Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 december 2008, 19:10   #1
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard koning aanvaardt ontslag!

de koning heeft het ontslag van de regering Leterme aanvaard. Dit betekent dus dat er nieuwe onderhandelingen komen over een nieuwe regering. Een 'snelle' doorstart zit er dus niet in!
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Land-i...-ontslag.dhtml

iemand die wil gokken over het vervolg? komt SP.A erbij? Wie wordt de premier?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 december 2008 om 19:13.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:12   #2
SeanMorely
Burger
 
SeanMorely's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 126
Standaard

En nu zouden de sossen en Dehaene er terug bijkomen, de carrousel is weer aan het draaien zenne.. En dt-fouten in de titel blijven gewoon zwak..
__________________
"Libenter homines id quod volunt credunt." - Julius Caesar
NSV Mechelen webstek! Contact mij voor meer info.
SeanMorely is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:14   #3
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
En nu zouden de sossen en Dehaene er terug bijkomen, de carrousel is weer aan het draaien zenne.. En dt-fouten in de titel blijven gewoon zwak..
ge moet mij de kans geven om te edit-en he... ge antwoord rapper dan dak kan editen
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:22   #4
SeanMorely
Burger
 
SeanMorely's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ge moet mij de kans geven om te edit-en he... ge antwoordt rapper dan dak kan editen
We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker..

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.
__________________
"Libenter homines id quod volunt credunt." - Julius Caesar
NSV Mechelen webstek! Contact mij voor meer info.
SeanMorely is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:35   #5
lollysticky
Minister
 
lollysticky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 3.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker..

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.
ik ga vanaf nu eerst mijn haastig getype replies eens overlezen Ik denk trouwens dat uw prognose wel eens 100% correct zou kunnen blijken. Welke zot gaan ze immers vinden om premier te worden in zo'n politiek onstabiel landschap. Lees dus: wie wil er zijn vingers verbranden?
__________________
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum)
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 december 2008 om 19:38.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 19:42   #6
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Ik had eerst gelezen:

koning aanvaardt opslag!
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:01   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeanMorely Bekijk bericht
We zullen maar doen alsof dat de bedoeling was zeker..

In ieder geval, volgende scenario: overgangsregering met mogelijk (maar hopelijk niet) de sossen aan boord, samenvallende verkiezingen in juni en uiteindelijk komt Dehaene terug omdat niemand anders het wilt. En dan op naar een verpulverende verkiezingsnederlaag in Vlaanderen van de klassieke partijen.
WIe zegt het? Zou Dehaene nog wel iets kunnen aan elkaar plakken tussen al die scherpe brokjes?
Doet me fel denken aan dat spelletje met die mat en kleurvlakjes die ge dan allemaal moet aanraken met handen en voeten.
Kluchtige dure grap.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:26   #8
Daimanta
Parlementsvoorzitter
 
Daimanta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 oktober 2007
Berichten: 2.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
WIe zegt het? Zou Dehaene nog wel iets kunnen aan elkaar plakken tussen al die scherpe brokjes?
Doet me fel denken aan dat spelletje met die mat en kleurvlakjes die ge dan allemaal moet aanraken met handen en voeten.
Kluchtige dure grap.
Dehaene is nog geen baron dus dat is een postje dat hij misschien er graag wil bijpakken. In dat opzicht kan ik het hem weinig kwalijk nemen.
__________________
Steun Groot Nederland!
Daimanta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:30   #9
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

En toen was er Wilfried.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:30   #10
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Dehaene is nog geen baron dus dat is een postje dat hij misschien er graag wil bijpakken. In dat opzicht kan ik het hem weinig kwalijk nemen.
VLD ligt nog dwars.
Nadat ze op het graf van Van Deursen en Leterme hebben staan dansen,
eisen ze nu een hoofdrol in de noodregering ,bijvoorbeeld een comeback van Verhofstadt.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 22 december 2008 om 20:31.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:35   #11
benderaes
Burger
 
benderaes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2008
Locatie: kaka
Berichten: 150
Standaard

Nee, Verhofstadt wil pas na verkiezingen heb ik begrepen. Ik denk dat ze tevreden zijn met een CD&V'er en misschien zelfs met Dehaene, als de sossen er maar ni bijkomen en als het maar even duurt, en als Dehaene niet volledig terugkomt. Dus, binnen een paar dagen zalt wel Dehaene met sossen zijn pakt...
__________________
Ben De Raes was hier...
benderaes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 20:38   #12
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard



Wel grappig dat er effectief mensen zijn die denken dat Verhofstadt de redding kan brengen
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:15   #13
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Wat met het uur duidelijker wordt is het feit dat de open VLD eigenlijk een staatsgreep heeft gedaan. Jammer genoeg loopt het tot nog toe niet zoals ze verhoopt hadden, nl. VHS terug aan het roer!!

Eigenlijk vond ik heel de vertoning van de VLD zo voorspelbaar dat het zielig is . Ze vergeten blijkbaar dat ze niettegenstaande hun afstraffing in Vlaanderen toch nog zeer voorname postjes hadden in de huidige regering.

