Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 oktober 2003, 14:35   #1
Katrien
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 oktober 2003
Berichten: 2
Standaard

Zoekertje: Op woensdag 29 oktober werd een reportage met de titel "De mening van de Israëlische en Palestijnse bevolking" op de Nederlandse televisie uitgezonden. Het is een reportage van Netwerk, een duidingsprogramma van de NOS.

Heeft iemand deze reportage op VHS opgenomen? Dan zou ik de band graag willen lenen of eventueel overkopen. Ik zou de band natuurlijk ook kunnen aanvragen bij het beeldarchief van de NOS, maar het zou dan een tijdje duren voor ik de band in handen kreeg. Vandaar dit berichtje.

Alvast bedankt

Katrien
Katrien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 15:33   #2
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

De uitzendingen van Netwerk zijn gewoon te bekijken op internet, via www.netwerk.tv Het onderwerp dat jij zoekt vind je hier: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it...e_week&a=60301 Je kunt het alleen niet opnemen vrees ik, maar de meeste beeldbestanden blijven maanden op internet staan.

Als je een uitzending toch op video wil hebben, zul je inderdaad bij de betreffende omroep moeten aankloppen, in dit geval de NCRV (Netwerk is een programma dat afwisselend door AVRO, KRO en NCRV wordt gemaakt, niet door de NOS). Informatie over het bestellen van uitzendingen vind je hier: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=algemene_info
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 15:50   #3
Katrien
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 30 oktober 2003
Berichten: 2
Standaard

Bedankt voor de snelle reactie. Spijtig genoeg kan ik de beeldbestanden op de website niet gebruiken.

Ik blijf dus nog even op zoek.
Katrien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 15:59   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Wel een ingewikkeld gedoe daar in NL met al die verschillende omroepen, niet?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 16:05   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrien
Bedankt voor de snelle reactie. Spijtig genoeg kan ik de beeldbestanden op de website niet gebruiken.

Ik blijf dus nog even op zoek.
Kun je die niet downloaden? Of wil je ze opnemen?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 16:29   #6
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katrien
Bedankt voor de snelle reactie. Spijtig genoeg kan ik de beeldbestanden op de website niet gebruiken.

Ik blijf dus nog even op zoek.
Dat vermoedde ik al. Je wilt die uitzending vertonen zeker? Ik vrees dat opvragen via de omroep dan toch het snelste is.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 16:32   #7
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Ik weet dat je bij de VRT gewoon reportages kan opvragen. Je stuurt een lege videocassette op, en ze zetten het er voor je op.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 17:05   #8
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Wel een ingewikkeld gedoe daar in NL met al die verschillende omroepen, niet?
't Is wel uniek in de wereld denk ik. Waar kun je nog meer je eigen publieke omroep oprichten? Het garandeerd alvast de diversiteit en onafhankelijkheid van de publieke omroep. Het voorkomt het ontstaan van een door de regering te manipuleren staatsomroep, zoals in Italië.

De indeling van de omroepen is wel al heel oud; gebaseerd op de verzuilde Nederlandse samenleving en grotendeels opgericht in de jaren 20. De omroepen hebben echter een vrij hoge status en bemoeienis van de overheid in het omroepbestel wordt gezien als aantasting van de vijheid en onafhankelijkheid.

Toch zijn er ook in Hilversum wel mensen die pleiten voor hervormingen. Gisteren nog de voorzitter van de AVRO, die voorstelde om zijn omroep, de oudste van Nederland en lange tijd spreekbuis van de neutrale (vrnl. liberale) zuil, desnoods te laten fuseren met de Humanistische Omroep (een van de kleine levensbeschouwelijke omroepen), de NPS (ontstaan uit de niet-primaire programma-afdeling van de NOS) en educatieve omroepen als Teleac (cursussen), de NOT (Nederlandse Onderwijs Televisie, schooltv) en de RVU (Radio Volksuniversiteit, semi-academische programma's voor hoger onderwijs). Zo zou er één grote neutrale omroep kunnen ontstaan.

