Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Wie zijn de grootste onruststokers in ons landje?
ALLE vreemdelingen. 't Is allemaal één pot nat. Belgïe alleen voor echte Belgen. 8 17,39%
Het Vlaams Blok verhit de gemoedsrust. Zij vragen om opschudding. 9 19,57%
Het heeft allemaal met godsdienst te maken. Terug naar de godsdienstoorlogen! 9 19,57%
Deze materie is te complex om zomaar een kant-en-klare oplossing te bedenken. 16 34,78%
Dat interesseert mij niet. Zolang ik elke maand mijn centjes maar krijg en door niemand lastiggevallen word... 2 4,35%
EUREKA!IK HEB DE OPLOSSING!(laat horen ) 2 4,35%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2003, 03:21   #1
vibesman
Vreemdeling
 
vibesman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Berichten: 19
Standaard

Volgens mij worden op dit forum ALLE vreemdelingen nogal dikwijls in een slecht daglicht gesteld.
Klopt het dat alle allochtonen in België ongewenst zijn? Moet er zeer repressief tewerk gegaan worden? Welke aspecten tellen voor een eventueel terugkeerbeleid? Wie komt in aanmerking?

't is maar een vaagje he 8)
vibesman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 10:12   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 65.456
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De grootste onruststokers zijn niet de burgers, alloch- noch autochtoon. Deze vertonen alleen de prachtige trekjes van gemanipuleerd zijn.

Onze belgische politici hebben de verdeel en heers tactiek perfect onder de knie.

De hoofdpunten.
Monarchie of niet
Federaal of unitair
Belg of niet Belg


Secundaire puntjes
Europa meer macht of niet
Canabis ja of neen
Milieu of comfort

Het doel, de pluche zetels zo lang en zo veel mogelijk laten opbrengen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2003, 10:34   #3
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

De grootste onruststokers zijn zij die de mensen proberen wijs te maken dat er niets aan de hand is.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 08:57   #4
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Moeten we nu liegen en zeggen dat die migrantjes zo braaf zijn en noiit iets misdoen,moeten we nu ons land verlochenen en zeggen ik wil het delen met een bruintje,moeten we nu onze sociale voordelen laten opsouperen door die uitbuiters uitzuigers en profiteurs,moeten we nu akkoord gaan dat onze mensen worden beroofd en bestolen ,de mac donald overvallen .Nee we mogen er eerlijk voor uitkomen dat die bruine de oorzaak zijn van de problemen en dat de armoede die onze kids gaan kennen te danken is aan de bruintjes die nu alles opdoen waar wij en onze ouders en voorouders voor gevochten en gestreden hebben.Al onzeverworven rechten zijn voor hun de gewoonste zaak dat ze die zo krijgen ,en dan mag je op dit forum nog niet eens zeggen dat het hun schuld is dat vind ik nog straffer zeg.Ik heb 10 jaar in een straat gewoond tussen de moskee en de migranten ,10 jaar miserie gehad en 10 jaar antennekes voor auto kopen spiegels van auto laten maken voordeur afschuren nadat ze weer eens beschilderd was met islamteksten.Nu woon ik in een straat zonder migranten en jawel ik woon hier graag en gerust ik heb leuke buren en veel vrienden ,men auto is nog als nieuw men voordeur blinkt,dus moet je niet dom zijn he om te zoeken waar de oorzaak ligt.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 11:16   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De grootste onruststokers zijn zij die de mensen proberen wijs te maken dat er niets aan de hand is.
Correct !
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2003, 13:32   #6
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde
 
LA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2003
Locatie: Antwerpen stad
Berichten: 823
Standaard

Niet elke migrant is een slechte, dat is waar mar men moet toch toegeven dat het er zeer veel zijn. Men zou veel strenger moeten zijn in het algemeen. Meer controle op het al dan niet rechtvaardig verworven recht op een OCMW-uitkering. En zeker minder eieren onder die vreemdelingen leggen.

Wat volgens de AEL redenen zijn voor een rel:

1. Verveling
2. Werkloosheid
3. Provocatie door politie


1. Als ik mij verveelde dan sprak ik met vrienden af om rustig naar de cinema te gaan, om wat aan sport te gaan doen en dergelijke. Maar NIEt om de boel kort en klein te slaan of om cinema's in brand te steken zoals dat onlangs in Brussel is gebeurd.

