Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 22 mei 2006, 19:20   #61
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Van dergelijke opmerkingen kots ik. Het gaat hier nog altijd om een mensenleven he pipo. Dat dat meiske hier in het zwart werkte maakt voor mij geen enkel verschil uit.
Ken jij het statuut dat de Malinese dame hier had als kinderoppas?
Dat zou ik echt wel s willen weten.
IK zou alleszins mijn kinderen niet in handen geven van iemand die hier illegaal verblijft en wie weet wat nog allemaal voor illegale connecties heeft. Ik vind dat wel degelijk een verschil.
slobodan is offline  
Oud 22 mei 2006, 19:58   #62
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Ken jij het statuut dat de Malinese dame hier had als kinderoppas?
Dat zou ik echt wel s willen weten.
IK zou alleszins mijn kinderen niet in handen geven van iemand die hier illegaal verblijft en wie weet wat nog allemaal voor illegale connecties heeft. Ik vind dat wel degelijk een verschil.
Au pair.
Om in België als au pair te mogen verblijven moeten buitenlandse jongeren over een geldige arbeidskaart beschikken. Die voorwaarde geldt niet voor onderdanen van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte (de landen van de Europese Unie en Ijsland, Noorwegen en Liechtenstein).
De Belgische gastgezinnen moeten een arbeidsvergunning en een arbeidskaart B aanvragen als ze een au pair-jongere in hun gezin willen opnemen. Op basis van die arbeidsvergunning kan de jongere een visum aanvragen.
Bobke is offline  
Oud 22 mei 2006, 20:35   #63
strijder
Burgemeester
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Een klein beetje overdrijven kan geen kwaad volgens Knor. VB taal iemand?

Er zijn voldoende landen in Afrika die WEL voldoende georganiseerd zijn.
noem er eens een paar op waar deleiders niet van corupt zijn??????
__________________
om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
strijder is offline  
Oud 23 mei 2006, 15:09   #64
Duvel
Partijlid
 
Duvel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 282
Standaard

hare "zieke " papa kwam gisteren vertellen in Terzeike dat ze het ticket had gekregen van haar tante en dat ze na een week blij belde dat ze een baantje voor 600 € in de maand had gekregen

zeshonderd € , nie veel he
__________________

Laatst gewijzigd door Duvel : 23 mei 2006 om 15:10.
Duvel is offline  
Oud 23 mei 2006, 16:53   #65
Bruce Wayne
Vreemdeling
 
Bruce Wayne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Zegt meer over uzelf, dan over de taalfouten...

Absoluut, ik vind het namelijk nogal pijnlijk ironisch dat iemand met het onderschrift 'om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK' zo afschuwelijk met de Nederlandse taal omspringt...
Bruce Wayne is offline  
Oud 23 mei 2006, 16:54   #66
Bruce Wayne
Vreemdeling
 
Bruce Wayne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
noem er eens een paar op waar deleiders niet van corupt zijn??????

Bruce Wayne is offline  
Oud 24 mei 2006, 20:26   #67
strijder
Burgemeester
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvel Bekijk bericht
hare "zieke " papa kwam gisteren vertellen in Terzeike dat ze het ticket had gekregen van haar tante en dat ze na een week blij belde dat ze een baantje voor 600 € in de maand had gekregen

zeshonderd € , nie veel he
Dat hangt er van af full time of half time aan gegeve of in het zwart.Ik ken belge die minder verdienen en meer kosten hebben voor docter medicatie en nog meer
__________________
om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
strijder is offline  
Oud 26 mei 2006, 03:33   #68
Bruce Wayne
Vreemdeling
 
Bruce Wayne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2006
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijder Bekijk bericht
Dat hangt er van af full time of half time aan gegeve of in het zwart.Ik ken belge die minder verdienen en meer kosten hebben voor docter medicatie en nog meer

fucking hell, als gij ooit afkomt met argumenten in de aard van "Ze willen onze taal niet leren" dan sleur ik u mee naar de eerste de beste taalcursus Nederlands, niveau 0 voor buitenlanders...
Bruce Wayne is offline  
Oud 26 mei 2006, 07:30   #69
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie Bekijk bericht
Een asielzoeker is niet illegaal. Hij wordt dat pas op het ogenblik dat hij volledig is uitgeprocedeerd en wordt uitgewezen. Indien hij dan het land niet verlaat verblijft hij hier illegaal en op dat ogenblik spreken we van een 'illegaal'. Maar daarover ging het niet. Ik vroeg bewijzen voor het volgende :
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door slobodan
Citaat:
Ik wil wel eens zien wat er gebeurt als blijkt dat de Malinese idd illegaal als kinderoppas en hulpkok werkte in het restaurant in de Hofstraat...
Als je even logisch doordenkt zijn mensen die illegalen hier te werk zetten in feite verantwoordelijk voor wat er allemaal met hen kan gebeuren. Ik hoop voor de gemoedsrust van de ouders van Luna dat ze deze bedenking niet maken...
Ik ga nochtans akkoord met de bedenking van Slobodan. Alleen is het onder de gegeven omstandigheid niet evident (om niet te zeggen onkies) om daarover opmerkingen te maken.
Blijkbaar was de Malinese oppas zelfs geen asielzoekster, maar is ze via haar tante die bevriend was met de uitbaters van het restaurant, naar hier gekomen om hier - weliswaar tijdelijk - in het zwart te komen werken. (naar eigen zeggen door de familie: voor 600 euro per maand!)

