Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 15:16   #41
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
beter?
Veel beter. Nu kan ik me erin vinden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:26   #42
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

nu maar hopen dat ik er niet naast zat met mijn interpretatie.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:31   #43
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ehm, het is niet omdat ze in Vlaanderen komen werken dat ze hier ook komen wonen hé.
Eigenlijk zit er wel degelijk dat soort gevaar in! Tenslotte zijn veel franstalige brusselaars in de Vlaamse rand komen wonen... en willen ze er ook weer franstalig grondgebied, horend bij Brussel van maken! Van zodra je een hoop franssprekenden bij elkaar krijgt is het voor hen toch o zo vanzelfsprekend dat alles in het Frans verloopt, zoals de vele voorbije tientallen jaren...

Las zopas ergens in een artikel dat de vele Fransen die van over de grens komen werken in de streek van Kortrijk na een paar jaar werken ook nog steeds geen Nederlands praten, maar dat is eigenlijk geen probleem... de Vlamingen kennen voldoende Frans; en inderdaad, die mensen komen hier om te werken, niet om het gebied mettertijd op te eisen!
Met de Walen riskeren we het anders! Werk aanbieden en verplichte cursussen Nederlands, dat zou het minste moeten zijn! Een soort "faciliteiten" maar die later niet laten uitdraaien op de klucht die ze er nu van maken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:34   #44
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Er is binnen Belgie een vrij verkeer van arbeidk. Wat Leterme kakelt is irrelevant, al komen er in Vlaanderen 4 miljoen walen wonen en werken.
Meneer kijkt er naar uit om de franstalige hegemonie van vroeger weer over het ganse land te laten uitwaaieren?
Tuurlijk mag iedereen gaan werken waar hij/zij dat kan... maar deze keer met het nodige respekt voor de eigenheden van de streek waar men terecht komt, niet als "veroveraars"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:38   #45
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Als hij met evenveel inzet werkt als de vlamingen, zich aanpast, en voldoende goed nederlands spreekt, is hij niet te herkennen.

En is er, zo lijkt mij, ook geen reden om hem buiten te gooien.
Inderdaad, geen enkel probleem.
Maar er mogen niet teveel Maigain-en Happart-types meekomen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 15:49   #46
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Inderdaad, geen enkel probleem.
Maar er mogen niet teveel Maigain-en Happart-types meekomen...
die zullen nog niet rap hun neus tonen hier denk ik.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 17:30   #47
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
nu maar hopen dat ik er niet naast zat met mijn interpretatie.
Nee hoor, precies wat ik bedoelde. Het ging me er eerder over dat hij het over een invasie had, een invasie door landgenoten is nogal absurd. Dat wou ik evne opmerken. Zeker niet dat haat tegenover buitenlanders wel verantwoord is.
__________________
NVA= Niet Veel Avance

Laatst gewijzigd door Tommm : 16 januari 2008 om 17:31.
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 07:29   #48
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Eigenaardig, elk jaar zijn er transfers van 12 miljard euro, hoofdzakelijk richting La Wallonie, en toch is het moeilijk om de Waalse Jan met de Pet , werk in eigen streek te bezorgen.
Strange.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 12:19   #49
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Nee hoor, precies wat ik bedoelde. Het ging me er eerder over dat hij het over een invasie had, een invasie door landgenoten is nogal absurd. Dat wou ik evne opmerken. Zeker niet dat haat tegenover buitenlanders wel verantwoord is.
Dat "landgenoten-gedoe" is er stilaan teveel aan. Meen jij dat de franstaligen ons als "landgenoten" zien misschien? Wij zijn "de boertjes uit het noorden die zovele dialekten spreken dat we elkaar niet eens verstaan" enz De kust is goed om op vakantie te komen (en in het Frans aangesproken te worden) en de 12 miljard die ze elk jaar oprapen dat is ook OK of mag ik zeggen "levensnoodzakelijk"?

We zijn nooit "één" volk geweest, wel twee die op hetzelfde lapje grond werden geplaatst in 1830. En de gevolgen zijn ernaar...
Dat wou ik ook eventjes opmerken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 13:21   #50
Tommm
Minister-President
 
Tommm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 4.574
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat "landgenoten-gedoe" is er stilaan teveel aan. Meen jij dat de franstaligen ons als "landgenoten" zien misschien? Wij zijn "de boertjes uit het noorden die zovele dialekten spreken dat we elkaar niet eens verstaan" enz De kust is goed om op vakantie te komen (en in het Frans aangesproken te worden) en de 12 miljard die ze elk jaar oprapen dat is ook OK of mag ik zeggen "levensnoodzakelijk"?

