Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2004, 11:48   #161
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ben ik naief omdat ik mij verzet tegen een opgedrongen multiculturele samenleving, tegen een cultuur die de mijne aan het verdringen is,
Uw cultuur? Seg, wat stelt die Vlaamse Cultuur nu eigenlijk voor?
Vlaanderen was voor de 20ste eeuw toch niet meer dan een boerengat.
Viva Bomma en zuipen in 't café... is het dat nu echt waard om dat aan iedereen op te dringen?
Hoe weinig die cultuur ook voorstelt volgens u, het is hun cultuur en ze zijn er best tevreden mee. De meesten hebben helemaal geen behoefte om een andere cultuur door de strot geduwd te krijgen.
Overigens, welke cultuur is dan zoveel beter volgens u?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 15:47   #162
Sufragette
Schepen
 
Sufragette's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Gent en Mechelen
Berichten: 497
Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf

Steek jij je broek maar af voor allochtonen maar verwacht van mij niet hetzelfde.

Mss moet jij eerst eens met je neus op de feiten worden gedrukt

Wolfke,
ik steek mijn broek voor niemand af, tenzij voor onze porceleinen pony..

Ten tweede, ik woon in Mechelen. Ik ben opgegroeid in een sociale wijk met multiculturele invloed, en daar ben ik erg blij over. Ik denk namelijk dat, als ik nooit was opgegroeid in een multiculturele omgeving, ik misschien inderdaad ook diezelde xenofobische angsten had gehad. Eigenaardig genoeg komt Mechelen vaak negatief in de media met uitspraken als 'serieuze criminele gemeente'.. Als het hier zo erg zou zijn, zou ik dan effectief 's nachts van de stationsbuurt ("ohhh, gevaarlijk.."), via het stadscentrum ("ow, niet aan te raden na 18u") een half uur wandelen tot thuis?! Zever dus niet over met de neus op de feiten gedrukt worden..

Ten derde; de enige reden waarom ik bang ben om alleen op straat rond te lopen, of het nu dag of nacht is, zijn mensen met gevaarlijk grote honden. Ik heb een hondenfobie die vreselijk groot is en paniekaanvallen veroorzaken, maar mensen vinden het blijkbaar normaal dat er, bij manier van spreken, gemuteerde monsters rondlopen ZONDER LEIBAND die tegen alles en iedereen opspringen. Het enige wat die mensen(de eigenaars) van commentaar geven is: 'Ja maar, hij bijt niet zenneuh'..
Alsof dat allemaal zo vanzelfsprekend is..
Anyway, het ging hier nu niet over honden he, maar ik dacht er aan omdat het over angst ging..
__________________
[font=Palatino Linotype]l'étranger, c'est mon ami[/font]
Sufragette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 15:59   #163
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoe weinig die cultuur ook voorstelt volgens u, het is hun cultuur en ze zijn er best tevreden mee. De meesten hebben helemaal geen behoefte om een andere cultuur door de strot geduwd te krijgen.
Overigens, welke cultuur is dan zoveel beter volgens u?
Weet ik veel, kies zelf maar...

Ik ben zelf ook Belg (ai, Vlaming) hoor, maar wat het Vlaams Blok voorstelt als de grootse Vlaamse cultuur, vind ik eigenlijk nogal kunstmatig... net zoals hitler met zijn 3de rijk of muscolini die dacht dat hij de 2de caesar was.

Dat België (ook voor het een onafhankelijke staat werd) een smelkroes was van allerlei culturen, mag je natuurlijk niet zeggen van het VB-team.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 16:31   #164
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Ben ik naief omdat ik mij verzet tegen een opgedrongen multiculturele samenleving, tegen een cultuur die de mijne aan het verdringen is,
Uw cultuur? Seg, wat stelt die Vlaamse Cultuur nu eigenlijk voor?
Vlaanderen was voor de 20ste eeuw toch niet meer dan een boerengat.
Viva Bomma en zuipen in 't café... is het dat nu echt waard om dat aan iedereen op te dringen?

