Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2008, 14:17   #261
Red_Dog
Schepen
 
Red_Dog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Locatie: Antwerpen, Dublin
Berichten: 416
Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je zo redeneert, dan moeten Palestijnen ook niet met Israel praten. Want veel palestijnen geloven terecht dat Israel hen wel vernietigen. Dat is trouwens ook wat sommige Israelische politici openlijk zeggen.
Wat iets heel anders is dan de leider van een partij die dat zegt, toch ?
En er is een verschil tussen iets geloven en het ook effectief beweren.

Palestijnen geloven dat Israel hen wil uitroeien, Hamas beweert dat zij Israel willen vernietigen.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 14:43   #262
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Sinistra

Citaat:
Persoonlijk vind ik niet dat moskeeën die oproepen tot haat tegen het Westen gesubsidieerd moeten worden, meer zelfs ze dienen met de grond gelijk gemaakt te worden...
Dat klopt, net als kerken en synagogen die oproepen tot haat tegen de EU, want zo zijn er OOK... dat kan enkel als de staatsveiligheid preken van imams, priesters en rabbi's bijwoont en registreert. Dat gebeurt onder andere in Uzbekistan en China. Persoonlijk ben ik daar voorstander van, net als U blijkbaar...




Citaat:
Juist na de oliecrisis begon men zich ineens te interesseren in de Palestijnse kwestie.. Wel bijzonder vreemd, zeker als je weet dat de Arabische landen zelf toen hebben toegegeven dat de olieprijs werd verhoogd wegens de pertinente steun van Europa aan Israël.
De grootste vriend van landen als Saudi-Arabië, Egypte of de VAE is niet de EU maar wel de VS. En als dit werkelijk een rol zou spelen dan zou de EU recent geen verdrag met Israel getekend hebben. het tegendeel gebeurt echter, Israel wordt gespaard, terwijl andere landen die de internationale wetten overtreden (Iran bvb.) hard aangepakt worden.



Citaat:
Eurabië is geen verzinsel, maar bittere realiteit. Vraagt u het anders maar eens aan de politieagenten van Anderlecht, Parijs, Seine Saint-Denis, Sint Jans Molenbeek, Brussel, Antwerpen of onze eigen Nederlandse agenten in Rotterdam, Gouda, Den Haag en Amsterdam.. De moslims zijn stilaan bezig om alles over te nemen, Rotterdam is reeds gevallen, de anderen zullen volgen en ook daarom moet Israël bloeden voor de Eurabische belangen en om de machtsovername verder voor te bereiden.
Ik heb jarenlang in overwegend migrantenwijken gewoond in Brussel en Antwerpen. Dit is echt, met alle respect, bullshit... een gekke complottheorie die geen steek houdt. Net in Pakistaanse nachtwinkels kan men altijd terecht voor een fles vodka... en Marrokaanse jongeren zijn meer geïnteresseerd in muziek, drugs en vrouwen dan in Islam wees maar gerust...
De Nederlandse hoofdstad wordt bestuurd door een Jood, geen enkele stad door een moslim, tot zover de "moslimificatie".




Citaat:
Extreem-links en Extreem-rechts zijn vanwege hun antidemocratische en dictatoriale politieke ideeën het graag eens met fascistische terreurgroepen zoals Hamas. Alle acties waarbij Joden worden benadeeld of gedood kan bij hen op de grootste sympathie rekenen.
U behoort zelf tot extreem-rechts. Overigens zitten er in de meeste extreem-linkse partijen veel Joden, dat is altijd zo geweest. Zijn dat dan mensen met zelf-destructieve neigingen? NVA en Dedecker zou ik nu niet direct als anti-semitisch bestempelen. VB heeft wel roots in het fascisme en nazisme, maar is net zo extreem anti-Arabisch en anti-moslim als U. Probeert U dit eens te zeggen op dit forum, waar die partijen veel aanhangers hebben, U zult zich ongetwijfeld erg populair maken...



