Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Bekijk resultaten enquête: Hebt u nog vertrouwen in Yves Leterme?
ja 3 9,68%
neen 28 90,32%
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2008, 07:12   #1
schaamteloos oprecht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 december 2008
Berichten: 8
Standaard Hebt u nog vertrouwen in Yves Leterme?

Hebt u nog vertrouwen in Yves Leterme?
schaamteloos oprecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 07:14   #2
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Eerlijk gezegd, nooit veel gehad.
Totaal verdwenen toen het duidelijk werd dat hij BHV nooit zou splitsen.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 07:40   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.631
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, nooit veel gehad.
Totaal verdwenen toen het duidelijk werd dat hij BHV nooit zou splitsen.
Ik vertrouwde die man al niet toen hij nog maar 'gewoon' minister-president was, en het is er sindsdien niet op verbeterd.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:00   #4
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Ik denk dat hij zonder meer één van de eerlijkste politiekers geweest is die dit land ooit gekend heeft.

Nooit heeft een premier zoveel moeite gedaan om dit land normaler (dus meer rechten voor de Vlamingen en meer plichten voor de Franstaligen) te laten functioneren, wat ook zonder meer zijn ondergang geworden is.

Dat weinigen zo weinig vraagtekens hebben omtrent de rol van onze 'Vlaamse' media vind ik eenvoudigweg schrikwekkend...

En de 'Vlaamsgezinden' hebben een 'meer rechten voor Vlaanderen' voor jaren onmogelijk gemaakt....
(Annemans liet zich gisteren zo fier als een gieter voor de tv 'slepen' - slepen is wel een groot woord gezien hij een sprint inzette ) … om de meest Vlaamsgezinde premier en de meest Vlaamsgezinde nationale partij ten gronde te richten. Plots vond hij het geloof in de justitie ongelooflijk belangrijk... Wie herinnert zijn woorden na het blokprocest niet? ).

De persoon en de partij die zich inzetten voor Vlaanderen... (bijna) monddood...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:19   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaamteloos oprecht Bekijk bericht
Hebt u nog vertrouwen in Yves Leterme?
Vertrouwen heb ik nog nooit gehad in die man. Aan het begin van zijn regeerperiode gaf ik hem wel het voordeel van de twijfel, maar algauw is me duidelijk geworden welk onbetrouwbaar heerschap Leterme eigenlijk is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:20   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Ik denk dat hij zonder meer één van de eerlijkste politiekers geweest is die dit land ooit gekend heeft.

Nooit heeft een premier zoveel moeite gedaan om dit land normaler (dus meer rechten voor de Vlamingen en meer plichten voor de Franstaligen) te laten functioneren, wat ook zonder meer zijn ondergang geworden is.
O ja? En wat heeft Leterme dan wel gedaan? Kunt u mij een lijstje van inspanningen en resultaten voorleggen in dat verband?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:22   #7
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Vertrouwen heb ik nog nooit gehad in die man. Aan het begin van zijn regeerperiode gaf ik hem wel het voordeel van de twijfel, maar algauw is me duidelijk geworden welk onbetrouwbaar heerschap Leterme eigenlijk is.
Jij hebt waarschijnlijk meer vertruowen in uw leiders?
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:24   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Jij hebt waarschijnlijk meer vertruowen in uw leiders?
Me dunkt dat u Leterme allerlei eigenschappen toedichtte die u, zo te zien aan uw onhandig afwijkend antwoord, niet kunt duiden.

Nogmaals: wat heeft deze Leterme dan wel gedaan opdat de verhoudingen in dit land normaal zouden verlopen? Wat heeft hij aan daadkracht getoond?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:28   #9
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Me dunkt dat u Leterme allerlei eigenschappen toedichtte die u, zo te zien aan uw onhandig afwijkend antwoord, niet kunt duiden.

