Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2008, 18:33   #61
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
indexaanpassingen gebeuren met maanden vertraging op basis van een zgn. "gezondheidsindex" die het normale consumptiepatroon niet weergeeft. Zo brokkelt ieders koopkracht af , ook de jouwe.
Indien tegen koopkrachtdaling protesteren een bewijs van links extremisme is, dan is iedereen extreemlinks, behalve de werk"gevers"
Waarom maakt de index geen verschil tussen enerzijds geldcreatie en anderzijds schaarste? Waarom is dat essentieel verschil - die beide prijsstijgingen veroorzaken - niet relevant bij de index?

Kan je me dat eens uitleggen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:33   #62
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar ik vermoed dat het niet in de oliebusiness als dusdanig gaat zijn
Ik vermoed van wel
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:37   #63
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik vermoed van wel
Waarom?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:39   #64
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
indexaanpassingen gebeuren met maanden vertraging op basis van een zgn. "gezondheidsindex" die het normale consumptiepatroon niet weergeeft. Zo brokkelt ieders koopkracht af , ook de jouwe.
Sorry, mijn koopkracht brokkelt elke dag af, geen kat geeft daar iets om en ik heb geen indexverhoging. Dat koopkrachtgezeur kan ik dus missen als kiespijn.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:41   #65
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien tegen koopkrachtdaling protesteren een bewijs van links extremisme is, dan is iedereen extreemlinks, behalve de werk"gevers"

ja filosoof, da's waar jong: protesteren moet ge doen. Ge gaat die koopkracht nogal omhoog zien schieten. Precies een raket.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 februari 2008 om 18:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2008, 18:44   #66
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
indexaanpassingen gebeuren met maanden vertraging op basis van een zgn. "gezondheidsindex" die het normale consumptiepatroon niet weergeeft. Zo brokkelt ieders koopkracht af , ook de jouwe.
Indien tegen koopkrachtdaling protesteren een bewijs van links extremisme is, dan is iedereen extreemlinks, behalve de werk"gevers"
Die 'koopkrachtdaling' moet je bij de bron aanpakken.
Weet je waar de bron is?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 07:48   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 175.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Maar ik vermoed dat het niet in de oliebusiness als dusdanig gaat zijn - even vanuit gaan dat de olie ten einde geraakt. (Of in ieder geval op zo'n manier 'ten einde' dat het niet meer winstgevend is het op te pompen.)
De feiten zijn toch wel anders, hoor. Shell investeerde in 2007 meer dan één miljard dollar in alternatieve energieprojecten... BP voorzag bijna het dubbele.
Jan van den Berghe is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 13:00   #68
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De feiten zijn toch wel anders, hoor. Shell investeerde in 2007 meer dan één miljard dollar in alternatieve energieprojecten... BP voorzag bijna het dubbele.
Dat is dus wat ik zei enzo.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 15:43   #69
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
U mikt op het verkeerde doelwit.

België heeft zowat de hoogste bruto lonen van Europa maar staat laaggemiddeld mbt netto lonen. De conclusie is dan ook duidelijk. Niet de werknemer, niet de werkgever, maar de overheid moet inbinden.
Met een Overheidsbeslag dat tegen de 50% aan zit MOET de overheid inderdaad inbinden.Maar daar vind ik niks van terug in de partijprogramma's (behalve LDD en dan nog)
Kabinetten,ministerposten,staatssecretarissen,...h ebben we dat wel nodig in die veelheid?
Men zou bv. ook iedereen die "recht" heeft op een wagen kunnen verplichten om te rijden met het meest milieuvriendelijke type van wagen (Bv. iedereen een Prius?)Want hebben politici geen voorbeeldfunctie dan?

leuke lectuur over dit onderwerp : www.workforall.org

Hier werd verwezen naar het voorbeeld van Ierland.

Ook de studie van de ECB verduidelijkt één en ander :

http://www.ecb.int/pub/pdf/scpwps/ecbwp242.pdf

En juist daar ligt het probleem in dit land,de politieke kaste beschouwt iedere vraag of opmerking in deze richting blijkbaar als nestbevuiling.

Maar daar zit de sleutel tot de toekomst van onze welvaart...
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 16:08   #70
Gargamel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 februari 2004
Berichten: 2.765
Standaard

Waar haal je die 50% vandaan beste,maak zelf eens goed de rekening,je zit er dorie ver boven.


En met welk recht praat jij over iemand die "recht" zou kunnen hebben op een wagen ???
Nog niet opgevallen dat de zogenaamde "rechthebbers" volgens en als ik het goed opmaak uit je reply,allen met grote erg vervuilende karren rijden.Of hun luie kont in hun recht van vliegtuig steken.


Misschiens komt de tijd nog dat je "recht" van eten zal hebben.
Weerom zo een groene achter de oren die zelfs zijn legerdienst niet deed.

