Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 17:06   #121
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
je hebt misschien moeilijkheden om 2 regels te lezen? de tweede regel in mijn post was nochtans een inhoudelijke reactie hoor. Misschien kan je daar even op reageren?
Ik reageer absoluut en speel nooit op de bal. Mischien kan je daar eens op inspelen.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 17:15   #122
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
mijn excuses, t is juist, Afrikanen zijn coole gasten omdat je er nog eens aandacht van krijgt
t zijn de moslims die 1 pot nat zijn voor jou. k Zal t niet meer vergeten!
tjonge tjonge op de vrouw blijven spelen - sta je met je rugje tegen de muur? onder tafel gepraat? Ik heb veel afrikaanse vrienden. Vele zijn daarvan ex moslim of doen alsof moslim. Ik heb ook afrikaanse vrienden die christelijk zijn maar vooral voor hun familie te plezieren. In mijn vriendengroep zitten we op en hogere energie niveau - religie hoort niet meer bij ons. De afrikanen die ik tegen kom op straat zijn altijd zeer vriendelijk. Ik ben dat ook. Moest iedereen vriendelijk goede dag zeggen - er zou veel positieve energie vrij komen. Maar neen de doorsnee poco haat andersdenkende en willen alles van hen in een negatief daglicht stellen. Dus of ik nu aandacht krijg of niet - dat raakt me niet. Wat me wel raakt is vriendelijkheid daar vandaan komt steeds positieve energie. Aangezien ik het geluk heb energien te "kunnen " voelen, weet ik direct of mensen goede of slechte vibraties afgeven. Dus vriendelijk goede dag daar is nog niemand slecht van geworden. Integendeel die positieve enrgie is prettig te voelen. Ik geef zelf ook vriendelijke en positieve enrgie. Ik kaats negatieve energie en energie die mij wil onderdrukken onmiddelijk af. en helaas ja die negatieve energie komt meestal van de islambroeders die onze straten onveilig maken ... maar wat wil je van de volgelingen van mo die halal willen dat zoveel bad karma losmaakt en die vrouwenonderdrukken en slavinnen van hen maken... daar kan niet veel positieve energie inzitten....de realiteit mag gezegd worden..niemand zal mij doodmaken beste doorsnee pocos ! niemand !

Laatst gewijzigd door shaddy : 1 augustus 2008 om 17:17.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 17:21   #123
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht

=> Leopold heeft inderdaad ook zijn steentje bijgedragen tot de miserie
Dus dan zijn we het eens dat de Afrikanen niet echt reden hebben om "dankbaar" te zijn om wat europa daar heeft aangericht?
Zowel de amerikanen als de europeanen moeten zich niet moeien. Schandalig hoe ze daar de grondstoffen hebben weggenomen - schandalig hoe ze zich daar hebben gedragen. De koningen hebben zich misdragen maar ook hun eigen burgers slecht behandeld maar he ik ben voorstaander om het koningshuis af te zetten - de doorsnee poco echter steekt zijn kop in het zand....
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 19:25   #124
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris
 
-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Locatie: Republic of Prozachstan
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
1. jij schrijft: ze zouden moeten dankbaar zijn voor omdat wij daar werk en ontwikkelingshulp gebracht hebben
2. ik schrijf: dankbaar zijn voor de verwoesting van hun continent en alles wat erbij hoort
3. jij schrijft: schrijft eens naar Albert ivm met zijne bompa

=> Leopold heeft inderdaad ook zijn steentje bijgedragen tot de miserie
Dus dan zijn we het eens dat de Afrikanen niet echt reden hebben om "dankbaar" te zijn om wat europa daar heeft aangericht?
1: ik zeg dat dat ze ( Afrikanen ) niet dankbaar moeten zijn maar dat blanken daar ( in Afrika ) niets verloren hebben.
2: met die zogenaamde verwoestingen heb ik niets te maken. Dat zijn enkele blanke heren die er zich verrijkt hebben in samenwerking met vele zwarten die er zich ook aan verrijken. Vele zwarten omdat die op hun beurt andere zwarten ( die ook met velen zijn ) moeten onderdrukken en als het moet uitmoorden om hun baasjes te plezieren en hun eigen inkomsten veilig te stellen.
3: idd, de Polle van Laeken die door menig belg nog steeds wordt aanbeden als een God. Er zijn zelfs straten naar hem genoemd.

