Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 18 december 2007, 08:12   #1
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard De (be)geest(ering) is uit de fles

Ik moet eerlijk zeggen, Verhofstadt III is compleet oninteressant. Verhofstadt, zo lijkt het, heeft gedaan waar hij goed in is: een regering op de been brengen zonder inhoud, zonder thema, zonder bezieling; waarbij zijn eigen voluntarisme moet volstaan om het existentiële zwarte gat dat daarachter schuilt, te verdoezelen.

Alle principiële bezwaren die voor animositeit zouden kunnen zorgen, het gevecht tussen Madame Non en Mister Yes, het erdoor willen duwen van standpunten, ... kortom al die zaken die politiek interessant maken voor de burger, zijn naar de achtergrond gedreven. In de plaats daarvan komt een "interimregering van dringende zaken", een eufemisme voor "bezigheidstherapie voor beroepspolitiekers". Ondertussen zit de PS weer aan de feestdis, en wachten ons ministers als Onkelinckx en Flahaut. En degene die denkt dat tegen Pasen dat allemaal wel zal veranderen, met Leterme I als nieuwe premier, die is imho verregaand naïef.

Ik hoop dus dat het Kartel, ook al is de (be)geest(ering) tegenwoordig duidelijk uit de fles, haar strijdvaardigheid terugvindt, en geen jaar wacht vooraleer de stekker uit het stopcontact te trekken. Ik zit in ieder geval niet te wachten op dit soort spookregering.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 18 december 2007, 08:25   #2
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik moet eerlijk zeggen, Verhofstadt III is compleet oninteressant. Verhofstadt, zo lijkt het, heeft gedaan waar hij goed in is: een regering op de been brengen zonder inhoud, zonder thema, zonder bezieling; waarbij zijn eigen voluntarisme moet volstaan om het existentiële zwarte gat dat daarachter schuilt, te verdoezelen.

Alle principiële bezwaren die voor animositeit zouden kunnen zorgen, het gevecht tussen Madame Non en Mister Yes, het erdoor willen duwen van standpunten, ... kortom al die zaken die politiek interessant maken voor de burger, zijn naar de achtergrond gedreven. In de plaats daarvan komt een "interimregering van dringende zaken", een eufemisme voor "bezigheidstherapie voor beroepspolitiekers". Ondertussen zit de PS weer aan de feestdis, en wachten ons ministers als Onkelinckx en Flahaut. En degene die denkt dat tegen Pasen dat allemaal wel zal veranderen, met Leterme I als nieuwe premier, die is imho verregaand naïef.

Ik hoop dus dat het Kartel, ook al is de (be)geest(ering) tegenwoordig duidelijk uit de fles, haar strijdvaardigheid terugvindt, en geen jaar wacht vooraleer de stekker uit het stopcontact te trekken. Ik zit in ieder geval niet te wachten op dit soort spookregering.
Ook in het land is de geest uit de fles en als hij eenmaal uit de fles is krijg je hem er niet meer in.
De Vlaamse oppositie kan eerst nog even rustig kerst gaan vieren en dan
wordt het een heel druk jaar.
Maak de borst maar nat.
I amsterdam is offline  
Oud 18 december 2007, 09:40   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Waar zit Bart Dewever eigenlijk?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 december 2007, 09:56   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zit Bart Dewever eigenlijk?
Zijn kansen voor het N-VA partijcongres aan het berekenen?
Zwartengeel is offline  
Oud 18 december 2007, 15:12   #5
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zijn kansen voor het N-VA partijcongres aan het berekenen?
Misschien heeft hij een spreekverbod?
I amsterdam is offline  
Oud 18 december 2007, 15:12   #6
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zijn kansen voor het N-VA partijcongres aan het berekenen?
Vermoedelijk. Maar ik heb er geen goed oog in. Hij heeft de gave van het woord. Hij zal het congres aanmanen nog een paar maanden geduld te hebben om daarna aan het grote werk te beginnen, grote staatshervorming met dikke vissen incluis. En het congres zal hem een staande ovatie geven en terugkeren naar huis, met niks in de handen en nog minder in de zakken. Zo gaat dat al decennia en er zit voorlopig geen beterschap in. Wanneer gaan we deze slavenmentaliteit eindelijk eens afleggen? Hoelang nog?
robert t is offline  
Oud 18 december 2007, 15:23   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Vermoedelijk. Maar ik heb er geen goed oog in. Hij heeft de gave van het woord. Hij zal het congres aanmanen nog een paar maanden geduld te hebben om daarna aan het grote werk te beginnen, grote staatshervorming met dikke vissen incluis. En het congres zal hem een staande ovatie geven en terugkeren naar huis, met niks in de handen en nog minder in de zakken. Zo gaat dat al decennia en er zit voorlopig geen beterschap in. Wanneer gaan we deze slavenmentaliteit eindelijk eens afleggen? Hoelang nog?

