Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2004, 13:09   #1
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

De gevangenissen zijn overbevolkt. Oplossing volgens de Waalse minister? Dan sluiten we en nog een paar.

In Limburg is er werkloosheid alom. Verhofstadt belooft 200.000 nieuwe banen. Wat doet de Waalse minister? Zij sluit twee gevangenissen in Limburg. 140 banen minder.

Wordt het verdomme geen tijd dat de Walen hun tengels van Vlaanderen afhouden?


Citaat:
Minister Onkelinx: gevangenissen van Hasselt en Tongeren gaan dicht (08/03 20:12)

(Belga) De federale overheid ziet geen heil in bijkomende investeringen om de gevangenissen in Hasselt en Tongeren nog langer open te houden. Dat heeft federaal minister van Justitie Laurette Onkelinx geantwoord op een vraag van Jo Vandeurzen (CD&V).

Volgens de christelijke vakbond CCOD zijn er nochtans redenen genoeg om de gevangenissen in Hasselt en Tongeren wel open te houden. Eén is daarvan is volgens Luc Neirynck van het CCOD alvast de huidige overbevolking in de gevangenissen. Momenteel zijn er 1.400 plaatsen voor gedetineerden tekort in de Belgische gevangenissen, zo luidt het. Ook in Hasselt en Tongeren laat die overbevolking zich voelen. Een definitieve sluiting van de gevangenissen in Tongeren en Hasselt brengt volgens het CCOD ook de veiligheid in het gedrang omdat gedetineerden niet meer dicht bij de rechtbank zitten en over een langere afstand dienen getransporteerd te worden. Neirynck is tot slot van mening dat de sluiting van de twee Limburgse gevangenissen de werkgelegenheid niet ten goede komt. In de gevangenis van Hasselt en Tongeren samen werken in totaal zo'n 140 mensen. (LOR)
(Belga)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:13   #2
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Alles gaat goed....

We zijn goed bezig...

Er zijn geen problemen ....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:16   #3
Malinwa
Partijlid
 
Malinwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 234
Standaard

tja,

het probleem is dat de media dit allemaal veel te licht in het nieuws brengt.

ALs men in alle VLAAMSE journaals, er de nadruk op zou leggen dat de WALEN ons beleid bepalen, dan zouden veel meer Vlamingen op het Blok stemmen, of op een andere oppositie partij.

Maar ja, omdat de media worden geregeerd en gecontroleerd door de PS en SP, kan dit dus niet he.

Anders was er al lang een opstand.

Wij geven ook om de 4 jaar een kleine 10.000euro GRATIS aan de walen.
Dus stel u voor dat we Onafhankelijk waren, dan zoude we in VLaanderen meer geld in onze eigen zakken hebben....


DUS MENSEN, je weet het!
Als je meer wil betalen, stem dan op de onderafdeling van de PS, de SPA.
Als je minder wil betalen, stem dan AUB op het Vlaams Blok of de CDV.

Dit zijn de enige alternatieven om een regering te vormen....hoe erg dat ook klinkt.
Het is nu eenmaal de waarheid.
__________________
THE ISLAM=THE DEVIL
so we must kill it...
Malinwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:21   #4
Hilde Dillen
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Alles gaat goed....
We zijn goed bezig...
Er zijn geen problemen ....

Toch niet te veel last van dat voorjaarsoptimistisch buitje Dwarsigaard?
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:24   #5
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
tja,

het probleem is dat de media dit allemaal veel te licht in het nieuws brengt.

ALs men in alle VLAAMSE journaals, er de nadruk op zou leggen dat de WALEN ons beleid bepalen, dan zouden veel meer Vlamingen op het Blok stemmen, of op een andere oppositie partij.

Maar ja, omdat de media worden geregeerd en gecontroleerd door de PS en SP, kan dit dus niet he.

Anders was er al lang een opstand.

Wij geven ook om de 4 jaar een kleine 10.000euro GRATIS aan de walen.
Dus stel u voor dat we Onafhankelijk waren, dan zoude we in VLaanderen meer geld in onze eigen zakken hebben....


DUS MENSEN, je weet het!
Als je meer wil betalen, stem dan op de onderafdeling van de PS, de SPA.
Als je minder wil betalen, stem dan AUB op het Vlaams Blok of de CDV.

Dit zijn de enige alternatieven om een regering te vormen....hoe erg dat ook klinkt.
Het is nu eenmaal de waarheid.
Jammer genoeg kan ik het niet met mijn geweten in overeenstemming brengen om op één van de partijen die jij voorstelt te stemmen...

Om heel eerlijk te zijn zie ik momenteel GEEN ENKELE partij die ik mijn stem waardig acht... Het zal een waar dilemma worden op 13 juni...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:28   #6
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hilde,

iemand met maar 129 postings en die ik nog nie zoveel ben tegengekomen, aangenaam dus, kan mij misschien nog niet naar waarde schatten.

Ik gebruik geen gele bollekens, ook wel emoticons genoemd, in mijn berichten.

