Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2008, 20:05   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U moet maar eens navragen vragen hoeveel kerken en christenen er nog overschieten in Irak.
Kunnen ze niet mikken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 23:30   #42
Ahmes
Burger
 
Ahmes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2008
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Ja maar.... Islam en Democratie gaan niet samen. De islamizering laten doorgaan is de democratie en de Westerse vrijheid opgeven.
Islam (sharia) en democratie gaan volledig van a tot z niet samen, dat klopt, maar islam (godsdienst) en democratie kunnen probleemloos samengaan zolang de moslims politiek en economisch de democratie respecteren.
__________________
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 24 september 2008 om 23:30.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 23:32   #43
Ahmes
Burger
 
Ahmes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2008
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Welcome to the human race Kijk het is vrij simpel, kerken, moskeeën het kan allemaal, zolang het niet tot overlast lijdt van de gemeente/omwonenden, en laat ons eerlijk zijn, je hebt geen 20 kerken/moskeeën nodig in een dorp van 3000 man, bv.
Mee eens.

Citaat:
Moest iedereen zijn gezond verstand gebruiken, empathie hebben én zijn religie niet als absolute waarde zien, maar als filosofische leidraad zouden er veel minder problemen zijn in de wereld.

(En ik ben mak vandaag precies...)
Ja, maar dan ga je deze overtuiging ook als absolute waarde zien. Of niet ?
__________________
Naast het toerisme, de architectuur, de interreligieuze dialoog, de tolerante religieuze cultuur, wetenschap, filosofie, recht en sociale wetenschappen was al-Andaloes een paradijs van schoonheid en kunst.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 24 september 2008 om 23:33.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 21:30   #44
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmes Bekijk bericht
Ja, maar dan ga je deze overtuiging ook als absolute waarde zien. Of niet ?
Voor mij is er niets van 'absolute waarde', ik hou me zoveel mogelijk aan die opstelling (empathie, logica, gezond verstand) maar besef dat ik ook maar een mens ben, en een mens is gewoon een slim beest, en beesten zijn nu eenmaal niet altijd even betrouwbaar of voorspelbaar.

In andere woorden, ik heb geen heilig huisje dat afgebroken kan worden, ik ben vrij van geest.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2008, 22:56   #45
koolvis
Lokaal Raadslid
 
koolvis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2004
Locatie: BE Oostvlaanderen
Berichten: 371
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmes Bekijk bericht
Islam (sharia) en democratie gaan volledig van a tot z niet samen, dat klopt, maar islam (godsdienst) en democratie kunnen probleemloos samengaan zolang de moslims politiek en economisch de democratie respecteren.
"zolang de moslims politiek en economisch de democratie respecteren"
Dat doen ze zolang ze een kleine minderheid zijn, daarna niet meer, dan willen ze een islamstaat enz. Kijk maar naar de geschiedenis van Pakistan bijvoorbeeld.
De "godsdienst islam" is een opstapje naar islamfundamentalisme.
"Ja, maar slechts een klein percentage is fundamentalist" zal je opperen. OK, maar dat kleine percentage wordt toch significant als de groep groter wordt.

.
.
.
__________________
________________________________________
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be