We zijn nooit "één" volk geweest, wel twee die op hetzelfde lapje grond werden geplaatst in 1830. En de gevolgen zijn ernaar...
Dat wou ik ook eventjes opmerken...
Hoe veel Walen ken je eigenlijk? Laat me raden: geen enkele. Ik ken er wel en zij hebben niets tegen Vlamingen, wel tegen Vlaamsnationalisten. Ze hebben ook iets tegen Maingain, iets waar je waarschijnlijk ook niet bij kan.
__________________
NVA= Niet Veel Avance
Tommm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 13:27   #51
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hoe veel Walen ken je eigenlijk? Laat me raden: geen enkele. Ik ken er wel en zij hebben niets tegen Vlamingen, wel tegen Vlaamsnationalisten. Ze hebben ook iets tegen Maingain, iets waar je waarschijnlijk ook niet bij kan.
en toch stemmen ze op een partij die een kartel vormt met Maingain, meer nog, waar Maingain bijzonder veel te zeggen heeft voor iemand die 2 zetels heeft.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:04   #52
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en toch stemmen ze op een partij die een kartel vormt met Maingain, meer nog, waar Maingain bijzonder veel te zeggen heeft voor iemand die 2 zetels heeft.
So?
Dus alle cdv-stemmers zijn separatisten in uw ogen?
ah ja: ze vormen een kartel met nva
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:06   #53
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Ik woon in een natie, arbitrair of niet (is irrelevant) en dat betekent dat iedereen die in die natie woont onder de wet valt en onder de belastingen. Wie minder heeft krijgt van de rijken. Simpel. Wie dat zijn, welke taal die spreken, welke kleur hun bottinekes heeft. Het zal me een rotzorg zijn. Zolang ze het geld nodig hebben dat ik kan missen is het met plezier gegeven. En omgekeerd, da's het sterke van dat systeem.

Toen kwam er een eerste staatshervorming, die het taalverschil nu eens structureel ging opblazen tot beleidsniveau's. En daar is het misgelopen, want daarmee blaas je de mythe van het verschil een nieuw leven in. Self fulfilling prophecy over de gehele lijn. Vervolgens kon het 'verschil' ook aan de Waalse politiek worden verweten (die was immers niet meer dezelfe als in Vlaanderen). Vervolgens waren er ook problemen met kieskringen, met transfers, met zowat allez eigenlijk. Want plots waren de anderstaligen (bijna) buitenlanders geworden. Die perceptie heeft het gezond verstand geen goed gedaan (alle LDD-slogans ten spijt).

En zo zijn we vertrokken. Tot vandaag waar je op dit forum echte haatberichten leest over domme, luie, koppige, profiterende, corrupte Walen alsof iemand dan ook echt weet waarover hij het heeft. De afgezaagde analogie met de Joden in Nazi-Duitsland wordt lachend weggewuifd, enkel omd�*t ze afgezaagd is. Zeer to the point echter, die vergelijking.

Met één verschil: de Walen zijn iets minder weerloos. En dat lijken we te negeren. Welke hardwerkende Waal moet het pikken dat elke Vlaamse Jan Lul (no offense, Van Den Berghe) lallend verkondigt dat die Walen maar buiten moeten en dat ze geld kosten etc.?

Wat als wij, harde werkers op dit forum in de minderheid waren en de werkloosheid in Vlaanderen hoger was dan die in Wallonië? Zouden wij een Waalse Bart Dewever accepteren? Zouden wij moeten pikken dat het Franssprekende Wallonië solo xil gaa en ons wil achterlaten? Wel d�*n zou ik ook haatberichten posten... Dan zou ik immers een punt hebben!
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:07   #54
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
So?
Dus alle cdv-stemmers zijn separatisten in uw ogen?
ah ja: ze vormen een kartel met nva
Tuurlijk! Als je NVA niet ziet zitten dan stem je ook niet op CD&V, nogal logisch, niet? Wat betekent zo'n kartel anders? Gewoon stemmentruukje?
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 14:56   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Tuurlijk! Als je NVA niet ziet zitten dan stem je ook niet op CD&V, nogal logisch, niet? Wat betekent zo'n kartel anders? Gewoon stemmentruukje?
dus iemand die vindt dat CD&V het beste programma heeft (waar dus geen separatisme instaat), en geen separatist is, kon dus niet op CD&V stemmen? op welke partij moest hij dan wel stemmen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 15:08   #56
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus iemand die vindt dat CD&V het beste programma heeft (waar dus geen separatisme instaat), en geen separatist is, kon dus niet op CD&V stemmen? op welke partij moest hij dan wel stemmen?
net zoals iemand die vindt dat MR het beste programma heeft (waar dus geen vlamingenhaat instaat)en geen vlamingenhater is, kon dus niet op MR?
op welke partij moest hij dan wel stemmen?

valt hij?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 15:10   #57
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
net zoals iemand die vindt dat MR het beste programma heeft (waar dus geen vlamingenhaat instaat)en geen vlamingenhater is, kon dus niet op MR?
op welke partij moest hij dan wel stemmen?

valt hij?
Maingain zit in de MR, FDF is onderdeel van MR, geen kartelpartner zoals NVA van CD&V, maw, in het partijprogramma van MR zit wel degelijk Vlamingenhaat.