2. Ik ken een bedrijfsleider die 7 keer heeft geprobeerd om een Marokkaan aan het werk te stellen. Ik zeg wel geprobeerd om dat ze alle zeven niet op tijd kwamen of gewoon niet kwamen. Ongewettigd afwezig waren zo kan ik nog wel even door gaan.

3. Wat zou de politie dan moeten doen? Wachten tot het volledig escaleert? of zouden ze misschien willen dat er helemaal geen vorm van autoriteit is, zodat ze rustig hun gang kunnen gaan. Spijtig genoeg is het zo ver gekomen dat politie in de buurt sowieso aanleiding geeft voor rellen. Toen de politie een huiszoeking kwam verrichten bij de jonge Marokkaan die in Mechelen na die overval was dood geschoten, braken een relletjes uit. SCHANDALIG dat we dit zo maar laten gebeuren en SCHANDALIG dat partijen als de SP.a dit niet willen zien.

mvg
__________________
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden.
Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected]
LA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 12:22   #7
vibesman
Vreemdeling
 
vibesman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Moeten we nu liegen en zeggen dat die migrantjes zo braaf zijn en noiit iets misdoen,moeten we nu ons land verlochenen en zeggen ik wil het delen met een bruintje,moeten we nu onze sociale voordelen laten opsouperen door die uitbuiters uitzuigers en profiteurs,moeten we nu akkoord gaan dat onze mensen worden beroofd en bestolen ,de mac donald overvallen .Nee we mogen er eerlijk voor uitkomen dat die bruine de oorzaak zijn van de problemen en dat de armoede die onze kids gaan kennen te danken is aan de bruintjes die nu alles opdoen waar wij en onze ouders en voorouders voor gevochten en gestreden hebben.Al onzeverworven rechten zijn voor hun de gewoonste zaak dat ze die zo krijgen ,en dan mag je op dit forum nog niet eens zeggen dat het hun schuld is dat vind ik nog straffer zeg.Ik heb 10 jaar in een straat gewoond tussen de moskee en de migranten ,10 jaar miserie gehad en 10 jaar antennekes voor auto kopen spiegels van auto laten maken voordeur afschuren nadat ze weer eens beschilderd was met islamteksten.Nu woon ik in een straat zonder migranten en jawel ik woon hier graag en gerust ik heb leuke buren en veel vrienden ,men auto is nog als nieuw men voordeur blinkt,dus moet je niet dom zijn he om te zoeken waar de oorzaak ligt.
Hier gaan we weer!
Van nuancering is weerom geen sprake.

Mijn mening is dat godsdienstfanatici nu en reeds in het verleden steeds de grote onruststokers zijn en geweest zijn, en des te fanatieker des te meer ze hun godsdienstwetten gebruiken om de echte wet te omzeilen.

Spijtig genoeg zijn alle oprechte en eerlijke migranten hier ook de dupe van oneerlijke beschuldigingen en haatgevoelens.

Ik zou een verbod willen nastreven voor alle haatdragende en racistische Belgen om nog te reizen buiten de E.U. Als ge uw bezit toch zo liefkoost en niet wil delen, ga er dan maar heel uw leven met uw dik gat opzitten ook..NE! 8)
vibesman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 13:44   #8
Strop
Lokaal Raadslid
 
Strop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 april 2003
Locatie: Gent, Vlaanderen
Berichten: 334
Standaard

Dit probleem is effectief veel te moeilijk om er zo maar eventjes iets aan te veranderen, maar ik vrees dat we stilletjes aan op weg zijn naar een godsdienstoorlog. Als je onze westerse levenswijze als een godsdienst kan zien wel te verstaan.
Die is eigenlijk al een hele tijd bezig, sedert jaren 70 ergens, maar het slagveld zal zich langzamerhand ook naar onze straten verplaatsen en ik vrees voor de gevolgen.
__________________
Vliegt den Blauwvoet, Storm op zee

Verzet begint met jezelf een vraag te stellen, en die dan aan iemand anders stellen.