Citaat:
In Nederland is het zo dat dankzij de protestantse invloed in de traditionele partijen als het CDA , de VVD en de CU/SGP dat Israël op sterke steun vanwege de Nederlandse regering kan rekenen. Minister Verhagen weigert zelfs naar de volgende "racisme-conferentie" in Durban te gaan indien de Arabische landen weer gaan proberen om zionisme te bestempelen als racisme., dat heeft niks met de lobby te maken(want het CIDI noch de Likud-NL hebben zulke sterke invloed als bv. de AIPAC in de VSA). En U weet dat de inval in Irak door 63% van de Nederlanders als gerechtvaardigd werd gezien, dus u verhaaltje klopt niet echt.
Volgens de opiniepeilingen die ik zag was de grote meerderheid TEGEN die oorlog, net als in België en overal in Europa trouwens. Mensen lieten zich niet vangen door de doorzichtige Bush-leugens. De Nederlandse regering wel.
Protestantisme en Joden, het is niet altijd een succesformule geweest. Luther was zelfs een extreme anti-semiet. je kunt toch niet ontkennen dat de Joodse lobby in Nederland veel macht heeft, en dat hoeft daarom niet via CIDI of Likud te gebeuren. Daarnaast is het ook zo dat Nederland traditioneel dichter bij de VS staat.





Citaat:
Hamas werd tot 3X toe gevraagd te stoppen met raketaanvallen op de Ashkelon en Sderot, maar ze blijven hun Qassam-missiles afschieten. Zelfs Abbas(de leider van Fatah op de Westelijke Jordaanoever) had gesmeekt aan Hamas om te stoppen, Hamas bleef verder doen.
Ja, maar Abbas heeft ook Israel gevraagd te stoppen met de onevenredige acties, Israel trekt zich daar natuurlijk niets van aan. Overigens als uw vriendje Netanyahu aan de macht komt en de vredesbesprekingen definitief stopzet, zal ook op de Westelijke Jordaanoever de Intifadeh in alle hevigheid terug losbarsten, dat garandeer ik U. En dat is ook logisch en rechtvaardig.





Citaat:
En ja nogal wiedes dat Israël niet praat met volbloed neonazi,s zoals die van HAMAS die het liefst elke Jood met het grootste plezier zouden vergassen indien ze daar de kans toe kregen.
Dat staat nochtans nergens in het charter van hamas. Overignes hoe kun je nu een bestand verlengen als je niet wil praten?



Citaat:
En het feit dat er nu zoveel slachtoffers vallen is het resultaat van een walgelijke strategie van die fascisten om hun gebouwen het liefst in zo dicht mogelijk bevolkte gebieden te zetten, zodat indien er burgerslachtoffers vallen er weer een zielig verhaal van het "wrede Israël" kan opgehangen worden.
israel heeft onder andere een universiteit vernietigd. Vermits Hamas haar hoofdkwartier reeds ontruimd heeft, beschieten de Israeli uit frustratie dan maar burgerdoelen.



Citaat:
Israël koloniseert niets.
Dat is nochtans niet de mening van de VN en talloze VN-resoluties. Zelfs de VS heeft reeds openlijk gezegd dat de kolonisatie moet stoppen.



Citaat:
De Palestijnen en hun Arabische vrienden hebben nooit een compromis aanvaardt, zelfs in 1948 toen de juist heropgerichte staat Israël nog een kleiner gebied was dan de provincie Limburg hadden de Arabieren al onderling afgesproken dat geen enkele Jood ooit nog het Heilige land Y'iSraël zou bewonen.
Onzin, Fatah en Arafat hebben Israel reeds in 1993 erkend, en willen een tweestatenoplossing, uw Israelische vrienden zoals Netanyahu willen dat niet, en zouden (net als U) liefst etnische zuivering plegen op het hele palestijnse volk.




Citaat:
Haat is geen mening maar een misdaad.
Dan bent U een misdadiger.