=> Dat zijn we eens dus alle blanken dienen Afrika te verlaten.11 11 11 mag oprotten, Vredeseilanden opdoeken, Oxfam afschaffen,... vult u maar rustig aan.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 23:13   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
uiteraard Jantje maar volgens de likes of shaddy en Co is dit voorval representatief voor elke Afrikaan en elke dorp in Afrika
Met zoveel ervaring weet jij ook dat Afrika een veel complexer continent is dan dat met - naast de vele miserie - ook veel prachtige kanten waar wij westerlingen ook nog wat kunnen van leren.
Afrika heeft nogvele geheime voor de Blanke, één daarvan is de verdraagzaamheid van de Zwarte eens hij je als gast en/of vriend heeft aanvaard.

En wat nog meer mensen niet weten, is dat een Zwarte door het vuur gaat als zijn vriend word bedreig of gedood door iemand. Wraak is dan een zaak van vriendschap, maar vertrouw NOOIT een zwarte in zaken, want die is nog erger dan een blanke zakenpartner.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 16:02   #126
Mbeya
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
1: ik zeg dat dat ze ( Afrikanen ) niet dankbaar moeten zijn maar dat blanken daar ( in Afrika ) niets verloren hebben.
=> Dat zijn we eens dus alle blanken dienen Afrika te verlaten.11 11 11 mag oprotten, Vredeseilanden opdoeken, Oxfam afschaffen,... vult u maar rustig aan.
1. sommige mensen komen graag eens van onder hun kerktoren

uiteraard zijn jij noch ik nog eender welke andere europeaan persoonlijk iets 'verschuldigt' aan Afrika. Blijft wel dat er nu een historische connectie is tussen onze continenten en aangezien Europa voor een groot deel van de huidige miserie nog altijd verantwoordelijk is, hebben we er wel nog iets goed te maken.

Los daarvan, op persoonlijk niveau, van mens tot mens in een geglobaliseerde tijd vind ik het erg dat er nog altijd mensen sterven van honger, kinderen sterven aan perfect geneesbare ziektes zoals diarree, dat kinderen niet naar school kunnen gaan, etc etc. Wij als rijke westen kunnen daar iets doen, persoonlijk vind ik het mijn morele plicht om deel van mijn rijkdom af te staan, anders heb ik problemen met mijn geweten maar dat is ieder voor zich.
__________________
Putain putain c'est vachement bien
Nous sommes quand même tous des Européens!!!
Mbeya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 17:47   #127
pibo®
Parlementslid
 
pibo®'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 1.992
Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Natuurlijk niet! Wat een domme opmerking. Voor de betrokkenen is dat natuurlijk geen fait divers. Maar ik kan me toch niet elke moord of elke verkrachting of gelijk welk onrecht in de wereld gaan aantrekken?

Leren relativeren.


ik kan als westerling me toch ook niet elke hongersnood of oorlog eenders waar aantrekken met zoveel asielprofiteurs tot gevolg ......................

asielzoekers terugsturen ................ als het moet één voor één !
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 21:59   #128
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Afrika, het continent waar je terug de tijd in gaat met moderne wapens.

Op dit moment zitten we daar in de middeleeuwen maar in plaats van zwaarden, bogen en pijlen hebben ze daar dus machinegeweren, granaten en pistolen.

Persoonlijk snap ik niet welke normale man laat staan vrouw wilt naar dat continent gaan om te helpen?

Die nederlandse vrouwen mogen nog blij zijn dat ze leven want de dingen die ze in afrika doen met vrouwen zijn soms nog erger dan enkel verkrachting.

Ikzelf blijf liever ontwetend over dat continent dan dat ze mij in een kist terug naar belgië moeten sturen.

Verder is verkrachting al eeuwenlang een wapen in oorlogsgebieden.
Dit zal je nooit helemaal eruit krijgen tenzij je elke oorlogsmisdadiger hiervan kunt berechten en de doodstraf geven maar welke organisatie is daar bekwaam voor?

Pas wanneer internationale gerechtshoven ook een militaire vleugel krijgen kun je dit aanpakken.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2008, 21:24   #129
Maarten Malaise
Administrator
 
 
Maarten Malaise's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2002
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.860
Standaard

sfinx666 werd geband wegens enkele flagrante inbreuken op de wetgeving rond racisme.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 00:50   #130
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Het gaat hier wel over Afrika , waar deze mensen naartoe zijn gegaan, net om dat krapuul te gaan helpen ...
Hoog tijd dat men stopt met daar geld en goederen naartoe te sturen , er is genoeg miserie in eigen land ...
Ik denk dat jij nog het grootste krapuul van allen bent Manta!!!

