Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2007, 17:22   #61
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
Ik persoonlijk vind dit een uitstekend idee. Uiteraard dient dit alles te gebeuren in de beste christelijke traditie.
nu is er eens éne die met mij akkoord is, maar wil er dan weer de godsdienst bijslepen...nu hangt het er natuurlijk vanaf wat ge met "christelijke traditie" wilt zeggen natuurlijk."gij zult niet stelen" "gij zult niet doden" "hongerigen voeden" enz enz., best ok voor mij
Maar jezuïten-toestanden wil ik niet.Zo zag ik de zaken niet zitten.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 20:21   #62
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ik stelde in een ander onderwerp voor om meer geld te investeren in wezenhuizen, deze van hun "hondeleven"-imago af te helpen en er moderne, aangename opvangtehuizen van te maken, waar kinderen zelfs beter af zouden zijn als in vele families.Tehuizen waar ze op kosten van de Staat (wij dus), een degelijke opvoeding zouden krijgen, zonder discriminatie op grond van afkomst, maar in overeenstemming met hun kapaciteiten, en talenten.
Dit om wezen op te vangen, in de eerste plaats, maar eveneens kinderen van ouders die niet in staat zijn , of geen zin hebben, om hun tijd te verdoen met kinderen grootbrengen.Ook kinderen van moeders die anders abortus zouden plegen zouden hier voor in aanmerking komen.De vrouw zou de tijd van haar zwangerschap in een tehuis opgenomen kunnen worden, en na de geboorte haar kind afstaan.De Staat word daarna de wettelijke voogd van het kind, en de moeder kan eventueel in kontakt blijven met dat kind, zonder echter burgerlijke verantwoordelijkheid of enige rechten te bezitten.Deze laatste optie is niet noodzakelijk,niet verplicht, en ze kan ook anoniem haar kind baren en voorgoed verdwijnen.
Alzo kan men terzelfdertijd onschuldige levens redden, de vergrijzing tegen gaan.
Goed idee, of niet? En waarom?
Goed idee, ten eerste alle middelen om kindermoord (abortus) uit de wereld te helpen moet worden aangemoedigd. Ten tweede, ouders die kinderen willen adopteren hoeven zich niet meer te wenden tot de kinderverkoop in die "zogenaamde" derde wereldlanden. En ten derde, zoals u stelt elk kind dat het recht op leven kan behouden is een zekerheid voor hun en onze toekomst.

Is al ooit zoiets voorgestelt door iemand van het Vlaams (Blok) Belang, maar daar ging het over een kinder/babyschuif waar moeders hun ongewenst kind konden heen brengen en dus beide partijen goed uitkwamen, het kind zijn recht op leven en de moeder/ouders verlost van de in hun ogen last. Dit voorstel is toen afgeschoten door een "zeer" progressieve dame van groen "vogels" in de zevende dag. Waaruit toen duidelijk groen hun visie op respect en eerbied voor het leven naar voor kwam.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 20:54   #63
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Goed idee, ten eerste alle middelen om kindermoord (abortus) uit de wereld te helpen moet worden aangemoedigd. Ten tweede, ouders die kinderen willen adopteren hoeven zich niet meer te wenden tot de kinderverkoop in die "zogenaamde" derde wereldlanden. En ten derde, zoals u stelt elk kind dat het recht op leven kan behouden is een zekerheid voor hun en onze toekomst.