Citaat:
tegen het geweld die ze met zich meebrengt, tegen het lakse en hypocriete beleid dat hier sinds jaar en dag gevoerd wordt, die ervoor zorgt dat de druk op de sociale zekerheid nooit zo hoog is geweest, ... ? Of ben ik dat omdat ik als Vlaams-nationalist streef naar een zelfstandig en onafhankelijk Vlaanderen?

Mijn beste, ik heb geen gazet nodig om te weten wat Noord-Afrikanen hier allemaal uitvreten. Mensen uit mijn eigen straat durven hier 's avonds de straat niet meer op uit schrik om lastig gevallen te worden. Kinderen zien hun vader tot drie maal toe in elkaar geslagen worden terwijl de politie machteloos moet toekijken omdat ze de opdracht hebben gekregen niet te provoceren Mijn vrouw wordt aan de haren over de parking van een tankstation gesleurd omdat ze weigerd haar rekeningnummer bekend te maken. Als ze dat gaat aangeven krijgt ze te horen dat het haar woord is tegen het zijne en ze beter de zaak kan laten vallen. Omstaanders willen niet getuigen uit schrik voor represailles.
Dat er criminaliteit is, zal ik niet ontkennen, maar moet je nu een hele groep straffen voor de daden van een kleine minderheid?
En veel van je praat is toch ook wel serieus overdreven Blok-gezwats hoor. Tja als je natuurlijk schrik hebt van alles dat je niet begrijpt en alles dat er anders uitziet, dan heb je natuurlijk altijd schrik om op straat te komen.
How, how, nu gaan we echt te ver hé kerel! De vlaamse cultuur stelt wel heel wat meer voor voor ons dan voor jouw é. Kwa cultuur hebben we in belgie wel heel wat meer dan de meeste moslim landen, deze hebben nm enkel hun islam maar echte cultuur in MIJN ogen ook niet.
De moslim landen zijn nu nog altijd een boerengat of een puinhoop, dus zwijg over belgie van voor de 20ste eeuw. En inderdaad viva bomma en zuipen op't cafe als dat het enigste is van wat je hebt geleerd over de cultuur van belgie amaj!

De hele groep word gestraft omdat de hele groep de kleine criminele groep beschermd dus de gevolgen ervan zijn inderdaad voor heel de groep en terecht.

Wat zijn de dingen die wij niet zouden begrijpen waardoor wij niet meer op straat zouden durven komen?

Trouwens het VB is toch ook maar een kleine groep, waarom maak jij daar dan zoveel problemen om, dit is ook maar een kleine minderheid van de hele bevolking?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 17:13   #165
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
De moslim landen zijn nu nog altijd een boerengat of een puinhoop, dus zwijg over belgie van voor de 20ste eeuw. En inderdaad viva bomma en zuipen op't cafe als dat het enigste is van wat je hebt geleerd over de cultuur van belgie amaj!
Vertel jij me dan even wat er dan beter is aan de Vlaamse cultuur dan aan anderen?

Citaat:
De hele groep word gestraft omdat de hele groep de kleine criminele groep beschermd dus de gevolgen ervan zijn inderdaad voor heel de groep en terecht.
Bull-shit! Er zijn veel moslims die criminaliteit scherp veroordelen, maar ja die hoor je natuurlijk niet zo goed hee met je hoofdtelefoon op.

Citaat:
Wat zijn de dingen die wij niet zouden begrijpen waardoor wij niet meer op straat zouden durven komen?
- Dat allochtonen ook moeten eten kopen in de GB (en niet alleen warenhuizen komen leegplunderen)
- Dat allochtonen hun kinderen ook naar school moeten gaan.
- Wat de Islam eigenlijk echt is (en niet die fundametalistische brol).
- Waarom de kleding in andere culturen soms heel verschillend is.
- Dat mensen die het VB bekritiseren niet noodzakelijk "links" en PC zijn.
- Dat zwarten je kinderen niet in de pot zullen koken.
- Dat de Moslims en de Joden in dezelfde god geloven als wij (en geen heidense satinisten zijn of zoiets)
- Dat allochtone jongeren die hier geboren zijn het ook al eens grondig beu zijn om altijd als stront behandeld te worden als ze ergens komen.
................

