Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2007, 14:38   #1
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard forumreglement: vragen

Gelieve rekening te houden met de volgende puntjes bij deelname aan deze discussies:

1. Het forumreglement is onverminderd van kracht, ook in dit onderdeel. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat u de politicus/academici/ideologen niet persoonlijk mag aanvallen. Scheldwoorden, naamverdraaiingen, ... worden verwijderd en de daders aangepakt.

2. Een verzoek: discussieer op niveau !

3. Er wordt extra toegezien op orde in deze fora. Indien u een overtreding ziet: druk dan op het meldknopje.
Ik heb mijn twijfels bij dit artikel. Moeten wij anderen hun eventuele "foutieve" vrije mening gaan beknotten?
Het is aan degene die discussieerd om de ander erop te wijzen wanneer men te ver gaat. Maar om een "meldpunt" te gaan opzetten vind ik een verregaande maatregel en ten zeerste ongelukkig. Het heeft is zoals de "kliklijn"!.
Ik vrees dat dit zou kunnen gebruikt worden om bepaalde politiek-niet correcte meningen snel af te blokken.

Volgens mij is dat een inbraak op het grondwetsartikel: "ieder heeft recht op vrijheid van opinie en vereniging!".

Volgens mij heeft ieder het recht zijn mening te hebben en deze te uiten. Deze stopt waar de vrijheid van de ander begint!


4. Voor elke nieuwe vraag mag u een nieuwe topic starten. Dan blijft het geheel overzichtelijk voor iedereen.

5. Controleer steeds of uw vraag al eens eerder werd gesteld door iemand anders. Als dat zo is dan kan je in de bestaande topic mee discussieren.

6. Voor de nieuwe gebruikers: bovenaan het forum (deze pagina) staat een link naar de registratie. Bij registratie krijg je ook het volledige forumreglement te zien.

7. De gast komt hier dagelijks de vragen beantwoorden. Alks je een tijdlang geen antwoord krijgt dan is dat heel normaal. Al onze gasten hebben andere activiteiten naast dit forum. Geef hen wat tijd.

8. Provocatie is hier niet gewenst ! Gelieve daar rekening mee te houden. Indien u zich hieraan bezondigt, staat het de moderatoren vrij om u de (virtuele) deur te wijzen.

Mag ik u dan vragen wat de moderatoren hierronder verstaan?.
Ik verwijs naar artikel 3, waar ieder een ander kan "melden".
Er mogen praktische regels zijn, zoals de overige punten, maar bepaalde meningen (die inderdaad minder "confortabel" zijn) gaan afblokken vind ik eerder betwijfelenswaardig.

Dan heb ik een "provocerend artikel" gevonden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Komaan Jan, je weet toch ook dat de Brugse regionale papierhandel van nul en generlei waarde is vergeleken met de Vlaemsch-nationale media van de uitstervende Vlaams-nationalisten?

Juist, verschoning!

Een vraagje trouwens aan de bubbels in dat verband: hoe komt het eigenlijk dat al die journalisten zo gewillig meestappen in dat "groote vlaemSSch-nationalistisch complot"? Worden ze tijdens hun opleiding reeds gehersenspoeld? Is dat aantoonbaar? (J vandenberghe).

----------

Ik vraag u geen actie te ondernemen. maar u ziet maar wat er dan kan gebeuren.
Op dit forum zitten heel wat Vlaamsgezinden die deze "opinie" als "provocerend" en " discriminerend" zouden kunnen aanvoelen.



Een fijne forumsessie gewenst !

Het forumteam

Laatst gewijzigd door Vrijgevochten : 26 januari 2007 om 14:41.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:22   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Wat moet ik hieruit opmaken? Ben jij het forumteam?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 12:46   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Ik vind het er eerlijk gezegd nogal overgaan dat u hier als vreemdeling de mods zo een beetje de les komt spellen. Politics.be bestaat al geruime tijd en de mods steken er hun tijd en geld in zonder daar veel voor terug te krijgen.

Als het je niet aanstaat start dan zelf een eigen forum he...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 13:04   #4
Pieter Vandoorne
Coördinator
 
 
Pieter Vandoorne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2005
Berichten: 990
Standaard

Geachte

U hoeft niets te melden indien u dat onverzoenbaar acht met uw moraliteit.

Mvg

Pieter Vandoorne
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:42   #5
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Wel ik vind de reacties hier eigenlijk nogal typerend.

Vlaams-nationalist schrijft:
"Ik vind het er eerlijk gezegd nogal overgaan dat u hier als vreemdeling de mods zo een beetje de les komt spellen. Politics.be bestaat al geruime tijd en de mods steken er hun tijd en geld in zonder daar veel voor terug te krijgen.

Als het je niet aanstaat start dan zelf een eigen forum he..."

Vooral die laatste zin vind ik heel typerend.
Ik wens hier gewoon enkele vragen te stellen bij eventueel (!) mogelijke minder democratische werkwijze. En ik kom daar niet zomaar mee af. Het is een algemene trend dat politiek-niet-correcte meningen worden "bestraft" of worden gekortwiekt. Ik spreek mij hierin niet uit over het forum zelf. maar over de gedachte achter bepaalde forumregels. Een forum is een plaats waar iedereen zijn gedacht moet kunnen zeggen en ook mogen zeggen. En zoals ik schreef, wanneer een mening niet kunnen is, dan moet de andere persoon daar maar tegen in gaan. Zeggen dat die ander te ver gaat in bepaalde dingen. Maar daarvoor een meldpunt hebben vind ik pure verklikking. Ook al moet ik dat niet doen als mijn "moraliteit" dat niet wenst.
Ok, nu dient het misschien echt voor "racistische" uitspraken of welke andere zaken te weren. Maar dit kan ook het geval worden voor mensen die een andere mening zien als tegenstrijdig en zich daardoor gaan in een hoek geduwd te worden en dna dit melden. Waarna de ander misschien een waarschuwing krijgt. Is er recht op verdediging mogelijk?

