Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 januari 2007, 08:37   #21
lordoffaith
Provinciaal Statenlid
 
lordoffaith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2004
Berichten: 724
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Stel je zelf dan es de vraag, hoe het komt dat je er dan tussen bent geraakt...ik zelf ging naar elke match van mijn ploeg, zowel thuis, verlplaatsing, oefenmatchen, europese matchen noem maar op, ik heb daar zelf tussen gehangen dus ik ken dat wereldje wel...ik heb al verschillende keren iemand gezien met de sjaal van de tegenpartij, die er niks mee te maken wou hebben, en die stilletjes voortging zonder iets te zeggen of te reageren(bleef die nu staan en begon die te roepen of dergelijke kan ik je garanderen dat hij er tussenhong, en op die ogenblik wil je er dan ook wel degelijk tussenhangen)...en die liepen telkens op een rustige manier verder zonder dat ze er kleerscheuren aan overhielden...verder als je op verplaatsing gaat en je volgt de richtlijnen van de politie dan mag je zeker zijn dat je veilig en wel huiswaarsts keert...bon maar dat is hier in belgie dan, die schaal ligt inzake hooliganisme hier veel kleiner dan in de ons omringende landen, als we over het buitenland hebben, kan ik dit zeker niet ontkennen...dan heb je gelijk...en dan nog heb ik ergens in mijn achterhoofd volg de richtlijnen van de agenten...

simpel

we winnen met 0-2 ik stap het stadion uit waar enkele van mijn medesupporters de standard fans beginnen uit te lachen , ik wil naar de bus gaan van mijn supportersclub, net op de moment beginnen standardfans stenen te gooien , politie charcheert


HEb ik iets misdaan? Ik denk van niet
Zat ik ertussen ? ja
__________________
Wanneer krijgen we een vlaams front?
lordoffaith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 10:05   #22
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Tja wat wil je met die krotstadions en hoge inkomprijzen.
Neem nu den bosuil wat een krot is me dat zeg. Je zit er tussen de ratten en spinnewebben.
Dat is het niet hoor. Arsenal en ManU vragen ontzettend hoge inkomprijzen. De tribunes zijn wel beter, en van de rest merkt het publiek toch niks (persruimte, kleedkamers, vip-kamers), maar dat maakt ook het verschil niet. Het is gewoon een cultuur, denk ik. Ik kan het niet anders noemen. Engels imperialisme. Want als we het over hooligans hebben, hebben we het toch vooral over Engeland. Het is een cultuur van drinken en voetbal die wij hier niet kennen. Het zijn de lagere sociale klassen (in Engeland is het klassensysteem nog veel duidelijker en wordt door zichzelf in stand gehouden) die voetbal mogen kijken in de pubs met bier erbij, met een paar tanden minder. Hun team is echt van hén. Hun team is een van de weinige vormen waarmee ze zichzelf kunnen overstijgen, uit hun klasse geraken, de wereld zien, zij het door te leven dóór hun team. Ik heb hier ooit een klein studietje voor gemaakt, en dat is wat eruit kwam...
(Het is trouwens niet geheel verschillend van de evolutie in het veldrijden nu)
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 10:15   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Kortom een mooie uitvlucht zoeken om hun aggressie kwijt te kunnen en een soort van goedkeuring of uitleg om een ander op zijn bek te kloppen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 11:07   #24
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Ozymandias,

In uw laatste post lijkt het wel alsof er een excuus gezocht wordt naar het hooliganisme en dan krijgen we weer het verhaal van de sociaal-economische achtergrond. Dit kan voor mij in elk geval geen excuus zijn voor het wangedrag van de supporters. Deze horen zich te gedragen en heeft bij mijn weten eerder met mentaliteit en opvoeding te maken dan met het sociale milieu of iets dergelijks. Ik vraag mij overigens af of veldrijden wel met het voetbal te vergelijken valt. Bij mijn weten komen vormen van 'hooliganisme' in deze sport zeer weinig voor. Ikzelf beschouw veldrijden een beetje als een boerensport (excuseer mij), maar toch kunnen de meeste toeschouwers zich vrij beschaafd gedragen.

Nee, volgens mij ligt het vooral aan de boertige mentaliteit van sommige toschouwers. Kijk maar naar het eerste tennishooliganisme van twee weken geleden op de Australian Open. Dat waren ook niet bepaald volkse mensen die opstootjes veroorzaakten, maar g'ewoon een bende agressieve gekken.

