Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 maart 2006, 10:21   #61
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
niet alle 4-jarigen zijn verkracht.
je hoeft kleine kinderen echt geen volledige uiteenzetting te geven over wat er op seksueel allemaal mogelijk is en wat volwassenen dus met hen niet mogen doen.
Dit heeft trouwens weinig nut: een kind kan zoiets toch niet voorkomen. Het enige wat je kunt hopen als ouder is dat je kind het snel komt vertellen als er zoiets gebeurd is. Een open houding, zonder de kans dat papa doorslaat en mensen pijn begint te doen, zal daarbij beter helpen dan een volledige seksuele voorlichting.
Meestal ga je kinderen er onnodig bang mee maken. Als we het even optrekken van pedoseksualiteit naar seksueel misbruik van kinderen in het algemeen, en je wil er werk van maken, zul je immers moeten wijzen op de gevaren van bepaalde personen in hun dagelijkse omgeving. In de meeste gevallen van seksueel misbruik is de dader immers de vader of een ander dicht familielid (opa, oom, oudere broer, in weinige gevallen ook een vrouwelijk lid van de familie).
Veel succes ermee alleszins.

Ik zeg toch niet dat ge uw kinderen op 4 jarige leeftijd moet gaan voorlichten en moet gaan vertellen dat ze moeten oppasen dat opa hen wel eens zou kunnen gaan verkrachten of zo ?

Maar zoals hierboven reeds aangehaald, zijn die gastjes meestal ook gewetenloze bedriegers die inderdaad een kind manipuleren om te zwijgen en hun gangen te gaan enz...

Als je daar dan als vader achterkomt, moet je natuurlijk die kerel niet gaan slachten voor de ogen van uw kinderen, maar het is toch wel nie meer als normaal zeker dat ge als vent op uw tanden moet bijten zeker. op zo'n moment.

kwaad zijn is geen "ziekte" he dat is een normale reactie, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:22   #62
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.938
Standaard

Die zwartzakken hier vinden zwart-wit-denken blijkbaar zeer socio-cohesief.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:26   #63
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen. Het is het schuldgevoel en de angst waar het kind al op voorhand van doordrongen wordt als het zijn mond ervover durft mond te doen.

Of denk je nu echt dat een pedofiel geen 'maatregelen' neemt alvorens zijn daad te plegen waardoor een kind 'vrijwillig' gaat zwijgen?
Lees misschien ook de eerste woorden van m'n zin eens .

En tuurlijk doet een pedofiel of een andere seksueel misbruiker dat. Bijvoorbeeld door een sterke relatie op te bouwen met het kind, zodat het achteraf bang is voor de consequenties voor de dader wanneer het kind ermee naar buiten komt. Het is dus echt belangrijk dat je daarmee rekening houdt. Ik heb zo'n kind gezien van wie de vader compleet is beginnen flippen toen het gebeurde uit kwam. De dader had zelfs nog gezegd dat ze het niet mocht vertellen, want ze zouden de dader pijn doen want niemand zou begrijpen wat voor een speciale relatie ze hadden... Dat kind was serieus verward (om het licht uit te drukken). De dader had het voorspeld en het is uitgekomen, dus is het volgens het kind haar schuld dat de dader iets is overkomen. Vanuit die spijt uitte ze zelfs de wens om bij de dader te gaan wonen, om het weer goed te proberen maken. Kinderen denken niet rationeel. In ieder geval zal het vaak moeilijk zijn om de aangevoelde 'breuk' in de relatie met de ouder te herstellen. Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik word daar echt triest van, hoor.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:30   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Djee. Overal waar er 'slachtoffer' staat mag je van mijn part 'kind' zetten hoor. sommige slachtoffer zijn echter al volwassen eens ze met hun verhaal durven buitenkomen. Ik vond het algemenere 'slachtoffer' dan maar beter.