Citaat:
Diegenen die nu weer protestacties gaan houden tegen Israël zijn diezelfde lui die ganse dagen carjackings plegen
pardon??????


Citaat:
, vinden dat de Islam boven de wet van een bepaald land staan,
dat is een kleine minderheid. Overigens vinden sommige zionisten ook dat ze boven de wet staan. Boven de internationale wetten alleszins, maar ook boven de wetten van andere landen. Israel heeft al verschillende terroristische acties laten uitvoeren in het buitenland.




Citaat:
die graffiti spuiten op MCDonaldsfilialen
volgens mij was dat een of andere dierenrechtengroep, die even hard roepen als de moslims hun schaap slachten...


Citaat:
of die onder invloed van veel bier staan te Sieg Heilen op Blood and Honour RAC-muziek.
Dat heb ik nog geen enkele moslim zien doen. En zelf voel ik ook niet meteen die drang...



Citaat:
Je weet toch dat het Rood van de communisten vermengd met het groen van de Islam-radikalen, bruin geeft; de kleur van de Nazibeweging. (ééntje voor over na te denken).
Wat een onzin. communisten en Islam-radicalen hebben absoluut niets gemeen. Dat in tegenstelling tot Islam-radicalen en christelijke of Joodse extremisten, die gezamenlijk in de VN front vormen tegen arbortus, homo-rechten of condooms.
Het is dankzij de VS dat de islam-radicalen vandaag zo sterk zijn. Miljarden dollars werden door de VS uitgegeven om een reusachtige oorlogsmachine van extremisten te vormen die de Sovjets moest bevechten in Afghanistan. In Afghanistan staat dan ook de wieg van bewegingen als Al-Quaida.
De VS steunt ook de fundamentalistische regimes in Saudi-ArabiË en Pakistan, beide bakermatten van fundamentalisme. In pro-Russische ex-Soviet moslimlanden is geen sprake van Islam-fundamentalisme. In communistisch China ook niet. Daar wordt dit probleem zeer grondig aangepakt...

