Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2008, 07:50   #21
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
ik kan mis zijn maar het lijkt me dat ze dit platform gebruiken om leden aan te trekken
Waarom zouden geïnteresseerden via een internetforum met ons niet in contact kunnen of mogen komen? Ten andere, échte ledenwerving doen we nog niet eens, we werken vooral eerst aan de inhoud. Maar geïnteresseerden zijn natuurlijk welkom...
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2008, 14:33   #22
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Nu dat het Vlaams Belang zo duidelijk te kennen heeft gegeven in de Zeverende Dag vandaag, dat ze voorstander zijn om aan de zijde te vechten van de NAVO en USA schurken in Afghanistan, weet ik begot niet op wie ik zou stemmen volgend jaar. Er is totaal geen alternatief. Helaas lopen de mensen in de val van Dedecker, hoeveel hoor ik niet dat Dedecker correct is. De mensen geloven echt die ultra liberale bedrieger. Het ziet er echt triestig uit.

Daarom roep ik de leiding van NS-A op, om een deelname aan de verkiezingen in de toekomst niet verder uit te sluiten. NS-A is ideologisch veruit het beste wat Vlaanderen te bieden heeft en is HET alternatief voor het ultra liberale strontsysteem, de Belgische onderdrukking en het wanbestuur. Zonder nieuw groot alternatief vrees ik dat de bevolking massaal gaat lopen naar brulkikkers als Dedecker en ook het Vlaams Belang vaart een totaal verkeerde koers.

Men kan perfect de ideologische vorming, het militeren, combineren met deelname aan verkiezingen. De NPD in Duitsland en Fiamme Tricolore in Italië bewijzen dat het perfect kan. Het kan alleen maar het solidaristische gedachtengoed in Vlaanderen bekender maken en het volk overtuigen dat het ook anders kan. Ik zie geen andere weg.
Dit bericht heeft me niet bepaald vrolijk gemaakt moet ik zeggen.

Deze rotstaat beleeft zijn grootste crisis uit de geschiedenis. Het is nu al duidelijk dat de volgende staatshervorming een maat voor niks is. De verkiezingskoorts voor juni van volgend jaar beheerst de politieke agenda.

Uitgerekend nu plaats je hier een pleidooi voor de vorming van nog maar eens een nieuwe partij, waarvan de doelstellingen bij het kiezerskorps niet eens bekend zijn, een klein deel ervan niet te na gesproken.

Beter geschenk kan je de belgicistische partijen niet geven. Immers, wie zou voor dergelijke partij stemmen? Buiten wat mistevreden die-hard nationalisten niemand. Toch zou iedere stem er één teveel zijn, én een versterking van België.

Je kan op alle bestaande Vlaamse partijen terecht kritiek hebben. Ook op de Vlaams-nationale. Om ze daarom af te schrijven voor één of ander programma-punt dat je niet zint is andere koek. Dit is een verwerpelijke strategie.

Als onafhankelijk separatist die al gedurende een halve eeuw de Belgische politiek volgt weet ik waarover ik spreek, alhoewel ik niet de pretentie heb de waarheid in pacht te hebben. Wat ik wel weet is het feit dat er genoeg keuze in de huidige Vlaams-nationale partijwereld is (je kan ook naamstemmen uitbrengen) teneinde deze onstaat te verwijzen naar de plaats waar hij thuishoort, namelijk de geschiedenisboekjes.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 08:44   #23
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dit bericht heeft me niet bepaald vrolijk gemaakt moet ik zeggen.

Deze rotstaat beleeft zijn grootste crisis uit de geschiedenis. Het is nu al duidelijk dat de volgende staatshervorming een maat voor niks is. De verkiezingskoorts voor juni van volgend jaar beheerst de politieke agenda.

Uitgerekend nu plaats je hier een pleidooi voor de vorming van nog maar eens een nieuwe partij, waarvan de doelstellingen bij het kiezerskorps niet eens bekend zijn, een klein deel ervan niet te na gesproken.

Beter geschenk kan je de belgicistische partijen niet geven. Immers, wie zou voor dergelijke partij stemmen? Buiten wat mistevreden die-hard nationalisten niemand. Toch zou iedere stem er één teveel zijn, én een versterking van België.

Je kan op alle bestaande Vlaamse partijen terecht kritiek hebben. Ook op de Vlaams-nationale. Om ze daarom af te schrijven voor één of ander programma-punt dat je niet zint is andere koek. Dit is een verwerpelijke strategie.