Stop met die geitenwollensokkenverklaringen
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 11:19   #25
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ozymandias,

In uw laatste post lijkt het wel alsof er een excuus gezocht wordt naar het hooliganisme en dan krijgen we weer het verhaal van de sociaal-economische achtergrond. Dit kan voor mij in elk geval geen excuus zijn voor het wangedrag van de supporters. Deze horen zich te gedragen en heeft bij mijn weten eerder met mentaliteit en opvoeding te maken dan met het sociale milieu of iets dergelijks. Ik vraag mij overigens af of veldrijden wel met het voetbal te vergelijken valt. Bij mijn weten komen vormen van 'hooliganisme' in deze sport zeer weinig voor. Ikzelf beschouw veldrijden een beetje als een boerensport (excuseer mij), maar toch kunnen de meeste toeschouwers zich vrij beschaafd gedragen.
Juist, daarom haalde ik het veldrijden ook aan. Het is een "volkse" sport, zullen we zeggen. Maar in Engeland is dat het voetbal (of was dat toch, heel lang zo. Langer dan bij ons). Als je er een excuus in denkt te lezen, bekijk je het verkeerd. Er is een verschil tussen een excuus en een verklaring. Eerst stel je vast dat het gedrag fout is, daarna probeer je te achterhalen waar het fout liep, en waarom en daarna pas kan je oplossingen vinden. Dit heeft niks te maken met excuses of met goedpraterij. Dit gaat om een verklaring van het fenomeen.
Je haalt aan dat het meer met mentaliteit en opvoeding te maken heeft, maar dat is toch onmogelijk los te koppelen van het sociale milieu ? Opgroeien in een lagere klasse, zelf weten dat je in de lagere klasse opgroeit en dat vaak horen van anderen, en zelf vinden dat je bij de lagere klasse hoort, dat bepaalt je opvoeding toch ? En de kinderen die een opvoeding krijgen, krijgen die van hun lower class ouders. Sorry dat het wat hard klinkt, maar in Engeland geldt deze opdeling nog echt, en daar zou dit stukje tekst ook niet als schofferend gelezen worden.
De vergelijking met het veldrijden was dan ook maar terloops, omdat er (nog) geen/weinig hooliganisme te zien is. Maar ik zei ook de huidige evolutie in het veldrijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nee, volgens mij ligt het vooral aan de boertige mentaliteit van sommige toschouwers. Kijk maar naar het eerste tennishooliganisme van twee weken geleden op de Australian Open. Dat waren ook niet bepaald volkse mensen die opstootjes veroorzaakten, maar g'ewoon een bende agressieve gekken.
Stop met die geitenwollensokkenverklaringen
Uiteraard, het gaat om de mentaliteit van sommige toeschouwers. Die toeschouwers komen ook alleen om keet te schoppen. Maar het ging hem dan ook om de verklaring van dat fenomeen. Het aanpakken van het voetbalhooliganisme gebeurde vroeger, en nu nog, verkeerd. Het was als meppen in een plas water. De plas was weg, maar de spetters hangen overal.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 11:21   #26
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Kortom een mooie uitvlucht zoeken om hun aggressie kwijt te kunnen en een soort van goedkeuring of uitleg om een ander op zijn bek te kloppen.
Nee. Kortom: in hun geest is het een uitlaatklep. Geen enkele goedkeuring, maar eerder een verklaring waarom iets gebeurt.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 14:04   #27
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

1. ophouden met het gedrag van hooligans te verbinden aan voetbal.
2. de flikken zich daadwerkelijk bezighouden met hooligans en niet met het pesten van de doorderweekse voetbalsupporter.