Laatst gewijzigd door tomm : 30 december 2008 om 14:51.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 15:07   #263
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Sinistra
Dat klopt, net als kerken en synagogen die oproepen tot haat tegen de EU, want zo zijn er OOK... dat kan enkel als de staatsveiligheid preken van imams, priesters en rabbi's bijwoont en registreert. Dat gebeurt onder andere in Uzbekistan en China. Persoonlijk ben ik daar voorstander van, net als U blijkbaar.
Graag enkele voorbeelden. Ik ken geen kerken, noch synagogen die oproepen tot haat tegen de E.U. Ik zelf ben wel erg tegen de E.U, een uitvinding trouwens van wijlen Adolf Hitler.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De grootste vriend van landen als Saudi-Arabië, Egypte of de VAE is niet de EU maar wel de VS. En als dit werkelijk een rol zou spelen dan zou de EU recent geen verdrag met Israel getekend hebben. het tegendeel gebeurt echter, Israel wordt gespaard, terwijl andere landen die de internationale wetten overtreden (Iran bvb.) hard aangepakt worden.
Ik heb het dan wel over landen als Irak, Iran, Syrië, Pakistan, Oman, en nog andere kleine golfstaatjes die ten tijde van de oliecrisis hun sympathie met de Palestijnen probeerden te projecteren om hun eigen binnenlandse problemen te verdoezelen. De loge EAD moest eind de jaren '60 ervoor zorgen dat zoveel mogelijk islamitische migranten werden toegelaten tot de West-Europese landen met als uiteindelijke doel, permanente vestiging, voortplanting en machtsovername. Uiteraard zal de linkse kerk die nauw samenwerkt met de Eurabische lobbygroepen de theoriëen afschilderen als "marginaal" en "xenofoob". Zij weten immers wat er op het spel staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb jarenlang in overwegend migrantenwijken gewoond in Brussel en Antwerpen. Dit is echt, met alle respect, bullshit... een gekke complottheorie die geen steek houdt. Net in Pakistaanse nachtwinkels kan men altijd terecht voor een fles vodka... en Marrokaanse jongeren zijn meer geïnteresseerd in muziek, drugs en vrouwen dan in Islam wees maar gerust...
De Nederlandse hoofdstad wordt bestuurd door een Jood, geen enkele stad door een moslim, tot zover de "moslimificatie"
Waarschijnlijk is het begrip "No Go-Areas" voor U onbestaande of wilt u ook graag zoals burgemeester Thielemans of Philippe Moureaux deze potjes gedekt houden. In Rotterdam is de nieuwe burgemeester Ahmed Aboutaleb die nu al plannen maakt om een wijk in Rotterdam-Oost volledig in Arabische architectuur te bouwen. En ja Cohen is een linkse Pvda'er die zijn Joodse roots al lang aan de wilgen heeft gehangen. Wat verwacht je anders van iemand die gaat "thee" drinken met gangsters...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U behoort zelf tot extreem-rechts. Overigens zitten er in de meeste extreem-linkse partijen veel Joden, dat is altijd zo geweest. Zijn dat dan mensen met zelf-destructieve neigingen? NVA en Dedecker zou ik nu niet direct als anti-semitisch bestempelen. VB heeft wel roots in het fascisme en nazisme, maar is net zo extreem anti-Arabisch en anti-moslim als U. Probeert U dit eens te zeggen op dit forum, waar die partijen veel aanhangers hebben, U zult zich ongetwijfeld erg populair maken... .
Iemand met een foto van een massamoordenaar als Ceausecu in zijn profiel hoeft mij echt niet van "extreem-rechtse sympathiëen" te beschuldigen. Het is zowat hetzelfde als Dutroux die zijn celmaat van pedofiele neigingen zou beschuldigen. Ik ben gewoon Pro-Israël, Pro-Westen, Pro-christen, Pro-vrijheid, kortom Pro-Democratie! En op de rest van je antwoorden wil ik niet eens reageren, kortom te stompzinnig om er een serieus antwoord op te geven...
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 05:29   #264
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Sinistra

Citaat:
Graag enkele voorbeelden. Ik ken geen kerken, noch synagogen die oproepen tot haat tegen de E.U.
Sommige rabbi's roepen zelfs op tot genocide...

http://www.highbeam.com/doc/1P3-592499231.html

In de VS heb je ook een hele resem kerken die haat prediken tegen iedereen die niet leeft zoals hen, dat kun je toch moeilijk ontkennen.



Citaat:
Ik zelf ben wel erg tegen de E.U, een uitvinding trouwens van wijlen Adolf Hitler.
De EU is dus hitleriaans volgens U? Kunt U dat is nader uitleggen? U bent volgens mij tegen de EU omdat ze een tegenwicht biedt voor de almacht van de VS.




Citaat:
Ik heb het dan wel over landen als Irak, Iran, Syrië, Pakistan, Oman, en nog andere kleine golfstaatjes die ten tijde van de oliecrisis hun sympathie met de Palestijnen probeerden te projecteren om hun eigen binnenlandse problemen te verdoezelen.
Dat is inderdaad zo. Ik had liever gehad dat de Arabische loyaliteit meer zou spelen dan de Amerikaanse dollars. Helaas is het meestal omgekeerd. Verenigd kan Israel weinig beginnen tegen de Arabische wereld. En als de Arabische wereld, samen met bondgenoten zoals Rusland en China, echt een vuist zou maken, dan zal Israel niet anders kunnen dan de bezetting te stoppen. Rusland is wel al bezig landen als Syrië volop te bewapenen. Geweld is de enige taal die Israel snapt. Ze zijn pas beginnen onderhandelen met de Palestijnen na de eerste Intifadeh, en trokken zich pas terug uit Libanon toen de bezetting te kostelijk werd. Israel luistert enkel naar harde elementen, niet naar het moraliserende gewauwel van de EU. Rusland begreep dat heel goed. Rusland beval Israel onlangs in augustus om onmiddellijk z'n militaire instructeurs uit GeorgiË terug te trekken, anders zouden de gevolgen voor Israel wel eens ingrijpend kunnen zijn, de Russen laten niet met zich spotten, net als de Israeli zelf trouwens. Ze begrijpen elkaar. Nog dezelfde week zaten alle Israeli in GeorgiË op het vliegtuig naar huis. Als de EU dreigt met een handelsblokkade tegen Israel of het bewapenen van haar vijanden als Israel weigert de bezette gebieden te verlaten, dan is er volgend jaar een tweestatenoplossing en vrede. Dus ergens hebt U wel gelijk, ook de EU treft schuld.