Laatst gewijzigd door Gargamel : 10 februari 2008 om 16:11.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 16:55   #71
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Waar haal je die 50% vandaan beste,maak zelf eens goed de rekening,je zit er dorie ver boven.


En met welk recht praat jij over iemand die "recht" zou kunnen hebben op een wagen ???
Nog niet opgevallen dat de zogenaamde "rechthebbers" volgens en als ik het goed opmaak uit je reply,allen met grote erg vervuilende karren rijden.Of hun luie kont in hun recht van vliegtuig steken.


Misschiens komt de tijd nog dat je "recht" van eten zal hebben.
Weerom zo een groene achter de oren die zelfs zijn legerdienst niet deed.
Volgens mij heb je mijn post niet goed begrepen.Het woord "recht" stond niet voor niets tussen aanhalingstekens.Als het aan mij zou liggen reden ze met de bus of de trein...Zeker als ze zich verplaatsen met ONS belastingsgeld.En het overheidsbeslag in belgië ligt op 47.7%.Dit is wat de staat zich toeeigent van het Bbp.Duitsland zit met de last van Oost-Duitsland op ong. 40%...En lees de links voor je antwoord...bespaart mij ook typwerk...

En wat de rest van je post betreft:Oud Paracommando met zes jaar dienst en drie buitenlandse opdrachten...en wat hebt gij gedaan?Legezakkenrechtzetter bij één of ander Log. bataljon zeker?Denk maar na voor ge persoonlijk wordt...
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 16:56   #72
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Het overheidsbeslag op het BNP van België is 57%, geen 47.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 16:58   #73
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

"Eurostat leert ons dat het overheidsbeslag in België oploopt tot 48% (afhankelijk van de bron tussen 45 en 51%)"
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 17:02   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Eurostat zijn methoden zijn niet betrouwbaar.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2008, 17:09   #75
Sickboy
Lokaal Raadslid
 
Sickboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2007
Locatie: Land van Waas
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het overheidsbeslag op het BNP van België is 57%, geen 47.
Who gives a crap!!Het overheidsbeslag is te hoog.Kunnen we het daar op houden?
Sickboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 02:18   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist, het is bij ons zo dat de overheid met enorme sommen gaat lopen. Nu zou dat nog enigszins aanvaardbaar zijn mocht daar iets tegenover staan, maar jammer genoeg lijkt de dienstverlening van de Belgische overheid nergens naar.

Ik vind het huidig niveau van overheidsbeslag sowieso onaanvaardbaar. Wat mij betreft zou het grondwettelijk mogen worden vastgelegd op bvb 30% max, enkel wijzigbaar per referendum of tijdelijk in tijden van extreme crisis (zijnde oorlog, enorme ramp).

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 11 februari 2008 om 02:19.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2008, 03:58   #77
DannyS
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 20 november 2006
Berichten: 2.636
Standaard

Het ergste is dat dit beslag niet aan de maatschappij word besteed maar aan onzinige opdrachten ter meerdere eer en glorie van de rijke privee:
... Gebouwen worden verkocht om ze dan met groot verlies te huren, bijvoorbeeld.
... Zieken betalen een solidariteitsbijdrage voor andere zieken, in plaats van het geld te halen waar het zit.
... [vul zelf in]

Laatst gewijzigd door DannyS : 11 februari 2008 om 04:00.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 14:52   #78
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.078
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Het ergste is dat dit beslag niet aan de maatschappij word besteed maar aan onzinige opdrachten ter meerdere eer en glorie van de rijke privee:
... Gebouwen worden verkocht om ze dan met groot verlies te huren, bijvoorbeeld.
... Zieken betalen een solidariteitsbijdrage voor andere zieken, in plaats van het geld te halen waar het zit.
... [vul zelf in]
Ik denk dat je hier een verkeerde conclusie trekt. De privé is absoluut niet gebaat met een inefficiente overheid. Het is wel zo dat een select clubje binnen de privé, net zoals andere clubjes (bvb de vakbonden) dankzij politieke connecties zijn voordeel doet met de situatie.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2008, 18:42   #79
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Het ergste is dat dit beslag niet aan de maatschappij word besteed maar aan onzinige opdrachten ter meerdere eer en glorie van de rijke privee:
... Gebouwen worden verkocht om ze dan met groot verlies te huren, bijvoorbeeld.
... Zieken betalen een solidariteitsbijdrage voor andere zieken, in plaats van het geld te halen waar het zit.
... [vul zelf in]
Ja als het komt op investeringen is de overheid kampioen negatieve productiviteit.

Je subsidieert al de zwakken van de maatschappij
Je sponsort al de onredebale bedrijven
etc...

Wat is de Return On INvestment van elke overheidsdienst op zichzelf beschouwd ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be