Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

 
 
Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 16:46   #61
Urban
Vreemdeling
 
Urban's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2004
Berichten: 76
Standaard

zeer slim van Jurgen.
Zo zal weeraleens blijken dat een moslim in het bestuur het bestuur onbestuurbaar maakt.
Zie naar ALI SALAMI in Mechelen. Het Moslimsfundamentalistisch Jeugdhuis Rzoezie krijgt jaarlijks een veelvoud aan subsidies tav de vlaamse jeugdhuizen.
Urban is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:00   #62
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zo te lezen en te horen heeft Jurgen Verstrepen de linkse bende verdeeld, toch knap van hem dan. Jurgen was ook erg goed op Canvas gisteravond, en dat omringd met allemaal linkse rotweilers.
Ik weet niet of het in eerste instantie zijn bedoeling was te verdelen.
Volgens mij kwam hij zeer eerlijk over.
Veel eerlijker dan zijn opponent journalist van de standaard, die zich in allerlei bochten moest wringen om uitgelegd te krijgen dat het best normaal te noemen is, dat ongeacht het hoge percentage stemmen die de allochtonen binnenrijfden, zij toch niet automatisch beloond hoefden te worden met een schepenambt.
Het was even de wereld op z'n kop en dat was best grappig .

Voorts was het weer triestig te zien hoe het zelfs met drie tegen één weer niet lukte om de ijzersterke argumenten van Verstrepen te ontkrachten.
Er werd dan maar geprobeerd om de man zoveel mogelijk te onderbreken zodat hij de draad van z'n verhaal zou verliezen.

Ik zie verstrepen eigenlijk tegen eender welk politicus wel overeind blijven in een debat, zeker als het één tegen één is.
satiper is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:03   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik zie geen enkele andere reden om op een lijst te gaan staan om daarna te zetelen.
Dus welk voorakkoord kan men nu maken met iemand om gratis en voor niks op een lijst te gaan staan en zelfs nog redelijk veel zelf mag betalen en doen.
Allemaal voor niks?

Nee ze zijn verkozen, dus moeten ze zetelen.
Mambo is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:09   #64
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.710
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik zie geen enkele andere reden om op een lijst te gaan staan om daarna te zetelen.
Dus welk voorakkoord kan men nu maken met iemand om gratis en voor niks op een lijst te gaan staan en zelfs nog redelijk veel zelf mag betalen en doen.
Allemaal voor niks?

Nee ze zijn verkozen, dus moeten ze zetelen.
Het gaat niet over zetelen, doch wel over het schepenambt. En volgens Brinckman waren er wel voorakkoorden met ...... dat ze geen aanspraak zou maken op een schepenzetel. Allemaal niet zo netjes.
Bob is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:11   #65
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het gaat niet over zetelen, doch wel over het schepenambt. En volgens Brinckman waren er wel voorakkoorden met ...... dat ze geen aanspraak zou maken op een schepenzetel. Allemaal niet zo netjes.
zetelen...schepenen ik gooi het effe door elkander vrees ik.
Schepenambt bedoelde ik feitelijk.

En waarom gaan ze dan op een lijst gaan staan, als ze er toch niks kunnen mee doen?
Of hebben ze er geld voor gekregen?
Anders is het toch niet normaal te noemen om het te doen nietwaar?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:13   #66
Dalai Lama
Burger
 
Geregistreerd: 19 september 2006
Berichten: 108
Standaard

voorakkoorden over of iemand van allochtone origine als schepenen mag zetelen. Dit ruikt naar racisme met voorbedachte rade. proficiat, sossen.
Dalai Lama is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:39   #67
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Awwel om to the point the komen. Verstrepen wil gewoon het principe van wie niet horen wil moet voelen toepassen. Vandaar pleit hij voor een moslimschepen en liefst een fundamentalist. De Jappen weten dat ook . Als je het syteem onderuit wil halen moet je het versnellen. Dus Allah geef ons aub een moslimschepen.
Slecht voorbeeld, vind ik: lees eens wat meer over Japan en moslims.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 11 oktober 2006, 17:40   #68
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Volgens Charlie zijn alle Moslims natuurlijk fundamentalisten
Dat kun je ook in de koran en in het wereldnieuws vinden.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 11 oktober 2006, 18:33   #69
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Awwel om to the point the komen. Verstrepen wil gewoon het principe van wie niet horen wil moet voelen toepassen. Vandaar pleit hij voor een moslimschepen en liefst een fundamentalist. De Jappen weten dat ook . Als je het syteem onderuit wil halen moet je het versnellen. Dus Allah geef ons aub een moslimschepen.
Ik denk ook dat het beter is om te kiezen voor de korte pijn.
Ofwel bewijzen onze moslims dat de vrees van vb en hun aanhangers onterecht is.
Ofwel bewijzen ze het omgekeerde en blijkt het vb gelijk te halen.

Het lijkt me beter dat dit snel duidelijk wordt, dan langzaam.

Als het snel gebeurd is er immers meer kans dat nog tijdig kan bijgestuurd worden.

Tevens is het maar al te gek dat links altijd maar aandringt op verdraagzaamheid en non discriminatie, maar als puntje bij paaltje komt, er zelf de hand niet voor omdraait om de postjes te verdelen op basis van huidskleur/geloof?