Citaat:
De loge EAD moest eind de jaren '60 ervoor zorgen dat zoveel mogelijk islamitische migranten werden toegelaten tot de West-Europese landen met als uiteindelijke doel, permanente vestiging, voortplanting en machtsovername.
Dit is zo van de pot gerukt en belachelijk dat ik er zelfs niet op ga antwoorden; doet mij denken aan Hitler die in de Sovjet-Unie een groot Judo-bolsjevistisch complot zag, omdat er toevallig ook Joden woonden en in de partij aanwezig waren...



Citaat:
Uiteraard zal de linkse kerk die nauw samenwerkt met de Eurabische lobbygroepen de theoriëen afschilderen als "marginaal" en "xenofoob". Zij weten immers wat er op het spel staat.
De migranten werden ingevoerd uit de hele mediterraanse wereld. Overigens hebben Turken helemaal niets te zien met Palestijnen of Arabieren.



Citaat:
Waarschijnlijk is het begrip "No Go-Areas" voor U onbestaande of wilt u ook graag zoals burgemeester Thielemans of Philippe Moureaux deze potjes gedekt houden.
welke potjes? Welke no-go areas? Over wat heeft U het eigenlijk? U moet mij de migrantenwijken van Brussel niet leren kennen.



Citaat:
In Rotterdam is de nieuwe burgemeester Ahmed Aboutaleb die nu al plannen maakt om een wijk in Rotterdam-Oost volledig in Arabische architectuur te bouwen.
link? Ik heb nog nooit Arabische architectuur gezien in Nederland, wel Joodse gebouwen. En trouwens er bestaat toch ook Joodse architectuur en gebouwen, waarom dan geen Arabische?




Citaat:
En ja Cohen is een linkse Pvda'er die zijn Joodse roots al lang aan de wilgen heeft gehangen.
Ah ja, Joden die uw xenofobie en extreme opvattingen niet delen dat zijn dan geen ECHTE Joden waarschijnlijk maar valse...



Citaat:
Iemand met een foto van een massamoordenaar als Ceausecu in zijn profiel hoeft mij echt niet van "extreem-rechtse sympathiëen" te beschuldigen.
Toch wel, U bent extreem-rechts, U bent zelfs extremer dan Dewinter, Le Pen of Wilders. Want geen van deze gaat zo ver om openlijk voor etnische zuivering te pleiten.




Citaat:
Het is zowat hetzelfde als Dutroux die zijn celmaat van pedofiele neigingen zou beschuldigen.
U beschuldigt anderen van racisme, maar bent zelf een anti-Arabist.