Nogmaals: wat heeft deze Leterme dan wel gedaan opdat de verhoudingen in dit land normaal zouden verlopen? Wat heeft hij aan daadkracht getoond?
Hij heeft al het mogelijke gedaan om de 'normale' verhouding in dit land niet normaal te laten verlopen. En om dit zolang vol te houden is er natuurlijk een buitengewone daadkracht nodig?

Maar terloops, vond U het niet bedroevend hoe één van uw boegbeelden zich gisteren voor de tv liet misbruiken?

Waarschijnlijk niet...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 10:44   #10
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Niks, nada, noppes...heeft hij gedaan.

Cdv heeft zich lelijk miskeken door heimwee naar de dagen van weleer.

Ze waren weer in de lift.
Maar slechts dankzij de Vlaamse kaart en het kartel met Nva.

Een premier leveren en de rest zou vanzelf gaan...dachten zij.
Probleempjes : Er kan niet meer met geld gesmeten worden om de Franstaligen af te kopen, en de Vlaamse kiezer wordt het beu dat alles gedicteerd wordt uit het Zuiden, maar dat de inspanningen van Vlaanderen moeten komen.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 11:17   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.759
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Hij heeft al het mogelijke gedaan om de 'normale' verhouding in dit land niet normaal te laten verlopen. En om dit zolang vol te houden is er natuurlijk een buitengewone daadkracht nodig?
Ik merk niet het minste daadkracht, wel verbeten koppigheid en een ziekelijke manier om zich aan de macht vast te klampen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 11:36   #12
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

Nooit gehad
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 16:07   #13
Don Quichote
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 juni 2003
Berichten: 3.350
Standaard

Wie kan er nu vertrouwen hebben in iemand die zich het postje van premier laat opsolferen.

Alleen gekken zullen het onbestuurbare willen besturen.

Het beste wat de Cdv nu kan doen is van het premierschap te verzaken.
Met de armen gekruist afwachten...en niet meedoen als hun Vlaamse beloften niet kunnen volbracht worden.

Maar eens Tsjeef...altijd Tsjeef.

Als een Tsjeef je niet bedriegt is het een teken dat hij wat verstrooid is.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:05   #14
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Ik denk dat hij zonder meer één van de eerlijkste politiekers geweest is die dit land ooit gekend heeft.
U meent het blijkbaar.....

Hij was zo eerlijk dat hij al zijn verkiezingsbeloften netjes heeft ingeslikt....

Wie gelooft die man nog....

Ik niet, vroeger ook al niet en nu zéér zeker niet.....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:19   #15
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat Bekijk bericht
Ik denk dat hij zonder meer één van de eerlijkste politiekers geweest is die dit land ooit gekend heeft.

Nooit heeft een premier zoveel moeite gedaan om dit land normaler (dus meer rechten voor de Vlamingen en meer plichten voor de Franstaligen) te laten functioneren, wat ook zonder meer zijn ondergang geworden is.

Dat weinigen zo weinig vraagtekens hebben omtrent de rol van onze 'Vlaamse' media vind ik eenvoudigweg schrikwekkend...

En de 'Vlaamsgezinden' hebben een 'meer rechten voor Vlaanderen' voor jaren onmogelijk gemaakt....
(Annemans liet zich gisteren zo fier als een gieter voor de tv 'slepen' - slepen is wel een groot woord gezien hij een sprint inzette ) … om de meest Vlaamsgezinde premier en de meest Vlaamsgezinde nationale partij ten gronde te richten. Plots vond hij het geloof in de justitie ongelooflijk belangrijk... Wie herinnert zijn woorden na het blokprocest niet? ).