Nu hebben ze open en bloot en klaar en duidelijk bevestigd dat het die postjes zijn die ze willen behouden en dat "de mensen en hun problemen" hen dubbel en dik kunnen gestolen worden!!!

Het was /is echt hallucinant om dat te volgen ; een grotere afgang heb ik zelden meegemaakt : dan is de afgang van de CD&V daartegen klein bier!!

Ik heb maar juist geteld twee dagen moeten wachten om mijn vermoeden bewaarheid te zien, nl; dat heel die crisis door de corrupte politiekers werd geregisserd en nu de acteurs het plot niet meer volgen, vallen de maskers af en zien we met afschuw hun ware gelaat.

Ik vond het om omver te vallen als De Wael zei dat hij geen schuld trof in de zaak van de politie en dat je pas schuldig bent als je schuld is bewezen!!! Maar zij hebben niet gewacht tot de schuld van anderen bewezen was om ze aan te vallen en te nekken:

Ze hebben al anderhalf jaar stokken in de wielen gestoken , zo'n schijnheiligheid heb ik nog nooit meegemaakt.

ooit heb ik VLD gestemd, maar nooit meer!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:31   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
En toen was er Wilfried.
Ja, ik heb hem daarnet zien binnenrijden. Reed er ook toevallig voorbij.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:33   #15
Cisalpina
Gouverneur
 
Cisalpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2008
Berichten: 1.174
Standaard

het ware prettiger geweest indien de koning zijn eigen ontslag had aanvaard.
__________________
Cisalpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:49   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wat met het uur duidelijker wordt is het feit dat de open VLD eigenlijk een staatsgreep heeft gedaan. Jammer genoeg loopt het tot nog toe niet zoals ze verhoopt hadden, nl. VHS terug aan het roer!!

Eigenlijk vond ik heel de vertoning van de VLD zo voorspelbaar dat het zielig is . Ze vergeten blijkbaar dat ze niettegenstaande hun afstraffing in Vlaanderen toch nog zeer voorname postjes hadden in de huidige regering.

Nu hebben ze open en bloot en klaar en duidelijk bevestigd dat het die postjes zijn die ze willen behouden en dat "de mensen en hun problemen" hen dubbel en dik kunnen gestolen worden!!!

Het was /is echt hallucinant om dat te volgen ; een grotere afgang heb ik zelden meegemaakt : dan is de afgang van de CD&V daartegen klein bier!!

Ik heb maar juist geteld twee dagen moeten wachten om mijn vermoeden bewaarheid te zien, nl; dat heel die crisis door de corrupte politiekers werd geregisserd en nu de acteurs het plot niet meer volgen, vallen de maskers af en zien we met afschuw hun ware gelaat.

Ik vond het om omver te vallen als De Wael zei dat hij geen schuld trof in de zaak van de politie en dat je pas schuldig bent als je schuld is bewezen!!! Maar zij hebben niet gewacht tot de schuld van anderen bewezen was om ze aan te vallen en te nekken:

Ze hebben al anderhalf jaar stokken in de wielen gestoken , zo'n schijnheiligheid heb ik nog nooit meegemaakt.

ooit heb ik VLD gestemd, maar nooit meer!!
De VLD is de meest verderfelijke partij die Vlaanderen ooit heeft gekend. Alle andere Vlaamse partijen moeten samenwerken om die partij van het uitschot in stukken te malen.

Geef mij maar politici als Vandeurzen, heeft een zeer goede beurt gemaakt in Ter Zake vind ik.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 21:56   #17
Romeo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD is de meest verderfelijke partij die Vlaanderen ooit heeft gekend. Alle andere Vlaamse partijen moeten samenwerken om die partij van het uitschot in stukken te malen.

Geef mij maar politici als Vandeurzen, heeft een zeer goede beurt gemaakt in Ter Zake vind ik.

Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 22:00   #18
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?
Hun ideologie, een extreem progressief gedachtengoed, gecombineerd met een anti sociale economische visie en hun achterbakse manier van politiek doen. Mensen proberen messen in de rug te steken en vooral zich vastklampen een postjes en macht.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 22:04   #19
Romeo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 november 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hun ideologie, een extreem progressief gedachtengoed, gecombineerd met een anti sociale economische visie en hun achterbakse manier van politiek doen. Mensen proberen messen in de rug te steken en vooral zich vastklampen een postjes en macht.
Kan je die kritiek ook illustreren met enkele voorbeelden, want uw beweringen zijn nogal vaag en algemeen.
Romeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2008, 22:05   #20
alecia
Lokaal Raadslid
 
alecia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 304
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Romeo Bekijk bericht
Wat vind u zo verderfelijk aan de VLD ?
ondermeer de dictatuur van Verhofstadt in zijn eigen partij... 't is niet dat ik hem niet meer zie, maar ik hoor hem nog elke dag door zijn vet betaalde vazallen...
__________________
"So vele volx brachtig na das Datti coninck seide aldaer:
'mer seide mi hier vore vorwaer dattie Vlaminge meest weren doet ende mi donckt nu an dit conroet, datsi levende sijn worden alle' "
alecia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be