Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2008, 20:21   #81
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Maar ja ik ga hier geen discussie ja neen voeren.
Omdat je ze verliest.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:30   #82
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Omdat je ze verliest.
Absoluut niet mijn beste ... maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil. Ik heb mijn tijd beter te besteden dan aan gasten van skepp...ik vind hen nameleijk meelijwekkend lol
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:32   #83
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het is een persoonlijke beschouwing die louter gebaseerd is op persoonlijke ervaringen - ik geloof wat ik zie en meemaak, meer niet.
Inderdaad je moet voelen en niet je energie verspelen aan mensen die vooroordelen hebben. Ik heb vele bewijzen en dan zeggen ze alleen tja euh ja dat was onverklaarbaar maar ik ga zoeken naar een verklaring. Maanden later euh nog steeds geen verklaring jaja ik zoek verder...enfin ze zoeken tot ze een ons wegen en doen eigenlijk niets omdat ze heel goed weten dat het niet te verklaren was wetenschappelijk. hihi

Laatst gewijzigd door shaddy : 19 september 2008 om 09:32.
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:34   #84
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Haha, onze charlatan Carl...
De grondlegger van de psychologie der typen zou ik niet durven een charlatan te noemen.

Charlatan zou ik eerder reserveren voor de grondlegger van de psychologie der driften, Freud.

En waarschijnlijk ook voor Adler, de grondlegger van de psychologie van het ik.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:02   #85
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De grondlegger van de psychologie der typen zou ik niet durven een charlatan te noemen.

Charlatan zou ik eerder reserveren voor de grondlegger van de psychologie der driften, Freud.

En waarschijnlijk ook voor Adler, de grondlegger van de psychologie van het ik.
ahum
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:29   #86
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ahum
Je bent een fan van Fraude? Ahum... Freud?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:31   #87
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Je bent een fan van Fraude? Ahum... Freud?
tetten


maar dat wist je zelf ook al.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:39   #88
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tetten


maar dat wist je zelf ook al.
Ja, dikke tetten.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 10:40   #89
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

zatte sletjes en hun tetjes
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:36   #90
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Absoluut niet mijn beste ... maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil. Ik heb mijn tijd beter te besteden dan aan gasten van skepp...ik vind hen nameleijk meelijwekkend lol
Beetje flauw antwoord, maar soit.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 21:09   #91
luvali
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 september 2006
Berichten: 390
Standaard

vraag me af wie hier de uil is?
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 00:18   #92
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Is het nog iemand opgevallen dat al die mediums/helderzienden/astrologen/ ... tegenwoordig wel heel veel zendtijd krijgen toegespeeld? ...
Terwijl men weet dat het zeker om fraude gaat bij bv de belspelletjesvervangende astrolijnen... (zie reportage door radar).

Er zijn veel fenomenen die niet wetenschappelijk verklaarbaar zijn, dat is geen probleem. Op wetenschappelijke wijze aantonen dat het bestaat, direct of indirect, volstaat. Alleen kan dat slechts enkel als het ook bestaat ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 september 2008 om 00:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 01:20   #93
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

de zwaartekracht bestond al voor newton ze verklaarde

de aarde was al rond voor copernicus

al deze mensen werden door hun tijdgenoten ook zot verklaard

waarom zou het niet mogelijk zijn dat onze hersenen draadloos kunnen communiceren en dat morgen verklaard wordt hoe dat precies tewerk gaat
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 08:36   #94
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Mijn vermoeden is dat men deze talenten is vergeten (verleerd) te gebruiken
Ik heb het hier niet over astrolijnen en al die andere geldklopperij spelletjes op tv

Nee, als arme moest ik dikwijls wel mensen proberen door te denken, beter gezegd als mishandelde arme moest ik dikwijls tussen de regels kunnen lezen, wel das nu net dat zesde zintuig gebruiken uit noodzaak
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 08:55   #95
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
de zwaartekracht bestond al voor newton ze verklaarde

de aarde was al rond voor copernicus

al deze mensen werden door hun tijdgenoten ook zot verklaard

waarom zou het niet mogelijk zijn dat onze hersenen draadloos kunnen communiceren en dat morgen verklaard wordt hoe dat precies tewerk gaat
Zwakke vergelijking.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 09:00   #96
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Zwakke vergelijking.
zwakke post zonder inhoud - kwaliteit opkleven kan een kleuter ook

PS inhoud zou betekenen dat u tenminste kon zeggen waarom die vergelijking zwak was
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 september 2008 om 09:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 09:16   #97
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.924
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
PS inhoud zou betekenen dat u tenminste kon zeggen waarom die vergelijking zwak was
(PS intelligentie zou betekenen dat het de logica zelf was dat het een zwakke vergelijking was, waarvoor geen nadere uitleg vereist is.)

