Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 april 2006, 15:27   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het is vaak ook de schuld van de verzekeringsmaatschappijen dat sommigen zonder verzekering rond rijden.
Ik ken een jong koppel die door een misverstand geschorst werd bij hun verzekering. Wat ze ook probeerden, ze raakten maandenlang nergens meer verzekerd. Eigenlijk had hij de auto moeten laten staan maar dan was hij zijn werk kwijt geraakt. Zo kom je al vlug in een neerwaartse spiraal terecht. Werk kwijt, huur niet meer kunnen betalen, misschien zelfs een schorsing van de dop, ......
Ik zou het risico niet nemen om zonder verzekering rond te rijden maar kan er in sommige gevallen wel inkomen dat iemand het wel doet.
Was inderdaad het soort van verhalen dat men, tot voor enige tijd, nogal eens te horen kreeg. Men heeft dan een soort centrale kas voor onverzekerbare chauffeurs opgericht, maar het sukses hiervan is, naar mijn weten, toch maar mager. Maw geloof niet dat het aantal "niet verzekerden" sterk afgenomen is, door deze maatregel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2006, 15:35   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Geen verzekering is geen excuus... integendeel... Elke wagen moet verzekerd zijn. Daar moet harde repressie repressie het enige antwoord zijn. Ik ken mensen in de familiekring die zware verwondingen hebben opgelopen door een wagen die niet verzekerd was... die mensen hebben veel geld vanuit de eigen spaarcentjes mogen aanspreken want de wagen in kwestie was niet verzekerd. Die mensen hadden wel een centje opzij dus dat was geen probleem maar als dat gebeurt met iemand die jammer genoeg op het nippertje moet leven dan is het een miserie van hier tot ginder.

Ze mogen wat dat betreft voor mijn part elke dag controleren. Elke dag checken of iemand die met een auto rijdt dat ie die wagen gekeurd en verzekerd heeft. Dat zou heel wat rottigheid vermijden. Ik heb weet van gasten die met een Porsche rijden terwijl de nummerplaat ingeschreven staat als een oude audi.

Ik kan er ook niet in tussenkomen want ik weet het enkel van kennisen.

Maar het is een feit dat als ze vluchtsmisdrijf willen aanpakken, dat ze dan moeten speuren naar illegale wagens. Maar het is voor de regering erg voordelig om gewoon een camera te zetten en je te flitsen aan 122 op de snelweg.
Er is in Belgie een groot verschil tussen de theorie en de praktijk. En dit niet alleen wat het al of niet verzekerd zijn betreft, doch bvb ook het doodeenvoudig niet aanbieden bij de technische controle.
Controleren is dan wel één ding, maar als men weet dat 2/3 van de gerechtsboetes niet wordt betaald...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be