met holebi's.
Het zijn de volwassenen die hun leren hiermee problemen te hebben.
Volledig mee akkoord.
__________________
Yesterday I was clever, so I wanted to change the world. Today I am wise, so I am changing myself. – Rumi
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 14:00   #93
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Ik ga de vraag misschien nog beetje uitbreiden:

wat vinden jullie van homo's die als beroep opvoeder hebben en dagelijks met kinderen omgaan?
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 14:21   #94
Corcovado
Burger
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Berichten: 124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik ga de vraag misschien nog beetje uitbreiden:

wat vinden jullie van homo's die als beroep opvoeder hebben en dagelijks met kinderen omgaan?
Ik zie geen bezwaar. Ik heb dit werk trouwens zelf een paar jaar gedaan en dit zonder problemen. De realiteit is zelfs dat in deze sector erg veel holebi's tewerkgesteld zijn.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:01   #95
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard opvoeders?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Ik ga de vraag misschien nog beetje uitbreiden:

wat vinden jullie van homo's die als beroep opvoeder hebben en dagelijks met kinderen omgaan?
wat is dat voor een beroep: opvoeder?Wie voeden die op? Waar?Wat mij eigenlijk stoort bij homos is dat ze persé hun "afwijking" als iets doodnormaal willen laten doorgaan.Want als hun gedrag voor mij geen doodszonde is, of een misdaad waar ge voor in het gevang vliegt (arabische landen en Cuba onderandere), het blijft toch iets abnormaal, en wat mij betreft een slecht voorbeeld, vooral voor kinderen dan.Nu stel ik me voor , dat uw opvoeders zeker wel niet met een badge rondlopen waarop vermeld staat wat ze zijn, dus als ze hun tijd niet doorbrengen met reklame maken voor hun afwijking heb ik er niks tegen, dat ze "opvoeder" zijn.Als ze echter kinderen thuis hebben word het wel moeilijker om diskreet te zijn...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:07   #96
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Kinderen hebben helemaal geen probleem met holebi's.
Het zijn de volwassenen die hun leren hiermee problemen te hebben.
Juist!
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:07   #97
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard kinderen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Kinderen hebben helemaal geen probleem met holebi's.
Het zijn de volwassenen die hun leren hiermee problemen te hebben.
kinderen hebben met heel weinig problemen.Ze betrouwen de volwassenen als deze vriendelijk zijn.Moest je kinderen van jongsafaan leren dat het normaal is je medemens te verslinden dan doen die dat zonder probleem.Daarom moet ook niet gelijk wie hen opvoeden.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:27   #98
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard de goede keuze

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Mag ik uw argumenten weten waarop u zich baseert om tot deze visie te komen?

Vindt u het even erg als een kind wordt opgevoed door een liefhebbend zorgzaam koppel van hetzelfde geslacht (mannen of vrouwen) of het op straat zou moeten overleven? Stel dat de keuze tot hier beperkt is (hypothese): is het kind dan beter af alleen op straat of bij dat niet-klassieke koppel?
In dit geval, waar de keuze uiterst beperkt is, en ik niet alle kinderen ken, kan ik enkel het kind ondervragen dat ik zelf eens was, en dan is het antwoord klaar:vanaf m'n 12 de plusminus,vanaf dat ik over zulke zaken een min of meer duidelijk idee begon te krijgen en anderzijds groot genoeg was om desnoods wat voedsel te gaan pikken in de supermarkt is het antwoord: liever op straat dan bij zo een 2 janetten! Denkt er over wat ge wilt.trouwens, wat is dat voor een kakvraag?bij de homos of op straat maffen!Chantage is dat! Schaam u!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 23:49   #99
Fozzie
Minister-President
 
Fozzie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2005
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 4.740
Standaard

[SIZE=2]Bo Coolsaet heeft geen bezwaar tegen adoptie door holebi's[/SIZE]

De bekende seksuoloog en androloog Bo Coolsaet heeft geen bezwaar tegen homo- en lesbienneparen die kinderen willen adopteren en opvoeden. "Stel: een lesbisch koppel wil een zoontje opvoeden", vertelt Coolsaet in Het Laatste Nieuws (22-10-2005). "Dat zoontje moet zich kunnen identificeren met een vaderfiguur, maar dat hoeft niet per se de biologische vader te zijn. Vanuit de traditie wordt zeer veel belang gehecht aan bloedbanden en -verwantschappen, maar in werkelijkheid zijn die veel minder bindend dan relatieverbanden. Als er in de omgeving van dat kind een betrokken man rondloopt met wie dat kind een band kan opbouwen, zie ik geen enkel probleem."

(dan hoor je het eens van iemand die er verstand van heeft)
__________________
Koningen horen thuis in sprookjes
http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts
Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be