Zucht ik zal het dan nog eens proberen, ook al weet ik dat je uiteindelijk toch gelooft wat je wil geloven, niets meer en niets minder. Redelijke argumenten worden hier toch steevast van tafel gegooid.

1. Men wist (of nam aan) al lang voor Copernicus dat de Aarde bolvormig was. Je zult lang moeten zoeken om een Middeleeuwse tekst te vinden waarin de platheid van de Aarde aangetoond wordt.

2. Ik wist niet dat Newton bijzonder te lijden had van "zotverklaringen". Natuurlijk had hij zijn tegenstanders, maar ik denk dat je Newton verwart met Galileo.

3. Newton of Galileo, dat maakt uiteindelijk geen verschil, want op basis van observatie en logica heeft men relatief snel ingezien dat de bovenvermelde wetenschappers gelijk hadden.

Dat kon men in de praktijk immers nagaan. Hun theorieën waren, op wiskundig gebied tenminste, falsifieerbaar.

Telepathie en aanverwante bestaat zogezegd ook al sinds de dageraad der mensheid, maar ondanks iedereen "die het aanvoelt" is er tot op heden nul percent resultaat, dit in tegenstelling tot de resultaten gebaseerd op de theorieën van bovenvermelde echte wetenschappers.

"Ik weet dat het bestaat", of "Ik voel dat het echt is", of "Ik voel energieën aan" maken niet de minste indruk op om het even wie met een minimum van kritische ingesteldheid.

After all, money talks and bullshit walks.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 09:51   #98
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dat is idd inhoud dankje

en in de laatste zin geef ik je alvast gelijk

Citaat:
After all, money talks and bullshit walks.
in die zin dat er een hoop kwakzwalvers zijn ook natuurlijk

dat zijn mensen die eigenlijk een mening hebben over telepathie zoals jij die hebt - maar het niettemin trachten practiseren louter om geld te scheppen en dus mensen te bedriegen
Citaat:
Zucht ik zal het dan nog eens proberen, ook al weet ik dat je uiteindelijk toch gelooft wat je wil geloven, niets meer en niets minder. Redelijke argumenten worden hier toch steevast van tafel gegooid.
ik geef grif toe verder dat het vooralsnog een kwestie blijft van geloof in wat tenminste velen waarnemen

Citaat:
1. Men wist (of nam aan) al lang voor Copernicus dat de Aarde bolvormig was.
slimme oermensen wisten idd ook reeds dat de aarde rond was - je kan dat zelfs waarnemen - aan de schaduw vd aarde die je ziet bij een maansverduistering

Citaat:
Je zult lang moeten zoeken om een Middeleeuwse tekst te vinden waarin de platheid van de Aarde aangetoond wordt.
idem voor een tekst waarin het niet bestaan van telepathie wordt aangetoond

dat de aarde rond was konden oermensen ook reeds weten - maar je moest er wel een slimme voor zijn

het was niet iets dat je zoals de zwaartekracht bvb overal zomaar kon waarnemen

je kan je voorstellen dat velen toen die ene slimmerik zaten uit te lachen

nu ja zo is het met telepathie ook - je ziet het niet; zoals de zwaartekracht; in één oogopslag maar moet ietsjes verder kijken en vooral willen kijken

ps en als je begrijpt in welke zin ik hierboven het woord kijken gebruik - wat ik met dat kijken echt bedoel - dan ben je al een stukje op weg - dan voel je wat ik bedoel
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 september 2008 om 10:01.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 09:57   #99
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ps

wetten van mendel bvb die kenden sommige duizenden jaren geleden ook al en daartoe bazeerden ze zich niet op de bewijzen die mendel leverde maar louter op waarneming bij het kweken van dieren en planten - louter op wat verder kijken dan je neus lang is

kijk maar es in de bijbel bij het hoofdstuk waar jacob gaat werken als veehoeder voor zijn oom laban en hoe hij hem door kennis vd wetten van mendel afzet
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2008, 11:46   #100
shaddy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 2.789
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
zwakke post zonder inhoud - kwaliteit opkleven kan een kleuter ook

PS inhoud zou betekenen dat u tenminste kon zeggen waarom die vergelijking zwak was
zo zijn die gasten van skepp gewoon links laten liggen uiteindelijk is het hun verlies
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be