Of zou het kunnen zijn, dat ondanks hun veel schone woorden, ze gewoon geen vertrouwen hebben in hun allochtone medemens?

Laatst gewijzigd door satiper : 11 oktober 2006 om 18:34.
satiper is offline  
Oud 11 oktober 2006, 18:43   #70
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie Bekijk bericht
Inderdaad.
Maar laat het niet te ver gaan,hé.
Want dan pak ik mijn valies naar Australië.
Op Net kun je lezen dat het in Australië evenmin pluis is, met geïmporteerde moslims; Canada zo mogelijk nog erger, gedeeltelijke invoering van shar�*a.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline  
Oud 11 oktober 2006, 18:46   #71
gladiator
Burgemeester
 
Geregistreerd: 8 september 2006
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Gisterenavond viel ik een paar keer van mijn stoel. De reden hiervoor was de uitzending van Morgen Beter met Jurgen Verstrepen (Vlaams Belang).

Verstrepen is mij op een paar vlakken positief opgevallen:

1. het was zowat de eerste keer dat ik hem echt goed hoorde "debaten". Hij nam rationele argumenten over, probeerde statements zeer goed te nuanceren, en kon zelfs op het einde van de avond de steun winnen van Kristien Hemmerechts (en voor deze laatste een Blokker gelijk geeft, moet er toch heel wat water naar de zee vloeien !).

2. Verstrepen had ook fameus het gelijk aan zijn kant, toen hij argumenteerde dat Janssens, als hij eerlijk wil zijn naar zijn kiezers én naar de verkozen gemeenteraadsleden toe, bijna verplicht is een allochtoon als schepen op te nemen, wat ook de "op voorhand gemaakte afspraken" waren. Met zijn argumenten hield hij Bart Brinkman, die Janssens diende te verdedigen, een serieus beschamende spiegel voor.

Even kon Verstrepen doen vergeten, dat Dewinter nog altijd het meest te zeggen heeft binnen het Vlaams Belang...
Wat mij opviel:

1. Ze vertikten het toe te geven dat vooral links baat heeft bij migrantenstemrecht, en natuurlijk heeft links dat zelf vakkundig door ieders strot geramd, willen of niet.

2. Hij (Verstrepen) kreeg het verwijt "dat de migranten nu hun burgerplicht vervullen, en het nu ook weer niet goed is". Vooral de simpele 'journalist' (lees: snillist) van de Standaard bleef die mantra maar afspelen, precies alsof de LP bleef hangen. Dat er tegenover 'stemrecht' ook gerust een integratiePLICHT VOORAFgaand aan 'het snel de nationaliteit' krijgen mag gevraagd worden, zelfs geëisd, dat doet er niet toe voor de linkse kameraden. Als de nieuwe belgen maar snel kunnen gaan stemmen, en links nog wat langer aan de bak houden, asap als het kan. Ronduit schandalig.
Op die manier eigenlijk een veredelde vorm van prostitutie.
gladiator is offline  
Oud 11 oktober 2006, 19:37   #72
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Wat dus een leugen is. Dewinter is niet de grote baas zoals jullie graag willen geloven. (om welke bizarre reden ook)
idd maar de dogma's van de rode media laten hun sporen na.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2006, 20:14   #73
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 33.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht

1) ... schoven in extase haast van hun kletsnatte stoel af ...

2) Nu weet ik niet of Verstrepens pleidooi de onderliggende bedoeling had om een stok in het hoederhok te werpen, maar als het dat was dan kan de man uitstekend acteren.
Als het echter uit zijn hart kwam en niet meer dan dat, dan moet de VB-top zich zorgen beginnen maken, want zulke verruimer zou op langere termijn wel eens een deel van het VB-electoraat kunnen afschrikken.
1)

2) En nog niet begrijpen waarom niemand met het VB wil samenwerken ?
djimi is offline  
Oud 11 oktober 2006, 20:40   #74
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris
 
Stef Leeuwenhart's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: het land tussen de torens van Gent en Brugge.
Berichten: 2.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Het zou eens een goede zaak zijn als VB wat allochtonen op hun lijst zet en hun anti-islamretoriek eens wat verzacht. Alleen maar lof voor Verstrepens standpunt, en laat als Vlaams Belang maar eens zien dat jullie een "gewone" rechts-conservatieve partij kunnen zijn die niet vervalt in vreemdelingenhaat.
Nooit gehoord van Aisha Van Zele afkomstig uit Sri Lanka en Pieter Van Boxel geboren in Indonesië?
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 11 oktober 2006, 21:07   #75
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Op die manier eigenlijk een veredelde vorm van prostitutie.
And so it is. Ik vind nochtans de 'working girls' in het algemeen en de merite waar ze voor staan van een immens hogere klasse dan de politieke pimps & whores, die ons nonstop zjossen en hun clienteel rippen van een geldelijk meervoud van wat een classy straatmeisje vraagt, in ruil voor steeds maar uitgestelde, barslechte of halfbakken diensten.
Geen enkele deftige waar dus, die naam waardig, voor het vele en dure geld dat de kassa spekt van de ministeriele tent.
De oude belgische 'boite' is uitgewoond en beschimmeld, hoog tijd dus voor een nagelnieuw 'esthablishment' met nieuw en bekwamer personeel.
The times, they are changing.

Diego Raga is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be