Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hans Van de Cauter (B.U.B.) - 23 tot 29 februari "België staat centraal in het leven van deze 31-jarige Brusselse advocaat. Omdat de profilering op het vlak van unitarisme uitbleef binnen Vivant koos hij de moeilijkste weg, een eigen partij oprichten. Sinds juli 2002 is hij dan ook de nationale voo

 
 
Discussietools
Oud 27 februari 2004, 16:34   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Beste Hans,

Ik heb een vraag voor u. Eerder vertelde iemand dat U bij Vivant was buitengegooid, wat fout bleek te zijn. U stapte zelf op. Mijn excuses voor de onopzettelijke verwarring.
Mijn vraag aan U is evenwel, waarom werd U eigenlijk lid van de partij Vivant? Uit nieuwere berichten blijkt dat U het bindend referendum niet echt genegen was. Welke waren Uw beweegredenen om bij Vivant te gaan, en er uiteindelijk weg te gaan?

Dank bij voorbaat voor het antwoord.
Patriot! is offline  
Oud 27 februari 2004, 17:26   #2
Hans Van de Cauter
 
 
Hans Van de Cauter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Berichten: 239
Standaard

Ik geloof dat ik eind 2000 lid ben geworden van Vivant. Met veel enthousiasme want ik apprecieerde twee zaken aan Vivant: 1) het feit dat het een nationale partij was, in zekere zin of toch gelijktijdig gegroeid uit of met de Belgische Witte Mars van 1996 n.a.v. het deficiënt politie-optreden in de zaak Dutroux en 2) omdat de partij een interessante theorie over het basisinkomen voorstond die wetenschappelijk onderbouwd was.

Ik merkte echter vrij vlug dat heel wat leden kloegen over het totaal gebrek aan inspraak dat ze hadden en dat R.D. alles zelf besliste (wat nota bene bij de B.U.B. niet het geval is). Het hele programma, tot in de details, was door hem gewild en nieuwe ideeën hield hij één voor één tegen.

Daardoor hebben veel mensen afgehaakt en haalde Vivant zeker niet de goede score van 1999 in 2003, ondanks de massale financiële investeringen van de voorzitter.

Ik wilde lid zijn van een partij die zich pro-Belgisch noemde, maar aangezien R.D. van zulk een standpunt niet wou weten, heb ik na een jaar mijn lidgeld niet meer betaald en beschouwde ik me niet meer als lid.

Enkele maanden daarna heb ik de B.U.B. opgericht.

Dat is het verhaal en de enige waarheid.
__________________
Eéndracht maakt macht - L'union fait la force

www.belgischeunie.be
Hans Van de Cauter is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be