Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 8 december 2007, 15:11   #61
verten
Burger
 
verten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom MOET er eigenlijk zo nodig nog een regering gevormd worden als de 'verkozenen' elkaar alleen maar rauw lusten?
Omdat je van volwassenen zou verwachten dat ze uiteindelijk toch tot een akkoord kunnen komen.
Het zijn geen bende kleuters ... alhoewel ik daar tegenwoordig toch ook mijn twijfels over heb.
verten is offline  
Oud 8 december 2007, 15:15   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Omdat je van volwassenen zou verwachten dat ze uiteindelijk toch tot een akkoord kunnen komen.
Het zijn geen bende kleuters ... alhoewel ik daar tegenwoordig toch ook mijn twijfels over heb.

Bwa...
Er scheiden elke dag mensen.
De volwassenen maken daar het minste herrie bij....
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 8 december 2007, 20:42   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Omdat je van volwassenen zou verwachten dat ze uiteindelijk toch tot een akkoord kunnen komen.
Het zijn geen bende kleuters ... alhoewel ik daar tegenwoordig toch ook mijn twijfels over heb.
Ik vind dat je een erg onvolwassen wereldbeeld hebt. Zo van het genre van een oud moederke dat alleen nog maar bezorgd is dat haar kinderen onder mekaar toch maar overeen komen ... okee de gerechtvaardigde wens van een moederke.

In realiteit gaat het dus zo: komt ge overeen, dan doet ge biznis, komt ge niet overeen, dat gaat ge uw eigen weg.

En als ge dat in kombinatie brengt met het oude Vlaamse spreekwoord, dat "goede rekeningen (of afspraken) maken goede vrienden" ... dan zullen we de bovenste beste buren in Europa worden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 december 2007, 23:37   #64
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.179
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
ES vind ik nogal een raar figuur in de politiek. Waarom ze die hebben aangetrokken begrijp ik niet. Die kerel heeft de staat alleen maar geld gekost. Voor mij is hij een mislukt manager en zou dus beter stil blijven. Heulen met de oude krokodillen die hem binnenbrachten misschien?
ES is wel al j�*ren actief in de politiek he.
Ondermeer als burgemeester van Liedekerke.
Hij moest ook niet zomaar weg uit de NMBS hmm..
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline  
Oud 9 december 2007, 01:02   #65
verten
Burger
 
verten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 163
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat je een erg onvolwassen wereldbeeld hebt. Zo van het genre van een oud moederke dat alleen nog maar bezorgd is dat haar kinderen onder mekaar toch maar overeen komen ... okee de gerechtvaardigde wens van een moederke.

In realiteit gaat het dus zo: komt ge overeen, dan doet ge biznis, komt ge niet overeen, dat gaat ge uw eigen weg.

En als ge dat in kombinatie brengt met het oude Vlaamse spreekwoord, dat "goede rekeningen (of afspraken) maken goede vrienden" ... dan zullen we de bovenste beste buren in Europa worden.
Nu stelt u de zaken voor alsof de breuklijn alleen maar langs de taalgrens loopt, terwijl dit absoluut niet het geval is. Kijk maar naar de aversie tussen Milquet en Reynders. Eén van de redenen waarom de formatie mislukte is het feit dat het Cdh als enige linkse partij zeer geïsoleerd stond en, zoals we duidelijk gezien hebben, ook tot weinig toegevingen bereid was. Maar het Cdh zomaar vervangen door de PS is allesbehalve gemakkelijk, want de relatie van Reynders met Di Rupo is niet veel beter. En aan Vlaamse zijde blijft het ook maar veto's regenen... Het is dan ook een illusie te denken dat het splitsen van het land alles zal oplossen.

Of misschien moeten we het land gewoon verdelen over alle provincies: Leterme kan dan de eerste premier worden van West-Vlaanderen, Verhofstadt van Oost-Vlaanderen,... zodat iedereen naar hartenlust zijn eigen programma voor 100% kan uitvoeren. Voor elke politieker zijn eigen kleutertuin, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
verten is offline  
Oud 9 december 2007, 07:11   #66
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door verten Bekijk bericht
Nu stelt u de zaken voor alsof de breuklijn alleen maar langs de taalgrens loopt, terwijl dit absoluut niet het geval is. Kijk maar naar de aversie tussen Milquet en Reynders. Eén van de redenen waarom de formatie mislukte is het feit dat het Cdh als enige linkse partij zeer geïsoleerd stond en, zoals we duidelijk gezien hebben, ook tot weinig toegevingen bereid was. Maar het Cdh zomaar vervangen door de PS is allesbehalve gemakkelijk, want de relatie van Reynders met Di Rupo is niet veel beter. En aan Vlaamse zijde blijft het ook maar veto's regenen... Het is dan ook een illusie te denken dat het splitsen van het land alles zal oplossen.

Of misschien moeten we het land gewoon verdelen over alle provincies: Leterme kan dan de eerste premier worden van West-Vlaanderen, Verhofstadt van Oost-Vlaanderen,... zodat iedereen naar hartenlust zijn eigen programma voor 100% kan uitvoeren. Voor elke politieker zijn eigen kleutertuin, dat we daar niet eerder aan gedacht hebben.
Hier denkt men wel zo:

http://www.unionbelge.be/nl/voorzitter.php

Laatst gewijzigd door straatrue : 9 december 2007 om 07:12.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 09:21   #67
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Zou een normale mens al die nonsens ernstig kunnen opnemen?