Als je trouwens net als ik wil dat pedofielen zich laten helpen voor ze slachtoffers maken, wat vind je er dan precies slecht aan dat het onderwerp bespreekbaarder wordt? Maar weinig pedofielen gaan hulp zoeken. Het lijkt me een goed idee om er meer openheid rond te creëren zodat ze ook daadwerkelijk hulp zoeken.
Ik weet niet of dat met openheid opgelost gaat worden, ik denk dat een normaal iemand die beseft dat hij abnormale gevoelens heeft, automatisch hulp gaat zoeken of zichzelf onder controle houd.

Het zijn net diegene die geen hulp gaan zoeken, en dat ook niet willen die spitsvondige manieren gaan uitbouwen om aan kinderen te geraken, en toe te slaan.

Kijk naar hun gedrag, : Ze zoeken hobby's, jobs om bij kinderen te geraken, ze bouwen een vriendschapsband op, en daarna gaan ze hun macht die ze tegelijkertijd opbouwen over hun slachtoffer gaan misbruiken, als je een soort crimineel vind die spitsvondiger, en genadelozer, en langer met zijn slachtoffer bezig is dan een pedosexueel, ga ik u feliciteren, want zelf serialkillers, gaan sneller en slordiger te werk.

als ze dan al gepakt worden, en gestraft, krijgen ze hoe kan het anders ook begeleiding, het aantal malen dat ze die begeleiding omzeilen, voor het lapje houden enz... en gewoon manieren zoeken om terug te beginnen zijn ook bekend.

Ze "vergeten" ook hun medicijnen te nemen, ondanks het feit dat ze weten wat de gevolgen kunnen zijn...

Pedosexuelen/verkrachters zijn ook gekende recedivisten enz...

Kortom hun hele criminele gedrag, toont gewoon aan, dat het onverbeterlijke gangsters zijn, die volstrekt weten waar ze mee bezig zijn, en ook opnieuw zullen beginnen als ze de kans krijgen.

Maar zo'n mensen moeten natuurlijk "begeleiding" krijgen, gepamperd en bestudeerd worden, ik zie ze gewoon als genetisch afval, dat best zo snel mogelijk wordt vernietigd, voor ze de rest van de maatschappij verzieken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:32   #65
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat kind zou de beste zorgen, krijgen, maar ik zou inderdaad uit eigen wraak en om dat kind verder te beschermen, die kerel afmaken. Mensen moeten nu eenmaal goed beseffen dat aan bepaalde zaken consequenties verbonden zijn. Vroeger was ik ook een softie die eerder de andere wang had toegekeerd.

Maar ik ben van dat princippe afgestapt, naar het wie niet horen wil, moet maar voelen.


Kom neem onze twee voorbeelden, die vetigaard van een vader die zijn kinders heeft aangerand en dien ouwe zak van 85 die zijn tengels niet kon thuishouden. Het minste wat ze kunnen doen is levenslang colloceren, als het dan nog humaan moet blijven. En anders de stoel of dood door een dodelijke injectie met een of andere chemische coktail, gevaarlijke ellementen moeten opgeruimd worden.

En slachtoffers moeten inderdaad een degelijke begeleiding krijgen op kosten van de staat, de staat heeft immers ook gefaald hen te beschermen.

Wat pedofielen betreft die zich wel kunnen beheersen, voor die mensen moet inderdaad hulp mogelijk zijn, zij zetten immers die stap niet. Maar
voor diegene die zich niet aan de regels houden, is er maar een optie, zwaar straffen.
Er is geen enkele reden om de softie uit te hangen en je andere wang toe te keren aan iemand die je kind misbruikt heeft.

Maar het zou misschien handig zijn mocht je eerst je aandacht richten op je kind.
je kunt de dader later nog afmaken, als je dat wil, maar zet je kind tenminste op de eerste plaats.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:33   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zeg toch niet dat ge uw kinderen op 4 jarige leeftijd moet gaan voorlichten en moet gaan vertellen dat ze moeten oppasen dat opa hen wel eens zou kunnen gaan verkrachten of zo ?

Maar zoals hierboven reeds aangehaald, zijn die gastjes meestal ook gewetenloze bedriegers die inderdaad een kind manipuleren om te zwijgen en hun gangen te gaan enz...