N-VA zal de CD&V een ultimatum geven: 23 maart indien geen staatshervorming met garanties (volgens het contract tussen CD&V en N-VA) geen regeringsdeelname. Wanneer de CD&V dan nog deelneemt aan de regering= geen kartel meer.

De overgangsregering is denk ik niet te vermijden, want laten we 1 ding onthouden: de meute is niet al te slim. Wanneer belgicisten beginnen "solidariteit"betogingen valselijk verkopen als "red de koopkracht" hoe vals ook, daar is de meute dom maar gevoelig voor. Het gaat immers om eigen portemoné.
Het gevaar is dat de Vlaamse druk in omgekeerde richting kan beginnen werken.

Ik zou zeggen laat die noodregering maar eens gaan, we zullen op 23 maart afrekenen en na aller waarschijnlijkheid definitie in juni.

Laatst gewijzigd door giserke : 18 december 2007 om 15:25.
giserke is offline  
Oud 18 december 2007, 16:08   #8
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zit Bart Dewever eigenlijk?
Waarschijnlijk nog altijd in 'Open Kaart' op Kanaal Z. Ik heb hem daar het hele weekend zien zitten.
Kazan is offline  
Oud 18 december 2007, 18:47   #9
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Vermoedelijk. Maar ik heb er geen goed oog in. Hij heeft de gave van het woord. Hij zal het congres aanmanen nog een paar maanden geduld te hebben om daarna aan het grote werk te beginnen, grote staatshervorming met dikke vissen incluis. En het congres zal hem een staande ovatie geven en terugkeren naar huis, met niks in de handen en nog minder in de zakken. Zo gaat dat al decennia en er zit voorlopig geen beterschap in. Wanneer gaan we deze slavenmentaliteit eindelijk eens afleggen? Hoelang nog?


Amen.
__________________
AVV is offline  
Oud 18 december 2007, 20:16   #10
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Vermoedelijk. Maar ik heb er geen goed oog in. Hij heeft de gave van het woord. Hij zal het congres aanmanen nog een paar maanden geduld te hebben om daarna aan het grote werk te beginnen, grote staatshervorming met dikke vissen incluis. En het congres zal hem een staande ovatie geven en terugkeren naar huis, met niks in de handen en nog minder in de zakken. Zo gaat dat al decennia en er zit voorlopig geen beterschap in. Wanneer gaan we deze slavenmentaliteit eindelijk eens afleggen? Hoelang nog?
Argument :

Mensen mensen mensen, wij zijn de meest vlaamsgezinden, als wij nu wegwandelen zullen onze eisen al HELEMAAL niet meer gehoord worden. We kunnen nu beter wat goede wil tonen en tot maart mee blijven doen.

Daarnaast , we zijn misbaar , zonder ons kan het ook en denk je echt dat de cdv ons verkiest boven postjes ?