Citaat:
Trouwens het VB is toch ook maar een kleine groep, waarom maak jij daar dan zoveel problemen om, dit is ook maar een kleine minderheid van de hele bevolking?
De SP is toch ook maar een kleine groep van de bevolking, waarom maakt het Vlaams Blok zich daar dan zoveel problemen over.

...waaw de koning der stupide logicas : bereken de potentiële invloed van een partij op de maatschappij door het gemiddeld percentage van haar leden tov de bevolking te bekijken. Bravo! Slaagt echt nergens op.
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2004, 17:20   #166
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoe weinig die cultuur ook voorstelt volgens u, het is hun cultuur en ze zijn er best tevreden mee. De meesten hebben helemaal geen behoefte om een andere cultuur door de strot geduwd te krijgen.
Overigens, welke cultuur is dan zoveel beter volgens u?
Weet ik veel, kies zelf maar...

Ik ben zelf ook Belg (ai, Vlaming) hoor, maar wat het Vlaams Blok voorstelt als de grootse Vlaamse cultuur, vind ik eigenlijk nogal kunstmatig... net zoals hitler met zijn 3de rijk of muscolini die dacht dat hij de 2de caesar was.

Dat België (ook voor het een onafhankelijke staat werd) een smelkroes was van allerlei culturen, mag je natuurlijk niet zeggen van het VB-team.
Ik weet niet wat het VB voorstelt, vertel mij eens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 08:05   #167
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
De moslim landen zijn nu nog altijd een boerengat of een puinhoop, dus zwijg over belgie van voor de 20ste eeuw. En inderdaad viva bomma en zuipen op't cafe als dat het enigste is van wat je hebt geleerd over de cultuur van belgie amaj!
Vertel jij me dan even wat er dan beter is aan de Vlaamse cultuur dan aan anderen?
eigen cultuur is beter (zij behouden en onderhouden toch ook hun tradities)
Citaat:
De hele groep word gestraft omdat de hele groep de kleine criminele groep beschermd dus de gevolgen ervan zijn inderdaad voor heel de groep en terecht.
Bull-shit! Er zijn veel moslims die criminaliteit scherp veroordelen, maar ja die hoor je natuurlijk niet zo goed hee met je hoofdtelefoon op.
ha ja ?! dat is het eerste bericht datik daar over lees... waarom zijn er dan zoveel jeugdcriminelen onder de allochtonen vooral in het Brusselse zijn ze met een paar duizend die al een dossier hebben... "met of zonder sjaals" heb ik nog niet veel moeders die kinderen weten thuis houden
Citaat:
Wat zijn de dingen die wij niet zouden begrijpen waardoor wij niet meer op straat zouden durven komen?
- Dat allochtonen ook moeten eten kopen in de GB (en niet alleen warenhuizen komen leegplunderen)
- Dat allochtonen hun kinderen ook naar school moeten gaan.
- Wat de Islam eigenlijk echt is (en niet die fundametalistische brol).
- Waarom de kleding in andere culturen soms heel verschillend is.
- Dat mensen die het VB bekritiseren niet noodzakelijk "links" en PC zijn.
- Dat zwarten je kinderen niet in de pot zullen koken.
- Dat de Moslims en de Joden in dezelfde god geloven als wij (en geen heidense satinisten zijn of zoiets)
- Dat allochtone jongeren die hier geboren zijn het ook al eens grondig beu zijn om altijd als stront behandeld te worden als ze ergens komen.
................

Citaat:
Trouwens het VB is toch ook maar een kleine groep, waarom maak jij daar dan zoveel problemen om, dit is ook maar een kleine minderheid van de hele bevolking?
we gaan ver boven de 20 % gaan... we worden de minstens de derde grootste Vlaams Partij... zeker weten !

De SP is toch ook maar een kleine groep van de bevolking, waarom maakt het Vlaams Blok zich daar dan zoveel problemen over.