Zo te zien is het door de dramatische gebeurtenissen niet meer van tel of men personeel in het zwart tewerkstelt, zonder verplichte sociale voorziening, zonder werkvergunning, zonder belastingen. En dus OOK zonder verzekering indien er iets met die tewerkgestelde persoon gebeurt tijdens de werkuren.

Een tijdje geleden werd er nochtans een werkgever zeer zwaar gestraft toen hij een illegale werknemer aan zijn lot overliet na een werkongeval. Uiteraard is dit geen vergelijking met de hier gebeurde dramatische toestanden, maar het blijft wel een feit dat een werkgever niemand in het zwart mag tewerkstellen, ik niet, jij niet en ook die bewuste restauranthouders niet.

Vermits de emmers drek nu toch �* volonté over zowat iedereen worden uitgekieperd, vraag ik me af of er ook in dit geval niet van gedeelde verantwoordelijkheid kan worden gesproken.
Vermits het VB verantwoordelijk wordt gesteld voor het "klimaat" waarin deze gebeurtenissen kunnen plaatsvinden, de VB kiezers verantwoordelijk zijn voor het feit dat VB dit "klimaat" kan scheppen, dan vraag ik me toch ook af of werkgevers die zulke illegale praktijken toestaan eveneens verantwoordelijk zouden zijn voor de "omstandigheden" waarin die werknemer zich bevond.

Ik ben benieuwd of er nog een staartje aan zal komen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2006 om 07:33.
circe is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:07   #70
strijder
Burgemeester
 
strijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 503
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruce Wayne Bekijk bericht
fucking hell, als gij ooit afkomt met argumenten in de aard van "Ze willen onze taal niet leren" dan sleur ik u mee naar de eerste de beste taalcursus Nederlands, niveau 0 voor buitenlanders...
speel op de bal niet op de man.en als ge niet kunt antwoorden zwijg dan
__________________
om dat vlaanderen belangrijk is VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
strijder is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:43   #71
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dus de Poolse overheid moet de begrafenis van Joe betalen omdat haar zigeuners die misdaad gepleegd hebben?[/left]
Ten eerste speelt de factor 'armoede' hier ook een rol in. Verder is het meer een vorm van 'toch maar iets proberen doen'. Een vorm van machteloosheid. Ook werd de misdaad op ons grondgebied gepleegd. Misschien kan dit nog als extra argument dienen.
Verhofstadthater is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:44   #72
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Je hebt op dat punt ergens gelijk... maar ik zie niet in waarom dat meisje in haar land van oorsprong moet begraven worden!!!! Ze had toch gekozen om hier te komen leven?
Indertijd is er met Samira ook zo een historie geweest ivm haar begrafenis en "familieleden" die eigenlijk niet naar haar omkeken maar heel druk doende waren om de poen binnen te halen...
En daar heb jij natuurlijk ook een punt in.
Verhofstadthater is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:55   #73
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een tijdje geleden werd er nochtans een werkgever zeer zwaar gestraft toen hij een illegale werknemer aan zijn lot overliet na een werkongeval.
De Slovaakse bouwvakker, ik herinner mij dat.
Toen kreeg die aannemer emmers drek over zich omdat hij een "arme illegaal uitbuitte..."
slobodan is offline  
Oud 26 mei 2006, 19:56   #74
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde
 
slobodan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 maart 2006
Berichten: 838
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Ten eerste speelt de factor 'armoede' hier ook een rol in. Verder is het meer een vorm van 'toch maar iets proberen doen'. Een vorm van machteloosheid. Ook werd de misdaad op ons grondgebied gepleegd. Misschien kan dit nog als extra argument dienen.
Marginale Vlamingen hier krijgen de goedkoopste begrafenis op overheidskosten, zeker geen dure postume reis naar een land van keuze.
Wat jij machteloosheid noemt kan ook als een schuldbekentenis worden opgevat en dat is totaal verkeerd.

Laatst gewijzigd door slobodan : 26 mei 2006 om 20:01.
slobodan is offline  
Oud 26 mei 2006, 20:32   #75
Verhofstadthater
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Marginale Vlamingen hier krijgen de goedkoopste begrafenis op overheidskosten, zeker geen dure postume reis naar een land van keuze.
Wat jij machteloosheid noemt kan ook als een schuldbekentenis worden opgevat en dat is totaal verkeerd.
Schuldbekentenis niet Slobodan, eerder schaamte ten opzichte van de familie. Plaatsvervangende schaamte.
Verhofstadthater is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be