Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2006, 22:56   #81
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Een mens zal paars afstraffen als hij merkt dat zijn loon minder stijgt dan de prijzen van de goederen
Ik alvast niet: mijn reden om paars te vernichtigen is hun laffe leugenachtigheid. Ik haat leugenaars. Meer niet.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:25   #82
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Omgekeerd: een liberaal systeem wordt automatisch multicultureel. Doordat de samenhang wegvalt, en de mensen herleid worden tot lostaande individuen, kan de culturele interactie niet meer werken. De samenleving valt uit elkaar in los naast elkaar levende groepen. Het resultaat daarvan zien we elke dag.

Dan zeg je toch net hetzelfde als ik ... En wie zegt dat ik liberaal ben? Hoe meer ik de VLD bezig zie hoe meer ik een afkkeer krijg van het liberalisme.

De gematigde koers van het VB is goed voor mij. vlaamse onafhankelijkheid is veel belangrijker dan zich profileren rond economische thema's.
En als vlaanderen onafhankelijk is dan begint de politek weer van nul voor mij; Maar op pro)multiculpartijen zal ik nooit stemmen;

Op echte" liberalen ook niet. Want ze zijn allemaal voor de toetreding van turkije. ook de dedeckers en co.

maar vandaag de dag is links= onverdraagzaamheid. Ik ken geen enkel democratisch land waar rechts aan de macht is waar linkse partijen vervolgd worden om wille van hun opinie.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 6 juli 2006 om 23:26.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 23:40   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Dan zeg je toch net hetzelfde als ik...
Je schreef dat multicultuur leidt tot liberalisme. Volgens mij is het het liberalisme dat leidt tot multicultuur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik ken geen enkel democratisch land waar rechts aan de macht is waar linkse partijen vervolgd worden om wille van hun opinie.
De vervolging van Batasuna in Spanje. Nu is de centrumpartij PSOE misschien wel aan de macht, maar de veroordeling van Batasuna dateert van toen de rechts-conservatieve PP aan de macht was.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juli 2006 om 23:40.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:33   #84
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Je schreef dat multicultuur leidt tot liberalisme. Volgens mij is het het liberalisme dat leidt tot multicultuur.
multicultuur leidt niet tot liberalisme. Het leidt tot minder vrijheid. En met inwijkelingen die kweken als konijnen leidt het zelfs tot het omgooien van de bestaande vrije cultuur naar meer restrictieve culturen.

Citaat:
De vervolging van Batasuna in Spanje. Nu is de centrumpartij PSOE misschien wel aan de macht, maar de veroordeling van Batasuna dateert van toen de rechts-conservatieve PP aan de macht was.
De PSOE doet anders wel serieus mee aan het spelletje hoor. Publiek luiden ze gesprekken in met Batasuna omdat ze daar machteloos staan, in andere door de castillians veroverde gebieden gaat de cultuurmoord des te harder door.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 00:36   #85
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De PSOE doet anders wel serieus mee aan het spelletje hoor. Publiek luiden ze gesprekken in met Batasuna omdat ze daar machteloos staan, in andere door de castillians veroverde gebieden gaat de cultuurmoord des te harder door.
Idd. Ze voeren onderhandelingen met de ETA, maar intussen blijven ze doorgaan met Baskisch-nationalisten op te pakken. De PSOE mag dan al minder erg zijn dan de neo-franquisten van PP, ik ga die partij niet verdedigen. De GAL-brigades zijn zelfs opgericht door de PSOE.

Maar je kan er niet omheen dat een rechtse partij (Partido Polular) een linkse partij (Batasuna) laat verbieden omwille van hun politieke ideologie.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 7 juli 2006 om 00:38.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2006, 01:14   #86
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Idd. Ze voeren onderhandelingen met de ETA, maar intussen blijven ze doorgaan met Baskisch-nationalisten op te pakken. De PSOE mag dan al minder erg zijn dan de neo-franquisten van PP, ik ga die partij niet verdedigen. De GAL-brigades zijn zelfs opgericht door de PSOE.
En in andere gebieden van Spanje (o.a. Galicia) gaat de cultuurmoord in hoog tempo door.