Geen Vlaams geld meer voor Wallonië
Strop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 20:50   #9
kweethetwelenkweethetni
Provinciaal Statenlid
 
kweethetwelenkweethetni's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 oktober 2003
Berichten: 720
Standaard

Ik zou een verbod willen nastreven voor alle haatdragende en racistische Belgen om nog te reizen buiten de E.U. Als ge uw bezit toch zo liefkoost en niet wil delen, ga er dan maar heel uw leven met uw dik gat opzitten ook..NE!


Dit gaat niet enkel om iets dat je liefkoost,het is gewoon niet nodig dat men dat waar ik zo hard moet voor werken beschadigd,en dan nog zonder reden.Je moet bij hen de deuren van de moskee maar is gaan beschilderen of stuk maken of hun wagen kapot doen,dit is echt niet om de reden dat ik iets liefkoos dit is gewoon ZE MOETEN MET HUN POTEN VAN MIJN SPULLEN BLIJVEN.
kweethetwelenkweethetni is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2003, 23:07   #10
vibesman
Vreemdeling
 
vibesman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kweethetwelenkweethetni
Dit gaat niet enkel om iets dat je liefkoost,het is gewoon niet nodig dat men dat waar ik zo hard moet voor werken beschadigd,en dan nog zonder reden.Je moet bij hen de deuren van de moskee maar is gaan beschilderen of stuk maken of hun wagen kapot doen,dit is echt niet om de reden dat ik iets liefkoos dit is gewoon ZE MOETEN MET HUN POTEN VAN MIJN SPULLEN BLIJVEN.
interpunctie
objectiveit
nuancering
spelling
vervoegingen

't Is duidelijk wie de probleemgevallen zijn.

Mr. Interpunctie , de wetten gelden voor IEDEREEN en niet alleen voor "ZE". Als u mijn wagen moedwillig vernielt, dan hebt u een proces aan uw been, of ge nu Sinterklaas zijt, de paus, de koning, een moslim of een christen of eender wie of wat...Maar u zegt dat het ALTIJD de allochtoon is die expert is in vernielingswerken. U heeft gewoon pech gehad en ik geloof best dat de daders allochtonen waren.
Maar ik zeg toch ook niet dat alle Vlamingen ongeletterde homofoben zijn omdat ik iemand ken die dat wel is?
vibesman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 00:16   #11
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Wie is een onruststoker?
- iemand die een misdaad pleegt?
- iemand die een beklag misdadig uit?
- iemand die een misdaad niet tegenhoudt?

Wie is een held?
- iemand die een misdaad misdadig bestrijdt?
- iemand die een mening onwettig uit?
- iemand die een misdaad pleegt?

Wie is een engel?
- iemand die zo correct mogelijk handelt?
- iemand die door niemand wordt beklaagd?
- iemand die iedereen helpt?

Eerst uw mening dan die van mij?
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2003, 13:51   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Dit probleem is effectief veel te moeilijk om er zo maar eventjes iets aan te veranderen, maar ik vrees dat we stilletjes aan op weg zijn naar een godsdienstoorlog. Als je onze westerse levenswijze als een godsdienst kan zien wel te verstaan.
Die is eigenlijk al een hele tijd bezig, sedert jaren 70 ergens, maar het slagveld zal zich langzamerhand ook naar onze straten verplaatsen en ik vrees voor de gevolgen.
Ik zou het liever anders zien, maar ik denk ook dat de (burger)oorlog met de dag meer onvermijdbaar wordt.

De samenlevingsproblemen oplossen is volgens mij politiek steeds minder haalbaar aan het worden.

En dus laat men de boel maar gewoon verrotten. Totdat de straat de puinhoop opkuist die het Belgisch bewind de laatste 40 jaar geschapen heeft.