Reynders heeft trouwens vrij agressief propaganda gemaakt in de rand, een pamflet van hem is hier ergens op het forum te vinden.

dus neen, hij valt niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 15:20   #58
Guinness70
Vreemdeling
 
Guinness70's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Locatie: Minderheids Republiek Abelgistan
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
- Van zodra je een hoop franssprekenden bij elkaar krijgt is het voor hen toch o zo vanzelfsprekend dat alles in het Frans verloopt
een hoop? één is al genoeg.

deze morgen nog opt werk:
een vlaming verteld zijn reisverhaal aan een waal, in het gebroken frans.
die waal heeft een antwerps lief en verstaat zeer goed nederlands, durft het alleen niet goed spreken, niet meer of minder gebroken dan die vlaming zijn frans.
ik kom erbij staan, begint de vlaming tegen mij ook int frans...
HOLA, we zijn hier met 2,5 vlamingen... vlaams aub.
vanaf toen de rest van het verhaal int vlaams voor alledrie, en die waal lachte evenzeer en nam evenzeer deel aan het gesprek.

gewoon eens zeggen hoe het zit! staat het u niet aan? wilt ge de effort nie doen... salut en de kost.
__________________
een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist.

wees sociaal maar niet met mijn geld.
Citaat:
Because muslims will burst in to conquer, and they will conquer by populating it with their children. Victory will come to us from the wombs of our women.
http://www.liveleak.com/view?i=1fe_1194997213
Guinness70 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 16:15   #59
santos
Minister
 
santos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Locatie: Luxembourg
Berichten: 3.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Iemand Terzake gezien? Daar lieten ze een West-Vlaamse bedrijfsleider aan het woord die Fransen in dienst had. Hij was niet bepaald lovend over de Waalse arbeider en verkoos een werknemer uit Frankrijk boven een waalse

edit: hij heeft al tientallen Franse metaalbewerkers in dienst dus van taalrascisme kan geen sprake zijn.
Echt representatief zal dat ook niet zijn hé, 1 werkgever. En moesten ze u 500 euro netto meer geven dan uw collega zouden ze ook merken dat gij harder uw best zou doen.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2008, 16:32   #60
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Ik woon in een natie, arbitrair of niet (is irrelevant) en dat betekent dat iedereen die in die natie woont onder de wet valt en onder de belastingen. Wie minder heeft krijgt van de rijken. Simpel. Wie dat zijn, welke taal die spreken, welke kleur hun bottinekes heeft. Het zal me een rotzorg zijn. Zolang ze het geld nodig hebben dat ik kan missen is het met plezier gegeven. En omgekeerd, da's het sterke van dat systeem.

Toen kwam er een eerste staatshervorming, die het taalverschil nu eens structureel ging opblazen tot beleidsniveau's. En daar is het misgelopen, want daarmee blaas je de mythe van het verschil een nieuw leven in. Self fulfilling prophecy over de gehele lijn. Vervolgens kon het 'verschil' ook aan de Waalse politiek worden verweten (die was immers niet meer dezelfe als in Vlaanderen). Vervolgens waren er ook problemen met kieskringen, met transfers, met zowat allez eigenlijk. Want plots waren de anderstaligen (bijna) buitenlanders geworden. Die perceptie heeft het gezond verstand geen goed gedaan (alle LDD-slogans ten spijt).

En zo zijn we vertrokken. Tot vandaag waar je op dit forum echte haatberichten leest over domme, luie, koppige, profiterende, corrupte Walen alsof iemand dan ook echt weet waarover hij het heeft. De afgezaagde analogie met de Joden in Nazi-Duitsland wordt lachend weggewuifd, enkel omd�*t ze afgezaagd is. Zeer to the point echter, die vergelijking.

Met één verschil: de Walen zijn iets minder weerloos. En dat lijken we te negeren. Welke hardwerkende Waal moet het pikken dat elke Vlaamse Jan Lul (no offense, Van Den Berghe) lallend verkondigt dat die Walen maar buiten moeten en dat ze geld kosten etc.?

Wat als wij, harde werkers op dit forum in de minderheid waren en de werkloosheid in Vlaanderen hoger was dan die in Wallonië? Zouden wij een Waalse Bart Dewever accepteren? Zouden wij moeten pikken dat het Franssprekende Wallonië solo xil gaa en ons wil achterlaten? Wel d�*n zou ik ook haatberichten posten... Dan zou ik immers een punt hebben!
Bon, dit is uw mening, Goldband, en we lezen uw bericht aldus.

Al gaat u reeds in de eerste zin flink uit de bocht : "Ik woon in een natie...", waarmee u ongetwijfeld België bedoelt.

Iedereen weet nochtans dat België geen natie is, maar een staat. Geen onbetekenende nuance, zou ik denken !

Met uw "Toen kwam er een eerste staatshervorming..." ontwikkelt u uw denkpiste verder, die er min of meer verholen op neerkomt dat dit - en wat er op volgde - de fout van de vlamingen was en is.

Over de redenen voor die staatshervorming, en over wie er in eerste instantie op aandrong, zwijgt u zedig.

U bent vanzelfsprekend vrij één en ander als uw mening te verkondigen, maar ik vrees dat u daarbij de realiteit van zaken verdrongen hebt.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be