...waaw de koning der stupide logicas : bereken de potentiële invloed van een partij op de maatschappij door het gemiddeld percentage van haar leden tov de bevolking te bekijken. Bravo! Slaagt echt nergens op.


13 juni komt er aan.... VLAAMS BLOK schrijft geschiedenis
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 09:42   #168
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
13 juni komt er aan.... VLAAMS BLOK schrijft geschiedenis
ja, een zeer donkere herhaling van de geschiedenis...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 10:01   #169
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
eigen cultuur is beter (zij behouden en onderhouden toch ook hun tradities)


Het begrip cultuur is zeer relatief aangezien het constant evolueert en beïnvloed wordt door andere culturen. Een eigen cultuur proberen behouden is dus eigenlijk absurb omdat die cultuur constant in beweging is.

Eigen cultuur is beter??? Waarom? Gewoon omdat het je eigen cultuur is? En wat is die eigen cultuur?
De Germaanse cultuur? De Keltische cultuur? De Dietse cultuur (Eichmann zijn gezever)? De moderne Vlaamse cultuur (Belgische Mega-Dancing-muziek en een pakske friet met Andalouse) ??? 200 keer de Leeuw van Vlaanderen uitlezen? Friet met Stoofvlees?

Dus geen pitta's, geen spagetti en geen nasi goreng meer? Terug elke zondag naar de kerk en dan in 't café onszelf gaan bezatten en op "Viva Bomma" meezingen?

Dat da plezant is, kan allemaal wel zijn, maar dat een politieke partij zijn programma toewijdt aan het "strijden" voor zo'n onbelangrijke prullen, is gewoonweg lachwekkend.

Als jij je cultuur wil behouden, goed, doe dat dan gewoon hè, maar laat de rest zijn goesting doen...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 10:14   #170
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
eigen cultuur is beter (zij behouden en onderhouden toch ook hun tradities)


Het begrip cultuur is zeer relatief aangezien het constant evolueert en beïnvloed wordt door andere culturen. Een eigen cultuur proberen behouden is dus eigenlijk absurb omdat die cultuur constant in beweging is.

Eigen cultuur is beter??? Waarom? Gewoon omdat het je eigen cultuur is? En wat is die eigen cultuur?
De Germaanse cultuur? De Keltische cultuur? De Dietse cultuur (Eichmann zijn gezever)? De moderne Vlaamse cultuur (Belgische Mega-Dancing-muziek en een pakske friet met Andalouse) ??? 200 keer de Leeuw van Vlaanderen uitlezen? Friet met Stoofvlees?

Dus geen pitta's, geen spagetti en geen nasi goreng meer? Terug elke zondag naar de kerk en dan in 't café onszelf gaan bezatten en op "Viva Bomma" meezingen?

Dat da plezant is, kan allemaal wel zijn, maar dat een politieke partij zijn programma toewijdt aan het "strijden" voor zo'n onbelangrijke prullen, is gewoonweg lachwekkend.

Als jij je cultuur wil behouden, goed, doe dat dan gewoon hè, maar laat de rest zijn goesting doen...
Aangezien uw cultuur blijkbaar niet verder gaat dan in 't café uzelf gaan bezatten en "Viva Bomma" meezingen is een vreemde cultuur voor u ongetwijfeld een verrijking.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 10:23   #171
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Aangezien uw cultuur blijkbaar niet verder gaat dan in 't café uzelf gaan bezatten en "Viva Bomma" meezingen is een vreemde cultuur voor u ongetwijfeld een verrijking.
Mijn cultuur???? Eerder de cultuur van de VB-kiezer...
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2004, 10:48   #172
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Aangezien uw cultuur blijkbaar niet verder gaat dan in 't café uzelf gaan bezatten en "Viva Bomma" meezingen is een vreemde cultuur voor u ongetwijfeld een verrijking.
Mijn cultuur???? Eerder de cultuur van de VB-kiezer...
Wat de cultuur van de VB-kiezer is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat “de volkshuizen” een rood tintje hadden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2004, 15:04   #173
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

game set and match hehe
Citaat:
Wat de cultuur van de VB-kiezer is weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat “de volkshuizen” een rood tintje hadden.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be