Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Deense cartoons
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht.

 
 
Discussietools
Oud 23 februari 2006, 11:48   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Zou de profeet mo7amed s.a.s een moordenaar zijn volgens jou interpretatie dan zal er geen enkel maar dan ook geen enkel mens bekeerd zijn tot de islaam, maar volgens jou zijn de moslims al bij de geboorte terroristen .
En daarbij u haalt de feiten een verdraaid ze naar eigen visie een denkbeeld ( een wat is er mis mee als de twee kampen van auss een khazraj akkoord zijn om de profeet te helpen een hem als leider een rechter te dienen, wat is er mis mee als de profeet gerechtigheid laten schieden in plaats van de wereld overhoop en chaotisch achter te laten ??), degene die ibn sa3d in tabakat genoemd heeft waren veroordeelden die nadien bekeerd zijn en waarbij de straf opgeheven is, wat ibn ishaak een ibn hisham verstopt hebben volgens jou is mij een raadsel want niet vergeten dat de eerst geschreven geschiedenis en waarop de meeste geschiedkundigen zich het meest inspireerden was tarikh ibn ishaak een ibn hisham !!! En zou mo7amed een duistere kant hebben dan zou je ook naar de belichte kant is gaan bekijken ,wat voor veranderingen de profeet mo7amed s.a.s in de arabische wereld bracht.
En zou de profeet haat gekoesterd heeft tegenover de joden dan zou ubai ibn ka3b de mufti van medina, 3abdellah ibn salam, ka3b ibn malek , ka3b al 7ibr ,wahb ibn mounabbah en nog tientallen andere rabijnen een joden niet tot de islaam hebben bekeerd!!!
MET HET MES OP DE KEEL,
bekeer ook ik mij tot de islam
met zen 70 echte maagden
is dat mij dan niet teveel....

op de voois van met de vlam in de pijp...

Islam = Wrede
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 februari 2006, 14:12   #42
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
MET HET MES OP DE KEEL,
bekeer ook ik mij tot de islam
met zen 70 echte maagden
is dat mij dan niet teveel....

op de voois van met de vlam in de pijp...

Islam = Wrede
Voor sommige smeerlappen is de taal van geweld alleen het enigste communicatie middel, en eigenlijk is het amerikaanse systeem ook niet zo slecht,.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 23 februari 2006, 16:04   #43
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Voor sommige smeerlappen is de taal van geweld alleen het enigste communicatie middel, en eigenlijk is het amerikaanse systeem ook niet zo slecht,.
Lincoln,
wat is trouwens jouw mening over het de verwoesting van de Al Askari moskee in Samarrah?
En over de kidnapping en moord op verschillende Sunni Imams en 3 journalisten van Al Arabyiah?

Westerlingen mogen blijkbaar geen cartoon van Mohammed (moge hij veel jeuk hebben en korte armpjes) tekenen maar onderlingen blazen moslims wél vrolijk elkaars moskeen en monumenten op, folteren imam's en journalisten en gewoon mensen die pech hebben dat ze in de buurt zijn.

En dan hoor je de moslims van hier plotseling niet meer. Of ze steken de schuld weer eens op de VS of het westen (zoals die gek Ahmadinnejead nu weer doet).

Rare jongens die moslims. Vol frustraties, jaloesie en blijkbaar zonder een greintje humor.



Citaat:
In Najaf, shops were closed, while residents gathered at the city's 1920 Revolution Square for demonstrations. In Diwaniyah, all mosques, shops and markets were closed. The bombing has instigated nationwide protests in Iraq and several reported counterattacks on Sunnis. Three Sunni clerics are among the dead. On the day after the bombing up to 60 mosques were attacked in reprisals for the bombing, 50 in the Baghdad area alone; claiming more than 50 lives. Three mosques were completely destroyed by explosives..
Three journalists for Al-Arabiya, including Atwar Bahjat, were killed, ten people died in Baquba from a bomb aimed at the Iraqi Police, the main Sunni Arab party has boycotted talks called by the President of Iraq.
In the mainly Shia city of Basra, armed men in police uniforms seized 11 Sunni men, including some Saudi and Egyptian nationals, from the Mina prison; the men were later found dead and were believed to have been tortured. Ninety reprisal attacks on Sunni mosques are reported. [12] Jalal Talabani has warned that Iraq is now on the brink of Civil War.
According to BBC World News, 80 bullet-riddled bodies were found the morning following the attack on the mosque. These included three journalists, found next to their cameras and satellite dishes. All of the individuals were believed to be executed, as their hands had been bound together. In addition, Sunni mosques are also being attacked, likely in retaliation