Is al ooit zoiets voorgestelt door iemand van het Vlaams (Blok) Belang, maar daar ging het over een kinder/babyschuif waar moeders hun ongewenst kind konden heen brengen en dus beide partijen goed uitkwamen, het kind zijn recht op leven en de moeder/ouders verlost van de in hun ogen last. Dit voorstel is toen afgeschoten door een "zeer" progressieve dame van groen "vogels" in de zevende dag. Waaruit toen duidelijk groen hun visie op respect en eerbied voor het leven naar voor kwam.
Het blijft hoe dan ook een vrije keuze van de vrouw. Je kan niemand dwingen om een kind uit te dragen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:20   #64
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Het blijft hoe dan ook een vrije keuze van de vrouw. Je kan niemand dwingen om een kind uit te dragen.
Serieus even, vrije keuze, ok.Maar soms moet je niet enkel aan jezelf denken.Dat dat kind slecht zijn moment kiest om op de wereld te komen kan je niet zeggen, vermits het daar geen enkele schuld aan heeft.Bij WIE ligt die schuld? Bij jezelf , niet waar?Wat ik voorstel, is dat je dus je verantwoordelijkheid opneemt, niet voor de volgende 18 jaar, tot dat kind volwassen is, nee, enkel voor 9 maanden,tot het geboren is, en dan zorgt de Staat er verder voor.In model-kinderheimen...Is toch beter dan het te doden?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:24   #65
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Goed idee, ten eerste alle middelen om kindermoord (abortus) uit de wereld te helpen moet worden aangemoedigd. Ten tweede, ouders die kinderen willen adopteren hoeven zich niet meer te wenden tot de kinderverkoop in die "zogenaamde" derde wereldlanden. En ten derde, zoals u stelt elk kind dat het recht op leven kan behouden is een zekerheid voor hun en onze toekomst.

Is al ooit zoiets voorgestelt door iemand van het Vlaams (Blok) Belang, maar daar ging het over een kinder/babyschuif waar moeders hun ongewenst kind konden heen brengen en dus beide partijen goed uitkwamen, het kind zijn recht op leven en de moeder/ouders verlost van de in hun ogen last. Dit voorstel is toen afgeschoten door een "zeer" progressieve dame van groen "vogels" in de zevende dag. Waaruit toen duidelijk groen hun visie op respect en eerbied voor het leven naar voor kwam.
we zouden zeker en vast beter onze eigen kinderen op de wereld laten komen, dan ons medeplichtig te maken aan de "adoptie-bussiness" waarmee vreemde kriminele organisaties hun fortuin opbouwen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:24   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Luister Carl, je ideeën over weeshuizen zijn heel idealistisch maar hebben een aantal grote nadelen. Zo kan ten eerste een moeder niet meer de baas zijn over eigen buik. Persoonlijk vind ik abortus alleen nodig als er sprake is van een verkrachting of een onleefbare fysieke toestand van het kind, maar mijn principe blijft dat elke vrouw zelf moet kunnen bepalen wat zij doet met wat ze zelf geschapen heeft. Dan je ideeën over staatsweeshuizen. Helemaal goed en wel, maar wie gaat dat betalen? We krijgen communistische toestanden waarin de staat kinderen opvoedt en waarbij de ouders allemaal eisen opgelegd krijgen. Eisen, waaraan voor sommige kinderen helemaal niet aan hoeft te worden voldaan. Help dus probleemgezinnen, geef wezen een goed bestaan, maar laat het daarbij.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:35   #67
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Luister Carl, je ideeën over weeshuizen zijn heel idealistisch maar hebben een aantal grote nadelen. Zo kan ten eerste een moeder niet meer de baas zijn over eigen buik. Persoonlijk vind ik abortus alleen nodig als er sprake is van een verkrachting of een onleefbare fysieke toestand van het kind, maar mijn principe blijft dat elke vrouw zelf moet kunnen bepalen wat zij doet met wat ze zelf geschapen heeft. Dan je ideeën over staatsweeshuizen. Helemaal goed en wel, maar wie gaat dat betalen? We krijgen communistische toestanden waarin de staat kinderen opvoedt en waarbij de ouders allemaal eisen opgelegd krijgen. Eisen, waaraan voor sommige kinderen helemaal niet aan hoeft te worden voldaan. Help dus probleemgezinnen, geef wezen een goed bestaan, maar laat het daarbij.
Eisen opgelegd?Ik zeg nu juist, laat je kind op de wereld komen, en als je er niet voor kunt/wilt zorgen doen wij (de staat) dat wel.Over welke buitensporige eisen ben jij dan wel bezig?
En wie gaat dat betalen? Als elke werkende burger 0,5 % van zijn loon afstaat per maand kunnen we wel wat verbeteringen aanbrengen in de reeds bestaande wezenhuizen zeker? Zelfs wat nieuwe bijbouwen.En als we zelf kinderen hebben (miljoenen abortussen minder elk jaar) is de immigratie overbodig, zelfs ongewenst, geworden, en ook dat zal een flink pak geld vrijmaken...dat dan kan dienen om onze eigen kinderen op te voeden.Naar onze maatstaven.
Persoonlijk heb ik dar wel 10 of 15 euros per maand voor over...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 23:37   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Eisen opgelegd?Ik zeg nu juist, laat je kind op de wereld komen, en als je er niet voor kunt/wilt zorgen doen wij (de staat) dat wel.Over welke buitensporige eisen ben jij dan wel bezig?
En wie gaat dat betalen? Als elke werkende burger 0,5 % van zijn loon afstaat per maand kunnen we wel wat verbeteringen aanbrengen in de reeds bestaande wezenhuizen zeker? Zelfs wat nieuwe bijbouwen.En als we zelf kinderen hebben (miljoenen abortussen minder elk jaar) is de immigratie overbodig, zelfs ongewenst, geworden, en ook dat zal een flink pak geld vrijmaken...dat dan kan dienen om onze eigen kinderen op te voeden.Naar onze maatstaven.
Persoonlijk heb ik dar wel 10 of 15 euros per maand voor over...
Ik heb er ook wel extra geld voor over, maar mijns inziens is er, in Nederland althans, al een hele goede wezenopvang. Als je trouwens gaat oordelen welke ouder wel en welke ouder niet geschikt is zijn/haar kind op te voeden dan ben je inderdaad aan het eisen stellen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 00:15   #69
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb er ook wel extra geld voor over, maar mijns inziens is er, in Nederland althans, al een hele goede wezenopvang. Als je trouwens gaat oordelen welke ouder wel en welke ouder niet geschikt is zijn/haar kind op te voeden dan ben je inderdaad aan het eisen stellen.
strafrechterlijke gevallen van mishandeling daarbuiten gelaten oordeel ik over niets wat die ouders betreft.Zijzelf mogen beslissen hun kind niet op te voeden, en af te staan aan de gemeenschap.De enige eis die ik wil stellen, is dat kind het levenslicht niet te ontgunnen, het op de wereld te laten komen.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2007, 07:44   #70
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Bekijk de realiteit nu eens. Een heel groot deel van de kinderen die uit weeshuizen ed komen ontsporen eens ze volwassen zijn. Een deel van hen wordt dakloos, ondervind problemen bij het opvoeden van kinderen omdat ze nooit gezien hebben hoe een gezinsleven eraan toe gaat, velen van hen raken in de armoede, zijn werkloos, kampen met verslavingen enz. Mensen met een instellingsverleden komen vaak als volwassene opnieuw terecht in allerlei opvangcentra of zelfs in de gevangenis.

