Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2007, 19:40   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ben geen randdebiel, Praetorian volgens mij ook niet.
Eerlijk gezegd had ik wel nog nooit van 't geen Desiderius mbt dat filmen zei, gehoord.
China is goed. Noord-Korea is beter.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 20:21   #82
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Hoe groot is area 51 ?
Hoe groot Kamchatka ?
Of Magadan ?

Er bestaat ook zoiets als 'publieke geheimen', Praetorian...
Bovendien had e.e.a. wel iets meer voeten in de aarde dan een simpele verbanning. Las van revisionisme-kramp ?
De militaire gebieden in de VS zijn enkele malen groter dan ons land.

Bijna altijd was het verbanning, ook tegenstanders van Stalin zoals Roy Medvedev bevestigen dit (oa. in Let history judge). In combinatie met de mortaliteitstabellen van Arch Getty bestaat daar nu nog nauwelijks twijfel over. Dit heeft weinig te maken met revisionisme, tenzij je daaronder bedoelt dat de historiografie wijzigt naarmate er meer bronnenmateriaal voorhanden is.
Indien je bedoelt dat er bij mij een politieke agenda achterzit, dan heb je pech. Ik zit in het stalinistische noch maoïstische kamp. Ik ken geen enkele stalinist die zoals mij Trotsky op verschillende punten gelijk geeft, idem met oa. mijn appreciatie voor anarchisten zoals Guerin en Lehning.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 21:28   #83
Desiderius
Minister-President
 
Desiderius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 4.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik ben geen randdebiel, Praetorian volgens mij ook niet.
Eerlijk gezegd had ik wel nog nooit van 't geen Desiderius mbt dat filmen zei, gehoord.
Kamchatka vooral, is uitermate mooi. Ik had een vijftal jaar geleden met een aantal collega-fotografen het plan opgevat om er enige tijd rond te trekken om het natuurschoon (in mijn geval vooral de landschappen, da's mijn specialiteit) op de gevoelige plaat vast te leggen. Toen we een paar jaar eerder met hetzelfde team dwars door China en zelfs door Tibet reisden (incluis enkele streken waar het voor de gemiddelde westerling niet zo evident is), werden we begeleid door government officials. Met de credentials van sommige van de teamleden bleek dat geen probleem (National Geographic, etc...). Maar in Rusland was het binnen de 10 seconden na onze vraag al Njet. En bleef het Njet wat we ook probeerden; zelfs zeer hooggeplaatste contacten in het Kremlin konden daar niks aan veranderen. De naam alleen al 'Kamchatka' (en later ook de streek rond Magadan, Kolyma) volstond om mensen op slag te doen verstijven in hun Njet-kramp. De reden, de ware reden... daar hebben we nog het raden naar, maar geruchten zijn er des te meer. (Magadan was zo'n 'ballingsoord' voor dissidenten onder Stalin; alleen... quasi niemand kwam daar nog terug uit. Veel 'records' zijn er niet, want buiten de plaatselijke bevolking kom je er quasi niet in. Grote oppervlakten zijn er ook 'ongeschikt voor bewoning' verklaard al van in Stalin's tijd.)
__________________
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be