Zoiets misschien ? ja dat zie ik wel gebeuren. Met alle respect, ja, het nva ledencongras deel 1 is een formaliteit, immers deel 2 in maart kan nog njet zeggen, dat in het achterhoofd houdende zullen de leden wel nog even verder meegaan in het verhaal, hopende op een positieve uitkomst in maart.

Deel 2 ? Dat weet ik niet, maar eenmaal in maart zal je kunnen aanhalen dat je nu eenmaal toch al zo diep in bad hesleurd bent dat je niet meer terugkan of zoiets.

Citaat:
De overgangsregering is denk ik niet te vermijden, want laten we 1 ding onthouden: de meute is niet al te slim. Wanneer belgicisten beginnen "solidariteit"betogingen valselijk verkopen als "red de koopkracht" hoe vals ook, daar is de meute dom maar gevoelig voor. Het gaat immers om eigen portemoné.
Het gevaar is dat de Vlaamse druk in omgekeerde richting kan beginnen werken.
Dit laatste kan een argument zijn waarom iemand zou kunnen bijdraaien, of bijgedraaid geweest zijn. Nva en cdv alike.


mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 18 december 2007, 20:17   #11
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Waarschijnlijk nog altijd in 'Open Kaart' op Kanaal Z. Ik heb hem daar het hele weekend zien zitten.

Echt wel een zender die veel bekeken wordt.
straatrue is offline  
Oud 18 december 2007, 22:19   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen laat die noodregering maar eens gaan, we zullen op 23 maart afrekenen en na aller waarschijnlijkheid definitie in juni.

Dat klinkt mij precies eender in de oren als ten tijde van de vorming van de Vlaamse regering. Het kartel zou niet in een regering stappen zonder de onverwijlde splitsing van BHV. Dewever heeft toen een paar keer een deadline gesteld, opgeschoven, en nog eens opgeschoven....Om uiteindelijk zonder splitsing, maar met een ministerzetel voor Bourgeois, in de Vlaamse regering te belanden.

Dej�* vu.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2007 om 22:21.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2007, 08:38   #13
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar zit Bart Dewever eigenlijk?
Ik heb hem vorig weekend nog aan't werk gezien op Kanaal Z/Knack TV (toch een goede debater, den Bart).

Er gaan vermoedens op dat de N-VA niet het vertrouwen zal geven aan Verhofstadt IIbis...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 19 december 2007, 08:50   #14
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
N-VA zal de CD&V een ultimatum geven: 23 maart indien geen staatshervorming met garanties (volgens het contract tussen CD&V en N-VA) geen regeringsdeelname. Wanneer de CD&V dan nog deelneemt aan de regering= geen kartel meer.
(...)
Ik zou zeggen laat die noodregering maar eens gaan, we zullen op 23 maart afrekenen en na aller waarschijnlijkheid definitie in juni.
Ook typisch Vlaams alles naar de toekomst op te schuiven.
Die Messiasverwachting , het paradijsgevoel zit er bij veel Vlamingen echt diep in , ook als het over rauwe machtspolitiek voor en door de meute gaat.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 19 december 2007, 08:50   #15
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ik heb hem vorig weekend nog aan't werk gezien op Kanaal Z/Knack TV (toch een goede debater, den Bart).
Veel mensen bekijken die zender hé.

Iemand die iets te zeggen heeft, moet daar niet zitten op het moment dat een regering gevormd wordt hé.
straatrue is offline  
Oud 19 december 2007, 08:55   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
N-VA zal de CD&V een ultimatum geven: 23 maart indien geen staatshervorming met garanties (volgens het contract tussen CD&V en N-VA) geen regeringsdeelname. Wanneer de CD&V dan nog deelneemt aan de regering= geen kartel meer.

De overgangsregering is denk ik niet te vermijden, want laten we 1 ding onthouden: de meute is niet al te slim. Wanneer belgicisten beginnen "solidariteit"betogingen valselijk verkopen als "red de koopkracht" hoe vals ook, daar is de meute dom maar gevoelig voor. Het gaat immers om eigen portemoné.
Het gevaar is dat de Vlaamse druk in omgekeerde richting kan beginnen werken.

