Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2003, 21:20   #1
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Wie heeft er ook die uitzending gezien van ATV?

In een politieke uitzending van ATV met oa Mimount Boussakla begon Fatima Bali te zeiken over het feit dat de Islam nog niet "volwaardig" zou erkend zijn.

Tussen de ene islamitische bomaanslag en de andere moslimstraatrel en overval door vond ze het nodig de aandacht erop te vestigen dat de wet van de erkenning van de islam inmiddels van 1974 dateert, maar dat na 30 jaar de uitvoeringsbesluiten nog steeds niet goedgekeurd.

En dan is Fatima Bali iemand die indertijd nog als groene fietsster in het Agalev van Luc Versteylen actief was.

Na al die tijd liggen de migranten, zelfs degenen die op het eerste gezicht voor 100% 'geïntegreerd' lijken, nog altijd te zeiken over de erkenning hun heilige islam. Dit terwijl de autochtonen en masse de praatjes en verhaaltjes van het christendom vaarwel zeggen. In plaats van hierin de autochtonen te volgen en de islam te laten voor wat hij is, gaan de migranten voort met de oorlogsideologie van een moordzuchtige en machtswellustige woestijngek te verdedigen en zelfs te versterken.

Dat is de invloed die onze 'Verlichte Samenleving' op deze gematigde migranten heeft: dat ze na meerdere decennia in deze tolerante maatschappij steeds meer de donkerste gewrochten die de mensheid ooit heeft voortgebracht in onze samenleving gaan trachten in te metselen.


Ik hoor en zie Fatima Bali, jaren geleden, nog vanop de trappen van het Justitiepaleis in Antwerpen een grote troep Marokkanen (toen ze nog met half zoveel waren en ze nog geen rolstoelpatiënten durfden in elkaar slaan) die betoogden omdat een aantal illegale Marokkanen in een Borgerhoutse winkel door de rijkswacht gearresteerd waren, toespreken :
"Broeders, HELAAS leven we in een democratie..."


Ze lijkt nog altijd geen haar veranderd.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 16:48   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik heb die aflevering ook gezien...

Ik herinner me ook een moment (ze was toen niet verkozen) dat ze stond te roepen dat de Belgen mensen van andere origine steeds discrimineren...

En daar moet je dan respect voor opbrengen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 18:25   #3
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Wie heeft er ook die uitzending gezien van ATV?
Ik ook, en ik vind de reactie van Boussakla op de rellen van Borgerhout veel erger. Je zou verwachten dat ze als geïntegreerde allochtoon iets zou zeggen over die jongeren, maar neen, het is allemaal de schuld van de autochtone racistische, discriminerende bevolking en politie, ze zei letterlijk: "zolang die discriminatie op de arbeidsmarkt niet weg is, zullen de frustraties blijven groeien". Gelukkig interveniëerde Karl Apers hierop door te wijzen op het feit dat het bijna altijd midnerjarige allochtonen zijn die de boel op stelten zetten, daar had ze dan weer geen antwoord op natuurlijk. En nog altijd is er geen enkele verwijtende vinger vanuit de allochtonen gemeenschap opgerezen, een werkelijke schande
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 19:22   #4
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

[quote="Seba"]
Citaat:
Wie heeft er ook die uitzending gezien van ATV?
"zolang die discriminatie op de arbeidsmarkt niet weg is, zullen de frustraties blijven groeien". Gelukkig interveniëerde Karl Apers hierop door te wijzen op het feit dat het bijna altijd midnerjarige allochtonen zijn die de boel op stelten zetten, daar had ze dan weer geen antwoord op natuurlijk. En nog altijd is er geen enkele verwijtende vinger vanuit de allochtonen gemeenschap opgerezen, een werkelijke schande
Ik heb die uitzending niet gezien, maar ik had een identieke reactie toen ik Boussakla hoorde: hoe kunnen minderjarige relschoppers van 14-15 jaar nu gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt? Pleit Boussakla misschien voor de afschaffing van leerplicht tot 18?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 19:32   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

De rellen ontstonden door de schuld van Patrick Janssens en van de politie en van het feit dat ze die niet met veel poeha bij het stoffelijk overschot van die overvaller mochten bidden, en van het feit dat een jaar geleden die islamleraar werd doodgeschoten door een geschifte gek en ...... nog wel wat zeker.


Waarom hebben ze dan die kinepolis in brand gestoken?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 20:33   #6
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
De rellen ontstonden door de schuld van Patrick Janssens en van de politie en van het feit dat ze die niet met veel poeha bij het stoffelijk overschot van die overvaller mochten bidden, en van het feit dat een jaar geleden die islamleraar werd doodgeschoten door een geschifte gek en ...... nog wel wat zeker.


Waarom hebben ze dan die kinepolis in brand gestoken?
Ze vonden de film ni goe, zeker ?
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 22:53   #7
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Op een moment dat je denkt "Nu hebben we het dan wel allemaal gehad" lees je dan weer in de Gazet Van Antwerpen* dat Fatima Bali vindt dat de AEL een positieve betekenis heeft voor de migranten omdat ze de jongeren weten te "sensibiliseren" voor bepaalde pijnpunten in de samenleving ... enkel hun aanpak is niet helemaal in orde ...










