Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2008, 19:56   #21
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Kortom, en voor de goede verstaanders :

* wat Schouppe uitkraamt i.v.m. het "desnoods trekt de CD&V er nog voor Pasen uit" is onzinnige zever
* Leterme wordt hoe dan ook premier op 23 maart, hetgeen voor hem wellicht het énige belangrijke is
* de CD&V zal nergens uit trekken, noch vóór, noch na Pasen
* met de beloofde staatshervorming is er absoluut geen haast
* over de mogelijke heikele punten (BHV, onderandere) wordt er niet gepraat : die worden eindeloos voor zich uit geschoven
* zolang er "uitzicht op echte politieke wil" is (nou ja) wordt er weliswaar zoetjesaan voortgepalaverd, zij het meer in de coulissen tussen pot en pint dan in het zicht van de bevolking
* lukt het uiteindelijk niet, dan is dat maar zo.
In dit scenario valt het Vlaams Kartel uitéén hoor. Bart Dewever mag nog zo'n goede spreker en debater zijn, hij krijgt zijn kritische achterban heus niet mee hoor. De achterban van NVA is een kritische achterban en de partijstructuur werkt met bijzondere meerderheden. Ik denk niet dat CD&V het zal aandurven om het kartel te laten vallen en te regering zonder staatshervorming. Want dan haalt de partij zo'n 18 procent in 2009.

Wie denkt dat de mensen in de achterban van NVA allemaal Belgicistische mossels zijn heeft het mis.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 16 januari 2008 om 19:57.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:09   #22
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In dit scenario valt het Vlaams Kartel uitéén hoor. Bart Dewever mag nog zo'n goede spreker en debater zijn, hij krijgt zijn kritische achterban heus niet mee hoor. De achterban van NVA is een kritische achterban en de partijstructuur werkt met bijzondere meerderheden. Ik denk niet dat CD&V het zal aandurven om het kartel te laten vallen en te regering zonder staatshervorming. Want dan haalt de partij zo'n 18 procent in 2009.

Wie denkt dat de mensen in de achterban van NVA allemaal Belgicistische mossels zijn heeft het mis.
Ieder heeft zijn mening, Max.

Vooreerst : ik denk absoluut niet dat de achterban van NVA allemaal belgicistische mossels zijn.

Ik denk wél dat CD&V, als het hen goed uitkomt, geen enkel probleem zullen hebben met het wegvallen van NVA of met het zelf opblazen van het kartel (ze hebben dat kartel nu ook niet echt nodig voor hun deelname aan de huidige zogezegd transitoire regering, nietwaar).

Ik deel weliswaar uw mening dat dit voor CD&V tot serieus stemmenverlies zou en zal leiden bij de verkiezingen van 2009.

Laat ons echter wel wezen : de verkiezingen van 2009 hebben in sé niets te maken met de federale parlementaire machtsverhoudingen, en derhalve tevens niets met de huidige federale regeringsmeerderheid.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:22   #23
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.985
Standaard

Zonet nog Eric Van Rompuy gehoord in Ter Zake. Man, wat verschilt die van mening met zijn broer. Je merkt duidelijk dat Eric meer onder de mensen komt dan Herman.

Ik vraag mij af of die twee nog overeen komen. Eric staat half binnen NVA, terwijl Herman eerder Belgicist is.
__________________
VAN DE MAAS TOT DE NOORDZEE - VLAANDEREN ONAFHANKELIJK

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:39   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

...

Laat ons echter wel wezen : de verkiezingen van 2009 hebben in sé niets te maken met de federale parlementaire machtsverhoudingen, en derhalve tevens niets met de huidige federale regeringsmeerderheid.
In teorie is dat juist.
In de praktijk ... moeten we nog afwachten.
"een politieke dioksine-kiekens-krisis ..."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:45   #25
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zonet nog Eric Van Rompuy gehoord in Ter Zake. Man, wat verschilt die van mening met zijn broer. Je merkt duidelijk dat Eric meer onder de mensen komt dan Herman.

Ik vraag mij af of die twee nog overeen komen. Eric staat half binnen NVA, terwijl Herman eerder Belgicist is.
De politieke loopbaan van elk van hen is ook zeer verschillend, nietwaar.

Neem nu Herman.

Wie zich voorzitter laat maken van de federale kamer van volksvertegenwoordigers is vanzelfsprekend evenzeer de voorzitter van de vlaamse als van de franstalige volksvertegenwoordigers.

Die kan zich moeilijk profileren als een geharde vlaamsnationalist, logischerwijs.

Kortom, hij moet in alles wat hij publiekelijk zegt een beetje mossel-noch-vis zijn.

Of hij dat privé ook is, zou ik niet weten, overigens.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 20:50   #26
Hallebarde
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Locatie: France
Berichten: 2.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In teorie is dat juist.
In de praktijk ... moeten we nog afwachten.
"een politieke dioksine-kiekens-krisis ..."
Akkoord, De Schoofzak : het is theorie.

Maar tevens realiteit, zou ik denken.

Hoewel : hoe één en ander in de praktijk afloopt, moeten we inderdaad nog zien. In de belgische politiek is zowat alles mogelijk, dus logische voorspellingen kunnen flink mis zijn.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 21:06   #27
Gorefest
Minister
 
Gorefest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Locatie: % VLAANDEREN! %
Berichten: 3.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
* voor hem is het al OK als er tegen Pasen "uitzicht op echte politieke wil" is
Hoe kan Leterme zichzelf zo blaaskes *blijven* wijsmaken?? Of beter gezegd, ze zijn gewoon weer tijd aan het winnen, en uitstellen, en tijd aan het winnen en uitstellen; goedwetende dat er toch niks grondig zal gebeuren.

Het zou me niet verbazen als volgende scenario werkelijkheid wordt:
Vooruitblik op 2008
__________________
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire-

Laatst gewijzigd door Gorefest : 16 januari 2008 om 21:07.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 21:27   #28
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

De benaming alleen is me duidelijk.
Octopus,het dier met honderden zuignappen


Zegt het jullie iets ???
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:26   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht

Of hij dat privé ook is, zou ik niet weten, overigens.
Neen hoor, prive is dat een eerlijk recht door de zee man.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2008, 23:33   #30
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Indien er geen staatshervorming komt, stapt de niet NV-A in de regering, zoals Max al aanhaalt, de CD&V zou dat wel door een congres krijgen maar de NV-A echt nooit, en aan de top zijn er ook mensen �* la Brepoels die liever een (kleine?) zweeppartij hebben dan een partij die haar principes verraad.
Ik denk mocht het kartel splitsen en de NV-A haar woord houden ze een mooie score zou halen in 2009
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be