Als ik tijd heb zal ik de exacte cijfers eens voor je opzoeken. Heb je al eens gesproken met mensen die hun hele kindheid in weeshuizen of andere instellingen doorgebracht hebben? Geen vader of moeder hebben, niemand aan wie je je echt kan spiegelen, niemand met wie je een onvoorwaardelijke band kan opbouwen,.... Dat is héél erg voor kinderen. In instellingen werkt personeel, die gaan naar huis als hun uren erop zitten, die gaan op vakantie en zijn plots verdwenen omdat ze een andere job gevonden hebben.

Het is dit gemis aan stabiliteit en ouderliefde, het gevoel slechts een nummer te zijn dat ervoor zorgt dat deze mensen vaak als volwassene moeilijkheden ondervinden met het opbouwen van relaties, problemen hebben om zelf structuur te krijgen in hun leven en er daardoor vaak niet in slagen om een job te houden.

Het is niet voor niets dat men in jaren 80 masaal home's gesloten heeft en overgegaan is tot dagcentra. Men ondervond dat het voor het kind veel schadelijker is om het in een home ed te plaatsen dan om het in een slechte thuissituatie te laten wonen. Om maar even het belang van het opgroeien in een gezin aan te tonen.

Ik ken mensen die heel hun leven in een weeshuis doorgebracht hebben. Ik zie hoeveel moeite ze hebben om relaties aan te gaan, om kinderen op te voeden,... Die mensen hebben ook helemaal geen familie op wie ze ooit kunnen terug vallen of met wie ze eens een goed gesprek kunnen hebben. Ze staan er werkelijk helemaal alleen voor en voelen dat als een heel groot gemis in hun leven, een pijn die ze altijd met zich mee dragen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be