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 februari 2006 om 16:04.
parcifal is offline  
Oud 23 februari 2006, 16:25   #44
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lincoln,
wat is trouwens jouw mening over het de verwoesting van de Al Askari moskee in Samarrah?
En over de kidnapping en moord op verschillende Sunni Imams en 3 journalisten van Al Arabyiah? Wat mijn mening betreft, ik vind dat geweld op die manier gewoon niet goed te praten is.

Westerlingen mogen blijkbaar geen cartoon van Mohammed (moge hij veel jeuk hebben en korte armpjes) tekenen maar onderlingen blazen moslims wél vrolijk elkaars moskeen en monumenten op, folteren imam's en journalisten en gewoon mensen die pech hebben dat ze in de buurt zijn.
Ik ga voor niemand mijn hand steken, wie dood is allah jar7amoho (god behoed zijn ziel ) en wie schuldig is zal berecht worden al is dat in het hiernamaals. Een moorden omwille van en mening vind ik al zot genoeg laat staan ,intellectuelen ,journalisten, imams, priesters,enz..., Verbranden een vernielen van monumenten is nog gekker dan zot te zijn...

En dan hoor je de moslims van hier plotseling niet meer. Of ze steken de schuld weer eens op de VS of het westen (zoals die gek Ahmadinnejead nu weer doet).Ik weet niet over wie je praat, als je uw bericht op mij gericht is dan zeg ik u ; ik heb me nooit gemanifesteerd voor een politieke opinie, noch aanhang ik de politiek, noch ga ik demonstreren voor éénder welke zever (cartoon ,dit dat bla bla ), en ik verafschuw de politiek in zijn geheel.
En als dit bericht gericht naar de moslims dan zeg ik ; ik weet het niet, vraag het maar aan de moslim verantwoordelijken en vzw's van moslims en organisaties zoals marokkaansplatform ael,enz enz....

Rare jongens die moslims. Vol frustraties, jaloesie en blijkbaar zonder een greintje humor.Of dat waar is dat weet ik niet, ik weet wel dat er een paar zijn die tegen een stootje kunnen.
Dat vind ik jammer dat de moslimwereld (iraq in dit geval)in een poel van miserie en ellende is.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 23 februari 2006 om 16:25.
Lincoln is offline  
Oud 23 februari 2006, 16:35   #45
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rare jongens die moslims. Vol frustraties, jaloesie en blijkbaar zonder een greintje humor.
Best mogelijk, maar hier in 'het westen' huist een hypocriete kliek (niet-moslim!!!) die in hetzelfde bedje ziek is:
Een cartoon van Mohammed moet kunnen, en de vrije meningsuiting wordt (terecht) ingeroepen. Maar ontkennen of minimaliseren van één genocide in het bijzonder, en je draait de doos in (cfr. Verbeke, Irving,...... om maar de frappantste en meest gekende voorvallen te noemen)
Als er een 'Geilige-Maagd-met-één-bedekte-tiet' op affiche prijkt, is het kot te klein. Spotten mag wel maar enkel met achterlijke godsdiensten (wat achterlijk is zullen deze zelfverklaarde superieur-religieuzen voor u en mij dan wel bepalen)
Imam Huppeldepup wordt verweten dat hij in Moslimland de gelovigen gaat opruien met cartoons die daar in normaal 't geheel niet te vinden zijn. Verontwaardiging alom.
Maar als Opperhoofd Georgy-boy-Bush het hele Middenoosten in brand zet, en onder het valse voorwendsel van massavernietigingswapens duizenden levens (ook in eigen rangen) vergooit, onder de hoge auspiciën van God (in wich he trusts) dan hoor je nauwelijks een proteststem opgaan. Terwijl Bush' handelswijze nochtans naadloos spoort met die van een kolonialistische, liegende, theocratische potentaat.

