Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2007, 10:56   #181
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Ik heb eens meegemaakt (in de Limburg) dat bepaalde allochtonen met geen andere wilden werken..

In dat bedrijf werkten Italianen, Grieken, Portugezen, Turken, Hongaren, Polen... en die weigerden om met Marokkanen te werken (of 'werkten' die buiten)...
Ik vond dit onbegrijpelijk (allochtonen die allochtonen tegenwerken), maar daarom is het nog niet onwaar...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 12:25   #182
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik heb eens meegemaakt (in de Limburg) dat bepaalde allochtonen met geen andere wilden werken..

In dat bedrijf werkten Italianen, Grieken, Portugezen, Turken, Hongaren, Polen... en die weigerden om met Marokkanen te werken (of 'werkten' die buiten)...
Ik vond dit onbegrijpelijk (allochtonen die allochtonen tegenwerken), maar daarom is het nog niet onwaar...
opgegroeid in de cité van een mijngemeente. En ja, Italianen en turken konden elkaar ook niet luchten, Polen en Italianen ook niet, Grieken en Turken zeker niet, en marokanen, wel in mijnen tijd waren die nog een unicum, en goed geïntegreerd.

En autochtonen van een bepaalde wijk liepen niet hoog op met autochtonen van een andere wijk, of van het naburige dorp...

Laatst gewijzigd door Pieke : 22 maart 2007 om 12:26.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 13:02   #183
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
opgegroeid in de cité van een mijngemeente. En ja, Italianen en turken konden elkaar ook niet luchten, Polen en Italianen ook niet, Grieken en Turken zeker niet, en marokanen, wel in mijnen tijd waren die nog een unicum, en goed geïntegreerd.

En autochtonen van een bepaalde wijk liepen niet hoog op met autochtonen van een andere wijk, of van het naburige dorp...
Dus bijna allemaal racisten in de Limburg...

In het bedrijf, dat ik (regelmatig) bezocht, kwamen alle allochtonen (mmestal) buitengewoon goed overeen... Trouwens ook met de directie...

Enkel hadden die het 'moeilijk' met de Marokkanen in het algemeen...

Rn het is niet omdat ik het vermeld, dat het niet waar is (in dat bedrijf)...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:42   #184
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Wat U schrijft geloof ik... Dat zouden ook autochtone ongeletterden kunnen overkomen...

Hetgeen ik schrijf is ven een heel andere orde... Dat begrijpt U toch?
Natuurlijk, wat jij schrijft is net het omgekeerde van het mijne, hier werd gemeld dat de allochtoon niet is komen opdagen en hij was direct zijn uitkering kwijt. Niks 'angst voor racistische verwijten' dus.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:44   #185
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik heb eens meegemaakt (in de Limburg) dat bepaalde allochtonen met geen andere wilden werken..