Zelfs het Vlaams Blok lijkt zich vandaag bij deze gang van zaken te hebben neergelegd. Iedereen mag nu immers van het Vlaams Blok in België blijven, zolang ze maar over een Belgisch paspoort beschikken...
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 01:42   #13
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Dit probleem is effectief veel te moeilijk om er zo maar eventjes iets aan te veranderen, maar ik vrees dat we stilletjes aan op weg zijn naar een godsdienstoorlog. Als je onze westerse levenswijze als een godsdienst kan zien wel te verstaan.
Die is eigenlijk al een hele tijd bezig, sedert jaren 70 ergens, maar het slagveld zal zich langzamerhand ook naar onze straten verplaatsen en ik vrees voor de gevolgen.
1° in mijn ogen moeten westerse maatschappij en kerk gescheiden zijn en blijven (dat staat zo in al onze grondwetten)
2° voor een gevecht moet je met twee vechtersbazen zijn....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 13:28   #14
crawlerman
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 november 2003
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strop
Dit probleem is effectief veel te moeilijk om er zo maar eventjes iets aan te veranderen, maar ik vrees dat we stilletjes aan op weg zijn naar een godsdienstoorlog. Als je onze westerse levenswijze als een godsdienst kan zien wel te verstaan.
Die is eigenlijk al een hele tijd bezig, sedert jaren 70 ergens, maar het slagveld zal zich langzamerhand ook naar onze straten verplaatsen en ik vrees voor de gevolgen.
1° in mijn ogen moeten westerse maatschappij en kerk gescheiden zijn en blijven (dat staat zo in al onze grondwetten)
2° voor een gevecht moet je met twee vechtersbazen zijn....
Botst 1 niet met de ideeen van je vriend Abu Jahjah en zijn kerk
2 vechtersbazen ? klopt , de allochtoonse gemeenschap heeft er al een (Abu jahjah) en volgt hem al masaal . Wij hebben de onze ook al ( Filip de winter) maar ja wij vreedzame mensen zijn natuurlijk niet zo agressief om direct rellen te maken .
crawlerman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 14:44   #15
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crawlerman
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

1° in mijn ogen moeten westerse maatschappij en kerk gescheiden zijn en blijven (dat staat zo in al onze grondwetten)
2° voor een gevecht moet je met twee vechtersbazen zijn....
Botst 1 niet met de ideeen van je vriend Abu Jahjah en zijn kerk
2 vechtersbazen ? klopt , de allochtoonse gemeenschap heeft er al een (Abu jahjah) en volgt hem al masaal . Wij hebben de onze ook al ( Filip de winter) maar ja wij vreedzame mensen zijn natuurlijk niet zo agressief om direct rellen te maken .
1)Abou Yahyah is wel een randfenomeen, en zeker niet massaal gevolgd: De stemgerechtigde Belgen van allochtone origine lieten hem compleet op zijn neus gaan bij de laatste verkiezingen...(of zag je dat niet ?)
Ik moet ook niets hebben van die vent.
2) Ph. D. niet aggressief noemen is wel gevaarlijk...(heb je écht geen herinnering aan de rellen bij de IJzertoren en aan het beschamende vertoon bij een 11-juliviering in Brussel, enkele jaren geleden?): de keuze van twee der optredende artisten stond je toch zo vreedzame Philip D en compaan Gerolf A. niet aan en het feest werd lelijk verstoord door de knokploegen van die "vredelievende mensen"(jouw term, niet de mijne)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2003, 20:29   #16
saint
Vreemdeling
 
saint's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: trondheim noorwegen en brugge
Berichten: 15
Standaard


wat een vreemd idee om feiten in vraag te stellen?
1.
dyab abu jahjah heeft zichzelf buiten spel gezet door te krachtdadig te willen optrekken met de jonge vreemdelingengemeenschap.

De ouderen trappen hier niet in. zij zien zelf dat de weg van jahjah alleen leidt naar een grotere vorm van sociale en culturele onverzoenbaarheid.

2. mensen zoals ph. D. kunnen rekenen op de steun en aanhang van velen louter door de misdragingen van de vreemdelingengemeeschap.
rellen, opstootjes en gevechten zijn schering en inslag bij een politioneel of ander overheidsoptreden in vreemdelingenwijken. dit zie je in de grotendeels vlaamse woonomgevingen niet!

dit kotsbeu zijn en ook deels door angst grijpen velen onder ons naar de snelst geboden oplossing, geweld.
geef tenslotte toe wat zij mogen mogen wij toch ook???

gelijke rechten komen niet zonder gelijke PLICHTEN.
__________________
trotse vlaming maar beschaamde belg!
saint is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be