De meeste andere omroepen hebben echter nog steeds wel bestaansrecht vanwege hun levensbeschouwelijke, ideologische of maatschappelijke karakter: KRO (katholiek), NCRV (protestants), EO (orthodox protestants), BNN (jongeren), VARA (progressief), VPRO (alternatief). Alleen de TROS vertegenwoordigt geen echte stroming en is "onafhankelijk en ondogmatisch", hoewel hen dat misschien juist onderscheidt van de rest. Maar die omroep zou, als ze vandaag werd opgericht, misschien toch geen licentie meer krijgen, want essentieel is tegenwoordig dat een omroep "een representatieve afspiegeling biedt van een maatschappelijk relevante stroming in onze samenleving". Een paar jaar geleden werd daarom een licentie geweigerd voor een omroep die zich enkel wilde richten op programma's over ontwikkelingssamenwerking, milieu e.d. Maar zou er bijv. een seniorenomroep worden opgericht, en krijgen de oprichters 60.000 leden bij elkaar, dan zouden ze ongetwijfeld een uitzendmachtiging krijgen als aspirant-omroep. Hebben ze na vijf jaar uitzenden 150.000 leden, dan krijgen ze een definitieve status. Met 300.000 leden word je tenslotte een hoofdomroep, zoals AVRO, KRO, NCRV, TROS, EO, VARA en VPRO (en vroeger ook Veronica) zijn. De meeste omroepen hebben tussen de 500.000 en 600.000 leden, maar de precieze ledenaantallen worden niet meer bekendgemaakt. KRO en EO zouden met meer dan 600.000 leden de grootste zijn. Veel mensen zijn wel enkel lid van een omroep vanwege de televisiegidsen. De omroepen hebben daar zowat het monopolie op.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 17:27   #9
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
[Het voorkomt het ontstaan van een door de regering te manipuleren staatsomroep, zoals in Italië.
Spijtig genoeg moet je niet zo ver gaan zoeken.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2003, 21:13   #10
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

Je kan de film wel opslaan via een omwegje.

Download dit programmaatje: http://stream-down.cocsoft.com/download.html

dan open je volgende URL (MET dat programmaatje!!)
mms://media2.omroep.nl/tv/nos/netwerk/bb.20031029.asf

En hop: het ding staat op uw HD.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 09:39   #11
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Je kan ook een grafische kaart in je pc stoppen met een video/tv (gele phone stekker F en/of s-video stekker F) uitgang en deze aanlsuiten op de videorecorder. Er blijft dan misschien het probleem van de kwaliteit van de internetbeelden op de videoband. Heb net de site gecontroleerd en als je op het beeld van de video rechts klokt en volledig scherm selecteert lijkt de kwaliteit goed genoeg om zo op videoband te zetten. Zo kun je bijvoorbeeld ook alle audio-bestanden van internet opslaan. Line-out verbinden met een tape-recorder of een externe cd-recorder en klaar komt kees.

Ps vergeet niet ook de audio te verbinden met de videorecorder als je dit probeerd
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 09:49   #12
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Voor s-video (of s-VHS) dient je vedeorecorder wel over dergelijke ingang te beschikken.

Met een dvd recorder krijg je het waarschijnlijk ook wel voor elkaar maar dan moet je al iets dieper in je zakken tasten.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 11:41   #13
DaBlacky
Europees Commissaris
 
DaBlacky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 7.169
Standaard

En zo een kaart heb je al voor €35.

Zie http://www.lbcs.be/find_group.php?so...age=3&start=34
eerst kaart (Riva TNT 2 32Mb AGP w TV OUT).

Winkel waar deze te koop is: www.lbcs.be
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 12:12   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ik noteer jongens. En dank jullie allebei voor de tips.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2003, 16:54   #15
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

En Katrien, is't gelukt?
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be