Als onafhankelijk separatist die al gedurende een halve eeuw de Belgische politiek volgt weet ik waarover ik spreek, alhoewel ik niet de pretentie heb de waarheid in pacht te hebben. Wat ik wel weet is het feit dat er genoeg keuze in de huidige Vlaams-nationale partijwereld is (je kan ook naamstemmen uitbrengen) teneinde deze onstaat te verwijzen naar de plaats waar hij thuishoort, namelijk de geschiedenisboekjes.
Het probleem is dat je als integraal-nationalist nergens terecht kan. Je gaat dan niet stemmen voor een N-VA, LDD of VB die ideologisch kilometers ver van je eigen gedachtegoed afliggen. Er zijn nog nationalisten in Vlaanderen: geen (economisch) separatisten, culturele flaminganten, ... maar echte nationalisten die een volwaardige socio-economische solidaristische oplossing hebben voor hun toekomstige staat. Geen belgië in het klein waar alleen de naam is veranderd en er met een bepaald deel van het land geen staatsverband meer is, maar een duidelijk alternatief voor het huidige systeem. Jammer genoeg zijn partijen als N-VA, VB (en LDD) dezelfde establishment-partijen als alle anderen met het enige verschil dat ze wel voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn. Zulke partijen zullen mijn stem niet krijgen volgende verkiezingen...
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:24   #24
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het probleem is dat je als integraal-nationalist nergens terecht kan. Je gaat dan niet stemmen voor een N-VA, LDD of VB die ideologisch kilometers ver van je eigen gedachtegoed afliggen. Er zijn nog nationalisten in Vlaanderen: geen (economisch) separatisten, culturele flaminganten, ... maar echte nationalisten die een volwaardige socio-economische solidaristische oplossing hebben voor hun toekomstige staat. Geen belgië in het klein waar alleen de naam is veranderd en er met een bepaald deel van het land geen staatsverband meer is, maar een duidelijk alternatief voor het huidige systeem. Jammer genoeg zijn partijen als N-VA, VB (en LDD) dezelfde establishment-partijen als alle anderen met het enige verschil dat ze wel voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn. Zulke partijen zullen mijn stem niet krijgen volgende verkiezingen...
Ik ben een onvoorwaardelijke democraat dus moet ik je mening respecteren. Goedkeuren is een andere kwestie. Wat voor mij telt is een onafhankelijk Vlaanderen. De inrichting ervan is een bijkomstige kwestie, zorgen voor later.
Je droom is een integraal-solidaratische nieuwe partij, waarbij je wel voorbij gaat aan het feit dat het op korte tijdspanne die ons nog rest voor de volgende verkiezingen bijna onmogelijk is deze op poten te krijgen, rekening houdend met de practische problemen die ermee gepaard gaan. Indien jullie deze heksentoer kunnen realiseren, veel geluk gewenst.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 11:43   #25
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Het probleem is dat je als integraal-nationalist nergens terecht kan. Je gaat dan niet stemmen voor een N-VA, LDD of VB die ideologisch kilometers ver van je eigen gedachtegoed afliggen. Er zijn nog nationalisten in Vlaanderen: geen (economisch) separatisten, culturele flaminganten, ... maar echte nationalisten die een volwaardige socio-economische solidaristische oplossing hebben voor hun toekomstige staat. Geen belgië in het klein waar alleen de naam is veranderd en er met een bepaald deel van het land geen staatsverband meer is, maar een duidelijk alternatief voor het huidige systeem. Jammer genoeg zijn partijen als N-VA, VB (en LDD) dezelfde establishment-partijen als alle anderen met het enige verschil dat ze wel voor een onafhankelijk Vlaanderen zijn. Zulke partijen zullen mijn stem niet krijgen volgende verkiezingen...
Als uw stem niet gaat naar N-VA VB of LDD, wil dit zeggen dat uw stem volgens de huidige situatie volledig wordt gerecupereerd door Belgicisten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 12:08   #26
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik ben een onvoorwaardelijke democraat dus moet ik je mening respecteren. Goedkeuren is een andere kwestie. Wat voor mij telt is een onafhankelijk Vlaanderen. De inrichting ervan is een bijkomstige kwestie, zorgen voor later.
Je droom is een integraal-solidaratische nieuwe partij, waarbij je wel voorbij gaat aan het feit dat het op korte tijdspanne die ons nog rest voor de volgende verkiezingen bijna onmogelijk is deze op poten te krijgen, rekening houdend met de practische problemen die ermee gepaard gaan. Indien jullie deze heksentoer kunnen realiseren, veel geluk gewenst.
Mijn droom is geen integraal-solidaristische partij, mijn wens is net de invulling van de staat die zo is. En of dit nu gerealiseerd wordt door de beweging (kijk wat AN en FK in Duitsland buitenparlementair kunnen verwezenlijken) of een partij zal mij een zorg wezen. Feit is wel dat de partijpolitiek een gevaarlijke weg is om te bewandelen. Verloochenen van idealen omwille van persoonlijke verrijking is hetgeen bijna altijd voortvloeit uit het meespelen in de parlementaire democratie.

Dus: het is gevaarlijk om een beweging als N-SA de partijpolitiek in te sturen, maar als dat het geval is zal ik er zeker voor stemmen.

Wat je wens voor een onafhankelijk Vlaanderen, tsja. Voor mij is Vlaamse onafhankelijk geen doel maar slechts een middel. Een belgië in het klein dat Vlaanderen heet, daar pas ik voor.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 12:09   #27
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als uw stem niet gaat naar N-VA VB of LDD, wil dit zeggen dat uw stem volgens de huidige situatie volledig wordt gerecupereerd door Belgicisten.
Mijn schuld of die van het systeem? Ik zal mijn idealen die veel breder zijn dan Vlaamse onafhankelijkheid niet verloochenen om op een Vlaams-nationale partij te stemmen die een invulling wilt geven waar ik van over mijn nek ga.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 16:11   #28
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

België zal niet ophouden te bestaan omwille van de electorale (schijn-)successen van Vlaams-nationale partijen. België en de ware macht wordt gevormd / in stand gehouden door de financiers, het groot-kapitaal. In belgië zijn dat de Etienne Davignon's, de Maurice Lippens', de Albert Frère's,... Parlementen hebben geen echte macht, parlementen zijn louter verzamelplaatsen voor de politieke loopjongens van het grootkapitaal. Het systeem moet draaiende blijven, dus wisselen beheersploegen elkaar eens af na verkiezingen, maar wezenlijk verandert niets. België houdt pas op te bestaan als het interessant is voor het grootkapitaal om ermee op te houden.

En neen, N-SA is niet geïnteresseerd in "Vlaamse frontvorming" omdat voor ons het maatschappelijke project telt. Welke maatschapij willen we, en die verschilt extreem veel van wat de liberale strekking in de Vlaamse "Beweging" wil.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2008, 16:11   #29
Félicien Bwanatongo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 1.573
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Félicien Bwanatongo : 12 september 2008 om 16:12.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be