Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2006, 03:50   #1
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard Joodse militanten van Vlaams Belang (Dewinter)

Als u dacht dat de joden colectief op de tradionele partijen stemden, dan vergist u zich. Dr. Henri Rosenberg, een vooraanstaande joodse personage, haalt scherp uit naar de joden die het CS steunen, en zegt ook dat niet alle joden evengoed vertegenwoordigt worden.

Deze illustreert hij met enkele voorbeelden. Ik citeer:

" ... waarom zouden joden a priori verondersteld worden geen enkele ongerustheid te koesteren voor het probleem van de veiligheid en van de vreemdelingen, enkel omdat het verfoeilijke Vlaams Belang (als enige) hier openlijk voor uitkomt. Waar moet een jood (en overigens andere zogenaamde democraten) terecht, indien hij er zich van heeft laten overtuigen of aan den lijve ondervonden heeft dat er in onze steden een groeiend veiligheidsprobleem bestaat dat meer door niet-Europese migranten dan door inheemsen wordt veroorzaakt."

Joden weten wie ze moeten steunen?

"In het recente en verre verleden hebben joden in de Diaspora steeds verzoeningsgezinde standpunten ingenomen tegenover ware en gedeclareerde antisemieten en hebben zij, vooral onder leiding van hun gezaghebbende Rabbijnen en hoogwaardigheidsbekleders, steeds een gewillige stelling ingenomen in plaats van een radicaal afwijzende opstelling. Doorheen de geschiedenis hebben joden steeds getracht het op een akkoord te gooien met anti-joodse heersers. Het ging zelfs zover dat joden in hun synagogen wekelijks een gebed voordroegen voor het welzijn van anti-joodse en bloeddorstige heersers zoals de Führer Adolf Hitler in nazi-Duitsland en de Tsaar Nicholas I (1825-55) in pre-Sovjetrusland en Stalin in Sovjetrusland "

De heer Rosenberg benadrukt dat het racisme ook bij de joden terug te vinden is. Ik citeer:

"Volgens de officiële stelling die het Forum* namens alle joden wereldkundig tracht te maken, bestaat er geen dergelijke tegendraadse jood met extreem-rechtse gevoeligheden en alle joden zijn integendeel politiek correct en op voorhand gewonnen voor de traditionele partijen. Ondemocratische, ja zelfs extreem-rechtse, joden bestaan gewoonweg niet. Althans niet in ons land, want in Israël kan men het rechtse Likoed-Blok (nog een Blok...) met ook zijn extreme vleugel die een massaal ‘transfer’ (lees: deportatie) van Arabieren uit Israel voorstaat, niet wegdenken. Maar in België zou de joodse gemeenschap homogeen zijn en met één stem spreken uit de mond van Forum-spreekbuis Sidney BERNEMAN."

Enkele weetjes over Israël:

"Immers bestaan er ook in Israël extreem-rechtse partijen, die niet bepaald mals zijn voor Arabieren. Het dient dus niet uitgesloten te worden dat sommige Antwerpse joden hun anti-Arabisme precies in dit kader wensen bot te vieren. Wij spreken dan niet eens over het intra-joodse anti-Sefardische racisme in Israel of de recentere vorm van rassenhaat die uitgerekend de zelf gediscrimineerde Sefardiem aan de dag leggen tegenover de Russische nieuwkomers, die met hun zeer hoog intellectueel en cultureel niveau als een ware bedreiging door de Sefardiem worden ervaren. Ook herinneren wij aan de fel gecontroverseerde uitspraak van ‘s lands grootste moderne Hebreeuwse dichter Chaïm Nachman BIALIK (1873 - 1934), die eens zei de Arabieren enkel te haten omdat zij hem deden denken aan de ... Sefardiem (= Orientaalse joden).Rassenhaat is dus ook aan joden niet vreemd ."


* Het Forum van twee joden en drie meningen.

Laatst gewijzigd door stonaar : 11 juli 2006 om 03:56.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 10:23   #2
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Ik zal even de bronnen geven.

bron 1,2,3

Laatst gewijzigd door stonaar : 11 juli 2006 om 10:24.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 12:30   #3
Groot-Links
Provinciaal Statenlid
 
Groot-Links's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2003
Berichten: 715
Standaard

En wat zegt dit over de integratie van de joden zelf ?
Overal zie ik op kieslijsten zie ik mensen van turkse, marokkaanse, ... afkomst maar zeer zelden joodse mensen.
Als ik de bovenstaande teksten lees krijg ik de indruk dat sommigen maar liefst ineens een joods partijtje willen opstarten.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 13:11   #4
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links Bekijk bericht
En wat zegt dit over de integratie van de joden zelf ?
Wat moet dit over de integratie van de joden zeggen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links Bekijk bericht
Overal zie ik op kieslijsten zie ik mensen van turkse, marokkaanse, ... afkomst maar zeer zelden joodse mensen.
Omdat ze weten dat ze niet zullen verkozen worden? Ik weet het eigenlijk ook niet waarom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links Bekijk bericht
Als ik de bovenstaande teksten lees krijg ik de indruk dat sommigen maar liefst ineens een joods partijtje willen opstarten.
Nope, men weet dat het vlaams belang ooit 50% van de stemmen zal halen, kwestie van timing
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 13:33   #5
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Er bestaat extreem-rechtse partijen in Israël. Zowaar wereldnieuws!
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 02:27   #6
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Die Joden hebben een zodanige haat tegen Arabieren ontwikkeld dat ze blind worden voor het xenofobe karakter en de duistere oorsprong van het VB. Want vergis U niet, als je privé met VB-militanten spreekt hebben ze net zo weinig sympathie voor Joden als voor andere niet-Vlamingen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2006, 02:36   #7
stonaar
Banneling
 
 
stonaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juni 2006
Locatie: achter menne pc
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die Joden hebben een zodanige haat tegen Arabieren ontwikkeld dat ze blind worden voor het xenofobe karakter en de duistere oorsprong van het VB. Want vergis U niet, als je privé met VB-militanten spreekt hebben ze net zo weinig sympathie voor Joden als voor andere niet-Vlamingen.
Zo is dat.

(lees de berichten van PollyCorrect* eens na .. Telkens weer heeft ze het over Arabieren/palestijnen, terwijl het onderwerp helemaal niet over de Arabieren/palestijnen gaat

*uit haar berichten kan ik makkelijk afleiden dat zij van joods afkomst is)

Laatst gewijzigd door stonaar : 12 juli 2006 om 02:39.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be