(* van maandag 24/11 of anders 1 of 2 dagen ervoor geloof ik, heeft iemand dat artikel misschien nog?)
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:19   #8
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Op een moment dat je denkt "Nu hebben we het dan wel allemaal gehad" lees je dan weer in de Gazet Van Antwerpen* dat Fatima Bali vindt dat de AEL een positieve betekenis heeft voor de migranten omdat ze de jongeren weten te "sensibiliseren" voor bepaalde pijnpunten in de samenleving ... enkel hun aanpak is niet helemaal in orde ...
Dit bewijst toch dat mensen zoals Bali gewoon niet nadenken en duidelijk oorzaak en gevolg omwisselen. Door de rellen van zaterdag en gisteren en de Pro-Palestijnse betoging etc. worden de clichés alleen maar bevestigd, snapt die dan niet dat de AEL de situatie voor de migranten alleen maar slechter maakt?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 23:23   #9
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

toen ik Fatima Bali voor de eerste keer hoorde fulmineren (in een uitzending van Zwart/Wit geloof ik) begon ik te twijfelen of ik nog wel op Allahgev wou stemmen.

Toen Mieke haar sjaaltje opzette was mijn besluit genomen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 10:13   #10
jeanblanquart
Schepen
 
Geregistreerd: 22 juli 2002
Locatie: Varese (Noord-Italië) en nu weer Brussel
Berichten: 468
Standaard

De multiculturele samenleving is niet te nemen of te laten; ze is een gegeven van zodra de jagers en verzamelaars duizenden jaren geleden begonnen te migreren. Met de moderne communicatiemedia èn transportmiddelen (en de Europese eenmaking) is het multicultureel samenleven alsmaar verhoogd en dat is prima.. Vandaar dat een slogan zoals 'eigen volk' compleet belachelijk is, NIEMAND heeft nog Vlaamse roots (of Waalse, of Italiaanse enzovoorts) want altijd is er wel ergens een Spaanse, Franse, Duitse, Hollandse enzovoortse roots terug te vinden: voor sommigen in een heel recent verleden '1940-1945 of 1914-1918), andere wat verder (rond 1830) en sommigen nog vroeger (14e-19e eeuw)... Dat is één !

Heel iets anders is wanneer bepaalde religies hun fascistische ideologie gebruiken in naam van 'multicultuur' om hun heerschappij trachten te vestigen. Ik heb het inderdaad over de islam aangezien moslims maar al te graag het woord 'racisme 'in de mond nemen, telkens als iemand hen er op wijst dat de westerse samenleving steunt op de Universele Verklaringen van de Rechten van de mens, waarin de discriminatie van vrouwen en van andere volkeren (in dit geval alle niet-islamieten...) NIET door de beugel kan.

Heel wat democratische partijen trappen in die val en verwarren BIJGEVOLG 'multiculturele samenleving' met 'het recht om één godsdienst of ideologie aan alle anderen op te dringen om aldus de democratie te vernietigen'.

Kortom, om dezelfde redenen waarom ik antifascist en antiracist ben, ben ik consequent anti-islam.. Ik wil wel proberen te discussiëren met individuele aanhangers van het Nazisme (Vlaams Blokkers dus !) of kiezers van nazistische partijen (van FNN en Blok dus) of van aanhangers van islamracisme (islamieten) of kiezers ervan (AEL-kiezers dus) maar als zij niet willen inzien dat hun keuze leidt tot de vernietiging van de democratie, is verbod en vervolging van deze personen op basis van hun ideeën en daden wèl te verrechtvaardigen.

vandaar wees consequent, het debat rond multicultureel samenleven is één zaak, het debat rond islamonderwerping een ander.

Fatima BAli, en met haar heel veel islamitische politici, halen de twee doelbewust door elkaar.. En zelfs wanneer ze dit onbewust zouden doen, dan nog is het duidelijk welke verborgen agenda verdedigd wordt: de islamisering van de westerse samenleving, wat al even erg is als de nazificering destijds...

NO PASERAN !
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2003, 21:02   #11
Hanne
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 1.525
Standaard

Boussakla : "zolang die discriminatie op de arbeidsmarkt niet weg is, zullen de frustraties blijven groeien".

M.a.w. frustraties volstaan om rellen, vernietigingen, pesterijen e.d. door allochtonen tegenwoordig goed te praten, te verschonen en te legitimiseren. En politiek correct links kijkt toe en ... beaamt.

Waar eindigt het?
Sla eens een mens dood, bij voorkeur een autochtoon, als je een negatieve reactie op je sollictatiebrief krijgt.
Want uw verdrukte allochtone emoties doen er echt toe !

Krijg de klere Boussakla !
Zolang allochtonen de kansen niet benutten die ze hier gratis aangeboden krijgen, zolang ze liever lamzakken en rondhangen op pleintjes, zolang ze blijven schitteren in hun macho gedrag en slachtoffersterrol, zullen ze inderdaad gefrustreerd blijven toekijken naar anderen die wel een inspanning doen.
Maar niet getreurd : Allah biedt hen het paradijselijk leven na hun aardse kloteleven. Als dat geen goed vooruitzicht is.
En dan nog blijven ze jammeren ...
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be