Als je daar dan als vader achterkomt, moet je natuurlijk die kerel niet gaan slachten voor de ogen van uw kinderen, maar het is toch wel nie meer als normaal zeker dat ge als vent op uw tanden moet bijten zeker. op zo'n moment.

kwaad zijn is geen "ziekte" he dat is een normale reactie, ...
tuurlijk is kwaadheid normaal in zo'n situatie.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:34   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Lees misschien ook de eerste woorden van m'n zin eens .

En tuurlijk doet een pedofiel of een andere seksueel misbruiker dat. Bijvoorbeeld door een sterke relatie op te bouwen met het kind, zodat het achteraf bang is voor de consequenties voor de dader wanneer het kind ermee naar buiten komt. Het is dus echt belangrijk dat je daarmee rekening houdt. Ik heb zo'n kind gezien van wie de vader compleet is beginnen flippen toen het gebeurde uit kwam. De dader had zelfs nog gezegd dat ze het niet mocht vertellen, want ze zouden de dader pijn doen want niemand zou begrijpen wat voor een speciale relatie ze hadden... Dat kind was serieus verward (om het licht uit te drukken). De dader had het voorspeld en het is uitgekomen, dus is het volgens het kind haar schuld dat de dader iets is overkomen. Vanuit die spijt uitte ze zelfs de wens om bij de dader te gaan wonen, om het weer goed te proberen maken. Kinderen denken niet rationeel. In ieder geval zal het vaak moeilijk zijn om de aangevoelde 'breuk' in de relatie met de ouder te herstellen. Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik word daar echt triest van, hoor.
Reden te meer om NIET de dader als een slachtoffer te behandelen maar het kind.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:36   #68
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Lees misschien ook de eerste woorden van m'n zin eens .

En tuurlijk doet een pedofiel of een andere seksueel misbruiker dat. Bijvoorbeeld door een sterke relatie op te bouwen met het kind, zodat het achteraf bang is voor de consequenties voor de dader wanneer het kind ermee naar buiten komt. Het is dus echt belangrijk dat je daarmee rekening houdt. Ik heb zo'n kind gezien van wie de vader compleet is beginnen flippen toen het gebeurde uit kwam. De dader had zelfs nog gezegd dat ze het niet mocht vertellen, want ze zouden de dader pijn doen want niemand zou begrijpen wat voor een speciale relatie ze hadden... Dat kind was serieus verward (om het licht uit te drukken). De dader had het voorspeld en het is uitgekomen, dus is het volgens het kind haar schuld dat de dader iets is overkomen. Vanuit die spijt uitte ze zelfs de wens om bij de dader te gaan wonen, om het weer goed te proberen maken. Kinderen denken niet rationeel. In ieder geval zal het vaak moeilijk zijn om de aangevoelde 'breuk' in de relatie met de ouder te herstellen. Zoiets kan toch niet de bedoeling zijn?

Ik word daar echt triest van, hoor.

ik word daar ook triest van, omdat nog maar eens duidelijk gemaakt is dat het die gore smeerlap zelf weer is, die dat kind in die mate manipuleerd, Waarom denk je dat het mij zo kwaad maakt dat er zo'n figuren bestaan die kinderen voor de rest van hun leven verkloten , juist omdat ze ze kompleet verkloten met hun gemanipuleer, en gedoe, enkel voor hun eigen egoistische plezier, en dan hoor je dat zo'n zak, 5 jaar voorwaardelijk krijgt, ze moesten de rechter die zo'n belachelijke straf durft uitspreken, zelf 5 jaar effectief geven en bij een stel homofiele gangsters opsluiten.

Kan m eens goed nadenken over de gevolgen van z'n uitspraak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:37   #69
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 43.959
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er is geen enkele reden om de softie uit te hangen en je andere wang toe te keren aan iemand die je kind misbruikt heeft.

Maar het zou misschien handig zijn mocht je eerst je aandacht richten op je kind.
je kunt de dader later nog afmaken, als je dat wil, maar zet je kind tenminste op de eerste plaats.