Volgens mij moet - voorlopig nog althans - het land niet gesplitst worden en kan dit maar vermeden worden als men een straatrat een straatrat durft noemen en de hervormingen durft doen die een beter bestuur mogelijk maken.

Als men de Blubbers gelooft is het welzijn van de 'Belg' enkel met een eendrachtig land verzekerd... Precies alsof men bijna geen kleine 200 jaar de tijd gehad heeft om dat te bewijzen...

Als men die site leest, kan men zich niet van de indruk ontdoen dat de tijd van carnaval in het zicht komt...


Zouden ook mensen, die geen adellijke titel hebben of aspireren, ook lid kunnen worden?
Chipie is offline  
Oud 9 december 2007, 11:19   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Die 'men' bestaat wel nog uitgerekend uit twee man. Wat overschiet van de bubclub prijkt dus niet toevallig samen op de foto. Hans van de Cauter en Ruben Cottenjé.

Dus jij was één van die 8000 bubstemmers die de verdedigers van het 19de eeuwse Belgique steunden bij de laatste verkiezingen?

Ik kon me niet voorstellen welk soort volk voor die mini-dictatortjes stemde. Nu weet ik het!
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 11:23   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Eendracht maakt macht!

Leuke spreuk als je weet dat Hans de eendracht niet eens kon bewaren in zijn eigen, beperkte clubje.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 11:24   #70
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Eendracht maakt macht!

Leuke spreuk als je weet dat Hans de eendracht niet eens kon bewaren in zijn eigen, beperkte clubje.
Daarom hebben ze dan ook geen macht he Knuppel.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 9 december 2007, 11:27   #71
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Ik ga nooit vergeten hoe ES jaren geleden op TV een vrouw afbekte, omdat ze vond dat de treinen een beetje op tijd moesten rijden.

Sindsdien heb ik die arrogante zak nooit meer ernstig kunnen nemen.
Flippend Rund is offline  
Oud 9 december 2007, 11:27   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.904
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Daarom hebben ze dan ook geen macht he Knuppel.

O neen?
Volgens straatreu denkt 'men' anders wel zo, hoor.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 9 december 2007, 12:02   #73
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
ACVW en Groen samen + eventueel SPa

In andere thread heb ik het over een trendwatcher in de Tijd; hij zegt ook: Naast JMDD kan ook Mieke Vogels de tijdsgeest heel goed kan vatten.
Daarmee waarschijnlijk dat mie vogels en haar partij bij de verkiezingen meestal zulke overdonderende resultaten halen .
Ondanks het feit dat de kern van hun programma (een beter milieu) zeker bij heel veel mensen ingang zou kunnen vinden, weten ze bij groen nog altijd heel goed hoe ze mensen moeten afstoten met hun wereldvreemde standpunten.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline  
Oud 9 december 2007, 12:07   #74
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.946
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Met de huidige NVA zal het nooit genoeg zijn. Ik schat de kans klein dat ze ooit zullen toetreden tot een regering wat er ook uit de bus komt.
Met het laatste voorstel konden ze anders wel akkoord gaan, dus je stelling klopt niet.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline  
Oud 9 december 2007, 13:58   #75
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die 'men' bestaat wel nog uitgerekend uit twee man. Wat overschiet van de bubclub prijkt dus niet toevallig samen op de foto. Hans van de Cauter en Ruben Cottenjé.

Dus jij was één van die 8000 bubstemmers die de verdedigers van het 19de eeuwse Belgique steunden bij de laatste verkiezingen?

Ik kon me niet voorstellen welk soort volk voor die mini-dictatortjes stemde. Nu weet ik het!
Waaruit besluit je nu dat ik voor BUB stem?

Ik wijs er gewoon even op dat er een partij bestaat die een soort federalisme met de provincies voorstelt.
straatrue is offline  
Oud 9 december 2007, 14:08   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Waaruit besluit je nu dat ik voor BUB stem?

Ik wijs er gewoon even op dat er een partij bestaat die een soort federalisme met de provincies voorstelt.
BUB staat helemaal niet voor een federaal België met provincies als federerende delen, wel voor een unitair België waarbij men de provincie bepaalde zaken laat uitvoeren wat op nationaal niveau werd beslist.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 9 december 2007, 14:15   #77
Aeternitas
Banneling
 
 
Aeternitas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2005
Berichten: 417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hij zei ook:

Wij (= CD&V) zijn geen separatisten: wij vinden dat België nog een meerwaarde biedt. Historische banden sinds 1830 kan je niet zomaar overboord gooien.
Historische banden? Een lachertje. Wie zo redeneert, kan pleiten voor een heroprichting van het Romeinse Rijk. Landen worden vandaag gevormd.
Aeternitas is offline  
Oud 9 december 2007, 16:22   #78
bk232214
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 april 2002
Berichten: 1.309
Standaard Je ziet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Daarmee waarschijnlijk dat mie vogels en haar partij bij de verkiezingen meestal zulke overdonderende resultaten halen .
Ondanks het feit dat de kern van hun programma (een beter milieu) zeker bij heel veel mensen ingang zou kunnen vinden, weten ze bij groen nog altijd heel goed hoe ze mensen moeten afstoten met hun wereldvreemde standpunten.
Ja je ziet het wel met polderdorp Doel wat de groene beloofd hadden aan de inwoners zeker Mieke Vogels
bk232214 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be