Voor alle duidelijkheid: zolang het bij ontwijkbare teksten, woorden, tekeningskes en cartoons blijft, pleit ik voor totale vrijheid. Wie kiest zich zich bloot te stellen aan het vrije woord behoort maar zijn lange tenen in te trekken en wat eelt op zijn ziel te kweken. Zoniet moet hij maar onder de kerktoren of minaret blijven en voor zoetekoek slikken wat nonkel pater, tante nonneke hem voorkauwen en zich laten in doeken draaien door de oekazen van vicaris, biskop, kardinaal, paus of .............imam.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 februari 2006, 16:41   #46
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Best mogelijk, maar hier in 'het westen' huist een hypocriete kliek (niet-moslim!!!) die in hetzelfde bedje ziek is:
Een cartoon van Mohammed moet kunnen, en de vrije meningsuiting wordt (terecht) ingeroepen. Maar ontkennen of minimaliseren van één genocide in het bijzonder, en je draait de doos in (cfr. Verbeke, Irving,...... om maar de frappantste en meest gekende voorvallen te noemen)
Als er een 'Geilige-Maagd-met-één-bedekte-tiet' op affiche prijkt, is het kot te klein. Spotten mag wel maar enkel met achterlijke godsdiensten (wat achterlijk is zullen deze zelfverklaarde superieur-religieuzen voor u en mij dan wel bepalen)
Imam Huppeldepup wordt verweten dat hij in Moslimland de gelovigen gaat opruien met cartoons die daar in normaal 't geheel niet te vinden zijn. Verontwaardiging alom.
Maar als Opperhoofd Georgy-boy-Bush het hele Middenoosten in brand zet, en onder het valse voorwendsel van massavernietigingswapens duizenden levens (ook in eigen rangen) vergooit, onder de hoge auspiciën van God (in wich he trusts) dan hoor je nauwelijks een proteststem opgaan. Terwijl Bush' handelswijze nochtans naadloos spoort met die van een kolonialistische, liegende, theocratische potentaat.

Voor alle duidelijkheid: zolang het bij ontwijkbare teksten, woorden, tekeningskes en cartoons blijft, pleit ik voor totale vrijheid. Wie kiest zich zich bloot te stellen aan het vrije woord behoort maar zijn lange tenen in te trekken en wat eelt op zijn ziel te kweken. Zoniet moet hij maar onder de kerktoren of minaret blijven en voor zoetekoek slikken wat nonkel pater, tante nonneke hem voorkauwen en zich laten in doeken draaien door de oekazen van vicaris, biskop, kardinaal, paus of .............imam.
Wat bedoel jij juist met ontwijkbare teksten etc. ?
parcifal is offline  
Oud 23 februari 2006, 16:52   #47
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Maar als Opperhoofd Georgy-boy-Bush het hele Middenoosten in brand zet, en onder het valse voorwendsel van massavernietigingswapens duizenden levens (ook in eigen rangen) vergooit, onder de hoge auspiciën van God (in wich he trusts) dan hoor je nauwelijks een proteststem opgaan. Terwijl Bush' handelswijze nochtans naadloos spoort met die van een kolonialistische, liegende, theocratische potentaat.
Was er dan geen protest?! Ja, er zijn geen ambassades in de fik gestoken, maar er was protest en over de hele aardkloot.

jOOSt is offline  
Oud 23 februari 2006, 17:06   #48
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
Was er dan geen protest?! Ja, er zijn geen ambassades in de fik gestoken, maar er was protest en over de hele aardkloot.

Klopt, er was massaal en herhaaldelijk protest.
Een paar voorbeelden uit belgië allleen :




Citaat:
CAMPAIGN: " Artists and Academics for Peace"











Brochure van 48 pagina’s, Une brochure de 48 pages, avec, met:
- een exclusief rapport en foto’s van, un rapport exclusif et des photos de Dahr Jamail
- de besluiten van het, les conclusions du World Tribunal on Iraq
- bijdragen van, des contributions de Pol De Vos, Ludo De Brabander, Jean Bricmont, Bert De Belder, Dirk Adriaensens, Abdul-Ilah Al-Bayaty & Hana Al-Bayaty
Een publicatie van, Une publication d’intal, Vrede vzw, BRussells Tribunal, StopUSA en 11.11.11 (Coupole du Mouvement Nord-Sud flamand)






June 21, 2005
* Presentation of Dahr Jamail's report: Iraqi Hospitals ailing under occupation.