En neen ik ga geen eigen forum oprichten zoals V-N suggereerde.
Ik ben misschien de naald in de hooiberg , maar daar maal ik niet om.
Ik kom op voor de vrijheid van meningsuiting.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 16:50   #6
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Dit toont aan dat er hier mensen zijn die het "establishement" blijkbaar wel ondersteunen .
Inderdaad de moderators steken er zeker hun tijd in. Heb ik daar misschien commentaar op? neen, ik heb enkel bedenkingen (als dat al niet meer mag?!) bij twee punten van het forumreglement!

Ik kan mij dan misschien beginnen af te vragen wat dan nog het nut is van dit forum, als men nog geen bedenkingen over de interne keuken mag uiten.
Ik vind dit een goed iniatief, er zijn hier veel zinvolle discussies, maar toch denk ik het recht te hebben even bepaalde zaken te bevragen.

En als "vreemdeling". So Whatt!

Een nieuwkomer kan bepaalde zaken anders zien en interpreteren een zijn kritische stem daartoe laten horen. Dit is geen verwijt naar de mods of naar wie ook. Het is gewoon zo dat projecten van welke aard ook na een tijd in hun vertrouwde dagelijkse werking geen aandacht meer schenken aan bijvoorbeeld die afspraken. Ik wil zonder de mods persoonlijk aan te vallen, want daar heb ik geen reden toe!!!, gewoon een stem laten horen.

Twijfels, ..weergeven.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 19:20   #7
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Wel ik vind de reacties hier eigenlijk nogal typerend.

Vlaams-nationalist schrijft:
"Ik vind het er eerlijk gezegd nogal overgaan dat u hier als vreemdeling de mods zo een beetje de les komt spellen. Politics.be bestaat al geruime tijd en de mods steken er hun tijd en geld in zonder daar veel voor terug te krijgen.

Als het je niet aanstaat start dan zelf een eigen forum he..."

Vooral die laatste zin vind ik heel typerend.
Ik wens hier gewoon enkele vragen te stellen bij eventueel (!) mogelijke minder democratische werkwijze.
Geachte,

Een discussieforum is een domein waar de democratische spelregels niet gelden.
Idealiter is het enkel de beheerder van het forum die bepaalt wat er al dan niet gepubliceerd wordt.
Naast de bestaande wettelijke restricties, wensen de beheerders van dit forum ook een zeker discussieniveau, zeker in de forumsessies waar we door ons uitgenodigde politici ietwat willen besparen om uitgescholden of geprovoceerd te worden.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 19:27   #8
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Ik kan mij dan misschien beginnen af te vragen wat dan nog het nut is van dit forum, als men nog geen bedenkingen over de interne keuken mag uiten.
Geachte,

Uiteraard mag u uw bedenkingen uiten aangaande moderatie en beheer van dit forum.
Wij van onze kant behouden ons het recht voor om enkel rekening te houden met opmerkingen die in onze visie passen.

Onze bedoeling met dit forum is echter veeleer om politieke discussies te laten houden in plaats van discussies aangaande moderatie en beheer van een forum.
We proberen daarbij inhoudelijk de meningsuiting zo vrij te houden als de wet ons toestaat.
Wat betreft de vorm wensen we schelden, en persoonlijke aanvallen te vermijden, vooral op de forumsessies met genodigden uit de politieke wereld.

Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2007, 22:29   #9
Vrijgevochten
Burger
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 148
Standaard

Wij van onze kant behouden ons het recht voor om enkel rekening te houden met opmerkingen die in onze visie passen.

Moeten jullie niet neutraal zijn?

Maar goed. Ik heb hierover men zeg kunnen doen. Dank voor het reageren.
Vrijgevochten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2007, 09:51   #10
Peter Johan
Parlementslid
 
Peter Johan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 1.956
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijgevochten Bekijk bericht
Wij van onze kant behouden ons het recht voor om enkel rekening te houden met opmerkingen die in onze visie passen.

Moeten jullie niet neutraal zijn?
Geachte,

Politieke neutraliteit vereisen van elke individuele forummedewerker is een onmogelijke zaak. Om dit te ondervangen worden de mods en admins gerekruteerd uit het hele politieke spectrum zodat er evenwichten en compensaties ontstaan en in die zin een soort neutraliteit, zeker wanneer het oordeel van de voltallige moderatiegroep speelt.

Neutraliteit inzake het gelijk bejegenen van de deelnemers is iets waar we naar streven. We proberen iedereen te behandelen los van onze eigen persoonlijke en politieke voorkeur. Of dit ook moet, zou hoogstens een morele discussie behoren te zijn, en geen politieke.
Citaat:
Maar goed. Ik heb hierover men zeg kunnen doen.
Prima.
Bemerk dat u daarvoor niemands neutraliteit nodig heeft.
Het enige wat u nodig hebt, wanneer u uw mening op een forum wenst te geven, is een hard vel en een brede rug. Tenminste als u ook de daaropvolgende reacties wenst door te nemen. Maar dat is dan weer een vrijblijvende keus van uwentwege.
Citaat:
Dank voor het reageren.
Geen dank.
Daarvoor zijn we er.


Peter Johan
Peter Johan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be