Citaat:
Maar je kan er niet omheen dat een rechtse partij (Partido Polular) een linkse partij (Batasuna) laat verbieden omwille van hun politieke ideologie.
Ze proberen dat hier in belgië ook.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juli 2006 om 01:15.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 19:16   #87
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En in andere gebieden van Spanje (o.a. Galicia) gaat de cultuurmoord in hoog tempo door.
Galicië is dan ook 16 jaar geregeerd door de Partido Popular (tot er vorig jaar een coaltie kwam van sociaal-democraten en Gallicische regionalisten).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ze proberen dat hier in belgië ook.
Idd. Maar het VB moet niet de Calimero gaan uithangen door te beweren dat enkel rechtse partijen zouden verboden worden. Linkse partijen worden evengoed verboden omwille van hun politieke meningen in landen die voorgesteld worden als democratieën.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2006, 20:10   #88
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Galicië is dan ook 16 jaar geregeerd door de Partido Popular (tot er vorig jaar een coaltie kwam van sociaal-democraten en Gallicische regionalisten).
En A Coruña door een PSOE burgemeester die trouw was aan Spanje en het in zijn bol kreeg om het vogeloverschot op te lossen door lijm bovenaan gebouwen aan te brengen.

Citaat:
Idd. Maar het VB moet niet de Calimero gaan uithangen door te beweren dat enkel rechtse partijen zouden verboden worden. Linkse partijen worden evengoed verboden omwille van hun politieke meningen in landen die voorgesteld worden als democratieën.
De PVDA bestaat nog, niet ? LSP ook nog, trouwens. Zelfs de BUB bestaat maar men is het niet eens of ze de iq-drempel halen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 03:37   #89
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Idd. Ze voeren onderhandelingen met de ETA, maar intussen blijven ze doorgaan met Baskisch-nationalisten op te pakken. De PSOE mag dan al minder erg zijn dan de neo-franquisten van PP, ik ga die partij niet verdedigen. De GAL-brigades zijn zelfs opgericht door de PSOE.

Maar je kan er niet omheen dat een rechtse partij (Partido Polular) een linkse partij (Batasuna) laat verbieden omwille van hun politieke ideologie.

Volgens mij worden die veroordeeld omwille van 1 hun nationalisme en 2 het bloedige geweld dat de ETA gebruikt(e).

Ik ben niet ten gronde van de spaanse situatie op de hoogte maar het lijkt me dat ze lijkt op de belgische en dwz dat de vervolging au fond veeleer een gevolg is van het separatistische standpunt dan wel het links/rechts zijn.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 9 juli 2006 om 03:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 11:00   #90
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Volgens mij worden die veroordeeld omwille van 1 hun nationalisme en 2 het bloedige geweld dat de ETA gebruikt(e).

Ik ben niet ten gronde van de spaanse situatie op de hoogte maar het lijkt me dat ze lijkt op de belgische en dwz dat de vervolging au fond veeleer een gevolg is van het separatistische standpunt dan wel het links/rechts zijn.
In Spanje hangt de links/rechts-schaal vast met het nationalisme.
De Spaans-nationalisten van de PP zijn (extreem-)rechts, terwijl de Baskisch-nationalisten en Catalaans-nationalisten (radicaal-)links zijn (Batasuna, Aralar, EHAK, ERC,...). De gematigde nationalisten van beide zijden (de gematigde Spaans-nationalisten van de PSOE, of de gematigde Baskisch- of Catalaans-nationalisten van PNV of CiU) zitten ook economisch in het centrum: de PSOE zijn sociaal-democraten en PNV of CiU kan je nog best vergelijken met christen-democraten.

Dat van de ETA was uiteraard gewoon een excuus om Batasuna te mogen verbieden. De Partido Popular heeft ook geprobeerd de Baskische communistische partij EHAK te verbieden ondanks dat die geen enkele band heeft met de ETA.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2006, 15:19   #91
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In Spanje hangt de links/rechts-schaal vast met het nationalisme.
De Spaans-nationalisten van de PP zijn (extreem-)rechts, terwijl de Baskisch-nationalisten en Catalaans-nationalisten (radicaal-)links zijn (Batasuna, Aralar, EHAK, ERC,...). De gematigde nationalisten van beide zijden (de gematigde Spaans-nationalisten van de PSOE, of de gematigde Baskisch- of Catalaans-nationalisten van PNV of CiU) zitten ook economisch in het centrum: de PSOE zijn sociaal-democraten en PNV of CiU kan je nog best vergelijken met christen-democraten.

Dat van de ETA was uiteraard gewoon een excuus om Batasuna te mogen verbieden. De Partido Popular heeft ook geprobeerd de Baskische communistische partij EHAK te verbieden ondanks dat die geen enkele band heeft met de ETA.

Identiek aan de belgische situatie dus, enkel zijn de rollen van links en rechts omgedraaid en gebruikt het VB in België geen geweld.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be