In dat bedrijf werkten Italianen, Grieken, Portugezen, Turken, Hongaren, Polen... en die weigerden om met Marokkanen te werken (of 'werkten' die buiten)...
Ik vond dit onbegrijpelijk (allochtonen die allochtonen tegenwerken), maar daarom is het nog niet onwaar...
Nee, dat is effectief zo... al eens samengewerkt met Marokkanen die net uit hun land zijn gearriveerd en geen kaas gegeten hebben van enig fatsoen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:45   #186
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Ik zit hier net naar nieuwe mama te kijken en tzijn mee moslims die strikt de koran opvolgen maar zeggen wel dat ze perfect zijn ingeburgerd,lach mee met het volgende wat ze te vertellen hebben ;1)Wij kopen geen vlees bij de belgische slagerij.
2)Hun huisreglement;samen eten,samen bidden,samen gaan slapen.Ik ben een beetje streng zegt de man,lol.Je merkt al meteen wie er de baas is.
3)De moslimvrouw moet dus 10 dagen bij een autochtoon gezin gaan en wat zegt de moslimvrouw;Ik neem mijn halalvlees mee eigenlijk omdat ik wel zeker ben dat het gezin waarin ik terechtkom geen halalvlees zal hebben.Wat zegden ze ook alweer?Perfect aangepast?
4)Dan zegt ze;witte wijnazijn.Die ga ik echt niet gebruiken en zegt dan;geen varkensvlees,geen wijn en dan komt het leukste deel;DEZE MAN ZAL ZICH OOK EEN BEETJE MOETEN AANPASSEN IN DIT GEZIN,lol.
Toch maar nog eens bijzeggen dat zij in het huis zit van de autochtone man voor 10 dagen en ze wil zelfs daar al haar wetten opleggen,zo zie je nog maar eens dat ik en vb'ers er niet om liegen.
5)Dan leest ze een brief en staat erin om naar de sauna te gaan waarop de moslimvrouw op antwoord;daar doe ik niet aan mee.Dan word ik hier vermoord denk ik.Met andere woorden,ze zo het mogen ondervinden van haar man.
6)Naar haar gemeenschap toe mag ze niet met die autochtone man onder één dak slapen en zal daarvoor speciaal in een caravan slapen.Tjonge jonge.Vtm heeft dus speciaal voor hen 2 caravans mogen huren.
7)Moslimvrouw die overal de hoofddoek ophoud.Wat een respect,wauw.
8)Dan is dat nog niet alles;de autochtone vrouw die mij de moslimman is;het eten is klaar en wat zegt de man;we gaan eerst nog 7min bidden,klig plat,tegen dienen tijd is een mens z'n eten al lauw aant worden.
En dan nog net voor het eten nog eens een dankgebedje,lol,tegen dienen tijd is het eten er al koud.
9)Dan zegt de autochtone vrouw tegen de moslimman;ik mediteer maar denk niet aan god waarop de moslimman zegt en let weer goed op;dat is een probleem,moet,zegt de man.
10)En het word nog beter want beetje nadien zegt de moslimman tegen de autochtone vrouw;ik wil nu bidden.Maar andere kleren....Een beetje respect(bedoeld op de autochtone vrouw omdat ze op onze manier is gekleed).
Voor respect voor god.
11)We blijven bij de moslimman mee z'n koran deze keer en zegt'em;dat mag niet op de grond,dat mag niet in het toilet,zelfs een katholiek mag dit niet vastnemen met de handen?Dan zegt'em dat de autochtone vrouw de koran niet mag vastnemen want als deze dat doet de koran direct kapot is en dan ben je direct een aap.
12)Ook om zich te wassen moet het op een manier van mijn voeten dzjeezes?Stel je voor dat ik en mijn broers worden verplicht om ons op dezelfde manier te wassen?De manier waarop het moet volgens de moslimman;en dan één keer en dan twee keer,boven beneden,achter en als je gedaan hebt mee wassen dan moet je nog iets zeggen,roffllll.
13)Dan zegt de commentator;de moslimman neemt de autochtone vrouw mee voor een uitstap in marokaanse buurt in antwerpen waarop de autochtone vrouw zegt terwijl ze er lopen;het is precies dat ik in een ander land zit hier en waarop de moslimman zegt;belgie niet hier.
14)Dan bij het autochtone gezin;waarop een dochter vraagt aan de moslimvrouw;wil jij de worst gaan halen waarop de moslimvrouw dan antwoord;ik mag geen worst eten en waarop de autochtone dochter vroeg;mag je eraan komen aan de worst waarop de moslimvrouw neen antwoorde,tjonge jonge,ik wist dat het erg was maar zo erg???
15)Dan terug naar de mama die bij de moslimman zit waarop de vrouw zegt dat het GELOOF in dat gezin ALLE REGELS bepaalt.
16)Dan terug naar het autochtone huis/man waar de man vraagt omnog iets te gaan drinken en de moslimvrouw wil alleen meegaan als er een andere vrouwlijke compagnon meegaat.Aangezien de dochters niet meegaan van de autochtone man gaat de moslimvrouw dan maar ook niet mee,lol.
17)Dan is er een marokaanse avond;de moslimman wil dat de autochtone vrouw zich kleed zoals hun vrouwen en dat doet ze ook allemaal.Het omgekeerde gebeurt bij het autochtone gezin maar wat krijg je te horen;het moet binnen de regels van haar geloof blijven.Echt niet normaal.
Dan willen de autochtone dochters dat de moslimvrouw een klak opzet en ze doet het dan toch maar wat zegt ze dan;van moslimvrouw tot rebel?Dus in haar ogen zijn mensen die westersgekleed lopen allemaal rebellen?
18)Dan is ondertussen de autochtonevrouw volledig gekleed als een echte moslimvrouw en wat zegt de moslimman daarop;ik hoop dat de nieuwe mama een toekomst geeft als moslimvrouw.Dan zegt de man;waarom niet???
Dan zegt de vrouw nogmaals van noppes waarop de man ferm begint aan te dringen en zegt dat ze moet proberen ect....
19)De autochtone vrouw vraag aan de moslimman hoe ze moeten eten;met mes en vork of alleen vork waarop de man zegt;vlees met je handen.
20)Dan zegt de autochtone man voor de camera over de moslimvrouw;ze is nog niet verwesterd zoals ze laat uitschijnen en meer dan terechte opmerking.
21)Dan mogen de gezinnen beslissen hoe het er de laatste 5dagen aan toe gaat en mogen zij de regels opstellen en de autochtone vrouw die al 5dagen constant het gezeik moest aanhoren van hun islam en dergelijke zegde dat ze wil dat ze het eens niet over de islam en allah ect...mogen hebben waarop de man het niet aanstaat en meteen zegde;zeker niet.
22)Dan zegt de autochtone vrouw dat ze graag bij het eten glaasje wijn drinkt waarop de man wel zegt;geen probleem,maar......wel in de caravan,in z'n huis mag het niet?
Dan zegt'em:m'n huis is als een moskee,respect zoals in een moskee.Tjiens,veel respect zie ik niet.
23)Dan gaat de moslimvrouw met het autochtoon gezin naar marokkaanse buurt in brussel en waarop ze het volgende zegt;ik voel mij hier terug thuis eigenlijk.
24)Moslimvrouw zit ondertussen in voetbalkantine en voelt haar niet op haar gemak,lol.Ze denkt ook omdat de mannen daar ambiance maken ze allemaal zat zijn.
25)De moslimvrouw maakt het eten maar zij bepaalt de regels en de mannen en vrouwen moeten apart eten.
26)Dan op bijna het einde zegt de moslimman voor de camera over de autochtone vrouw dat ze sexy is,dat is sexy van satan.Doe die kleren zo of zo opdat de mannen zouden kijken,bij ons,nee zegt de man.
Tjonge jonge,also een westerse vrouw alleen die sexy kleren zou draaien om op te vallen bij de venten,klig plat.
27)Dan geeft de moslimman de autochtone vrouw een afscheidsgeschenk zalk maar zeggen en ze vraagt om een kus maar de man wil/mag niet.
28)Bij de man/vrouw ontmoeting geeft de moslimman z'n vrouw een hand?Terwijl de autochtone man z'n vrouw eens goed vastneemt(en omgekeerd uiteraard ook).