voil�* en de boel is opgelost.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 14:06   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias Bekijk bericht
Nee. Kortom: in hun geest is het een uitlaatklep. Geen enkele goedkeuring, maar eerder een verklaring waarom iets gebeurt.
Tja, verklaring...onaanvaardbaar allesinds.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 14:32   #29
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke Bekijk bericht
Nonsens als ge er niet wil tussenhangen, of je wil je er niet mee bemoeien dan raak je daar nooit bij betrokken...laat ze onderling maar doen...da ga een klein maand duren...en dan worden ze het vanzelf beu...
Mij viel in het filmpje wel op dat er een klein meisje op de schouders van haar vader tussen de massa stond. Bij zo'n massale vechtpartij kijkt men blijkbaar niet naar een projektiel meer of minder. Voor hetzelfde geld zit dat kind er WEL tussen ... en wat dan ???
Of stel je voor dat ze beginnen te knokken en je zit midden in't gewoel... En ze denken dat je bij de tegenpartij zit ??
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 16:36   #30
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Mensen ga hier es een keertje wel degelijk naar het voetbal...in plaats van het voetbal hier wat te komen afbreken...zoals ik al steldde in het buitenland en dan heb ik het hier inzake duitsers of engelsmannen, en daar is de schaal pakken groter dan hier, hier zijn we een miertje tegen wat dat daar gebeurd...trouwens dit heeft niks te maken met uit welke sociale klasse je van bent, hier niet en ook daar niet, het is best duur om naar het voetbal te kunnen gaan kijken, hier word het afgeschilderd alsof er elke week iets is,dit is niet waar...ik zie her hier wel door iemand aanhalen dat ook de politie wel degelijk over de schreef gaat, heb ik ook al geregeld meegemaakt...maar weet je over dit onderwerp kunt ge tot in het oneinde discusieren, en zeker als er een paar tussen zitten die nog nooit naar het voetbal hebben geweest en maar op zitten te gissen naargelang bepaalde beelden de pers laat zien...ik kan enkel maar getuigen wat ik zelf al meemaakte in de tijd van mijn hoe zou ik het noemen "wilde haren", let wel waren er onder ons in de fout trok ik mijn handen terug, waren ze dit niet kon je rekenen dat ik er mee tegenaan ging, en zoals je kunt lezen vanaf het momment dat je bij zo een laten we het noemen groep behoord, dan ga je leven volgens de standing van die groep en dan hebben we tezamen een bepaalde reputatie hoog te houden, laat me wel duidelijk ik heb het hier niet over de zogenaamde meeloperkes, want het zijn meestal die, die de boel in gang steken om daarna te verdwijnen...trouwens als er iets ging gebeuren waren we op bepaalde plaatsen op voorhand al afgesproken, met de rivaliserende groep...destijds en dat wil ik er bijvermeldden, zijn we zelf als groep es tegen de meeloperkes er ingekomen, en dan krijg je iedereen over je dak, zowel politie als mensen die aanwezig zijn, dan is 't van "zie die hoop zotten nu beginnen ze al onder elkaar"...het zijn ook trouwens de meeloperkes die ook allerhande vandaalstreken uithalen, en die daarna weer blij zijn dat hun vandaalstreek de eventuele krant behaald, laat me hieromtrend ook duidelijk zijn ik heb nog nooit maar dan ook nog nooit iets afgebroken, voor diegene die wel degelijk naar het voetbal gaan die begrijpen onmiddelijk met wat ik bedoel, voor diegene laat ik ze noemen gazettesuporters zullen dit niet verstaan...
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 16:46   #31
1880
Partijlid
 
1880's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2006
Locatie: Vlaanderen (Antwerpen)
Berichten: 289
Standaard

Ik ga naar elke uit en thuis wedstrijd van Antwerp kijken. Deze club is "berucht" om zijn aanhang. Ik kan jullie zeggen dat dit fel overroepen is. Zeker in ons land. Het hooliganisme dat ze in de media nog steeds ophangen is er 1 van de jaren '80-'90. Het fenomeen is zo goed als uitgestorven op de Vlaamse velden. De stadionverboden die je nu oploopt, krijg je door een middelvinger te tonen, op een hek te klimmen, bengaalsvuur af te steken,... Of dit daden van hooliganisme zijn... Het krachtdadig optreden van de politie heeft dit fenomeen zogoed als uitgeroeid en zal nog zelden voorkomen.

Laatst gewijzigd door 1880 : 30 januari 2007 om 16:47.
1880 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 17:46   #32
Revolutie
Parlementslid
 
Revolutie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1880 Bekijk bericht
Ik ga naar elke uit en thuis wedstrijd van Antwerp kijken. Deze club is "berucht" om zijn aanhang. Ik kan jullie zeggen dat dit fel overroepen is. Zeker in ons land. Het hooliganisme dat ze in de media nog steeds ophangen is er 1 van de jaren '80-'90. Het fenomeen is zo goed als uitgestorven op de Vlaamse velden. De stadionverboden die je nu oploopt, krijg je door een middelvinger te tonen, op een hek te klimmen, bengaalsvuur af te steken,... Of dit daden van hooliganisme zijn... Het krachtdadig optreden van de politie heeft dit fenomeen zogoed als uitgeroeid en zal nog zelden voorkomen.
inderdaad, Antwerp met hun X side en Casual Crew van vroeger waren andere koek.
__________________
Noch doen, noch eer en wert vernomen
Revolutie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2007, 17:52   #33
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie Bekijk bericht
inderdaad, Antwerp met hun X side en Casual Crew van vroeger waren andere koek.
Toen was het duveltje idd nog een duveltje
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be