Zo veralgemenen, om uiting te geven aan je frustraties!
Foei!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 20:40   #131
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Ik denk dat jij nog het grootste krapuul van allen bent Manta!!!

Zo veralgemenen, om uiting te geven aan je frustraties!
Foei!
Ergens heeft hij wel een punt hé!

De hulporganisaties zijn internationaal gekend en komen iedereen te hulp en zijn dus bijgevolg objectief.

Het aanvallen, verkrachten en of vermoorden van dit soort hulpverleners zegt genoeg over de mentaliteit van die bevolkingen daar in afrika.

de hele hulpverlening stopzetten totdat de daders effectief de doodstraf hebben gekregen en is uitgevoerd lijkt mij een normale procedure dan!
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 20:58   #132
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Ergens heeft hij wel een punt hé!

De hulporganisaties zijn internationaal gekend en komen iedereen te hulp en zijn dus bijgevolg objectief.

Het aanvallen, verkrachten en of vermoorden van dit soort hulpverleners zegt genoeg over de mentaliteit van die bevolkingen daar in afrika.

de hele hulpverlening stopzetten totdat de daders effectief de doodstraf hebben gekregen en is uitgevoerd lijkt mij een normale procedure dan!

Weer ff veralgemenen!

Dutroux, Pandy..... zegt veel over de Belgische bevolking!

Altijd hetzelfde!!
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 21:37   #133
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Weer ff veralgemenen!

Dutroux, Pandy..... zegt veel over de Belgische bevolking!

Altijd hetzelfde!!
Hier moeten de hulporganisaties ook niet komen helpen hé, en ook worden er niet miljarden dollars of euro's steun gestort of de bankrekeningen van de belgische staat om armoede en criminaliteit te bestrijden.

Wat ik wil zeggen is dat die landen hun eigen miserie eerst eens beginnen op te kuisen en laten zien dat ze waardig zijn om geholpen te worden.

Ten tijde van de middeleeuwen en de eeuwen daarna met de vele oorlogen in europa kwamen de afrikaantjes ons toch ook niet helpen? ok ze hadden het exuus dat ze dommer waren als wij, iets wat blijkbaar nog steeds zo is want de middeleeuwen zijn nu bezig in afrika alleen worden ze nu uitgevochten met moderne geweren en andere wapens.

over een paar eeuwen komen ze er wel uit, is beter dat we er gewoon tussenuit blijven
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2008, 22:36   #134
alvinvdv
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 1.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Hier moeten de hulporganisaties ook niet komen helpen hé, en ook worden er niet miljarden dollars of euro's steun gestort of de bankrekeningen van de belgische staat om armoede en criminaliteit te bestrijden.

Laat ons een ding stellen: er vloeit meer geld van Afrika naar Europa dan omgekeerd! Wij zijn daar om onze belangen en grondstoffen te verdedigen! Als het ware parasiteerd het Westen op Afrika... Het is heel belangerijk dat te begrijpen... België investeerd in Congo om het tienvoudige terug te krijgen. Hulporganistaties proberen de puinhopen veroorzaakt door het Westen en de corrupte Afrikaanse leiders op te ruimen.

Wat ik wil zeggen is dat die landen hun eigen miserie eerst eens beginnen op te kuisen en laten zien dat ze waardig zijn om geholpen te worden.

Ten tijde van de middeleeuwen en de eeuwen daarna met de vele oorlogen in europa kwamen de afrikaantjes ons toch ook niet helpen?

Hier neemt U een lopje met de waarheid.... duizenden zwarten uit de Franse kolonies hebben tegen de Duitsers in Europa gevochten...
(Is zelfs een film over gemaakt)

ok ze hadden het exuus dat ze dommer waren als wij, iets wat blijkbaar nog steeds zo is want de middeleeuwen zijn nu bezig in afrika alleen worden ze nu uitgevochten met moderne geweren en andere wapens.

over een paar eeuwen komen ze er wel uit, is beter dat we er gewoon tussenuit blijven
Het domste wat je kan doen is denken dat Afrikanen dom zijn en denken dat jij superieur bent.....

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 18 augustus 2008 om 22:37.
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be