Voor de mensen die zouden vinden dat ik lieg of overdrijf;bekijk dan maar eens het programma.Wie digitaal tv heeft kan het herop vragen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:50   #187
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik vond dit onbegrijpelijk (allochtonen die allochtonen tegenwerken), maar daarom is het nog niet onwaar...
Vooral Negers VS Turken&Noord-Afrikanen.

En in mindere mate
Turken VS Noord-Afrikanen
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:55   #188
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Marlboro, ik zeg niet dat je overdrijft... maar denk nu niet dat het overal zo gaat. Ik merk daar veel dingen die eerder met cultuur te maken hebben dan met Islam, ik heb altijd pintjes in mijn frigo en wijn in huis maar ga dat niet zitten uitdrinken in een caravan in mijnen hof .
Ik ben ook geen moslima maar heb al zitten bladeren in mijn man zijn Koran. Om maar een paar kleine voorbeelden te geven.
Hier zouden ze dat programma niet gedraaid hebben, kijkcijfers weetjewel.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 16:56   #189
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Vooral Negers VS Turken&Noord-Afrikanen.

En in mindere mate
Turken VS Noord-Afrikanen
Zijn dat dan racisten?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 17:10   #190
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Zijn dat dan racisten?
Nope, das enkel voor blanken. Laar het is niet voor niks dat de slavenhandel met negers gebeurde in Saudi Arabië , en dat ze nu nog steeds met getrokken geweer aan de zuidgrenzen van Algerije, Tunesië, enz. klaarstaan om wild te schieten
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 17:19   #191
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Marlboro, ik zeg niet dat je overdrijft... maar denk nu niet dat het overal zo gaat. Ik merk daar veel dingen die eerder met cultuur te maken hebben dan met Islam, ik heb altijd pintjes in mijn frigo en wijn in huis maar ga dat niet zitten uitdrinken in een caravan in mijnen hof .
Ik ben ook geen moslima maar heb al zitten bladeren in mijn man zijn Koran. Om maar een paar kleine voorbeelden te geven.
Hier zouden ze dat programma niet gedraaid hebben, kijkcijfers weetjewel.
Ik heb nergens dacht ik beweerd dat het bij iedere moslim er hetzelfde aan toegaat,dat is niet zo,dat weet ik zelf ook wel maar het gaat om meer dan dat alleen.

En we hebben hier toch wel te maken met een volledig moslim gezin waar het meer dan duidelijk is dat in dat gezin de man de baas is,ze de koran op de voet volgen en het geloof is die de regels opstelt(grotendeels toch).

De vele uitspraken die beiden hebben gedaan en getoond hebben,zo wonen er volgens mij heel wat van in vlaanderen,jammer genoeg.

Ook dat ze hoog opliepen door te zeggen dat ze zouden aangepast zijn,laat staan perfect klopt ook al helemaal niet als puntje bij paaltje komt.

Dat iemand in z'n huis doet intresseert mij niet echt al heb ik ferm compassie mee die moslimvrouw.Ocharme ook voor dat eten,dat kan toch echt niet meer zijn zoals het zou moeten zijn?

En ik hoor ze graag bezig over respect dit en dat terwijl zij net degene zijn die geen of nauwelijks respect toonden.
En als je sommige commentaren goed leest en verstaat dan zie je zo dat ze discrimineren en zelf racisten zijn.

Trouwens er nog bij zeggen dat dit niet de eerste maal is dat ik zo'n zaken zie en hoor,zowel in krant,gazet,tv programma enz......
In een reportage aantal jaar geleden op canvas of één dacht ik zegde daar een moslimman vlakaf dat ze/hun een vrouw mogen slaan.
Mannen en vrouwen die verplicht zijn om apart te eten?
Een autochtone persoon mag z'n koran niet eens aanraken?

Tja,je hebt m'n post wel gelezen e us ik moet er geen tekeningske bijmaken.

De vrouw word in de koran/islam ferm gediscrimineert,dat zeg ik maar je zal mij nooit horen zeggen dat het in ieder moslimgezin zo is.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be