Anders had ik achter mijn drie zinnekes ongeveer 936 van die bolle bollekens moeten plaatsen.

diegenen die mij al langer kennen weten dat. 't was dus gewoon een posting vol sarcasme.
Maar ik denk dat ge dat ook wel door had, of anders zoude het wel doorgaan hebben als ge hier wat blijft hangen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:29   #7
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Al die politici, ze kunnen de Raf zijne rug op..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:31   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Al die politici, ze kunnen de Raf zijne rug op..
Liever de boom in, als het voor jou hetzelfde is
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:33   #9
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

zolang dat de takken van dien boom niet afbreken is het ook goed voor mij.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:36   #10
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Weer een hoop stemmen meer voor het blok.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:39   #11
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
zolang dat de takken van dien boom niet afbreken is het ook goed voor mij.
als hij maar blijft hangen
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:45   #12
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

[quote="Knuppel"]De gevangenissen zijn overbevolkt. Oplossing volgens de Waalse minister? Dan sluiten we en nog een paar.

In Limburg is er werkloosheid alom. Verhofstadt belooft 200.000 nieuwe banen. Wat doet de Waalse minister? Zij sluit twee gevangenissen in Limburg. 140 banen minder.

Wordt het verdomme geen tijd dat de Walen hun tengels van Vlaanderen afhouden?

dat is maar een gedacht hoor

"veui dei brusselse of wolsje kiek isz da toch gien probleim hein"

Verhofstadt moet er nu al 285.000 uitvinden... en binnenkort Volkswagen redden in Vorst

Bron VRT nieuwsdienst :

Tot nu toe waren er al voor twee miljard euro besparingen gepland. De autofabrikant verdubbelt nu zijn inspanningen. Het totale personeelsbestand wordt ingekrompen met 3,5 procent. Dat betekent dat 5.000 banen verloren gaan. Dat zou gebeuren door formules van vervroegd pensioen in Duitsland. Bovendien zou slechts 20 procent van de werknemers die vertrekken, worden vervangen.

Wereldwijd heeft Volkswagen 337.000 mensen onder contract. In de Volkswagenfabriek in Vorst werken een kleine 6.000 mensen. De volgende dagen onderhandelen de vakbonden er met de directie over de eventuele gevolgen voor de Belgische assemblagefabriek. Mogelijk komt daarover morgen meer duidelijkheid.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 13:53   #13
Hilde Dillen
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 206
Standaard

[quote="Tegendradigaard"]Hilde,

iemand met maar 129 postings en die ik nog nie zoveel ben tegengekomen, aangenaam dus, kan mij misschien nog niet naar waarde schatten.


Ge zoudt u kunnen vergissen in dat "op waarde schatten" Tegendradigaard...
Ik schoot gewoon in de lach omdat ge met uw beetje instemmende commentaar op Knuppels posting eigenlijk precies alweer het beoogde effect alreeds klaarstoomde waarvoor ze u nadien dan elke keer opnieuw een paar slagen onder de gordel gaan geven... ( ik lees meer dan ik hier post )


Het beoogde effect
Zoiets ongeveer dus...
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:39   #14
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Das ne schone gelen bol Hilde. alhoewel dat hem nie geel is.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:45   #15
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

Dit verwondert mij niet, als onze franstalige exellenties ergens besparen, dan enkel in Vlaanderen. Herinner U de acties om Vlaamse kazernes te sluiten van partijgenoot, kameraad Flahaut.

Anderzijds, sinds kameraad Stevaert alles gratis gemaakt heeft in de Limburg is er geen reden meer om te stelen en gaan ze hierdoor er misschien vanuit dat er dan ook geen gevangenissen meer nodig zijn.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 14:50   #16
Hilde Dillen
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 januari 2004
Berichten: 206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Anderzijds, sinds kameraad Stevaert alles gratis gemaakt heeft in de Limburg is er geen reden meer om te stelen en gaan ze hierdoor er misschien vanuit dat er dan ook geen gevangenissen meer nodig zijn.

[[size=6]WHOEHAHAHAHA ! [/size]


(* Lambik-lach, werd door mij efkens gepikt uit een suske en wiske -album )
Hilde Dillen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 15:15   #17
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Hilde oppassen as ge iets pikt he. Want ik zien dat ge in Gent woont en daar gaan de gevangenissen nog nie dicht he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:51   #18
Sam
Provinciaal Gedeputeerde
 
Sam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 894
Standaard

LOL
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 16:55   #19
marijke
Burger
 
marijke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Berichten: 195
Standaard

De walen weten gewoon, dat al het krapuul ginder woont
Hier hebben wij immers géén gevangenissen nodig ?
Of toch ?
__________________
achter de wolken schijnt altijd de zon..
marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2004, 20:43   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

We hebben hier ook geen legerbasis meer nodig.
De Vlaamse beroepsmilitairen waarvan de basis gesloten werd moeten maar in Wallonië gaan werken.

Wanneer hoorden we dat nog?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be