Citaat:
Ik ben gewoon Pro-Israël, Pro-Westen, Pro-christen, Pro-vrijheid, kortom Pro-Democratie!
Pro-vrijheid? Behalve dan voor de Palestijnen in de bezette gebieden en Israel waarschijnlijk, want die wil U verbannen. En pro-democratie wil ook zeggen dat U respect hebt voor andere overtuigingen, ook als die niet overeenstemmen met uw eigen opinie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 07:35   #265
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als je zo redeneert, dan moeten Palestijnen ook niet met Israel praten. Want veel palestijnen geloven terecht dat Israel hen wel vernietigen. Dat is trouwens ook wat sommige Israelische politici openlijk zeggen.
Daar heb ik dan wel mijn twijfels over, gezien de enorme bevolkingsaangroei in Gaza en de West Bank.
In Gaza is de mediane leeftijd 17, dus de helft van de bevolking is jonger dan 17.
Verantwoordelijik voor een exorbitante kindersterfte , kun de Israëli's moeilijk stellen.
Overigens , nog steeds geen antwoord hierop :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dus wie een oorlog verliest, verliest grondgebied? Dus als naz-Duitsland de oorlog gewonnen had, zou U automatisch Duits gaan spreken?
Mogen de Duitsers ook terugkeren naar Silezië, Pommeren en Pruisen?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 14:24   #266
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Daar heb ik dan wel mijn twijfels over, gezien de enorme bevolkingsaangroei in Gaza en de West Bank.
In Gaza is de mediane leeftijd 17, dus de helft van de bevolking is jonger dan 17.
Verantwoordelijik voor een exorbitante kindersterfte , kun de Israëli's moeilijk stellen.
Overigens , nog steeds geen antwoord hierop :
Het is nog niet uitgevoerd, maar er zijn wel plannen, waar sommgie Israelische politici openlijk over spreken. Daarnaast proberen ze op de Westelijke Jordaanoever een fait accompli te bereiken door zoveel mogelijk Joodse kolonisten daar te vestigen. Ook wordt het Palestijnen in Oost-Jerusalem bijzonder moeilijk gemaakt om te wonen: ze krijgen bvb. geen toelating om een huis te bouwen ofte renoveren, bij onteigeningsprojecten worden steevast Palestijnse wijken geviseerd, etc.
In Gaza zijn de Israeli niet geïnteresseerd, dat zouden ze liefst volledig afsluiten van de buitenwereld. Het doel van de Israelische regering is eigenlijk vrij duidelijk: ze willen enkele Palestijnse bantustans tolereren, er een hoge muur rond bouwen, en de beste stukken inlijven bij Israel.

Nee, ik vind niet dat Duitse burgers die geen oorlogsmisdaden begingen hadden moeten verdreven worden na WOII, net als moslims, kroaten en ServiËrs niet hadden mogen enisch gezuiverd worden in Bosnië, Albanezen en ServiËrs niet in Kosovo en Palestijnen niet uit Israel. Als U vindt dat dat wel kan, dan plaatst U zich op dezelfde lijn als Karadzic en Mladic en andere ultra-nationalisten op de Balkan.

.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2008 om 14:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 14:27   #267
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Daar heb ik dan wel mijn twijfels over, gezien de enorme bevolkingsaangroei in Gaza en de West Bank.
In Gaza is de mediane leeftijd 17, dus de helft van de bevolking is jonger dan 17.Verantwoordelijik voor een exorbitante kindersterfte , kun de Israëli's moeilijk stellen.
Overigens , nog steeds geen antwoord hierop :
En dat kweekt maar in die Gazastrook. Wat een hersens hebben sommige mensen ook. Je begrijpt in ieder geval wel dat als het zo leven is:

De kippen gaan pikken.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 14:38   #268
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 42.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
En dat kweekt maar in die Gazastrook. Wat een hersens hebben sommige mensen ook. Je begrijpt in ieder geval wel dat als het zo leven is:

De kippen gaan pikken.
En hoe komt dat denk je? Bijna alle inwoners van Gaza zijn rechtstreekse afstammelingen van vluchtelingen die etnisch gezuiverd werden in Israel. In 1949 verdertigvoudigde de bevolking ineens.