De persoon en de partij die zich inzetten voor Vlaanderen... (bijna) monddood...
Deze premier was inderdaad de slechtste niet, en hij kon ook geen wonderen doen op z'n eentje. Alleen had hij véél vroeger met het nodige lawaai er de brui moeten aan geven en inderdaad opstappen toen het niet lukte om bvb BHV te splitsen. Dat zou hem veel meer in dank afgenomen zijn en zijn opvolger alvast meer onder druk zetten!
Het kappen op Annemans is echter voor niets nodig! Het is toch normaal dat ze er hun plezier in hebben wanneer ze zien wat voor een snertboel de verzamelde "democratische partijen" achterlaten, zij die toch zo graag zaten te kappen op het VB voor alles en nog wat!
Laat straks eens alle VBers, NVaers, LDDers + allen uit al de andere partijen die zich nog een beetje "Vlaming" voelen en niet meer verder met hun voeten en hun centen willen laten spelen eens samen gaan in een "Forza Flandria"!
Dit is weer een gelegenheid om dit een stapje dichterbij te brengen!
Alleen zullen de heren politiekers vooral bezig zijn met hun vel, hun job, hun politieke ambities enz en ervoor zorgen dat de burgers die ze nochtans vertegenwoordigen zo lang mogelijk monddood moeten blijven, tot hun "klootjesvolk" het weer vergeten is en blij met een kalendertje, bic of ballonnetje... en "stem voor mij", ook al ken je me niet.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:30   #16
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik mis de optie nooit gehad maar nog veel veel veel veel veel veel veel veel minder dan in Verhofstadt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:56   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.054
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Laat straks eens alle VBers, NVaers, LDDers + allen uit al de andere partijen die zich nog een beetje "Vlaming" voelen en niet meer verder met hun voeten en hun centen willen laten spelen eens samen gaan in een "Forza Flandria"!
Dit is weer een gelegenheid om dit een stapje dichterbij te brengen!
.
Inderdaad.....het gekrakeel van de politieke bakvisjes ,hun "verontwaardiging" is om zelf,als burger die in het privé-leven of op het werk ook wel eens in de gracht rijdt,verontwaardigheid over te worden


Allerlei titels heb ik al moeten zien geven aan Yves Leterme,maar een "bedrieger" of "corrupt" zijn in ieder geval geen woorden die je op hem kunt plakken.....


De beginvraag voor deze thread zou nu eigenlijk moeten zijn : Hebt U nog vertrouwen in een federale regering.Iets wat men zich binnen CD&V cenakels mag beginnen afvragen.het kan niet de bedoeling zijn dat de CD&V al "lam" geregeerd wordt in 1 jaar,iets waar de illustere voorganger CVP tenminste nog 30 jaar voor nodig had


Bij nadere analyse kunnen we alleen maar besluiten dat de poltieke tegenstand,eigenlijk met succes,de "macht" van 800000 kiezers weggepeuterd heeft tot er niks meer over was.....

Misschien,inderdaad,had "Yves" eerder moeten kloppen uitdelen....maar ja...achteraf gezien zijn we allemaal grote strategen

Laatst gewijzigd door kelt : 20 december 2008 om 17:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 17:59   #18
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 18.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bij nadere analyse kunnen we alleen maar besluiten dat de poltieke tegenstand,eigenlijk met succes,de "macht" van 800000 kiezers weggepeuterd heeft tot er niks meer over was.....
Nee hoor, die klus heeft de CD&V, onder impuls van Yves Leterme, helemaal zelf geklaard.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2008, 18:29   #19
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee hoor, die klus heeft de CD&V, onder impuls van Yves Leterme, helemaal zelf geklaard.
Leg uit...
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2008, 02:54   #20
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.411
Standaard

Het Openbaar Ministerie had het vonnis van het Hof van Beroep moeten tegenhouden.
Omdat zij geacht wordt de belangen van de maatschappij te verdedigen.

Indien niet dan had zij duidelijker moeten communiceren en stellen dat het de bedoeling was via het vonnis de regering tijd te kopen om de Fortis-deal fundamenteel te herbekijken. Hele duidelijke communicatie naar de bevolking toe, niet naar die dwaze aandeelhouders. De belangen v/d maatschappij staan op het spel.

In Amerika werden leden v/h congres bedreigd met inwerking treden van de Krijgswet om de bailout erdoor te krijgen. We zitten met een geval van 'force majeur'.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 21 december 2008 om 02:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be