Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2007, 06:01   #1
roderidder
Schepen
 
roderidder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 432
Standaard "De magistraten zijn gewoon lui"

Als Siegfried Bracke ooit voor een rechter met een geheugen moet verschijnen voor een illegaal duivenkot zal dit wel 5 bak zijn.

Ter Zake 20 maart

* "Het is een minister die het zegt. De achterstand van de hoven van beroep zijn simpel te verklaren. De magistraten zijn gewoon lui, ze werken niet hard genoeg"

* "De magistraten zitten en met hun gedachten en met wat ze doen en hoe ze het doen nog altijd in de 19é eeuw"

---

Landuyt
* "Als we spreken van gemiddelden dat betekend dat sommige meer gewerkt hebben maar dat betekend eigenlijk dat sommige waarschijnlijk bijna niets doen" (ook 5 jaar bak dus bij een illegaal duivenkot)

Stassijns (Hoge Raad van Justitie)
"Ik heb nog toevallig een paar weken geleden gesprek gehad met collega's in Antwerpen gesproken die hun beklag maakte over het feit dat men in Antwerpen men de zweep erop legt. Ze hadden het gevoel dat ze werden opgejaagd dat ze welliswaas beter dan gemiddelde cijfers halen (noot: 1 vonnis per dag) maar dat dat ook ten koste ...

Bracke
"jaja, maar als je nooit gewoon bent te hebben gewerkt en je wordt een klein beetje opgejaagd dan heb je natuurlijk onmiddelijk last van overdreven druk"
(oei oei, bij illegale carport is dit arrestatie + niet alleen 5 jaar bak, maar zal zijn alfa romeo bovendien verbeurd verklaard worden)

Stasijns
"Daar moet ik toch tegenspreken want er zijn bepaalde objectieve factoren die voor mij boekdelen spreken. Als de eerste voorzitter van het Hof van Beroep van Gent mij zegt dat hij te maken heeft met heel wat langdurig afwezigheden om gezondheidsredenen, als collega's vroeger en vroeger op pensioen te gaan als ze de druk van het werk niet meer aankunnen dan bewijst dat toch dat er een probleem is dat er bepaalde grenzen zijn

Bracke
Maar weet je wat het probleem is. Als er eentje die niet werkt dan wordt die gewoon gerust gelaten, ik heb zo talloze voorbeelden gevonden in de krant, mensen die duizend dossiers laten liggen. Die in 4 maand 4 dagvaardingen berechten die krijgen een berisping. U weet wat dat betekend. Dat is een papier waardat opstaat -dit is een berisping-

Stassijns
"Ik moet dat enigzins tegenspreken"

Bracke
"nee dat zijn feiten"

Stassijns
"De laatste tijd begint men meer en meer druk op de ketel te zetten en worden de magistraten die effectief tekort schieten worden ook aangepakt"

Bracke
"Kan U mij één voorbeeld noemen die is aangepakt?"

Stassijns
"Ik ga geen namen noemen. Ik zal een voorbeeld kunnen citeren uit de rechtbank van Brugge, de stad waar de minister vandaan is en hij zal waarschijnlijk weten over wie ik het heb"

Landuyt
"Het staat in mijn boek (noot: een groot toeval?) 18 maanden achterstand en als sanctie 1 maand niet werken"

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2007, 08:14   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

En dat vinde gij nu 'toch wel allemaal straf' zeker?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be