* Prof. Jean Bricmont about the Brussels conference: "Propaganda Offensive"
The BRussells Tribunal at the March 19 2005 demonstration

Laatst gewijzigd door parcifal : 23 februari 2006 om 17:14.
parcifal is offline  
Oud 23 februari 2006, 17:20   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wat bedoel jij juist met ontwijkbare teksten etc. ?
Er is één kleine restrictie die ik i.v.m. vrije meningsuiting als noodzakelijk acht: de meningen moeten vermijdbaar of ontwijkbaar zijn. M.a.w. de vrije meningsuiting moet absoluut zijn, en dus ook onzinnige, kwetsende, ophitsende, provocatieve en andere meningen tolereren, maar het behoort ieders vrijheid te zijn om geen kennis te nemen van bepaalde meningen. Meningen kunnen dus totaal vrij zijn op toegankelijke fora, die je ook kan verkiezen links te laten liggen. Fora dus heel breed gezien. Dat kan gaan van kranten over internetfora, tot zalen waar debatten georganiseerd worden. Iedereen is vrij om al dan niet binnen te gaan of deel te nemen, maar wie 'deelneemt' weet dat er ook kwetsende zaken kunnen aangebracht worden.
Die ontwijkbaarheid is immers nodig, daar we de vrijheid moeten hebben om geen meningen tegen onze wil opgedrongen te worden:
Een Gehova moet mijn salon verlaten als zijn geleuter me tegensteekt.
Een klant uit het dolhuis mag mij niet ongevraagd zijn woordenbrei in het oor komen schreeuwen.
Geen enkele opiniekrant of partijblad mag verplichte lectuur zijn.
Een internetforum mag mijn altF4-knop niet saboteren.
De Imam mag mij niet in de moskee dingen om me zijn heilsboodschap in de reet te rammen.
Nonkel pastoor mag me niet onderaan de preekstoel vastbinden om me te tergen met JezusMariaJozef.

Als aan die voorwaarde voldaan is (ontwijkbaarheid-vrije mening op vrije fora) dan is er geen enkele goede reden om meningsuiting in te perken.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 februari 2006 om 17:24.
Supe®Staaf is offline  
Oud 23 februari 2006, 17:37   #50
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik ga voor niemand mijn hand steken, wie dood is allah jar7amoho (god behoed zijn ziel ) en wie schuldig is zal berecht worden al is dat in het hiernamaals. Een moorden omwille van en mening vind ik al zot genoeg laat staan ,intellectuelen ,journalisten, imams, priesters,enz..., Verbranden een vernielen van monumenten is nog gekker dan zot te zijn...

Quote van Lincoln van hierboven.

Zoals de Taliban deden met de boedha beelden...

zoals Mohamed deed met door het laten vernielen van alle "afgoden" beelden bedoel je....

tja Mohamed nog gekker dan zot... al goe dat ik het niet gezegd heb...
Tegendradigaard is offline  
Oud 23 februari 2006, 17:52   #51
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik ga voor niemand mijn hand steken, wie dood is allah jar7amoho (god behoed zijn ziel ) en wie schuldig is zal berecht worden al is dat in het hiernamaals. Een moorden omwille van en mening vind ik al zot genoeg laat staan ,intellectuelen ,journalisten, imams, priesters,enz..., Verbranden een vernielen van monumenten is nog gekker dan zot te zijn...

Quote van Lincoln van hierboven.

Zoals de Taliban deden met de boedha beelden...

zoals Mohamed deed met door het laten vernielen van alle "afgoden" beelden bedoel je....

tja Mohamed nog gekker dan zot... al goe dat ik het niet gezegd heb...
Dat is jou interpretatie.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline  
Oud 23 februari 2006, 18:31   #52
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Public energy Bekijk bericht
Dit schijnt de favoriet te zijn van de mohammedanen anno 2006

Mosasaurus is offline  
Oud 24 februari 2006, 19:12   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Dat is jou interpretatie.
In mijn geval Lincoln is dat geen interpretatie maar het woord van god zelf...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be