Ik zou zeggen laat die noodregering maar eens gaan, we zullen op 23 maart afrekenen en na aller waarschijnlijkheid definitie in juni.
zo'n ultimatum met dreiging om t kartel te breken zou de mooiste uitvlucht zijn voor ALLE andere coalitiepartners om net geen staatshervorming door te voeren gelukkig denk zelfs ik dat BdW politiek intelligenter is dan dat ... welk drukkingsmiddel hij dan wel heeft als er nu al een regering gevormd wordt ? ... geen meer vrees ik.
Anna List is offline  
Oud 19 december 2007, 09:00   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Argument :

Mensen mensen mensen, wij zijn de meest vlaamsgezinden, als wij nu wegwandelen zullen onze eisen al HELEMAAL niet meer gehoord worden. We kunnen nu beter wat goede wil tonen en tot maart mee blijven doen.

Daarnaast , we zijn misbaar , zonder ons kan het ook en denk je echt dat de cdv ons verkiest boven postjes ?

Zoiets misschien ? ja dat zie ik wel gebeuren. Met alle respect, ja, het nva ledencongras deel 1 is een formaliteit, immers deel 2 in maart kan nog njet zeggen, dat in het achterhoofd houdende zullen de leden wel nog even verder meegaan in het verhaal, hopende op een positieve uitkomst in maart.

Deel 2 ? Dat weet ik niet, maar eenmaal in maart zal je kunnen aanhalen dat je nu eenmaal toch al zo diep in bad hesleurd bent dat je niet meer terugkan of zoiets.

Dit laatste kan een argument zijn waarom iemand zou kunnen bijdraaien, of bijgedraaid geweest zijn. Nva en cdv alike.


mvg. Sint Ignacius
stel nu dat je gelijk hebt : N-VA is misbaar en heeft weinig drukkingsmiddelen meer ...

dan is mijn vraag toch wel waarom de N-VA de CD&V met het kartel van de ondergang gered heeft ...

want w�*t zal de N-VA dan de facto bereikt hebben ?
-Belgisch voortbestaan verlengd door een regering mee op de been te brengen die het federale niveau gaat versterken (let maar op)
-vlaams nationalistische strekking nog maar eens gedecimeerd en gesplitst ...

een onafhankelijk Vlaanderen k�*n je niet met een 'stap voor stap' strategie bereiken ... dat is technisch onmogelijk, je genereert alleen maar toegevingen.
Anna List is offline  
Oud 19 december 2007, 12:59   #18
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
stel nu dat je gelijk hebt : N-VA is misbaar en heeft weinig drukkingsmiddelen meer ...

dan is mijn vraag toch wel waarom de N-VA de CD&V met het kartel van de ondergang gered heeft ...

want w�*t zal de N-VA dan de facto bereikt hebben ?
-Belgisch voortbestaan verlengd door een regering mee op de been te brengen die het federale niveau gaat versterken (let maar op)
-vlaams nationalistische strekking nog maar eens gedecimeerd en gesplitst ...

een onafhankelijk Vlaanderen k�*n je niet met een 'stap voor stap' strategie bereiken ... dat is technisch onmogelijk, je genereert alleen maar toegevingen.




Inderdaad AnnaList,

Arme NVA achterban. Ze zullen het stilaan ook wel doorkrijgen!
Maar ja, we krijgen weer een herhaling van wat we al zoveel keren gehad hebben. De Vlamingen zijn en blijven een 'geslagen' volk.
Zoals ik al véle keren op dit forum heb gezegd. Mijn stem sinds dag 1 voor het Vlaams Belang is voor mij de enige reden om er alsnog in te blijven geloven. Van die Vlaamse "denkers' maar Belgische 'uitvoerders' heb ik voorlopig mijn buik meer dan vol.
__________________
AVV is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be