Laatst gewijzigd door tomm : 31 december 2008 om 14:39.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2008, 14:40   #269
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En hoe komt dat denk je? Bijna alle inwoners van Gaza zijn rechtstreekse afstammelingen van vluchtelingen die etnisch gezuiverd werden in Israel.
Het is een beetje hetzelfde alsof Taiwan China met raketten zou beschieten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 14:52   #270
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het is een beetje hetzelfde alsof Taiwan China met raketten zou beschieten.
China is niet het product van een kolonisatieproces. Mao heeft de harten van de Chinezen weten te veroveren door juist intensief weerstand te bieden aan de Japanse bezetter. Daarna kon hij relatief gemakkelijk de collaborateur Tsjang Kai-Sjek verdrijven.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:34   #271
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
China is niet het product van een kolonisatieproces. Mao heeft de harten van de Chinezen weten te veroveren door juist intensief weerstand te bieden aan de Japanse bezetter. Daarna kon hij relatief gemakkelijk de collaborateur Tsjang Kai-Sjek verdrijven.
Ach, u weet net zo goed als ik dat dat de grootste onzin is. Mao had ergens een klein volksrepubliekje gesticht (zoals dat in die tijd vaker gebeurde) en dat land dijde uit als een olievlek. Vele Chinese deelgebieden, die niet daaraan mee wilde doen, werden onderworpen aan het communistische regime; zoals Hong Kong. Ook de westelijke moslimprovincies hadden hier nooit aan mee willen doen. enzovoort, enzovoort...

Ongelofelijk trouwens dat u Israël een kolonisatieproject noemt. Israël voldoet aan geen enkel kenmerk om een kolonie (of kolonist) te zijn (waarvan eigenlijk?).
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2009, 15:42   #272
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ach, u weet net zo goed als ik dat dat de grootste onzin is. Mao had ergens een klein volksrepubliekje gesticht (zoals dat in die tijd vaker gebeurde) en dat land dijde uit als een olievlek. Vele Chinese deelgebieden, die niet daaraan mee wilde doen, werden onderworpen aan het communistische regime; zoals Hong Kong. Ook de westelijke moslimprovincies hadden hier nooit aan mee willen doen. enzovoort, enzovoort...
U kent de Chinese geschiedenis blijkbaar niet. Mao is politiek en militair versterkt uit de confrontatie met de Japanners gekomen. Chiang probeerde de confrontatie met de Japanners te vermijden via collaboratie en toegevingen: zo heeft hij Mantsjoerije zonder slag of stoot opgegeven.

De Chinese natie bestaat reeds milennia. Nu zeggen dat dit een uitvinding van Mao is, is pas echt flauwekul. We zullen uw jonge leeftijd als excuus nemen.

Citaat:
Ongelofelijk trouwens dat u Israël een kolonisatieproject noemt. Israël voldoet aan geen enkel kenmerk om een kolonie (of kolonist) te zijn (waarvan eigenlijk?).
Het woord "kolonie" en "kolonisatie" heeft twee verschillende betekenissen. Tijdens de hoogdagen van het Europees imperialisme werd een "kolonie" een wingewest, een overzees territorium dat militair werd veroverd door het moederland en dan schaamteloos werd uitgebuit.

In de Romeinse tijd betekende "kolonie" echter een nederzetting van Romeinse kolonisten op veroverde grond. De bedoeling was de lokale bevolking onder controle te houden en het gebied gaandeweg te romaniseren: te vergelijken met de Israëlische "kolonies" op de West Bank en in Gaza.

In de Verenigde Staten heeft men dit systeem geperfectioneerd. Daar ging het vestigen van Europese kolonisten met het verdrijven en/of uitmoorden van de lokale bevolking. Hetzelfde past Israël nu toe sinds 1948. Israëlische historici zoals Benny Morris hebben aangetoond dat Palestijnen wel degelijk uit hun dorpen werden verdreven, en dat Israël op deze veroverde gronden werd uitgebouwd.

Ook vandaag de dag gaat dit kolonisatieproces verder in de West Bank en is Gaza verworden tot een open lucht gevangenis.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 1 januari 2009 om 15:45.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be