Dat is ook logisch hé Nynorsk, ik zeg toch niet dat we direct een publieke lynchpartij organiseren, ik kan lang wachten om iemand weer te pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:44   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik weet niet of dat met openheid opgelost gaat worden, ik denk dat een normaal iemand die beseft dat hij abnormale gevoelens heeft, automatisch hulp gaat zoeken of zichzelf onder controle houd.
als het gaat om andere problemen (bijv. psychische problemen) duurt het soms jaren voor mensen hulp gaan zoeken, waarom ga je ervan uit dat dit hier niét het geval zal zijn?
Het gaat om een erg gestigmatiseerd probleem. De angst dat je gezin uit elkaar gaat vallen (die mensen hebben wel eens een partner en kinderen), de kans dat je je job gaat verliezen, dat de hele omgeving je enorm vuil gaat bekijken... is vaak niet onterecht. Dat houdt mensen heel vaak tegen om hulp te zien, waardoor het probleem ligt te pruttelen vanbinnen in hen. Dat zijn tijdbommen.

Psychopate pedofielen zijn inderdaad moeilijker te bereiken.
Net als psychopaten in het algemeen.

Citaat:
Maar zo'n mensen moeten natuurlijk "begeleiding" krijgen, gepamperd en bestudeerd worden, ik zie ze gewoon als genetisch afval, dat best zo snel mogelijk wordt vernietigd, voor ze de rest van de maatschappij verzieken.
Ik denk dat de studie van psychopaten heel belangrijk is. Weten welke processen precies afwijkend zijn bij psychopaten lijkt me heel belangrijk om te weten hoe we kunnen voorkomen dat een psychopaat tot actie overgaat.
Hetzelfde geldt voor pedofielen.
We leven in een maatschappij waar mensen gestraft worden voor hun daden. Zolang iemand geen misdrijf gepleegd heeft, straffen we hem niet, en vermoorden we hem ook niet. Preventie van misdrijven lijkt me belangrijk.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 10:48   #71
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Reden te meer om NIET de dader als een slachtoffer te behandelen maar het kind.
de dader is een dader, het slachtoffer is een slachtoffer.

je opdeling raakt natuurlijk in de war wanneer een misbruikte tiener die compleet naar de kloten is om het zo te zeggen, zelf dader wordt en op een dag betrapt wordt als 'm een kind aan 't betasten is. Ze sluiten die dan wel eens op in instellingen enzo.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 11:05   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Waar hij thuishoort.

Hij wist immers al te goed dat het onwettig en onmenselijk was. Hij had de keuze om die wet te gehoorzamen of te overtreden. De keuze om zich ook onmenselijk te gedragen of te leren uit zijn slechte ervaringen.

IK zou liever degenen belonen die ook een slecht voorbeeld kregen en slechte ervaringen hadden en die daarna de goede voorbeelden volgden die eveneens voor he rapen liggen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2006, 15:47   #73
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar hij thuishoort.

Hij wist immers al te goed dat het onwettig en onmenselijk was. Hij had de keuze om die wet te gehoorzamen of te overtreden. De keuze om zich ook onmenselijk te gedragen of te leren uit zijn slechte ervaringen.

IK zou liever degenen belonen die ook een slecht voorbeeld kregen en slechte ervaringen hadden en die daarna de goede voorbeelden volgden die eveneens voor he rapen liggen.
Nochtans blijkt het vrij vaak voor te komen dat kinderen die seksueel misbruikt zijn seksuele spelletjes willen spelen met anderen.
Als je dag in dag uit het seksuele slaafje mag spelen is het niet zo gek dat deze kinderen er eigenlijk geen zicht op hebben wat goed en fout is, wat mag en niet mag, wat de impact is van hun eigen gedrag, waar de grenzen liggen van normale interactie...

Ge kunt zo iemand nog het best in daderbegeleiding steken wellicht, waarbij hij tussen de psychopaatjes van 16 jaar kan zitten die zich voor de fun bezig houden met verkrachtingen doen en daar natuurlijk over opscheppen in de instelling, terwijl het misschien nog geen twee weken geleden was dat hij zelf verkracht is geweest.

Inlevingsvermogen, het blijft een schaars gegeven blijkbaar
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 maart 2006 om 15:50.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be